Page 321 of 321 FirstFirst ... 221271311319320321
Results 3,201 to 3,206 of 3206

Thread: Come To Sweden 3

Det är så jag tänker också, att inte uppmuntra till dåliga rubriker. Ofta är det också sådana rubriker som man har glömt efter en halv minut ändå, och då var det ändå inget man ansåg viktigt. Om man klagar på kvällspressen kan man ju läsa andra tidningar istället, men det vill folk ändå inte när det väl gäller, utan de vill nog gärna veta skvallret ändå.

Det är det finurliga med olika åsikter, att samtidigt som man tycker det är okej att andra tycker annorlunda, så kan man också tänka att de tycker fel. Det viktiga är inte att häva ur sig att någon tycker fel, för vad är egentligen rätt och fel, så kan man tycka vad man vill i sitt huvud. Det kan dock vara så, för min del, att jag ogillar när folk tycker "fel" om de inte verkar pålästa eller inte har tagit ställning. Om en person däremot har koll och har grundat sin åsikt på något, så har jag inget emot att någon tycker något annat. Man får läsa av om personen bara tycker som den stora massan eller om det faktiskt finns något mer bakom. Det är just då som det är spännande att man har olika åsikter.
    Folk kanske är väldigt noga med att du får exakt vad du önskat.

Vad bra att den höll. Den är en sådan mugg som bör kunna få vara med länge till. Glasen går åt i första hand. Tallrikar tycker jag inte man tappar lika ofta som glas och koppar, men jag har ingen statistik på det. Det händer att jag tappar saker när jag diskar eftersom de blir så hala och jag alltid diskar på maxhastighet, men då är fallet bara ett par decimeter så det brukar gå bra, men man får hoppas att det inte blir några sprickor i porslinet eller glaset.

Jag minns inte heller men jag tänker mig att mina föräldrar också såg till att man höll sig undan när man var ute, eftersom jag idag själv tycker att barnen ska göra det. När jag cyklade förbi en man med hund där hunden gick fint i kanten men precis när jag skulle cykla förbi sprang hunden ut framför cykeln, så fick jag bromsa in och då hörde mannen att det kom en cykel, och drog till i kopplet för att akta hunden så att hunden hostade :( Det var aldrig någon fara men om han inte hörde att jag kom blev han nog överraskad och reagerade häftigt. Jag brukar tänka detsamma i trafiksituationer med bilen; de som blir mest irriterade när en situation uppstår är nog de som inte var beredda och därför blir lite skrämda vilket visar sig som ilska mot de andra. Hann man se situationen komma har man redan hunnit vidta åtgärder och det finns ingen anledning att bli upprörd.

Det är bussigt av King, om han brukar skriva långa kapitel. Någon gång gick jag väldigt långt utan att läsa i boken jag höll på med och då fick jag gå tillbaka och se vad det var som hade hänt innan jag skulle gå vidare. Kan inte komma på att jag skulle ha läst någon serie böcker som varit stark beroende av att man har läst de tidigare. Har läst Berts dagbok-böckerna, men dem kan man läsa ganska fristående. Det är dock roligare att ha hela utvecklingen. Samma sak med Harry Potter, som jag för övrigt kom halvvägs in i fjärde boken innan någonting hände som fick mig att lämna den. Tror att det var någon bok vi skulle läsa i skolan som kom i vägen.

Vi kanske får dubbelt så många bananflugor när det blir sommar. Det kan ju vara någon växt som lockar dom, tänker jag, men den enda nya växten är en gammal kaktus och jag har inte sett flugorna hänga runt den. Och de är inte mest i köket där de brukar hålla till på sommaren. Skumma små djur. Det är alltid lika spännande när man ser en myra bära på något. Spindlar har jag nog inte sett jättemycket av när de bär saker.

På mitt jobb kan man gå från undersköterska till samordnare/assistent (till enhetschefen), och de legitimerade yrkena kan gå till avdelnings- , enhets- och så småningom verksamhetschef (typ i den ordningen). Det är det enda man kan "jobba upp sig" här. Jag tycker dock att det visat sig fungera sådär att gå från legitimerat yrke till chef, även om man får en liten del chefsutbildning. En person som sommarjobbade på ett järnverk för några år sedan hade funderingar på att börja inom vården och jobba sig upp till läkare. Då har man inte jättebra koll om man tror att det så det går till. Men de sa sig också vara golvingenjörer och jämförde det med civilingenjör. Precis, de kan också vara bra för de på golvet att se hur det ser ut högre upp. Om inte annat kan man ha lättare att påverka sitt jobb om man vet hur det fungerar.

Det blir ofta så, att man gör likadant med allt, t.ex. stänger av alla rulltrappor, men det kan kännas onödigt när de ändå fungerat en längre tid och sen är det en trappa som strular. De kanske var rädda att det skulle hända en annan rulltrappa med. Jag har faktiskt för mig att jag åkt en rullväg i Stockholm men jag har ingen aning om var det var någonstans. Jag skulle till Solna från centralstationen, åker man blå linje då?

På skivan är det sådana låtar de spelade i början av året, innan det blev Smash-spelningar: All I want, Bad habit, COAP, Days go by, Original prankster, Genocide, Slim Pickens, Mota, Have you ever, Staring at the sun, Hammerhead, Cruising California, Hit that, What happened to you?, Americana, CGM(HAU), Pretty fly, The kids aren’t alright, Self Esteem. Jag kan ha glömt någon låt.
    Aktiviteter man anmält sig till brukar dyka upp i kanten ett par veckor innan som ”Upcoming events”, så då blir man påmind om man har anmält sig av bara farten. Hihi ja, en liten hängiven publik i dåligt väder vore inte helt fel. Alla ovanligare låtar på Americana vore trevliga överraskningar, det är låtar man hört så länge att man nästan tar dem för givet men ibland lyssnar man lite extra och påminns om hur bra de är och hur nostalgiskt det vore att se t.ex. The End of the Line live. Have You Ever är en av mina absoluta favoriter men det är en sådan låt de brukar spela.

Du fick lite vinter i helgen kanske? Jag tyckte det var tråkigt med snön men nu är den som väntat redan borta igen.

Då finns det till och med länder som har helgen i början av veckan. Spännande. Undrar om det finns någon statistik på hur befolkningen mår beroende på var helgen ligger, om det har någon betydelse.
    Det är ett tag kvar. Får se om jag lyckas komma ihåg det och kan gratulera dig då.

Musikvideon var helt okej, men jag har lite svårt för utklädda och sminkade människor. Det jag inte gillade var ljudeffekterna genom musiken. Det var kul att den var ganska brutal. Som någon annan skrev någonstans så blev budskapet att clowner är tråkiga och mimare är coola.

Jag får känslan att de vill ha en del av skvallret som står i tidningarna, men att de också inser att en del av vad som står ändå bara är trams. Man gör det. fast man vet att det är dåligt. Som knark. Det finns gott om alternativ, om man böra öppnar sina ögon och letar efter dem. Kan ändå ta del av skvallret ibland, men i måttliga mängder.

Ja, men då gäller det att personer med åsikter kan hålla två tankar samtidigt i skallen. Det kan man få öva på. Sedan gäller det att kunna läsa en bok och följa med i nyhetsflödet. Jag kan förstå att det är jobbigt för några, men det går om man bara vill. Jag har en tendens att tro att det är jag som inte är påläst, men samtidigt hamnar jag inte i diskussioner med människor som tycker olikt mig. I de fall, handlar det oftare om något bagatellartat där det inte handlar om vem som tycker rätt eller har rätt information.

Jag hoppas att jag ska kunna ha muggen länge, eftersom den är bra men också för att det har sagts att en ny borde införskaffas. Måste gå mot dessa människor. Ungefär som min röda tröja.
    Någon tallrik eller skål var det länge sedan jag var med om, att de gick sönder. Risken är nog större på sommaren, när vi sitter utomhus och äter. Det är en längre bit att bära tallrikarna än om vi äter i köket, men framförallt är det stenplattor på uteplatsen. Är de hala är det ursäktat att någon slinter ur handen. De kanske inte faller ned på golvet i första hand, utan hamnar på diskbänken.

Jag minns inte heller men jag tänker mig att mina föräldrar också såg till att man höll sig undan när man var ute, eftersom jag idag själv tycker att barnen ska göra det. När jag cyklade förbi en man med hund där hunden gick fint i kanten men precis när jag skulle cykla förbi sprang hunden ut framför cykeln, så fick jag bromsa in och då hörde mannen att det kom en cykel, och drog till i kopplet för att akta hunden så att hunden hostade Det var aldrig någon fara men om han inte hörde att jag kom blev han nog överraskad och reagerade häftigt. Jag brukar tänka detsamma i trafiksituationer med bilen; de som blir mest irriterade när en situation uppstår är nog de som inte var beredda och därför blir lite skrämda vilket visar sig som ilska mot de andra. Hann man se situationen komma har man redan hunnit vidta åtgärder och det finns ingen anledning att bli upprörd.
    Det kan vara en bra idé att plinga när det är hundar och barn framför; inte för att de är i vägen men för att de ska märka av dig. Cyklar är ändå enklare att märka av än en fotgängare. Låter som en bra analys däremot, att det är de som inte är beredda som reagerar mest drastiskt. Helt klart förståeligt. Även om man sägs vara

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Det är bussigt av King, om han brukar skriva långa kapitel. Någon gång gick jag väldigt långt utan att läsa i boken jag höll på med och då fick jag gå tillbaka och se vad det var som hade hänt innan jag skulle gå vidare. Kan inte komma på att jag skulle ha läst någon serie böcker som varit stark beroende av att man har läst de tidigare. Har läst Berts dagbok-böckerna, men dem kan man läsa ganska fristående. Det är dock roligare att ha hela utvecklingen. Samma sak med Harry Potter, som jag för övrigt kom halvvägs in i fjärde boken innan någonting hände som fick mig att lämna den. Tror att det var någon bok vi skulle läsa i skolan som kom i vägen.
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Nu kommer du kanske uppleva som att ni fått dubbelt så många bananflugor, bara för att du har pratat om det.
    Jag har varit med om att ett par myror attackerat en annan myra. Inte så konstigt, men det var lustigt att se hur de bråkade och försökte att dra den främmande myran, som det måste ha varit. Främlingen lyckades fly.

Ett sådant kliv, känns det som, borde vara längre i den meningen att man jobbar sig närmare den positionen och gradvis byter arbetsuppgifter. Man blir således en mer naturlig efterträdare. Att bara smått plötsligt få sig en chefsutbildning kommer inte att få en in i rollen.
    Att jobba upp sig till läkare låter som något man kan göra i Sims. Men visst kan man visa sig vara kvalificerad för vissa roller, även om man inte har utbildningen. Läkare är dock en annan femma.

Vad som är bra med rulltrappor är att de blir trappor när de inte rör sig, även om de inte är lika bekväma som det. Dock brukar man inte få gå upp för dem om de lagar dem.
    Ja, Solna är på blå linjen. Längst ned och längst bort på centralstationen. De har också en pendeltågsstation, men då blir det ingen rullväg.

Väntade mig inte en lista med låtarna, men det gav en bild i alla fall. Det är Offspringlåtar du har på skivan.
    Have You Ever är mycket trevlig. No Brakes är en annan favorit. Americana är såklart skön. Nu måste jag sätta på skivan. Den är så bra i sin helhet också, men det kanske har med vana att göra. Det måste vara den skiva jag lyssnat igenom i ordning mest.
    Vad jag har noterat på sista tiden är att det är ett tredje aha i Pretty Fly (For a White Guy), men i ett eko. Hörs bara i början.

Ja, det var skönt. Jag uppskattade det och några barn lekte i pulkabacken. Nu blev det lite tråkigt igen, ja. Men det blir härligt sen, när sommaren kommer.

Vore intressant att få reda på, om det har någon betydelse för hur de mår, var helgen ligger. Man kan såklart hitta statistik om hur de mår i olika länder, men det är svårt att dra någon slutsats om en korrelation till var de har sin helg.

Jag borde ha en fest då. Brukar inte ha några kalas när jag fyller år, men det här är något helt annat.

Men de var clowner, det var därför de var utklädda och sminkade. Jag har inte brytt mig om att läsa vad alla tolkat för budskap, men om man tänker att clowner är mesiga och mimare är balla, kan man försöka att se någon symbolik i det. Som att clowner är roliga för att de använder som av fysisk komik, medan mimare kräver mer fantasi. Det är de som inte låter sig inskränkas av fysiska begränsningar, utan de som vågar att tänka fritt. Till exempel. Det var inte vad jag tänkte på.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Även tidningar som man inte klassar som skvaller, skriver också ofta rubriker som ska locka emellanåt. De skriver dock om vad man anser som viktiga saker, inte halvdan information om kändisar, så lockelsen blir väl lite annorlunda. Det blir som reklam; man gör vad man kan för att få sälja sin produkt.

Jag går väldigt sällan in i diskussioner med folk som jag inte står så nära, just för att undvika en konflikt eller att känna att man själv inte var så påläst som man trodde. Är jag säker på min sak är det ändå ytterst sällan jag säger något ändå. Med folk jag litar på är det lättare att hävda åsikterna. Är det något mindre, som hur man ska lösa en uppgift på jobbet, går jag ofta in med åsikter för att kunna påverka utförandet. De flesta lite större eller djupare diskussionerna har jag med min familj och då blir det mest att vi sitter och håller med varandra för vi tycker lika i det allra mesta. Jag och Isaac tycker ofta helt tvärtemot varandra i vissa ämnen, och det kan jag leva med.

Jag hoppas den ska hålla länge till. Som din röda tröja.
    Mycket klarar sig faktiskt, men en stenplatta vore slutet för det man tappar. Som när man tappar sin telefon och den faktiskt klarar av de flesta underlagen. Det spännande är den korta stund medan det man tappat åker genom luften, medan man väntar på hur det ska gå och medan man tänker att det var dumt att man varit oförsiktig, eller när man tar upp det innan man sett om det är helt eller inte.

Jag har blivit omkörd av cyklister som plingat utan att jag varit i vägen. Då tänker jag alltid först att, varför plingar de, och sen tänker jag att det var bra att de plingade eftersom de antagligen bara tänkte på säkerhetsaspekten. Man bör nog börja plinga lite oftare när man cyklar. I trafiken är det också spännande med folk som vill köra om medan man kör långsamt över en vägbula. Det hände mig idag, man undrar då hur bråttom de har och om de verkligen hade tänkt köra jättesnabbt över vägbulan om inte jag varit framför. Din mening slutar mitt i: "Även om man sägs vara" vad?

Oj då, där var visst ett stycke jag missat att kommentera. Vad jag kan svara på det är att boken som är uppdelad i tre också finns som en hel bok, så där är det bara beroende av vilken utgåva man köper. Jag köpte den tredelade för böckerna var fina. Bert-dagböckerna har jag nog läst förr i tiden, men kommer inte ihåg så mycket av det. Och Harry Potter har jag bara läst några sidor i första boken, men jag har aldrig varit intresserad av Harry Potter så därför hade jag inte lusten att läsa. Annars har ju Stephen King ett verk som jag tror består av sju böcker, som han skrivit på länge, inspirerad av Tolkiens verk. Jag är på fjärde boken, men har haft svårt att motivera mig att läsa mer, kanske för att det blir en så lång berättelse, eller för mycket fantasy.

Ja, jag ser dem nog överallt snart. Vad skönt för den främmande myran. Kanske var den och inkräktade på de andra myrornas område, eller så var de myrgänget som var ute och letade slagsmål. Jag har sett en mask slåss mot en insekt som såg ut ungefär som en tvestjärt men det var ingen tvestjärt. Även den gången gick det bra, för masken.

Personen som ska bli chef borde ändå ha visat sig kunna hantera vissa uppgifter och fått ta mer och mer ansvar för att bli chefskandidat. Så viss bakgrund och kanske en rekommendation har de nog med sig in i chefsrollen. Men det är lustigt hur man med en kandidatexamen kan bli chef, men så kanske det alltid har varit. Ja, det är Sims-sättet. Det är väl lite så, att en del är duktiga men tar sig inte upp eller vill inte upp till chefspositioner, och vissa vill väldigt gärna bli chef men kanske inte alls är sympatiska.

Då bör jag ha åkt den rullvägen.

Ja, det är Offspring-låtar, korrekt uppfattat. En bra skiva. Americana är första skivan som jag lyssnade på rakt igenom flera gånger om och läste texterna till. Det är mitt enda texthäfte som blivit slitet för att jag skjutit det in och ut ur fodralet tusen gånger om. Där ser man, jag hör det tredje aha:et. Det har jag aldrig noterat. Något annat att lyssna efter är utandningen innan andra raden i Bad Habit.

Man skulle behöva jämföra några utvalda länder och försöka kunna räkna bort alla andra anledningar till varför de mår som de mår. Man får jämföra närliggande länder som är liknande varandra, men har olika veckor.

Ja, en fest vore bra för att fira. Det blir ett grattis på 10 000 dagars-dagen. Det låter rätt lite ändå.

Haha. Det är sant som du säger, det fanns ju en anledning till sminket och kläderna. Mimaren blev roligare och roligare, från att börja med klassiska mim-moves, och sen avsluta med att skjuta pilbåge med mera. Det är en trolig analys. Man kan tänka att ensam är stark också, men jag vet inte om det alltid är det vinnande konceptet och det känns taget ur luften. Frågan är om det finns något djupare mer än att man kan slåss. Tänkte du på något särskilt?

Man kan åka till Norge den 11 augusti. Jag håller just på att överväga det.

I dessa tidningar brukar i alla fall skvallret handla om någon man (läs: jag) känner till. Det behöver ändå inte vara viktigt för mig att känna till vad artikeln säger och vad som har hänt denna människa. Det finns viktigare nyheter. Om ingen tidning skulle skriva om skvaller, skulle färre färre eller fler skulle läsa nyheterna; i alla fall bli mer intresserade av att läsa de viktigare.

Det är inte som att man börjar prata med främmande personer om vad som helst heller. Förvisso kan det hända på nätet, men då är man mer anonym och har mer tid att tänka; även om många inte tänker så. Är man säker på sin sak, är det kanske inte något att diskutera. Man har ändå sin ståndpunkt gjuten och de andra har sina. Förmodligen har man hört argumenten förr. I arbetssituationer är det en roll man har, att komma med återkoppling och åsikter givet ens erfarenheter med arbetet.

Jag tappade min telefon flera gånger under första veckan jag hade den och har säkert inta tappat den lika många gånger sedan dess. Om man inte vill räkna när jag slänger telefonen på sängen för att jag ska komma ihåg att ladda den innan jag går och lägger mig. Som du vet har jag inte en telefon som jag behöver så värst försiktig med. Men den korta skräcken som uppstår från att man tappat något fragilt tills dess att man fått veta om allt har gått bra känner jag igen mig i. Som med muggen härom veckan.

Det gäller att plinga i tid, annars kan det hända att dem man plingar åt blir för överraskad och råkar hamna mer i vägen än tidigare. Samtidigt kan man inte vara allt för lång bort. Om risken är låg att någon ska komma i vägen, kan man strunta i att plinga. Har någon ett djur eller ett barn, är det mer oförutsägbart. Det har du säkert bättre koll på än jag, men jag kan tänka på sådana saker när jag är ute och går. Jag har observerat att många inte kör över bulorna, utan runt dem. Då är frågan hur mycket nytta de gör. Att köra förbi någon som ändå respekterar reglarna känns ännu mer vårdslöst.
    Ja, du. Jag kan inte komma på vad jag hade skrivit eller tänkt skriva efter det. Tror att det åter är ett fall där jag har använt ctrl z för att ta bort något, men forumet använder sina regler för vad som ska hända.

Det borde vara bekvämare att läsa flera tunna böcker än en tjock bok. Hoppas ingen gör tabben att köpa delarna separat. Jag kan inte heller minnas mycket av Bert-böckerna. Början minns jag bättre, men det har kanske med att det är början av serien som blev film och teveserie. Tydligen har det kommit en ny bokserie med mangaliknande illustrationer.
    Du kan ha den längre bokserien som ett längre projekt. Men går det inte, så går det inte.

Myran kanske trodde att han var en älg. Maskar är knepiga, för de har inte något att försvara sig med förutom att rulla runt.

Det borde inte räcka med att man har någon sorts chefsutbildning för att kunna bli chef. Bland vissa jobbannonser ser det ut så, att de söker efter någon som har jobbat som chef tidigare snarare än någon som kan det företaget jobbar med. Verkar som att det är rimligt att chefer har en fot på båda sidorna. Som Dr. Cox i Scrubs när han blev chef. Han försökte vara både chef och läkare, men det gick inte till den mån han ville, men han gjorde det ändå.

Borde sättas upp en skylt där om det. :-)

Det är det mest slitna häftet för mig också. Gick mer ändå mer på vad jag hörde, vilket jag senare märkte blev fel på sina håll. Nu har det justerats. Satt och lärde mig bandmedlemmarnas namn inför spelningen också. Får nu en minnesbild från när jag står bland publiken 1999 och tänker att jag inte bara ska titta på Dexter. Sneglar bara snabbt på Greg och Ron, för de rör inte på sig som Noodles. Senare vart det för ösigt där framme, så min syster tog med mig bak.
    Före What Happend to You? hörs någon säga något och efter Not the One hörs något som låter som ett skratt. Det senare kan vara någon gitarr.

Blir svårt ändå. Hur en mår beror på så mycket. Att dra bort andra faktorer skapar en större osäkerhet, eftersom vad man drar bort han i sig en osäkerhet. Vore enklare att se hur en ändring av veckorytmen kan påverka, hur de upplever sin arbetsvecka om man flyttar dem från lördag-söndag-helg till torsdag-fredag-helg och vice versa. Måste finnas flera som varit med om något sådant.

20 september är en söndag, så festen får börja den 19:e. Jag fyller 36 525 dagar på min 100-årsdag. Jag har fyllt 82 år när jag fyller 30 000 dagar. Kan i alla fall hoppas att man hinner dit.

Haha. Det är sant som du säger, det fanns ju en anledning till sminket och kläderna. Mimaren blev roligare och roligare, från att börja med klassiska mim-moves, och sen avsluta med att skjuta pilbåge med mera. Det är en trolig analys. Man kan tänka att ensam är stark också, men jag vet inte om det alltid är det vinnande konceptet och det känns taget ur luften. Frågan är om det finns något djupare mer än att man kan slåss. Tänkte du på något särskilt?

Kan vara roligt. Du får säga till när du har någon plan för det, då kanske man kan hänga på. Det är som vanligt, hur man tar sig dit, hur och om man ska övernatta. Kanske kan vänta och se vad det är för låtar de tänkt spela. Är det Americana-spelningar hela sommaren, kan det vara trevligt. Då blir dit två Ignition-, två Smash- och två Americana-spelningar för min del.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det är troligt, för skvallernyheter är mer lättsmälta och behöver inte engagera personen som läser så mycket. Det är heller inget som drabbar mig personligen. Att läsa om olyckor, brott och politik gör ju att man kan behöva tänka, man kanske får en känsla i kroppen och man påminns om att hemska saker. Skvaller gör väldigt sällan att man blir illa till mods (om man inte blir illa till mods bara av att veta att det finns onödigt skvaller).

Det är något jag tänkt på, med nätet, att många tidningsartiklar kan kommenteras via ens Facebook-konto. Många lär undvika att kommentera då just för att man inte kan vara anonym. Jag har aldrig gjort det själv men jag tror att det läggs upp på ens Facebook-sida, att man har kommenterat en artikel, oavsett var artikeln finns. Vegetarianism är ett sådant ämne där jag borde ha hört alla tänkbara kommentarer eller svar, när folk får veta att man är vegetarian. Det är inte heller något jag brukar lyfta till diskussion, bara svara på det som personer säger till mig. Om man inte kan kommentera jobbärenden så är det inte så bra. Man blir nog inte rekommenderad om man aldrig har en tanke om någonting.

Det är bra med en telefon man inte behöver vara försiktig med. Jag har, sedan ett par månader, ett skal till min telefon. Då får den i alla fall lite stötdämpning om jag tappar den, och slipper få mer repor på baksidan. Jag bryr mig dock inte så mycket om hur den ser ut utanpå, repor gör ingenting.

Det är lite kul med större sällskap, om man plingar och ser hur de går fram och tillbaka över vägen för de vet inte var de ska ta vägen. Lämpligt är att alla går till samma sida. Det har man själv gjort, för av någon anledning upplever jag att man får lite panik när någon plingar, som att de är precis bakom en. Om det är väghinder som står utplacerade så att man måste åka slalom, kan man tänka sig att man kan se hur snabbt man kan köra förbi dem. Men så kan man förstås inte göra. Det dumma med vägbulor är att det blir slitage på bilen när de är väldigt stora. Då är det bättra med slalomkörning, alternativt att man bara respekterar hastighetsbegränsningar och läser skyltar om till exempel övergångsställen eller lekande barn.

Jag kan tycka det känns bättre med flera tunna böcker, för om man vill kan man ta en liten paus när en bok är slut. Det beror ju lite på om författaren medvetet delat upp historien i flera delar, eller om det är en delning som gjorts i efterhand. Jag tänker som tv-serier, där varje avsnitt (kapitel) hänger ihop med varandra, men mellan två säsonger (två böcker) kan det ha hänt en del mellan som man beskrivs i första avsnittet. Det enda jag kommer ihåg från Berts tv-serie är Klimpen, och att han var väldigt obehaglig. Manga och Bert låter spännande.

Ja, han trodde kanske det! Den här masken slingrade sig väldigt mycket för att komma loss från greppet. De har inga armar att slåss med.

Det är ju både och; att man kan chefsjobbet och kan företaget. Jag tycker man ska kunna ekonomi och mycket om bemötande och människor. Man ska ju ändå ha hand om sina anställda och få dem att må bra. Jag har fortfarande inte sett hela Scrubs, så jag minns inte tiden då dr. Cox är både chef och läkare. Man får vara det ena lite mer än det andra.

Jag tittade mycket i de andra häftena med, men mindre i de nya, antagligen för att man är duktigare på att höra vad som sjungs jämfört med när man var yngre och begränsad i engelska språket. Då behövde man mer hjälp med texterna. Det blir så att man mest ser de som rör sig mycket, som Noodles. Dexter tittar man på automatiskt eftersom han sjunger. När man lyssnar på hög volym med hörlurar tycker jag man kan fånga upp sådana där små ljud. Man kan undra om de har hörts tidigare och man valt att låta dem vara kvar, eller om ingen visste om att de var där.

Det vore ett bra sätt, att ändra veckorna och se hur folk reagerar på det. Man borde ha kunnat märka av det om man flyttat till ett land som har en annan typ av vecka, och göra enkäter och jämföra. Lustigt att det blivit så också, att man delat veckorna olika.

Då blir det tolvslaget som blir festens höjdpunkt, när den 20 september startar. 30 000 dagar bör man förhoppningsvis nå, men 36 525 blir nog lite svårare. Det är iallafall inte en jämn siffra, då får man fira 100 år istället.

För mig lutar det väldigt mycket åt att åka, när det är så pass tillgängligt och det är inte heller en festival. Americana hade varit ett stort plus att få lyssna på igen, men jag går gärna även om det skulle bli en vanlig spelning, eftersom det vore en rolig resa med ett trevligt mål. Min plan är enkel: att hoppa in i bilen och köra de fem timmarna det tar enligt Eniro mellan Västerås och Oslo. Sen kör man hem igen, kanske sover lite på något vis först, på ett bokat ställe eller i bilen eller så som man kan sova. På kvällen efter spelningen på Gröna Lund har vi antagligen redan en full bil (jag vet inte om alla våra bröder ska med, men skulle tro det), så vill man ansluta från Stockholm kanske det kan passa att ta ett ganska tidigt tåg till Västerås och bilen därifrån, eller om någon från Stockholm kör en bil. Finns det någon/några intresserade åker jag givetvis. Jag har bara frågat Isaac och han har ännu inte svarat varken ja eller nej.

Micke, blir det att dra till grönan i aug ellers?
    Reptile wins. Fatality.

Tags for this Thread