Page 323 of 323 FirstFirst ... 223273313321322323
Results 3,221 to 3,224 of 3224

Thread: Come To Sweden 3

U two need to get a room
    Turn the lights on.

Quote Originally Posted by EarY View Post
    U two need to get a room
    But why?

..

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Jag brukar tänka att det är...
    Man kan ju se nyheten igen eller spola tillbaka och se om det var samma klipp, om man orkar. Det vore lite roligare om det var de själva som gjort fel, än att de inte hade fler klipp eller bara gjorde det enkelt för sig. Även när karaktärerna läser brev och sådant, när det handlar om något längre texter, så är det samma där som med introduktioner, att det blir krystat. Det vore snyggare om man fick se texten och kunde läsa själv, men det är givetvis svårt om det är mycket att läsa. Det är som i skräckfilmer när karaktären ser ett spöke så missar ibland vad det var de såg. Ibland kan man också se mystiska saker i bakgrunden som karaktären inte ser. Då gäller det att vara uppmärksam för om man missar det kommer man inte få veta att det hände, just eftersom karaktären inte kommer reagera på det.

Ja, det har vi diskuterat förut, både om att titta ner på telefonen och att ha hörlurar när man är ute och rör sig bland andra. Och att många inte ens behöver en telefon eller hörlurar för att vara ouppmärksamma.

Det är förstås lättare om det är någon man känner, men man vet att man också försvårar deras matlagning om de hade tänkt bjuda på middag. Man kan alltid erbjuda sig att ta med något eget, dock tycker jag inte det känns optimalt. Man blir ju bortbjuden just för att någon vill laga mat åt en. Jag tänker så med, att man gör så gott man kan.
    Bröd och öl känns klassiskt. Man hör ibland om folk som bara äter av en produkt och överlever, men man undrar förstås hur personen och kroppen egentligen mår. Det kan inte vara bra att bara äta en sak, eftersom ett ämne inte kan innehålla exakt de mängder kroppen behöver. Dock kan man säkert klara sig bra länge på det, om kroppen anpassar sig.

Jag kan inte minnas att vi sysslade med pausning av spelet. Det var mer strategier för hur man skulle styra ormen för att minska risken att krocka i sig själv. Att köra fram och tillbaka men lämna en bit i ytterkanterna var bra, för när man kom till andra änden av skärmen kunde man ta yttervarvet runt och sen börja sick-sacka igen.

En del är nog oförsiktiga med sina telefoner så att det är tvungna att köpa en ny modell när den kommer. Skulle jag råka ha sönder eller tappa bort min telefon skulle jag förstås köpa en nyare modell, när man ändå måste köpa en ny, men målet är förstås att ta hand om telefonen så att den ska hålla så länge man vill ha den. Det vore inte smart att göra för uppenbara försämringar, för då skulle företagen sen säkert behöva stå sitt kast och be om ursäkt. En mindre försämring märker man nog inte av, speciellt inte om de successivt försämrar funktioner, så rätt vad det är har man en riktigt dålig telefon utan att ha märkt det.

Vi får säkert chans att gå på någon annan spelning där framöver, så vi kan gå i trappan.

Lyssnar man mycket på bandet vill jag gärna ha någon form av tolkning av låten. Band man inte lyssnar så mycket på kanske det är mindre noga med och man tänker inte lika mycket på budskapet. Om jag tycker om en låt vill jag gärna veta vad den ska handla, så man vet vad det är man lyssnar på. Jag har inte lyssnat jättemycket på coverlåtarna, kanske för att det är låtar man redan har hört så det är inget nytt på det viset. Låtarna är dock väldigt bra, och lätt värda att lyssna mycket på.

Man får be någon ta tid åt en, men det kanske blir en lite väl seriös undersökning. Jag vet att jag gärna underskattar tiden som en uppgift ska ta, så jag försöker lägga på mer tid än vad jag egentligen vill när jag planerar. Det funkar rätt så bra.

Det har varit kallt i helgen. Man längtar mer och mer efter sommarvärme eftersom det inte riktigt varit supervarmt någon gång i vår. Förhoppningsvis kommer sommaren lagom till juni, när jag har semester :) Juni förra året var kallt, vill jag minnas.

Jag åker söderut veckan efter de ska spela i Malmö, så det känns lite sådär att behöva åka dit två helger i rad. Jag får se hur jag gör, och vad andra vill.

Den enda gång jag sett om en nyhet för att jag sett något var när jag såg Satanic_Surfer i ett inslag. Annars är det inte riktigt värt det, om man inte redan ser på det på ett sätt att man snabbt kan spola. Ibland står det om det är arkivbilder, men jag vet inte om deras princip är att alltid skriva ut det.
    Vanligare är ändå när att någon läser upp brevet åt en, även om munnen på personen inte rörs. Kommer man till slutet kanske man får se vem som skrivit under brevet. Det gäller att ha en bra balansgång mellan att göra allting för uppenbart, men inte heller få dem som ser filmen att känna sig dumma när de missar något. Det är väl välkänt att Disney brukar lägga in referenser till Musse Pigg eller andra filmer i filmer. Vet man inte om det, missar man det.

Jag tänker mig att man bjuder över någon för att man vill träffas och umgås, sedan är det bara en social tillställning att äta tillsammans. Inte för att man vill laga mat åt någon annan. Är den man är gäst hos matintresserad, är det en annan femma. Är denna person även hobbykock på av en högre rang (alltså duktig) borde denna kunna tillaga något bra även med vissa restriktioner. Man kanske får läsa på, men det är trevligt att pröva någonting nytt.
    Det är ändå bara du som kan avgöra hur du (eller din kropp) egentligen mår. Om man skulle äta något som ger en brist på någon vitamin, märks det efter ett tag - men det kan ta lång tid. Om symptomen på brist yttrar sig långsamt, anpassar man sig till det. Du kan leva med att ha till exempel kronisk huvudvärk om man lär sig det. Det är svårt att skapa en übermensch som mall för hur man ska vara, men visst kan det vara klokt att hålla sig kring rekommendationer utan att följa dem tvångsmässigt.

Det var i stort sätt omöjligt att fylla skärmen med ormen utan att man behövde pausa ibland. I alla all fall på 3310-versionen, där det kunde gå supersnabbt. Säkert fanns några som kunde, men jag tror att alla jag träffade pausade mot slutet, för att vara på den säkra sidan. Någon gång fick man sicksacka och spara en ormbredd för att följa svansen runt.

Att skärmar går sönder verkar vanligt och det är relativt enkelt att ordna, men kostar inte mycket mindre än att köpa en ny telefon ändå. Kanske sparar man en slant om man byter skärmen själv, men det är en risk med det också och man ska ha rätt verktyg för att utföra bytet också. Har man telefonen försäkrad, spelar det en ingen roll alls. Ett skydd för skärmen är säkert den billigaste försäkringen.
    När de skickar uppdateringar alls, säger de indirekt att de har sålt en produkt som inte fungerat som den ska. Sedan kan de kompensera med att lägga till nya funktioner, som man inte bett om. Ett uttryck som förekommer inom mjukvaruutveckling lyder: If it ain't broken - don't fix it. Som kontrast finns även "If it ain't broken - break it". Det senare syftar på att man ska hitta fel som man bara inte har upptäckt ännu; det första att man inte ska ändra på det som fungerar.

Ni måste inte gå i Fatburstrappan. Den är hemsk. Vill ni det, tänker jag inte stoppa er - ni får skylla er själva.

Låtar (eller band) jag lyssnar lite på brukar det kunna komma en fras som sticker ut som jag hör och börjar tänka på. Efter det kanske ens intryck av hela låten (eller bandet) ändras. Coverlåtarna lyssnade jag intensivt på ett tag när de släpptes, liksom Coming for You. Nu har man vant sig vid att ha dem i spellistan. De är inte i förstahandsvalen när jag ska sätta på en låt - även om de kan bli det igen senare.
    Nu är det en månad till Amnesia Rockfest. Hoppas på bra att åtminstone få bra ljudupptagning från spelningen hellre än en massa korta, ruttna videoklipp. Min kusin ska dit och han nämnde att det blev en hel del krockar. Sick of it All och Raised Fist spelar samtidigt som Offspring (men inte som varandra) till exempel. Såg nu att Offspring bara verkar ha fått en timma att spela på.

Men som Hofstadters lag säger: Det tar alltid längre tid än du tror, även om du tar hänsyn till Hofstadters lag. Den går att tolka på olika sätt. Jag tänker att den säger att man inte ska tänka så mycket när man sätter en gräns, utan kan gå på magkänslan ändå och bara göra det man behöver göra.

Det har varit varmt och kallt nu i veckan. När solen lyser är det varmt och behagligt, men bara en halvtimme senare kommer molnen och det regnar.
    Ditt minne verkar stämma bra. Inverkan från en högtrycksrygg och en sydlig luftström gav för årstiden ganska varmt väder under inledningen av månaden, men kring den 12 juni slog strömningen om till nord. Ostadigt och kyligt väder kom därefter att sätta sin prägel på resten av månaden. Hoppas att denna juni blir bättre, för din skull.

Har inte hört något mer om resan till Malmö, för vår del. Känns som att det är långt kvar, men plötsligt lär vi stå där. Var ju tänkt att vi skulle vara några som åkte med Close-up-båten i oktober, men platserna är slutsålda nu. Jag har i alla fall en biljett till Karlslundsfestivalen och ett sällskap att åka dit med.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread