Page 340 of 340 FirstFirst ... 240290330338339340
Results 3,391 to 3,395 of 3395

Thread: Come To Sweden 3

Jag tänker mig att det inte gör så mycket att det blir dammigt, så länge man inte märker av det. Det är värre när det blir flått hyllorna. Har saker som står på hyllor under större delen av året, men när man väl ska ha det får man börja med att diska det. Jag har sett på teve att en del har tagit ned luckorna på skåpen. Hur snyggt det blir, tycker jag beror på skåpen. Är skåpen ljusa på insidan, tycker jag att det fungerar bättre. Men jag har ju inte varit i något sådant kök. Främst gäller det att ha ordning, som när man har glasskåp.

Som barn, har jag hört att man inte ska pilla för mycket i naveln för att det just kunde bli sår och då infekterat. En god effekt är att man nu har kunnat upptäcka massor av nya bakterier genom att be folk svabba sina navlar och skicka in.

Ditt resonemang är rimligt. Det svåra är att se att "vi" skulle ha anpassat oss till det, men jag gissar att det är en effekt som suttit i länge, långt innan människor vi känner dem i dag dök upp.
    Scientists think that they have the answer to why the skin on human fingers and toes shrivels up like an old prune when we soak in the bath. Laboratory tests confirmed a theory that wrinkly fingers improve our grip on wet or submerged objects, working to channel away the water like the rain treads in car tyres. -- nature.com
    Det hade blivit mer uppenbart att de spelade in Kvarteret Skatan i Stockholm istället för Laholm. Åtminstone för stockholmare; den viktigaste gruppen här i landet.
    Jag tycker att det är intressant att se gamla bilder hur det har varit på ställen man varit på. Har hittat gamla bilder från Huddinge när det var väldigt få hus. Till exempel den här på Wikipedia: https://commons.wikimedia.org/wiki/F...ntrum_1936.jpg Det tar lite tid, men sedan börjar man känna igen ett par av husen (längst ned i bilden) och då kan man räkna ut var allt annat ligger. Lika intressant som det är att se vad som har ändrats, är att se vad som bevarats.

Faktum är att jag har två. Brukar dra igång dem ibland, särskilt när jag sett att det är smulor eller damm på golvet. Oftast brukar jag passa på när jag inte ska vara hemma på ett tag. Den ena åker runt i ungefär 45 minuter och den andra lite över en timma. Har inte heller så stort rum, att jag behöver sätta på ofta. Speciellt inte när jag har två.

Du har nog provat fler veganska ostar än jag. För mycket ost kan vara gott till en början, i vissa fall, men när det har svalnat och blivit hårt är det inte lika gott.
    Haha. Det har hänt när jag städat att jag lagt undan saker på smarta ställen, mest för att de inte ska ligga framme. Sedan glömmer jag ju bort det smarta stället. Saker ligger där de ligger från början, för att det har känts intuitivt - på något vis - att den ska ligga där. En penna kan man flytta till andra pennor, men saker som inte har någon given plats får ligga framme. Sedan finns det ju skräp såsom gamla papper som kanske skulle kunna plockas undan men som hamnar i högen med papper.

Väldig skillnad mellan 20 och 5 000 dagar. Men det kanske är någon som hittat ett kryphål. Jag spelade ett spel för några år sedan där jag hamnade på förstaplats på deras poänglista: http://www.spacesofplay.com/spirits/pc/ranks/ Som du ser ligger två före mig nu. Jag är ganska säker på att de hittat något kryphål som gör att de kunnat samla in alla själar. Det är ju en bra bit mellan mig och den efter också, förvisso. Hade de fått en eller två fler än jag, hade jag köpt det.
    Du kan ändra youtube i Youtube-adressen till youtubeinmp3 för att få en länk. Du får dock vara försiktig, så att det inte visar sig vara något skit.

Jag tror att den kan skickas per e-post. Annars skulle du kunna skaffa eller låna ett Dropbox-konto. Man får 2 GB där "gratis". Är det samma gång som spelade in Dirty Magic för flera år sedan, när ni spelade i band? De låtarna skickade du.
    I går när jag var ute och lyssnade på musik, kom Dirty Magic 2012 direkt följt av gamla Dirty Magic 1992 i spellistan.

Vilken spelning syftar du på då, om två veckor? På lördag ska jag på spelning, bland annat se CJ Ramone.
    Det lät ju bättre där och då när hon sjöng. Men det blir märkligt när hon sjunger lägre ton än Dexter. Hon sjunger i Besserbitch, som vi såg när några polare och jag var i Bollnäs på Karlslundsfestivalen. Var där förra året med några andra, men i år var det lite sent påfluget, så vi tältade på den plats festivalen hade hänvisat till - de hade ingen egen. När vi kom fram dit stod det "Camping förbjuden" på en skylt. Vi slog upp vårt tält där ändå, och det kom två tält till och en husbil. De som bodde i närheten hälsade på och verkade tycka att det var okej, bara vi städade efter oss. Det hade vi ju gjort ändå, eftersom det inte var någon festivalcamping. Efter att en i sällskapet påpekat skylten för arrangören, ändrade de sin hänvisning på hemsidan.

Okej. Hoppas att det fungerar bra med tåget då. Tänker mig att du läser på och pluggar under tågresan, för att utnyttja resan maximalt. Jag har lärt mig att högskolor gör olika när det gäller schemaläggning, men det brukar ju vara obligatoriska delar varje dag. Man måste ju inte gå på föreläsningar, till exempel. Sedan kan det vara bra att gå.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Så blir det för mig med, att vissa saker i skåpen måste diskas innan det används, om det är sådant som används väldigt sällan. Att inte ha luckorna på skåpen kan också se stökigt ut, tycker jag. Det gäller att det passar in i resten av rummet och inredningen. Och precis, då måste man också hålla ordning i skåpet, men det brukar fungera bra hos oss även om vi har skåpluckorna på nu.

Undrar om det händer samma sak med skinnet på andra djur. Dock är det mest bara händerna och fötterna som skrynklas, men det kanske händer något även med hundars och katters trampdynor efter en stund i vatten. De vill ju också behålla fotfästet.

Ja, det är säkert fler som känner igen inspelningar från Stockholm än mindre städer.
    Det är intressant med gamla stadsbilder att se hur det har sett ut och vilka affärer som har legat var. Jag såg en äldre bild från Västerås från där vi bor ut mot Mälaren, där man ser domkyrkan och slottet men annars är det mest bara åkrar och skog och landskap. Det är svårt att tänka sig att det sett ut så en gång, jämfört med idag när all den ytan är bebyggd. Både där mina föräldrar bor och där vi har sommarstugan har det varit vatten förut. Kyrkan i Skottorp (nära Laholm) låg till exempel på en udde i havet när den byggdes, men nu ligger den några kilometer från kusten.

Två dammsugare till och med. Brukar de krocka om du kör båda samtidigt? Antar att de är ganska tystgående, men förstås blir det småfarligt att ramla över om de kör omkring när man är hemma.

Det blir väl att börja prova alla veganska ostar en i taget tills man hittat den som är bäst, men det beror också på vad man lagar. Den som är god på en varm smörgås är kanske inte lika bra på lasagne.
    Man letar på logiska ställen, och tillslut får man börja leta på konstiga ställen. Det frustrerande med en mindre lägenhet är att jag snabbt letat klart, t.ex. nu när jag letar efter byxorna. Då önskar jag att jag hade en stort hus för då kunde jag fortsätta söka och ha hoppet uppe ett tag till, och det finns fler ställen där man kunnat slarva bort saker på, eller där de kan ha hamnat av misstag.

Det är lite knepigt att den ena personen har slagit dig med rätt många poäng och den som leder har bara slagit tvåan med ett poäng. Nu vet jag inte hur svårt det är att samla själarna men det kan ibland verka mer suspekt att bara leda med ett poäng, eftersom man då kanske fuskat bara precis så mycket man behöver. Är det inte så många som spelat på ett par år eller är det väldigt svårt att slå era poäng?
    Youtube-låtar har jag laddat ner förut med en mp3-konverterare som har funkat bra. Det är smidigt att man kan göra så, för mindre band som inte alltid finns att ladda ner från torrent-sidor.

Dropbox har jag, funkar det här? Nej, den förra Dirty Magic (från typ 2006 tror jag) spelades in med min bror och hans kompis, och då spelade jag och min bror gitarr och hans kompis trummor (i övriga låtar spelade jag trummor och kompisen gitarr). Då spelade vi in direkt på en kassettbandspelare som i the olden days, men den här gången är det bra kvalitet, men jag vet att min trumning inte precis är avancerad (samma sak genom hela låten, försöker jag mig på något improviserat tappar jag koordinationen).
    Att få båda Dirty Magic på rad vore som att få Slim Pickens efter Dividing by Zero.

Det är några band som ska spela på en festlighet som Jakobs band anordnar. Det är dem svenska mindre band jag nämnde förut, som varken du eller jag hade hört talas om, om du minns. Ha så trevligt på den andra Ramone-spelningen.
    Kan tänka mig att det lät bättre på plats. Hon sjöng bra och så men jag blev inte så förtjust i rösten. Finurligt av dem att hänvisa till en förbjuden campingplats. Vad bra att ni kunde bo där ändå. Det är klart man städer efter sig (får man hoppas), men kan förstå att de som bodde i närheten ville försäkra sig om det.

Planen är att kunna plugga på tåget, så får man se hur väl det går. Precis, det är bra om tiden utnyttjas eftersom det ändå inte är mycket annat att göra på tåget. Man skulle kunna passa på att äta på tåget också, eller sova en timme extra om det är en tidig resa.

Kan tycka att det ser rörigt ut när stekverktyg och slevar ska stå framme, även om det är smidigt att det står lättillgängligt. Viss stök i ett kök kan man räkna med, men när det står för mycket av sådant som inte hör hemma i köket blir det betydligt mer stökigt. De passar inte in där och då sticker de ut desto mer. Rimligen sticker en stekpanna ut om den står i ett sovrum på samma sätt. Jag kan märka hos vänner, att de har lite blandat på sina hyllor. Kan inte förstå varför man skulle vilja ha det så.

Det vore rimligt att det gällde fler djur. Åtminstone andra primater som har relativt god greppförmåga med fötter och händer. Men inte helt dumt att även andra djurarter skulle ha förmågan, om det nu ger bättre fäste. Utan att vara helt insatt, tänker jag att katters och hundars tassar ändå redan är något skrynkliga. I varje fall ojämna. Kanske har de fördelarna av bättre greppförmåga redan.

Haha. Måste se lustigt ut att kyrkan flyttats in mot land. Det är svårt att tänka sig att så få har bott här i området, när nu så många gör det. I ett av Fredrik Lindströms program, står han vid Medborgarplatsen i Stockholm och berättar att där, vid Fatburen, började landsbygden. Man måste inte gå speciellt långt tillbaka för att hela Söder ska ha ett rätt negativt ryckte om sig. ("Knivsödern" är ju en öknamn för Hornstullsområdet.) Nu sägs det mest vara hipstrar (och kändisar) som bor där.
    Huddinge har ju legat näst intill helt under vatten. Vårt radhus här ligger ju på blålera, säger man. Det har blivit problem med rör som krökt sig, men inte så hemskt mycket annat. Några nybyggda hus i närheten, hörde jag, hade golvet på undervåningen sjunkit en decimeter.

De krockar, ja. Men de kör inte så hemskt fort att de skadas av det. Inte värre än när de kör in i något annat. De är inte smarta på något vis, utan åker till en början runt huller om buller (byter riktning när de kör in i något) för att sedan åka i cirklar. När de åker i cirklar (eller snarare försöker) blir det ju att de följer längs med en vägg, eller vad som står i vägen. De är inte speciellt tysta, men de är ju inte värre än en vanlig dammsugare. Jag brukar ändå sätta på dem när jag ska gå. Gäller att det inte finns några sladdar eller annat skräp de kan fastna i.

Det är klart att man kan testa en i taget. Finns det veganska varianter på delikatessostar, såsom mögelostar? Känns inte orimligt att någon skulle ha försökt.
    Haha. Ja, det är ju mycket skönare när man inte vet att de inte finns än, att veta att de inte finns. Du har ju ändå hela världen att leta igenom, oavsett.

Jag vet inte hur populärt det spelet var, och det var ju ett par år sedan jag spelade det. Tror inte att det är så många som köper det för att spela i dag. När jag började spela, var det en bugg i spelet som gjorde att min poäng inte laddades upp. När jag uppdaterade spelet, gick jag från sjätte plats till tredje direkt. Sedan försökte jag komma på hur man rimligen skulle kunna få in fler och vilka banor det var rimligt att kunna få in ett par till på. Själarna måste ju ibland gräva och ibland blåsa, och då offrar man ju en. Då kan man få ett hum om hur många som krävs för att få in resten. Jag tror att jag nådda målet jag räknade fram, även om det var knepigt. En till kanske kan gå någonstans, om man gräver eller blåser precis på pixeln rätt.
    Det är allt oftare jag laddar ned från Youtube. (Med Youtube-dl.) Förutom att band inte finns på torrentsidor, är sidorna allt oftare otillgängliga.

Det gick bra att ladda ned låten. Intressant lyssning. Det mest märkbara är ju ditt trumspel.
    Det var intressant, ja. Får jag Dividing By Zero, måste jag följa upp den med Slim Pickens Does the Right Thing and Rides the Bomb to Hell. Lite tråkigt när det är Slim Pickens Does the Right Thing and Rides the Bomb to Hell som kommer först. Har dock inte varit med om att den följts av Dividing By Zero.

Okej. :-) Tänkte att ni kanske tänkte komma hit för att se Millencolin i slutet av månaden. Nu är det den tredje Ramonearen jag sett: CJ, Marky och Ritchie. Det finns en till trummis vid liv, men han spelade bara två spelningar med Ramones.
    Jovisst kan hon sjunga, men mycket riktigt var det inte några låtar som passade henne. Är det en (riktig) officiell festivalcamping, betalar man ju för att det ska städas efteråt. Nu hade vi turen att några andra campare kom med en stor plastsäck vi kunde slänga skräpet i. Sedan var frågan var vi skulle lägga säcken. Vi ställde den några sopcontainrar och hoppas att ingen blir allt för upprörd.

Det finns mycket man kan tänka sig att göra när man har tid på tåget. Förmodligen blir det olika, beroende på vad du har att göra. Hoppas det går bra.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Vi har våra slevar, stekspadar m.m. framme i en Höganäskruka, där hela idén från början var att spara plats i lådorna till annat. Dock ser det också fint ut, och en mindre kruka bredvid med kortare köksverktyg. Det ger ett renare intryck om det inte skulle stått framme, men det är mer praktiskt att hitta fler förvaringsställen när köket är litet. Det är ju förstås bara sådant som ska vara i köket. Jag tycker också att man bör hålla isär prylarna så att de finns i rätt rum, och inte blanda för mycket.

Det är sant, att åtminstone katter som jag har erfarenhet av, redan har en bra greppförmåga med trampdynorna. Antagligen hålls de så torra eller fuktiga som behövs för att ha ett bra grepp, även om katter också kan halka om de blir blöta om tassarna och springer på golvmattan. På samma sätt har de också fotsvett, vilket borde försämra greppet, eller åtminstone förändra. Mycket troligt att även apor blir skrynkliga om fingrar och fötter.

Det är mycket som är svårt att tänka sig, som att jag haft svårt att tänka mig alla fartyg som kör runt med mat och prylar som fraktas till andra länder. Jag har lättare att tänka mig flygplan göra det, kanske för att vi ser flygplanen mer (om man inte bor vid en stor hamn). Sen så fick jag se en typ radarbild över världen med alla fartygsrutter samt antal båtar ute, och då blev det lättare för mig att få en bild av det. Ja, det verkar vara hipsters som bor på Södermalm, men jag har aldrig sett det själv, kanske för att jag inte är där särskilt ofta. Det blir väl så, att ibland samlas en viss typ av folk på en plats. Alternativt påverkas de av andra tills alla är lika.
    Där ser man, blålera alltså. Gäller att gräva djupt innan man bygger hus så att man vet att de ska stå kvar. Där vi har stugan (nästan vid kyrkan som flyttades från kusten) är det sand i marken. Tänker mig att växtligheten förstås påverkas av vad jorden består av, också något att ta i beaktande beroende på vad man vill ha för trädgård. Vad det är i marken här i Västerås vet jag inte.

Kör de efter väggarna sen för att det är där mest damm samlas? Eller gör de mindre och mindre cirklar? Det vore bra om de hade ett system så att de inte åker hit och dit och alltid missar en fläck. Det verkar mest logiskt att slå igång dem när man går, och då är det också rent när man kommer tillbaka. Det skulle kännas lite svårt att lita på att de verkligen kommer åt överallt, kanske får man i sådant fall dammsuga själv ibland, men inte lika ofta som om man inte haft robotarna.

Det finns en mögelost som jag har provat, som var helt okej, och har för mig att det fanns en typ Brieost, men minns inte säkert om det var så. Jag är inte förtjust i mögelost, så har inte undersökt det så noga.
    Jag har letat en gång till efter byxorna, och letat extra noga och med ficklampa (mörkt i skåpen), men hittar dem inte. Hittar däremot min klädpåse med sådant jag ska skänka bort, där byxorna borde ha varit. Jag har bett min syster titta efter om jag har gett dem till henne, det är sista möjligheten. Hon trodde dock inte att så var fallet, men skulle kolla.

Ett tag spelade jag Bubbleshooter(.net) som tidsfördriv när jag lyssnade på musik. Nu för tiden väljer jag istället Spindelharpan med fyra valörer. Spindelharpan är mer tillfredsställande än Bubbelshooter.

Bra att det gick bra. Ja, trummorna trummor på stabilt genom låten.
    Jag brukar inte behöva fortsätta med Slim Pickins osv. efter Dividing by Zero, men när man sätter spellistan på shuffle kan man behöva lyssna en stund för att ens få någon av de två.

Aha, nej, det är inte planerat. Är det Millencolin denna helg eller nästa? Det blir nog en sen kväll (för mig) idag, då sista bandet spelar kl. 00.00. Jag kommer nog inte slå dina rekord. Apropå det tänker jag på när man var ett barn och sov över hos kompisar och det var spännande att försöka hålla sig vaken hela natten.
    Det är lätt att slänga skräpet i en påse men svårare att ta hand om påsen sen. Det har hänt mig med.

Bara inte tågen är försenade för ofta så ska det nog gå bra.

Jag tycker att det kan bli för mycket framme, även om det står prydligt i en kruka. Saker man använder ofta, som slevar, stekspadar och stekpincetter är ju praktiska att ha i närheten. Men i det här hushållet, har det funnit en tendens till att allting hamnat i den där krukan. Faktum är att det står två vid spisen, av liknande storlek. Det är därför jag känner att det blir stökigt och fånigt att ha saker framme på det viset, för att det är för mycket just här.

Vi människor halkar också på våta ytor. Det kunde vara något som talar emot hypotesen, att vi blir rynkiga för att få bättre grepp. Det kanske är i särskilda sammanhang (som i vatten) det hjälper att ha rynkiga fötter, för att få bättre greppförmåga.

Det är svårt att få ett grepp om hur många fraktfatyg det är, definitivt. Och bara hur mycket de fraktar runt världen. Jag brukar försöka tänka hur mycket mat det går åt till alla i, låt oss säga, en skola. Ganska mycket. Sedan är det ungefär lunchmaten multiplicerat med tre de äter om dagen, gånger tre igen om man räknar att föräldrar och eventuella syskon (lågt räknat) och sedan fortsätta att tänka på hur många skolor det finns och i hur många länder och så vidare. Givetvis grovt räknat, men det blir ändå mycket mat att producera.
    Har du sett dokumentären Fraktad? Den handlar just om hur mycket som fraktas och hur illa det är för miljön. Det är sagt att de ska följa miljölagar i sina hemstater - och inom EU har man samma lagar. Men många båtar är registrerade i andra länder, med slappare miljökrav och kan därför fortsätta med sina föroreningar utan direkta konsekvenser. Då är det också dåliga villkor för dem som jobbar på fartygen och det sker många dödsfall. Fartygen är ofta gamla och är således osäkra, går lättare sönder och släpper så ut olja.

Förmodar att man behöver komma ned en bit, för att det ska bli riktigt stabilt. Minns att de pumpande ned cement i marken, men jag har ingen aning om hur mycket eller hur långt ned det gjordes - men tydligen fungerade det inte helt bra. Marken har nog betydelse i vad man vill odla i marken.
    Såg ett videoklipp där de diskuterade om jord, att det inte blir speciellt bra jord i stora åkrar eftersom vind blåser bort löv och regnet dunstar fort. Så när man förr började odla i mark på ett ställe, var det för att det var bra jord där, men nu efter massor av år har jorden blivit sämre på sina håll eftersom det inte finns någon skydd för marken.

En följd av att de försöker att köra i cirklar, är att de åker längs med väggarna. Sedan är det gjort så bland annat för att det samlas nog mest damm kring väggarna. Det finns säkert smartare dammsugare som läser av rummet innan eller under dammsugning, för att ha lite koll på var den inte har varit. Jag märker efter ett tag var de inte kommer åt, så då får jag antingen damma av (så att dammet hamnar på andra ställen) eller ta fram handhållen dammsugare. Vad som kan vara lite jobbigt när dammsugarna är klara, är att de piper - så man vet att de är klara och höra var de är (om de skulle hamna under en säng eller soffa). Det och åt vilket håll de svänger, skulle jag vilja kunna ställa in.

Jag har tänkt att jag ska testa på flera olika typer av mögelost, bara för att det kan vara intressant. Speciellt om man hittar något man gillar. Men det är inte något man precis köper på sig när man handlar.

Håller tummarna. Vore lustigt om dina byxor dök upp om tio år, eller så. Särskilt om de fortfarande skulle passa då. :-)

Något i stil med Bubbleshooter spelade jag för en massa år sedan, och det var ju kul. Jag tänkte spela Spindelharpan på morsans dator för en tid sedan, men där fanns det inte förinstallerat - så jag struntade i det. På min tid, kom Windows med spel förinstallerat.

Det är inte alltid jag orkar se till att Dividing by Zero följs av Slim Pickens Does the Right Thing and Rides the Bomb to Hell. Med oftast. Det passar dock bäst när det inte är några glapp mellan låtarna. På kalas där det är Spotify som gäller, stör jag mig på när jag köat låtarna efter varandra och det dröjer en halv sekund innan nästa spelas. Likaså när jag spelar i min telefon. Det blir inte samma flyt som på skivan.

På torsdag spelar Millencolin. Jag lär inte slå mitt rekord heller. Den tiden är nog över, även om jag förmodligen kommer klara mig okej utan sömn ett tag till. Så, hur blev helgen?

I så fall är det bara mer tid för dig att förbereda dig, även om det är jobbigt att komma sent. Värst är det om du ska in för att redovisa något eller tentera. Då vill man inte komma sent.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread