Page 318 of 318 FirstFirst ... 218268308316317318
Results 3,171 to 3,177 of 3177

Thread: Come To Sweden 3

Bilen blir värd mer när det är den sista bilen av sitt slag. Annars är det en tanke att man kan ha ränta på det hela, att du får din bil men också något annat. Som att du får din bil lagad till ursprungsskick, får en ny bil eller din bil och cykel. Det finns många sätt att lösa den och det är inte säkert att vi kommer ha vårt sätt som i dag, med pengar, om ett sekel.
    En del saker har man inte något val att betala för. Då kan man inte välja om man tycker att det är värt priset eller inte. Inte bara om man är törstig under en festival och de bara säljer femtiocentilitersflaskor med vatten för 30:-, för då kan alternativen vara kostsammare i att man får anstränga sig och vänta längre. Då betalar man för att vattnet ska finnas där. Hade det varit mindre flaskor, hade det stärkt ens vilja att inte köpa på plats. Hade det blivit ännu mindre värt det, kunde man kanske torka ut och åka till sjukhus.

Jag tror också, ovanpå att de är konstruerade för att inte klämma någon, att tågchauffören har kontroll på dörrarna och märker oftast ser om någon är på väg in för sen. Då kan man undvika skada både på dörr och människa. Att en dörr inte öppnas har jag varit med om några gånger, men oftast är det inte allt för farligt. En gång var det på en lokalbuss och jag gick till nästa dörr, där några andra gått av. Då tror jag att såg busschauffören mig och öppnade dörren jag stod vid, men då hade jag redan hunnit ut. Dörren kan också ha varit riktigt långsam. Skulle man missa en busshållplats, brukar det inte vara hela världen. De duggar rätt tätt. Annan gång stod jag vid dörren när vi närmade oss hållplats och jag hade tryckt på knappen för att jag skulle av. Chauffören hade dock missat det eller glömt av sig, men såg mig i sista sekund och bromsade nätt och jämt in. Lär ju ha hänt att bussen farit förbi folk som ska på också, av liknande skäl.

Vinsten eller förlusten med att byta mellan vinter- och normaltid är så liten att alla länder borde bara komma överens om att slopa det. En kompromiss vore att ändå 30 minuter nästa gång. Eftersom det vore en så enkel sak att avskaffa, kunde man tycka att det skulle gå. De få som är beroende av tidsomställningen, vilka nu det kan vara, kan få ändra sin dygnsrytm två gånger om året. Problemet som blir i Kina är att man inte vill behöva arbeta när det är mörkt. Fördelen är att de kan åka och kommunicera inom riket utan att ta hänsyn till tidszonerna. I Kina bord däremot de flesta åt öster, så de har inte allt för mycket rörlighet. Tidszoner kommer man dock inte undan, utan man får lösa det så gott man kan och tycka att det är skönt att bo i ett longitudinellt land.

Ändå måste man upp, för det kommer inte bli varmare förrän man torkat och tagit på sig. Jag har inte på många år gått hemifrån för att bada. Det har varit att jag varit iväg med vänner för att göra något annat och eventuellt ingår bad. På landstället blev det mer bad när jag var yngre än senare. Särskilt när man hade vänner eller ens mina syskon med. De sista åren var jag mest där med mina föräldrar som inte blir badsugna förrän det är 25 grader varmt i vattnet. Så gott som aldrig, med andra ord.

Jag hade ju någon tanke om att man kunde ha sett Noodles stå och titta på några av banden under Groezrock 2014. Det kanske han gjorde, bara att jag inte såg honom. Hade de haft ens hälften av banden Groezrock annonserat hade det varit klappat och klart att man skulle dit. Även om några av de största banden försvann. Nu måste man lyssna igenom så många band innan maj, för att kunna bestämma sig vilka man ska se.

Band man gillar och vill höra tycker jag dyker upp rätt ofta ändå. Förmodligen är blir som att lyssna på radio och ens favoriter dyker upp. Dessa stunder minns man. Nära 9 000 låtar i spellistan, 8 935 stycken. Ska börja med utrensningen nu tror jag, hoppas att jag inte kommer på några andra band jag vill ha. Förhoppningsvis en signifikant reduktion till slutet av månaden.
    Jag var inte någon som ville hyra filmer när jag var liten. Minns att jag var med mina äldre syskon, men inte att det var något som vi hyrde för mig. Det var i alla fall inte för min skull vi var och hyrde film. Den videobutiken dit vi gick och hyrde fanns kvar senast jag gick förbi, för någon månad sedan. Har dock kvar ett hundratal VHS-filmer från barndomen.
    Jag tror att man kan lägga in mp3-filer så att de spelas i Spotfiy. Däremot vet jag inte om det gäller alla enheter och man får säkert inte med dessa låtar överallt. Alltså att man inte får med sig låtarna på telefonen när man lagt in låtarna på Spotify på datorn.
    Netflix skapar en profil av användaren baserad på vad du tittar på. Då kan de tipsa dig om andra filmer och serier som du kanske vill se, för att du ska fortsätta använda deras tjänst. Reklamen blir anpassad till dina intressen, baserad på vad du tittar på, så att de kan göra reklam för produkter som du vill ha så att du trycker på länken för att köpa den. Då blir du nöjd och annonsören blir nöjd och Netflix blir nöjd. Samma sak gäller för andra tjänster, även de som är gratis.

Det är ett enplanshus de har i Big Brother, med en trädgård. Just att vara instängd sådär vore kanske okej, men att det är en tävling med rävspel vore nog jobbigare. Undrar hur de som är med i dag klarar sig utan sina telefoner. Lär varit mycket prat om den saken, om det nu fortfarande är så att de inte får ha med sig den. Varken Paradise Hotel, Mammas pojkar, The Bachelor eller Bonde söker fru har jag sett, men jag har ju en bild av vad det är. Är Det största äventyret programmet med kändisar? Då får du ju bli känd först.

Det är när man han har suttit med någon med distinkt dialekt som man märker att han tar till sig den, så när han kommer upp till sina gamla vänner talar han nog därför som förr. Jag gillar de flesta göteborgsskämten. Det gäller ju att man kommer på smarta grejor att säga. Det får inte vara långsökta saker som vilket djur som krockar mest. Det är inte vanligt att man undrar vilket djur det är som krockar mest. Däremot kan man tänka sig i ett seriöst sammanhang att någon undrar vilket det största djur är. Då är det rolig att säga en-orm. Krock-odil är mer på barnnivå, där man börjar.

Var det roligt att mosha? Jag såg inte att folk satte sig ned. Om inte Tim bett dem att sätta sig, var det lite märkligt att de skulle sätta sig. Det är kanske något man gjort under vissa tidigare spelningar. Att det ändå var så många som gjorde det måste ha märkts från scenen i alla fall. Det brukar gå bra att ställa sig vid sidan av en mosh och hämta andan, även om man får räkna med att ta emot några som hoppar in i en. Ofta är det någon som vill dra in en också, då får man antingen skjutsa iväg den eller följa med ett varv och se om man klarar sig.
    Har varit på spelning varje helg nu i över en månad. Ska se Total Egon nu i helgen. Sedan är det inget nästa helg, men två helgen därpå. Sedan är det jul igen. Att sjunga med i alla låtar och dansa med är extra ansträngande.

Än tycker jag att julkalendern inte är något speciell. Man känner igen karaktärerna från tidigare. De som är lite finare och inte har någon julkänsla, de som vill ha en "riktig" jul och de som kommer att se till att allt blir bra till slut. Fördelen med radiokalendern är att man inte behöver se när de agerar dåligt. Det blir bättre och man får föreställa sig handlingen själv. Än har årets radiokalender varit mer intressant än tevekalendern, så väljer nog bara den på radion framöver. I alla fall ett tag framöver.

Jag skulle tro att de yngsta barnen vänjer sig. De hade inte så mycket annat att välja på. Svagdricka är lite sött, har jag läst. De drack nog mest i samband med mat och blev säkert inte berusade heller. I senaste avsnittet av Historieätarna åt de stekt strömming som sedan blivit inlagd. Det åt jag till lunch i dag, rester från ungefär en vecka sedan.

Kul med extra val också! Supervalåret fortsätter. :-) (Det var ironi.)
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Jag tänker mig att man ändå alltid har ett val även om det känns som ett utnyttjande att ta 30 kr för en dricka på en plats där man vet att folk kommer vara törstiga. Dricka på festival är ett bra exempel eftersom det upplevs onödigt dyrt men sett till situationen bedömer man att det är värt 30 kr för lite dricka. Hade man varit på stan och sett samma pris, hade man antagligen gått till närmsta matvaruaffär för man vet att drickorna kostar mindre där och det är värt insatsen att promenera ett par kvarter för att slippa betala dubbla priset. Så då har man ändå bestämt själv i slutändan om det ska vara värt det. Visserligen har kostnaden för drickan ökat i och med promenaden, men om man värderar promenaden till mindre än 15 kr så blev det värt det ändå. Så då blir det priset tillsammans med situationen/insatsen som avgör om man anser det vara värt det.

På bussar minns jag att busschauffören kunde kontrollera dörrarna. Då öppnade de den bakersta dörren med om de såg att det var många som skulle på. När jag gick i gymnasiet åkte jag buss till och från skolan varje dag, då ropade man alltid "Öppna bak" när det var flera som väntade på att få gå av men busschauffören hade inte noterat det. Det var framför allt när man skulle hem, när folk ska av på olika hållplatser och plötsligt ska många av på samma hållplats. Nu åker jag väldigt sällan buss (stadsbuss), så gott som aldrig. En busshållplats kan man snabbt ta igen om man missar den. Värre om man åker tunnelbana eftersom man hinner komma en längre sträcka åt fel håll, och värst med tåg (eller flyg, men där är det orimligt att man missar att stiga av, men kul om man glömmer gå av och får åka med till en annan världsdel).

30 minuter hade varit lagom. Om det är en arbetsdag skulle jag föredra sommartid på vintern, så att det kanske är ljust en liten stund när man kommit hem på eftermiddagen. Är det en helgdag så är det sak samma, för då uppskattar jag att dagen snart blir ljus så att man kan "börja dagen", som när det är vintertid. Ja, tidszonerna är som de är. Vore tokigt om de ändrades eftersom vissa då kan få en dag i mörker och en natt som är ljus. Fast då kan de ändra på dygnet, sova på dagen och vara uppe på natten, så har vi olika dygn i alla fall :)

Haha. Hade det varit 25 grader i vattnet hade jag badat mycket mer, det hade varit trevligt. Om man vill att det ska vara väldigt varmt i vattnet, är man nog också okej med att det inte blir så mycket badande på sommaren, eftersom det inte blir så varmt här. Då får man åka utomlands och passa på att bada där istället. Som barn tycker man nog det är roligt och spännande att bada och vill göra det varje dag, sen avtar det nog lite, av någon anledning. Jag föredrar att sola och det kan man även göra hemma i trädgården, men är man vid havet kan det vara mysigare att ligga på stranden och lyssna på vågorna och folk som badar.

Groezrock har ju en hel drös med mindre band som man (jag) inte känner till så bra eftersom många inte är svenska och man har förstås lite mindre bra koll på småband från utlandet. Av de större banden känner man till typ alla, och vissa lockar mer. Dock har jag nog sett alla band förut, men det är aldrig fel att se ett band igen (om det inte är dåligt).

Tänk så annorlunda det hade varit om man fortfarande var tvungen att lyssna på radio och vänta på sina favoritlåtar. Dock hade man då aldrig kunnat höra banden som var lite mindre, eftersom de inte nått radiospelarnivåer ännu, och kanske aldrig kommer göra. Du får jobba på med din spellista.
    Jag hyrde mest film med kompisarna eftersom min familj aldrig har sett så mycket film, vi såg mest på tv. Vi gick alltid till den stora videobutiken och hyrde 2-3 VHS-filmer. Trots att det var en stor videobutik hade man efter ett tag gått igenom alla filmer som verkade intressanta eller hyfsat bra. Vi såg mest skräckfilm då (vilket jag fortfarande gör). Den här videobutiken finns inte heller kvar. Lite tråkigt tyckte jag, när de lade ner, eftersom man har många minnen därifrån.
    Det kan förstås göra, men precis, filerna man lagt dit fungerar kanske inte på alla enheter. Jag har aldrig provat det. U2 hade tydligen fått för sig att lägga in sin nya skiva gratis på smartphones. Jag vet inte exakt hur eller vilka telefoner men jag märkte själv när jag för några veckor sedan skulle byta ut musiken på telefonen att jag fått med mig en massa U2, vilket jag tyckte var märkligt eftersom jag inte lyssnar på dem. Det var ju en snäll tanke av dem men de var tydligen lite självgoda när de trodde att typ hela världen ville ha deras skiva.
    Precis, liknande fungerar väl mycket av de tjänster som redan finns. Reklam på Internet och även Spotify skulle jag tro, baseras ofta på vad man vanligtvis söker på eller besöker för sidor.

Det är tävlingsmomentet som orsakar rävspelet och sådant, antar jag, så om det bara kunde vara 10 veckor i ett hus med folk och sen åkte man hem, hade det kanske kunnat vara mer okej. Jag läste att en av tjejerna som sökte en bonde i Bonde söker fru också varit med i Ensam mamma söker, som en ensam sökande mamma antar jag, så så kan man också göra om man vill bli en "kändis". Ja, det är Det största äventyret. Det var inte så spännande folk med nu men jag kommer titta ändå. Det är känt folk, ja, så jag får hitta på något om jag vill bli erbjuden att vara med. Framför allt är det idrottare och den typen av folk, så det är där man får satsa.

Det kan vara kul att komma på sådana skämt, jag tänker på På spåret och deras ledtrådar, att de kan nog ha väldigt roligt när de ska komma på ordvitsar och få in ledtrådar i vanliga ord. Men sen, som sagt, när någon drar en vits är det inte lika roligt, kanske för att man vet ungefär vad som kommer om man förstår att det är ett göteborgsskämt som är på väg. Däremot, när någon är snabb och kontrar med något roligt passande ord, är det kul. Jag gjorde en omedveten sådan en gång, när jag sa att Gyllene Tiders låt Gå och fiska, är lite tråkig eftersom den blivit väldigt urvattnad.

Det var inte så spännande i moshpiten. Jag har ett minne från en mosh som var kul, men jag kan faktiskt inte komma ihåg vilken spelning det var. Mycket möjligt att det var Rise Against, på West Coast Riot. Nu för tiden (och förut med förstås) har Rise Against en ganska ung publik vilket gör moshandet på en annan nivå, inte att jämföra med t.ex. Dropkick Murphys, inte Pennywise heller för den delen. Jag tror de som satt sig skulle försöka göra en flash mob eller så, för det var inget Tim sa något om. Jag vet inte om det hänt förut. Jag har sett ett klipp från en festival där Offspring spelade där folk satt sig ner i Hit That (tror jag det var). Det var nog något liknande.
    En hektisk men rolig höst. Det blir jobbigt att bara stå och sjunga, så att dansa och sjunga blir riktigt jobbigt. Hoppa och sjunga är också svårt, efter en kort stund får man välja om man vill hoppa/dansa eller sjunga.

Jag har bara sett någon minut av julkalendern, när man råkat slå på teven vid den tidpunkten. Jag lyssnar på julmusik istället. Som sagt så ser man fram emot nästa års julkalender istället.

Precis, har de inget annat att välja på blir man van att dricka det och förväntar sig inte något annat. Det är bra med inlagd mat som håller en vecka eller två. Jag har inte sett något avsnitt av Historieätarna ännu, men det finns ju förstås på svtplay om jag vill se. Det har inte blivit av.

Om det nu blir extra val, men det vet vi snart med säkerhet. Ja, supervalåret är så super att det fortsätter in i nästa år.

Har man (så gott som) monopol på en förnödenhet som vatten som festivaler kan ha, har man inte mycket av val. Det är inte bussigt. Då ligger valet i att man förbereder sig och planerar för vad som kan ske, eller att betala den peng det kostar på plats. Drar man det till det mer extrema alternativet, kanske man kan tycka att det är värt att stjäla en flaska och potentiellt bli bestraffad för det.

Jag har varit med om att folk ropat när de bakre dörrarna inte öppnas. Den gången jag skulle gå av längst bak i bussen, vet jag inte varför jag inte ropade. En annan gång, för länge sedan, var bussen på väg att åka förbi min hållplats (fast jag tryckt) och då ropade jag något, men jag minns inte vad. Det låter som ett märkligt system att man alltid skulle behöva ropa för att få dörren öppnad bak. Att alltid öppna dörren vore vettigare. Vad jag dock sett, som kan vara anledningen till att inte öppna bak, är att någon smyger på bak utan att betala för sig. På SL:s bussar går man alltid på fram för att betala, undantaget om man har barnvagn eller något stort att bära på. Det har hänt att chauffören varit bussig (höhö) och låtit folk gå på så gott de kan när det är väldigt trångt. Jag hoppas att flygpersonalen har bättre koll än att någon råkar åka fel.
    Med tunnelbanan har jag varit med om att jag åkt fel linje, men åt rätt håll. Då var det bara att gå av, ta nästa tåg tillbaka en station och sedan åka rätt linje. Liknade med pendeltåget en gång, men då var vi två som åkte. Vi gick av för att byta tåg, men nästa tåg skulle åka samma linje som den vi just gick av. Jag kom på det vid en station där vi snabbt kunde ha kommit på rätt linje igen, men min kamrat var inte like säker som jag på att vi åkte fel, så vi fick åka tillbaka vid nästa station.

Om man kan bestämma sin egen arbetstid, funderar jag på hur enkelt det vore att ställa om att man bara börjar en timme tidigare eller senare. Jag håller med dig om att det är skulle vara skönare om det fortfarande är ljust när man kommer hem på eftermiddagen. De som alltid börjar tidigt på morgonen har den fördelen. Såhär års blir det mörkt tidigt ändå, så det är så gott som mörkt när man kommer hem ändå.
    Bäst vore kanske för bönder, att de inte behöver vänja om sina djur två gånger om året.

Jag ser gärna att det är en bit under lufttemperaturen i vattnet och att man då bara doppar sig då och då snarare än att man badar en massa. Men är det varmt, ska jag inte klaga på det. Det är som med det mesta man tyckte var kul som barn. Det avtar med åren. Allt man vill ha som vuxen är den känslan man hade som barn. :-) Sola blir det inte mycket av heller, inte som så. Då ska det vara att det man är någonstans med sol i sällskap av vänner. Då kavla upp ärmarna och byxbenen en extra bit, eller kanske ta av sig tröjan. Att bara ligga i solen har jag inte gjort på många år.

De flesta av de små har jag inte hört, men ändå ett par som jag kunde tänka mig att se. De stora banden har jag också sett, av dem jag vill se. Några av de stora kan man tänka sig spelar i Sverige också i samma veva. Against Me! (som ändå står en bit ned) kommer till Sverige i början av april. Social Distortion är trevliga, men har sett. Refused såg jag när de skulle göra någon sista turné. Millencolin är jag inte speciellt förtjust i, men såg kanske lite av dem på West Coast Riot.

Det hade varit jobbigt och svårt att föreställa sig. Väl där, hade man säkert vant sig. Värre vore om man inte heller kunde köpa skivor med de bra banden. Populärt blev det att banda av låtarna från radio så att man kunde höra sina favoriter när man kände för det. Det vore kanske mer variation eller i alla fall fler radiostationer om radio vore det enda eller populäraste mediet att lyssna på musik. (8 776 låtar i lista i skrivande stund.)

När jag var i åldern för att jag kunde hyra själv eller att jag ville se annat än barnfilmer tror jag aldrig att jag hyrde. Så några skräckfilmer blev det inte för min del. När jag kom upp i åldern hade mina syskon (som båda är äldre än jag) en bunt filmer som jag kunde se. Var det i Avesta ni hyrde på den tiden? Det är svårt nog att hyra filmer, men ännu svårare på ett mindre ställe. Vet inte hur de får ihop det i Huddinge heller. Men det är kedjan Hemmakväll som har en butik där nu, så det kanske därför det går runt. Finns dock ingen skivbutik i Huddinge längre och där köpte jag Ignition. Jag hade bett dem att ringa när de fick in första skivan, men de ringde aldrig.

U2 hade gjort ett avtal med Apple att alla Itunesanvändare skulle få skivan. I första hand får både U2 och Apple publicitet för det, även om det kan vara negativ sådan, men det de tjänade massor på vad alla som kom på att de ville köpa några låtar med U2. Såg någon bild på en gammal annons där man fick ett U2-album när man köpte en bärbar kassettspelare. Jag hoppas att man kunde ta bort skivan, om man inte ville ha den och de tänkte säkert att det bara var att göra det om man inte gillade skivan. Jag läste att allt färre köper låtar från Itunes och liknande på grund av strömmade tjänster som Spotify.
    Så är det. Det negativa är att du inte presenteras av material som du kanske hade kunnat vara intresserad av. Värst gäller det nyhetssidor som får större intäkter om du trycker på artiklar och skapar därför artiklar som folk vill läsa och kanske färre om vad folk borde läsa. Du borde inte äta glass till middag varje dag, även om de kunde vara gott (så att säga).

Att det är kameror överallt i huset, glömmer man säkert bort ibland. Det behövs att "storebror" talar med en för att man ska tänka på att andra har koll på allt man gör. De har i alla fall mer utrymme än de som var i Marsresesimuleringen, där de blev instängda i 500 dagar. Där hade de dock kontakt med vänner och familj, men det var fördröjning på kommunikationen som det skulle bli under en färd till Mars.
    Har det ena programmet inte fungerat för henne, kan man lika gärna skicka förfrågan in till det andra. Om det nu inte var så att TV4 (om det nu är TV4 som har båda programmen) bad henne vara med i båda, för att hon hade en speciell personlighet. Du får säga till när jag ska slå på teven för att se dig i Det största äventyret! ;-)

10-poängsnivån brukar alltid vara en långlångsökt ledtråd på På spåret. På enpoängsnivån säger de i stort sett bara säga vart de är på väg. Jag skulle berätta någon göteborgsvits för min bror en gång, men han var inte med på noterna och svarade med ett seriöst svar vad han trodde. Det blev ju ett magplask. Jag har vuxit upp med ordvitsar och liknande, och det händer att jag påpekar eller drar till med vitsar när de dyker upp. Någon gång i slutet av gymnasietiden var det en klasskamrat som påpekade att jag brukade vara rolig och komma med ordvitsar hela tiden, men att jag inte hade gjort det på länge. Har fått det påpekat att jag kan vara rolig på det viset ibland efter det också, men inte ofta. Har varit med om att jag märkt av en ordvits, som din men där bara jag märkte av det, och jag får ta och förklara vad som hänt när bara jag som skrattar.

Det är problemet med bra moshar, även om de är beroende av vilka som spelar så blir det moshen man minns och inte bandet. Det rimliga är att medelådern ökar något. Visst kommer den unga som börjar lyssna på dem, men samtidigt blir de som lyssnat på dem tidigare äldre. De som står längst fram är förmodligen den yngre varianten. Innan Offspring började kom på scen 1999 satte sig min syster och hennes vän ned på marken för att vila upp sig. Annat än det har jag inte varit med om att någon satt sig (dock snubblat i moshen).

Jag har inte sett något av de nyare avsnitten. Dock är det rätt spännande i radiojulkalendern. Dock skiljer sig avsnitten i hur intressanta de är. Vissa händer det mycket i och andra känns det som att ingenting händer i.

Sedan hände det att de värmde svagdrickat och ölen vilket gjorde att ännu lite mer alkohol försvann. I ett avsnitt berättade de att kunde spä mjölk med vatten, men att det då fanns en risk att vattnet var dåligt. Avsnitten ligger på svtplay, men jag vet inte hur länge men minst en månad skulle jag tro. Om de skulle ha försvunnit innan du sett dem så har jag dem digitalt. Ingen brådis med andra ord.

Ja, det är lustigt att de annonserar att de ska utlysa extra val den 29:e december. Fem val inom ett år! (EP-, riksdags-, landstings-, kommunalval och extra val.) Något att berätta för barnbarnen. Håller bara tummarna för att valrörelsen ska handla om något vettigt, att de inte bara tjafsar om vems eller vilkas fel det var att budgeten inte gick igenom.
    Last edited by Jojan; 1 Week Ago at 03:52 PM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Sååå... -Ignition-, blev julkalendern sevärd iår eller var det skräp?
    Love is dead.

Quote Originally Posted by Jhonny View Post
    Sååå... -Ignition-, blev julkalendern sevärd iår eller var det skräp?
    Jag vet inte för jag bestämde mig för att helt strunta i att se den. Har du sett något?

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Har man (så gott som) monopol på en förnödenhet...
    Det som gör det värre är att det handlar om dricka vilket alla vet är väldigt viktigt. På en festival kommer alla vilja ha det och behöva det, eftersom det kan vara väldigt varmt och soligt, varmt i publiken, eller man har druckit alkohol (vilket inte heller är gratis) och behöver få i sig vätska. Hade det handlat om något där det fanns ett likvärdigt alternativ så hade det inte varit något större problem. Därför är det bra när de har vattenkranar, så man kan få i sig gratis vatten eller fylla på sin flaska.

Jag tänker mig att de som körde våra skolbussar var ganska trötta busschaufförer så att de helt enkelt inte kom att tänka på att öppna bak, alternativt var de just inte skolbusschaufförer så de var inte vana vid att många vill av på samma hållplats. Skolbussarna var alltid fyllda, till skillnad från stadsbussarna. På högstadiet åkte jag och de andra som bodde på landet en liten buss, som åkte snabbt och stannade där folk skulle av och inte vid hållplatser. Ibland märkte man att det gick lite för fort när man närmade sig en hållplats och då fick man ofta säga till att de skulle stanna. "Just ja", sa chauffören alltid. Ibland fick man tvärtom säga att den personen inte var med på bussen den dagen, så vi behövde inte stanna, precis som när man sitter på en hållplats och en buss som man inte ska med saktar in.
    I Stockholms tunnelbana och pendeltåg finns det nog lite mer att välja på, än i en vanlig stad med bara bussystem. Då är det kanske lättare hänt att man hoppar på fel linje. Som tur är går det hyfsat snabbt att komma rätt igen. Det är i alla fall bättre att åka åt rätt håll men fel linje, än åt fel håll.

Just nu är det så pass mörkt ja, att det är mörkt eller börjat mörkna tidigt så då spelar det inte så stor roll när man kommer hem. Detsamma gäller på morgonen, att även kl. 08.00 är det fortfarande mörkt, så att börja en timme senare skulle inte heller gjort någon skillnad. Jag skulle tro att inte så många bönder bryr sig så mycket om djuren, men jag vet faktiskt inte. Vi gör ju den ändringen men jag har aldrig hört hur andra gör. Många tänker sig nog att djuren inte ska bry sig så mycket, men jag tycker det kan vara snällt att vänja om dem.

Om man haft vatten med samma temperatur som i luften, så gör det inte så stor skillnad att bada, så det håller jag med om. Man måste ju inte bada, för en sådan som jag som tycker det lätt blir för kallt;) Det är därför man undrar när man blir ”vuxen”, men kanske blir man aldrig det, eller så är det inte vad man tänkte sig att det skulle vara. Jag tycker om att ligga i solen men tycker nästan att man blir mer solbränd när man inte aktivt solar. Om man som du, kavlar upp ärmarna en stund, brukar man oftast tydligare se att man blivit brunare, kanske för att man inte tänker på att man blir solbränd om man samtidigt fokuserar på något annat.

Social Distortion är ju förstås inte fel att se igen, och inte heller Against Me! (tack för infon att de kommer till Sverige i vår). The Dwarves och Comeback Kid skulle jag vilja se för första gången, men Millencolin och Lagwagon har jag sett och måste inte se igen. De andra banden har jag inte sett och är inget måste att se heller, men t.ex. Refused är ju ett band man kan se bara för att se. Nu har jag läst att Rise Against kommer till Bråvalla i sommar, så nu har man fått några band som tydligen är ute på festivaler i vår och sommar, så man kan börja spekulera i var de kommer dyka upp någonstans.

Det var så jag gjorde med Self Esteem första gången jag hörde den, bandade den från radio och lyssnade sedan om och om igen. Jag var duktig på populär musik när jag var yngre, på grund av radion. Nu för tiden känner jag att jag har väldigt dålig koll på ny musik. Oftast har jag hört nya låtar men jag vet inte vem som gjort den och när jag får höra namnet är det inte säkert att jag vet vem det är, fast "alla" vet. Vad jag vet är det tre musikradiokanaler som finns; Mix Megapol, Rix FM och NRJ, och de spelar ändå i princip samma musik. Det hade varit mer intressant med radiokanaler med olika musikstilar och så, men det behovet finns nog inte nu längre. Spotify har ju radiokanaler (eller spellistor), och så kan man via Internet lyssna på utländska kanaler som är mer inriktade på vissa stilar.

Ja, det var i Avesta. Där fanns en förvånansvärt stor video- och spelbutik. Man kunde hyra tv-spel också, och de hade ett väldigt stort utbud av skivor i min genre och förstås massa godis. Jag antar att efterfrågan där sakta tog slut i takt med att man skulle börja ladda hem filmer och så. Hemmakväll finns lite här och var, men jag har inte varit där mycket alls. De har mycket godis, har jag förstått, men det hör väl till hemmakvällen. De fick kanske aldrig in första skivan. Jag hittade ju den på Åhléns i Avesta, tufft nog.

Det borde vara så, att man får välja om man vill få skivan och vill man det så följer den med gratis men att man lätt ska kunna välja bort den också. I mitt fall så fick jag ingen hint om att en skiva lades in på telefonen. De skulle antagligen tjäna bra mycket på att man fick välja, men förstås tjänar de säkert lite till om man tvingar alla att ha skivan på sin telefon.

Det blir fler artiklar på det som efterfrågas eller det man tjänar på, vilket förstås inte alltid måste bli bra i slutändan. Det är bra när man kan blockera reklamen på Internet, men det är svårare om man ser på tv och inte tittar på svt. Det är ändå intressant att se när det dyker upp reklamer som väcker ens uppmärksamhet. Jag brukar tänka på att de har lyckats bra eller att det var en fyndig reklam just för att de sticker ut från mängden vilket gör att man reagerar. Det är roligt med reklam för reklam, som på bussar t.ex. där de ibland står "Vill du ha din reklam här? Ring…" vilket visserligen är nödvändigt men ändå skoj.

Jag antar att det är så att de glömmer kamerorna, eftersom många ändå är väldigt naturliga och gör och säger ibland för mycket. Sen vet man aldrig riktigt hur det gått till ändå, eftersom man märker att det klipps ihop så som de tänker sig att tittarna vill se det. Jag har hört talas om Marsprogrammet men inte om simuleringen. Har de gjort en sådan alltså? Där tänker jag att det inte är de klassiska dokusåpamänniskorna som är med, utan någon som har något litet intresse för rymden, eller har lust att åka på ett rejält äventyr. Jag tror inte att Tv4 har Ensam mamma söker. Får se om hon dyker upp någon mer stans.
    Ja visst, då säger jag till, men det lär dröja först tills jag gör något storartat och sen några år till tills man har pensionerat sig från idrotten, för de flesta som är med är ju inte aktiva längre idag, och då är nog inte programmet kvar längre. Får hitta på ett eget äventyr:)

På På spåret i fredags drog de tidigt på Sverige-resan och då gick ledtrådarna snabbt och man hann inte tänka efter. Man behöver den där pausen för att gå igenom ordvitsarna och vad de kan ha syftat på, för att kunna gissa rätt. Vad var det för vits som du inte lyckades med? Det är ju roligt att medvetet tolka ord lite annorlunda för att få en roligare innebörd. Det är kul när det bara är en person som skrattar, fortsätt med det. Eller när man ska återberätta något och man skrattar massor så när man väl kommer till poängen har man höjt förväntningarna en hel del, och så var det egentligen bara måttligt roligt, eller bara roligt för de inblandade.

I takt med att bandet blir äldre blir publiken också äldre, och några nya tillkommer. Jag tänker mig också att de yngre är längre fram, veteranerna är i mitten och röjer och sen finns en blandad publik av nytillkomna och veteraner runt kanterna. Innan konserten kan man sitta ner. Nackdelen är att alla tar mycket större plats då, än om man stått upp, men det är skönt att vila upp sig eftersom man sen kommer att bli stående några timmar.

Vad handlar radiojulkalendern om?

Hm, det låter inte jättegott att spä mjölk med vatten men antagligen nödvändigt för att spara på mjölken, eller? Fast man kanske ville spara på vattnet med. Vissa saker ligger kvar i ett år, har jag märkt, så det borde hinnas med.

Ja, det kan man berätta för barnbarnen. Får se vad de alla riktar in sig på för att locka väljarna, men ja förhoppningsvis tar de bort fokus från vem som gjort vad, för oavsett så var det ju en fullt möjlig konsekvens att det blev som det blev. Framför allt ska det bli väldigt intressant att se valresultatet, vad som har ändrats på ett halvår baserat på den här hösten.
    Last edited by -Ignition-; 4 Days Ago at 02:25 PM. Reason: drog ihop några stycken som skulle höra ihop

Jag tänkte inte på det på varken Bråvalla eller Groezrock, men på Augustibuller kunde man alltid gå till scenen och be om vatten. Det var vatten de delade ut under spelningarna och förvarades i tunnor. Någon påstod att tunnorna fylldes på med brandslang (givetvis inte med fullt ös). På campingområdet fanns det gott om vatten. Som jag nämnt var det dåligt med vatten på Bråvallacampingområdet. Groezrock hade ungefär som Bråvalla, men där var det nära till vattnet men inte heller lika varmt. Särskilt viktigt att vattnet finns fritt när man säljer alkohol, men att de har dyr alkohol har jag inte så mycket emot. På krogen kan man få vatten, det är det lag på. Samma sak borde då gälla där de säljer alkohol under festivaler (i Sverige).
    Annars är dass ett annat bekymmer, att det inte finns tillräckligt med sådana eller att de som finns är obrukliga.

De måste ju ha lärt sig ganska fort att när de körde skolbussen, är det många som ska av vid skolan och på vid skolan. Är chauffören oerfaren, är det en annan femma. Under lågstadiet var det fem elever från min klass som bodde långt bort som fick åka en större taxi till och från. De hade samma chaufför varje dag, som jag minns det. Jag förstod aldrig varför de inte gick i en skola närmare dem. Antagligen låg den närmaste skolan i kommunen bredvid, så det blev de nedprioriterade på skolorna i kommunen. Under mellanstadiet fick de börja åka stadsbussen. Det tog inte lång tid att åka, men bussen gick sällan. Om de råkade missa en buss, tog det i alla fall en timme innan nästa kom.
    Förr, ropades inte hållplatserna ut på SL:s bussar. Det var underligt, tyckte jag då, eftersom då var man tvungen att veta hur det såg ut där man skulle av. Om man vore blind, hade man haft större bekymmer med det. Fast jag minns ju att de som var osäkra bad om att få hållplatsen utpekad av chauffören.
    Tunnelbanan och pendeltåget (med andra spårvägar) i Stockholm spänner ändå inte över hela länet, vilket man kan tycka att det borde. Men det är knepigt att planera för sådant också. På så sätt blir det ändå som i en vanlig stad, bara att Stockholm har större avstånd.

Jag undrar hur det skulle bli om fler och fler slutade att ställa om tiden, i den mån det går. Då skulle man så sakta kunna forcera fram ett avskaffande. Det brukar komma reportage om hur skadligt det kan vara men tidsomställningen och vissa år visas de hur bönder förbereder sig. Det kanske inte är alla, men några ställer under en vecka om sina djur sakta. Att de under en eller ett par veckor innan börjar att vrida på djurens dygnsrytm tio minuter i sänder. Djur har en dygnsklocka som människor och om man rubbar den, för vissa, blir djuren griniga och motstridiga. Jag har inte tänkt på hur husdjur kan reagera på att deras hussar och mattar går upp senare eller tidigare. Hundar som ska rastas lär märka av det tydligare, gissar jag.

Har de ens samma temperatur i vattnet som i luften i badhus? Där kan man tänka sig att det lätt kan möjliggöras. Det var länge sedan jag badade i badhus, men jag minns hur en del frös när de steg upp. Vatten leder bort värme snabbare än luft; varför vi svettas.
    När man är vuxen är högst filosofisk fråga. Någon kombination av vad man själv ser sig som och vad andra ser en som. Sedan finns det åtminstone en semantisk definition. Vad man själv och andra upplever en som borde ha men vilken bild och tanke man har av andra vuxna.
    Om man solar hela kroppen blir man (förhoppningsvis) jämnt bränd. Men om man går i kortärmat och kortbyxor så kan man se kontrastskillnaden mot den skylda huden. Men det är kanske som du skriver också, att om solar så har man målet att bli brunare och då tänker man på att man ska bli det.

Comeback Kid tror jag att jag såg lite av på West Coast Riot 2008 och The Dwarves spelade 2007 på Augustibuller. De fyra senaste bandsläppen till Bråvalla hade alla lika gärna kunna ha varit på Groezrock eller West Coast Riot. Får se om man ser det som värt att åka till någon av festivalerna, ja. Bråvalla är ju så stort och Groezrock så långt borta.
    Om du åker och ser Against Me! får de se till att titta på och kanske gå i den hemska Fatburstrappan. som ligger mot pendeltåget från Medborgaplatsen där Debaser medis där de spelar ligger.

Jag gillade aldrig att lyssna på radio, musikvideor kunde det bli att jag tittade på istället. När radion var på hemma, var det för det mesta Lugna favoriter eller Vinyl 107. Den senare kunde ha någon bra låt, men det vart tjatigt med samma låtar om och om igen. Jag har några namn i huvudet som jag känner igen för att de har nämnts på pratshower, men som jag inte hört. Jag skulle inte känna igen vilken artist det var om jag hörde någon av dem.
    Jag har ändå lyssnat på musikradiokanaler på webben, sådana som privatpersoner strömmar. Men det jag söker efter är i stil med vad jag redan lyssnar på och har i min spellista. Lyssnar i bästa fall på några låtar, tills en sämre låt kommer och stängde av. Det är ungefär som med Spotifys radiokanaler, det är till stor del baserat på vad man lyssnar på.

Just det, man kunde hyra spel också. Jag tittade mycket på tevespelen, men minns inte om jag någonsin hyrde något. Hemmakväll har jag aldrig varit inne i. Nej, jag utgår ifrån att de aldrig fick in den. Jag var till och med inne någon månad senare för att se själv om de hade fått in den och då frågade samma expedit om han skulle skriva upp mig. Det hade ju han redan gjort, men han dubbelkollade. Skivan utan Kill the President fann jag i en affär i stan, men den versionen med köpte jag begagnad från Tradera.

Det är svårt att veta hur det hade blivit. Får se om Apple gör om samma sak med något band i samma storlek. U2 gjorde en video där de förlät för vad de hade gjort. Men det verkade inte vara helt uppriktigt: http://youtu.be/SUwXM_yDo7Q

Ser jag på teve och det kommer reklam, bläddrar jag ofta vidare eller stänger av ljudet. Då händer det att jag inte tittar på samma sak när reklamen är slut. Men jag ser sällan på teve på teven numer. Tyvärr blir det att jag inte får reda på när det kommer nya intressanta program eller när en ny säsong börjar på reklamkanalerna. ICA-reklamen är en av de mest lyckade reklamserierna och de har gjort det rätt bra utan att det blir tjatigt och repetitivt. Det är lustigt när man ser reklam för kollektivtrafik inne i bussar och tåg.

Första året av Big Brother kunde man se vissa av rummen hela tiden på nätet. Någon omgång senare tror jag att man kunde beställa en kanal eller kanske flera för att kunna följa det dygnet runt. Vet man det, att det inte filtreras alls, kan det kännas lite jobbigare. Förmodligen är de flesta inte av den sorten. Tänker mig att mest skvallerpressen som är intresserad av det.
    2011 var det klara med Mars-500, som det kallades. De skulle simulera att ut och gå på Mars också, men jag vet inte vad de gjorde. Kan inte tro att just den biten var speciellt realistisk. De som var med var speciellt utvalda från en grupp intresserade. De som försökte vara med där endast för att bli kända, sållades säkert bort i uttagningsprocessen.
    Toppen! Jag ska sätta påminnelse på telefonen. Om 30 år kanske det kan bli på gång. ;-)

Jag tror att det var den om vilket det största djuret var; en-orm. Min bror började fundera på vilket det djur det kunde vara.
    Precis det du beskriver, är något av det roligaste jag vet. Att man bygger upp premissen och sedan faller det pladask när man kommer till poängen. Liksom att man får något förklarat för sig, men låtsas inte förstå och kanske ta vad som sägs bokstavligen.

Din analys stämmer rätt bra.
    Det är glesare i publiken i början och då kan man lätt sätta sig ned. Det gäller att ställa sig upp i tid innan det är för trångt kring en och man mister sin plats.

High Tower är ett höghus som en rik gubbe lät byggas för länge sedan och skulle bli Mårstas (fiktiv stad) signalemente. Dock börjar det huset bli slitet och gubben som beställt arbetet finns inte att få tag i. Dock dyker det upp vissa spår mot honom hela tiden, förmodligen kommer de att finna honom till slut. De letar inte helt aktivt, de måste gå i skolan sista tiden innan jul. Skolan rasade dock ned i marken av någon anledning, men barnen måste ändå göra sina läxor.

Det är den slutsatsen jag drar också, att de ska snåla med mjölken. Risken är ju att man blir sjuk av vattnet man har i mjölken. De har några gånger druckit ölsupa, som är svagdricka med mjölk. Någon gång har den varit varm och då försvinner mer av alkoholen. I senaste avsnittet klarade de inte av att äta maten de bjöds på. Det erkände de och visade att de åt modern smörgås och drack kaffe. Det är de äldsta epoken de besökt, Vasatiden. Därifrån finns det inte några recept, utan bara beskrivningar på vad man åt.
    Jag ser att första avsnittet bara är kvar i en timme till. Så om du inte sett det än får du skynda dig. Ligger kvar i en månad.

Ska bli intressant att se hur folk röstar, om folk röstar som tidigare valet. Några har jag gått bort och andra har blivit röstmyndiga sedan förra valet.

I morgon ska jag se Charta 77 och på fredag spelar fler andra band på samma ställe. På lördag ska jag åka båt till Mariehamn.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread