Page 319 of 319 FirstFirst ... 219269309317318319
Results 3,181 to 3,186 of 3186

Thread: Come To Sweden 3

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Ja, på West Coast Riot hade de kranar...
    Det blir svårt att planera att man måste gå på toaletten på Bråvalla tidigt på dagen. Men det är klart, man kan ju gå då och förebygga, så behöver man åtminstone gå färre gånger senare under dagen. Det är trevligt när man är på andra evenemang som har likadana (samma antar jag) toaletter som festivalerna, och man blir förvånad över hur fräscha de är inuti. När vi skulle springa Tjurruset i höstas var vi där tidigt och då såg man att båsen blivit rentvättade och man var först att använda dem, detsamma gäller kanske på Bråvalla då. Sen är det en annan renlighet när det inte är festival:)

Det var en människa man kunde prata med så de ordnade så att hon fick ett busskort men det var inte helt lätt fixat. Kom att tänka på att den lilla bussen som körde hem oss från högstadieskolan ibland blev ersatt av en dubbeldäckare. Det var kul eftersom personen som alltid var sist kvar på bussen bodde några kilometer grusväg rakt ut i skogen. En lustig syn att möta en så stor buss där med bara en person i.

Det vore smidigt om busschauffören tryckte på en knapp inför varje station, men kanske svårt att komma ihåg. Det känns som att det är automatiskt med tidsintervall beräknade på tidtabellen, men de borde ha ett bra system för att justera om bussen har halkat efter. Jag har också varit med om att det verkar nollställas på centralstationen. Detsamma gäller tågen, men det känns som att tågen borde ha ett mer utvecklat system, trots det kan det bli fel där med, åtminstone på sträckan Västerås-Sala där de ibland ropar ut mellanstoppet i Ransta efter att vi stannat där. Inte så smart om någon person ville kliva av där som inte åkt sträckan förut. Ja, ett rutsystem som man fortsätter bygga i rutor i takt med att staden byggs ut. Jag kan tänka mig att Stockholm är en sämre stad på sådant, jag upplever det som ganska rörigt att ta sig fram där, men har i och för sig ingen annan stad i samma storlek att jämföra med. Sist jag var där, efter Rise Against och Pennywise, så råkade jag svänga in på fel avfart strax innan vi kom fram till centralstationen, så vi kom in i stan istället, och då blev det svårt eftersom det är mycket enkelriktad. Man måste välja noga hur man tror att vägen kommer fortsätta och ibland svänga åt "fel" håll bara för att komma rätt senare. Spårvagnarna var då som SJ:s snabbtåg är nu; rälsen kan inte hantera snabbare hastigheter, men tågen har potential att köra snabbare.

Om det är kor som ska ut kan bonden påverka dem med ljuset i ladugården på ett annat sätt om de går ute. Om man tänder ljuset kl. 06.00 på morgonen kanske också korna blir mer benägna att vilja gå ut och röra på sig. På det viset påverkar man ju också värphöns (vilket är hemskt), att man har dem inomhus och så förkortar man deras dygn genom ljuspåverkan så att de ska få fler ägg på kortare tid. Jag vet inte heller hur man skulle kunna sett missnöjet hos korna, mer än att de kanske blir ivriga och skyndar sig ut. Vi styrs ju också av ljuset, men vi sover inte mer på vintern för att det är mörkare (lite mer sover vi säkert, men jag menar att vi måste ändå gå till jobbet innan det blivit ljust).

De flesta badhus brukar ha en bassäng med varmare vatten, och förstås varma bubbelpooler. Där jag badade mest när jag var mindre så minns jag att det var varmare luft i rummet som hade en varm bassäng. Där badade man gärna. I rummet med den största bassäng, där man kunde motionssimma, var det väldigt kallt vatten och också kallare i luften, och i äventyrsbaddelen var det mellantemperatur på vattnet och luften. Det blir ju relativt hur man upplever både luft och vatten beroende på hur man förflyttar sig mellan dem. Vid fönster brukar det vara kallare, det märker man även hemma i sitt hus att det är svalare luft nära rutan.

Sådana efternamn som betyder något har ju ändå kommit från att man var sådan som namnet beskriver. När namnet går i arv kanske det får effekt åt andra hållet, att, som du skriver, man blir lugnare om man heter Lugn. Man påverkas av vad folk säger till en så det är inte omöjligt. Haha, en intressant iakttagelse du gjorde i din klass. Så kan man känna även idag, att man önskar att några inte går och röstar, inte för hur de ska rösta men för att de säger öppet att de inte är insatta. Det var ett par röstberättigade yngre personer som nu i höstas fått en fråga av lokaltidningen vem Anna Kinberg Batra är, och de visste inte.

Rulltrappor har vassa kanter så man skulle kunna skada sig ordentligt om man föll, och det blir inte bättre av att den rör på sig. Jag har alltid varit lite rädd att fastna i en rulltrappa, när jag var liten minns jag att man gärna tog ett litet hopp när man skulle av och på. Nu för tiden gör jag inte det, men man vet att det finns en risk. Padernosterhissar är lätt obehagliga, framför allt om man ska åka uppåt, men smidiga förstås.

Det kan vara bra att få en recension på ett spel innan man köper det, om man inte vet så mycket om det. Många spel har ju ett slut och om man varvat det och det var dåligt så lär man aldrig mer spela det.

Hade SL tänkt att man skulle undra vad som hände sen? Det gör jag ju nu. Vad hände innan?

Jag läste om något i Västerås läns tidning nyligen där de betonade en nyhet som VLT var först med att skriva om innan kvällstidningarna tagit upp nyheten. Det var kul, tydligen viktigt att de var först :)
    Det mest spännande är när man kommer så pass nära att man ser små bilar åka omkring. Men ja, det är nog svårt att uppskatta hur lång bit det egentligen är kvar. Under jul har jag kikat lite på stjärnorna, mest efter att vi upptäckte Jupiter på himlen en kväll, samma kväll kunde man också se Mars, och jag märker att det är oerhört svårt att förstå hur stora stjärnorna och planeterna är. Betelgeuse är ju bara en stjärna för oss som för ögat är en mindre ljuskälla än solen, men så är den egentligen så fruktansvärt stor att man inte kan relatera till den.

Vad bra med påminnelsen om ny telefon. Det var min telefon som bara räknade vidare och vidare. Haha. Ett meddelande som inte har någon betydelse, alternativt ett meddelande som man kan lösa men som inte resulterar i något av värde.

Om det finns tillräckligt många kommentarer om potatisar så kanske det kan verka trovärdigt att man faktiskt använt potatisar. Det lät kul med Bernard, så enkelt men ändå så roligt, typ. Sist jag inte fick skratta men ville skratta var på en utbildningsdag via jobbet. En annan gång nyligen var på en hästkurs. Ibland önskar man att det hände lite oftare. När man gick i skolan var det ofta tillfällen man inte fick skratta, livet är lite mer spännande så.

Nu kan vi äntligen se fram emot årets julkalender. Jag såg faktiskt några av de sista avsnitten av Historieätarna. Det var kul när de skulle gå ut och äta och man fick tre snapsar till maten. Jag såg aldrig något avsnitt där de åt något läskigt, men väl lite märklig mat, som ägg med skal på.

Det är ju Dropkick Murphys snart men vi bestämde oss för att hoppa över det den här gången. Vi satsar på Against Me! och Fatburstrappan istället. Vi kommer åka till Bråvalla en dag, på lördagen då Rise Against spelar och även Gaslight Anthem. Då blir det att jag ändå varit där tre år av tre möjliga. Kul.

Hade du en trevlig jul?

Quote Originally Posted by Jhonny View Post
    Typ 2-3 minuter igår Min syster som har 2 barn springades hemma såg betydligt mer och berättade att den ändå var helt okej. Men den var långt ifrån julig då den i stora delar utspelades i Kroatien.

Tacka vet jag Sunes Jul där familjen sitter hemma på julafton istället för den som var nu när massa barn satt i ett klassrum och sen helt plötsligt var ute på havet och fiskade upp en skatt. (Har för mig att den handlade om att hitta en skatt så man hade råd att rädda en resort från att gå i konkurs eller nåt)
    Det var säkert en trevlig miniserie men precis, inte så julig. Det är också bra om de håller sig till skoldagar, helger och julafton så som verkliga livet är, har för mig att det var så mer i äldre kalendrar. Storyn låter lite lik radiokalendern som Jojan lyssnade på.

Jag glömde kommentera den 30 januari!

Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Det blir svårt att planera att man måste gå på toaletten ...
    Som flicka blir det ohållbart att bara gå en gång om dagen för att kissa. Det är ändå många flickor som inte verkar ha några problem att huka sig vid staket, där pojkar uträttar sina behov. Det är svårare om man ska bajsa och det tror jag att jag skulle kunna klara av att träna in att gå vid en viss tid, om det verkligen skulle behövas. Jag hoppas och tror att det är skillnad på en tillställning när besökarna ska springa och inte "festivala", med allt det innebär av att bli berusad och vara äcklig. Jag har klarat mig bra utan dessa typer av klosetter, men senast jag kan minnas var det inte farligt illa heller. Det är klart att det fanns en lukt, eftersom jag inte var först där.

Dubbeldäckare är inte någon man ser var dag. Jag kan tänka mig synen när den kommer på grusvägen. Att åka i en sådan på övervåningen, särskilt ensam, kan ha varit läskigt. Jag tänker mig att det ungefär kan kännas som när jag varit på semester med familjen på Gran Canaria och åkt en bussturer i bergen. Det är en bit ned.

Det enklaste vore om chauffören hade koll, men kanske lite hjälp. I alla fall påminnelse att byta efter att bussen stannat och öppnat dörrarna. Det borde vara enklare för tågen. Det är säkert någon eller några som tyckte att de hade ett smart system som de kunde sälja in, men sedan blev det inte så bra.
    Innerstaden är mycket märklig, det upplever jag när jag åker bil med andra. Det är en gammal stad, så man har fått sätta vägarna där de får plats. Problemet med spårvagnarna är att de har sina banor, men de är ändå beroende av andra trafikanter. Jag tror inte att spårvagnarna har någon stor fördel mot bussar när det gäller snö och löv heller.

Sjystast vore kanske att ha stora fönster i ladugårdarna, men då blir det mer svårstyrt för bönderna och ett arbete att hålla dessa fönster rena. Eftersom vi har lampor och teveprogram som håller oss (mer eller mindre) vakna, blir det att vi har så gott som samma dygnsrytm året om.

På badet jag har varit mest på, hade de då inte någon varm bassäng och inte någon bubbelbassäng heller. Däremot hade de ett kallt bad, som jag inte kommer på namnet på nu (det kallas någon speciellt). I den var det 10°C varmt. Jag var en av dem som vågade hoppade i på lågstadiet. Det var säkert skönt att hoppa i stora bassängen efteråt.
    Jag fick lära mig i lågstadiet att man har elementen under sina fönster, just för att fönster isolerar dåligt. Nyare fönster är givetvis bättre än äldre. Mina föräldrar är nöjda att för ett och ett halvt år sedan bytte ut de sista fönster sedan de flyttade hit, ungefär 27 år sedan.

Många efternamn har ursprungligen en betydelse; om det så bara var att man var Svens son eller Ingemars dotter. Inte som min systers fästmans efternamn som hans farfar (eller farfars far) hittade på, men visade sig betyda "likgiltig".
    I valtider brukar tidningarna presenterar undersökningar om väljarna känner till partiledarna. Häpnadsväckande många som inte vet vilka partiledarna är. Jag kan inte bestämma mig för om det är bra att de inte fokuserar på personen eller om det är dåligt att de inte har någon koll. Förutom de som leder riksdagspartierna i dag, kan jag i alla fall en tidigare partiledare.

Nu tror jag att det är större risk om man är långsam av rulltrappan och personen efter håller rulltrappans hastighet. Det har hänt, att jag varit nära att snubbla in i folk. En del är för att de är äldre men också andra som får för sig att släpa på sin väska istället för att bära den som en vettig Paternosterhiss har jag aldrig åkt, men det vore en ball upplevelse.

Jag minns inte vad som hände innan, men poängen var att man inte vet vad som händer senare under resan. Det jag reagerade på var att de skrev "är fantastiskt", så heter du ju inte på svenska.

Det är för att ni som köper tidningen ska känna att ni får något extra för pengarna. Går inte så bra för lokaltidningarna.
    Är det natt är det kul att se de små prickarna åka omkring. För många år sedan, när jag gick på högstadiet, hade en lärare berättat att man kunde se (om jag minns rätt) Venus, Mars, Uranus och Jupiter i rad under en period. Det var inte något jag tänkte en massa på, men en dag tittade jag upp när jag gick till skolan såg jag dessa fyra prickar i skyn. Det var ljust nog så att man kunde se dem lysa, men utan att några stjärnor syntes.
    Då är Betelgeuse ändå inte den största stjärnan vi känner till. Vi har svårt för att förstå hur små saker det finns också: http://htwins.net/scale2/lang.html

Det är ett avsnitt av Simpsons där Bart skriver sitt namn i trottoaren som inte torkat än. Han inbillar sig då att man i framtiden kommer undra vem denna Bart är, lyckas återskapa honom och han imponerar dem med sin jojo.

Han är en tankspridd person, Bernard. Jag rekommenderar dig att kolla på Black Books. Det är kul.
    Vid tillfällen man inte får skratta, blir det ändå att man kan grina till lite. I skolan var man inte ensam om att tycka att sakerna som var roliga var det. Då kunde man i alla fall skratta med den närmast en. Borde ha gått på dina kurser också, för man är sällan ensam med tycka något är kul.

Ja! Får ha en nedräkning. Det är 319 dagar till första december.
    När de blev fulla var roligt, när de blir lite personliga. Det var ett avsnitt under första säsongen där de blev fulla under en kräftskiva. För övrigt kan du titta förbi Kvarnen, där de satt och drack sina trenne nubbar - som blev sex - när ni ska se Against Me!. De har varit där flera gånger. Jag också!
    Det var under Vasatiden (1500-talet) de skulle äta det de inte lyckades äta.

Jag ska inte heller på Dropkick Murphys. Mina syskon och jag fick biljetter till föreställningen Kom igen Charlie. Det gör inte så mycket, eftersom man sett dem många gånger tidigare och de har varit här ofta. Peter och Stefan verkar ha ställt in sig på att åka till Groezrock igen, men det blir (som det ser ut nu) utan mig denna gång.
    Jag ska se Lastkaj 14 nästa vecka och sedan är det Totalt jävla mörker och Madball i april.

Julen var lugn, inte helt olik som den brukar vara. Min bror var hos oss på julafton och på annandagen kom min syster med omnejd, då vi öppnade klappar. Lyckades rimma bra på alla fem klappar jag skaffat, annars brukar det bli en eller två som får vara utan. Nyår blev hos bekanta i Rågsved, ungefär som tidigare år.
    Hur var din jul?

Jag glömde kommentera den 30 januari!
    Om vad?

Tillägg: Givetvis Coming for You. Det ska bli roligt!
    Last edited by Jojan; 1 Week Ago at 03:29 PM.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Precis, är det alldeles för fullt eller äckligt vid toaletterna för man gå och göra sina behov någon annanstans. Det är just alkoholen som gör att det blir värre på festivaltoaletter än andra toaletter. Folk bryr sig inte och en del stökar nog ner med flit också. Första året på Bråvalla gick jag på toaletten i mörkret efter festivalen och då var golvet helt smetigt och halt. Antagligen var det lera eftersom det var väldigt lerigt det året, men man tänkte en stund att det kan också vara en mix av något annat. Det var bara att gilla läget, jag stod ju redan i det.

Skogsvägarna hos oss är nog ibland liknande en busstur i bergen eftersom det är rätt backigt och kurvigt, men man slipper att se nedför berget och veta att det är en bit ned. Jag tänker att det skulle vara läskigt att åka en sådan buss, det gäller att man känner sig trygg med chauffören.

Vattnet försvårar nog en del i Stockholm, man kan inte gärna ha hur många broar som helst och då måste vägarna anpassas. Vi var ner och vände vid den lilla rondellen vid försvarsdepartementet och det. Just där är det nog svårt att lyckas på ett bra sätt med vägarna efter byggnaderna står där de står, det är bara att dra vägarna runt husen. Det gick nog bra förr i tiden men i takt med mer trafik upplevs nog också vägarna mindre smidiga. Spårvagnen borde också hindras och snö och sådant, men det är i alla fall ett mysigt inslag. Det är en av de roliga sakerna med att vara i Göteborg, att man kan åka spårvagn istället för buss.

Ja, vi kör ju mer på att följa klockslag än att följa ljus och mörker. Det var på nyheterna för ett tag sedan om att mobiltelefonskärmar och plattor gör att man sover sämre om man använder dem på kvällen. Det förstår man ju. Detsamma gäller rimligtvis även tv och dator, med skillnaden att många kanske läser på sin platta i sängen innan de ska sova, och då utsätts för ljuset och det tar ett tag innan de somnar.

Det kan vara mysigt att bada kallt om man vet att man får bada varmt direkt efter. Jag är inte så bra på vad som är nya och gamla fönster, men jag vet att nya är bättre på isolering än gamla och även isolerar ljud bättre. Man kan ju ha flera lager glas som ger ytterligare isolering. Det blir mer att putsa dock, alla lager glas måste ju vara fina för att hela fönstret ska se fint ut. Två lager måste ju vara det vanligaste i hus idag, men det kanske också blir vanligare att man har flera lager, speciellt i städer där man vill stänga ute trafikljud.

Likgiltig var ett roligt efternamn. Det är just väldigt likgiltigt att kalla sig själv för något sådant. Men om han inte visste att namnet hade den innebörden när han tog det, så var det väl inte med flit.
    Jag tror det är lite både och, att givetvis ska man fokusera på politiken och inte vad alla heter, men samtidigt borde det inte vara svårt att lära sig vad ledarna i partierna heter och det känns mer seriöst om man har koll och vet sådant. Det beror kanske på om man röstar enbart för politiken eller om man också röstar på en person man tror på eller litar på, och jag kan tycka att det hänger samman lite grann, antingen genom att man tycker att en viss person känns trovärdigt och därför röstar på personen plus dennes parti, eller för att man tycker att ett parti har bra politik och därmed röstar på partiet plus personen som leder det. Det blir då svårt om man inte känner förtroende för en person som leder en politik man tycker om, men man kan tycka att det inte bör behöva bli så för om personen hyser samma åsikter som en själv, så kommer man nog gilla personen så pass mycket att man i alla fall kan tänka sig att ge den personen sin röst.

Det är också farligt med folk som stannar när de klivit av rulltrappan, så att andra som kommer efter inte har någonstans att ta vägen. Jag har åkt sådan hiss vid ett tillfälle, och upplevde det okej att åka neråt men jobbigare att åka uppåt eftersom man måste kliva upp. Blir man då lite sen så måste man ta ett stort steg uppför. Också svårt om man är två personer men tanken är väl att man ska åka ensam för det mesta.

Jag minns inte vad som hände innan, men poängen var att man inte vet vad som händer senare under resan. Det jag reagerade på var att de skrev "är fantastiskt", så heter du ju inte på svenska.

Jag har inte tidningen själv men alla i Västerås för länstidningen gratis på torsdagar. Det är kanske just för att de ska få fler kunder, som de ger ut den gratis en dag i veckan.
    Venus kan man ju se rätt ofta, och Mars med. Man har nog sett en del annat också utan att veta det. Ibland ser man satelliter åka över himlen också. Jag satt och tittade på just sådana där klipp på olika storlekar av planeter och grejer, men som sagt det är svårt att tänka sig även om man får se det sådär svart på vitt.

I skolan var man oftast två eller flera personer som tyckte något var roligt. Man påverkar nog varandra också, vilket gör att det blir värre. På kursen var vi flera, så gott som alla, som satt och skrattade lite lagom åt en händelse, men när de andra var nöjda så var det en man som gav en kommentar, utan att försöka vara rolig, som bara jag tyckte var rolig, och det fick mig att börja skratta igen. Då sitter man tyst och tittar på den som ska träna sin häst, så man får bita ihop.

Det är inte ens ett år kvar ju. Snart bara tio månader.
    Det finns visst mycket att se när vi ska på konsert. Får kolla in var sakerna ligger, om man har möjlighet att kika förbi.

Jag vet inte om jag skrev det men vi åker knappast heller till Groezrock. Om jag ska ut och resa lägger jag hellre pengarna på att resa till något annat ställe, plus att det blir en tusenlapp till Bråvalla. De flesta band man vill se har man ändå sett och det är ju inte som att Offspring ska spela där.

Min jul var som den brukar, firar hemma med familjen och går över till grannarna på lite kaffe innan Kalle Anka, och sen mat och julklappar på kvällen. Det enda nya var att vi på förmiddagen tog en promenad i skogen för att lägga en juldekoration där min lilla häst är begravd. I mellandagarna äter man mat med släkt och sen med Isaacs familj. Det är ju lite av en tid för att träffa folk och äta mat, och så brukar det bli. Nyår firade jag och Isaac i Västerås, nyår är inte så viktigt för mig jämfört med julen. Vi åt god mat igen och tittade på andra Hobbit-filmen.

Ja, den 30:de ser vi fram emot!

Någon kan ju ha bajsat på leran, just för att ingen skulle ha märkt det. Förhoppningsvis är det ingen som gör så, men det är sådant jag tänker på. Lerproblemet är något de borde ha hand om. Det var inte lika farligt senast, som jag förstod det, men med bara lite regn blev det redigt lerigt. Jag minns att det regnade bra ett år på Augustibuller, men inte minns jag att det var i närheten av lika lerigt. Jag minns att ett tält råkade ha blivit uppsatt där det oturligt nog blev en vattenpöl som hette duga. Pölen var dock inte där när de hade lagt sig för kvällen.
    Jag påmindes nu om tjejen som hade ramlat ned i bajamajan på Bråvalla första året. Det ska finnas en bild av när hon får hjälp där ifrån.

Lite extra när man mötte annat fordon i bergen. Till vårt landställe fick man åka några smala grusvägar och även om de inte var speciellt trafikerade hade de ordnat med mötesplatser, där vägen var bredare. Hade jag åkt dubbeldäckare på en sådan väg hade jag satt mig på nedre däck. Skulle bussen falla, är det närmare marken.

Ännu smidigare var när man gick på gatorna och ibland kom det en häst med kärra. Det vore inte lika lämpligt nu, men kanske kunde man göra om fler gator till gågator. Det finns en del sådana, men jag märker inte att det är fler människor på dem en vanlig dag. Är det fin sommardag är det alltid fler som är utomhus.
    Det krävs noggrannare planering när det kommer till spårvagnar, eftersom det inte bara är att dra om en rutt som med buss. Är det så roligt att åka spårvagn? Det känns som att de glider fram smidigare än en buss, men i övrigt är det inte någon större nytta med dem som jag ser det. Här får du lära dig om spårvagnar från Carl Henrik: https://www.youtube.com/watch?v=_Ayk2Gkq5rI samt https://www.youtube.com/watch?v=qSRo2C4KJ7s

Jag hörde att ljuset från skärmarna i mobila enheter har samma frekvens som solljuset har, det som får oss att piggna till när man ser solen. Det var en god idé att stänga av en timma innan man planerat att lägga sig för att man skulle, nämnde de. Jag gissar att en kan använda det på andra hållet också, att man tittar på telefonen för att piggna till. Det är inte något jag har upplevt, jag använder inte sådana enheter. Läser jag en bra bok innan jag ska sova så kommer brukar jag piggna till, så det brukar jag tänka på att göra en god bit innan jag tänkt somna. Det blir nästan alltid att jag tänker på något av det jag just läst.

Varmt vatten var det inte direkt, det var bara varmare än det kalla vattnet. Effekten blir ungefär som att basta och sedan gå ut för att sedan ta sig igen, ja.
    Det är bättre isolerat, flera glas och bättre förseglat. Treglasfönster ska man inte öppna, de har någon gas i sig för att det skall isoleras. Riktigt gamla hus har bara en enkel glasbit, men på vårt landställe vill jag minnas att vi hade två glas, som man säkert skulle kunna dela på men det minns jag inte att någon någonsin gjorde. Det var landet, att det inte var helt rent var som det skulle vara.

Nej, det hade han ingen aning om. Det var skönt att det inte betydde något värre. Syrrans fästman äger sidan www.lengmo.com och såg att det var många besökare från just Kina. Vore kul att skaffa sig ett sådant namn. Det finns ett bunt människor som heter Snäll (och Snell), men jag kan inte tro att någon skulle heta Elak. Nu också bekräftat av SCB.se. Dock en person har efternamnet Dum.

Är man mer intresserad av lokala politiken, partier och dess företrädare kanske man har sämre koll på politiken på riksdagsnivån. De röstar i så fall kanske på samma parti i riksdagsvalet som i kommunvalet, där andra skulle säga tvärtom. De som lutar sig mycket på partiledaren lägger för mycket tyngd på just ledare-delen av ordet. Vissa av dem själva använder oftare ordet "partiordförande". Det är dock som du skriver, att partiledaren är ledaren och ansiktet utåt, med allt vad de innebär av ansvar.

Sedan har vi människor som står på vänster sida på rulltrappan också. Usch.
    Det krävs en viss vana. Borde inte vara allt för knepigt att ordna med ett stopp, för dem som skulle behöva det. Är det inte möjligt att hålla fast schaktet vid en våning? Åtminstone uppåt. Vore bra att för att minska risken för att fastklämmas.

De måste vinna något på sin generositet. Kanske är det kommunen eller staden som tycker att det är viktigt för invånarna, att de betalar för den en dag åt alla. Kanske får ni lite bonusreklam i den utgåvan också.
    Är det något som lyser extra mycket är det förmodligen en annan planet eller en satellit. Jag kontrollerar inte vad det är för något jag sett, men det är kul att se och att tänka på hur liten man är.

Får spara skrattet tills senare, kanske ta det när man återberättar det för en någon senare.

Det är väldigt nära. Du har Fatburstrappan väster om Medis och Kvarnen i öster på Tjärhovsgatan.

Det var tog emot lite till när Satanic Surfers ska återförenas för Groezrock. Jag hoppas ju på att de spelar på hemmaplan också. Totalt jävla mörker ska återförenas och Dia Psalma har skrivit att de ska spela senare i år.

Det låter bra. Har dock inte varit så fint med snö under julen som det har blivit de senaste veckorna. Skönt med denna kyla.
    På annandagen, när hela familjen var samlad, tittade vi på teve och min systerdotter (2 år gammal) sade "Det finns ingen tomte". Det hon eventuellt menade att det inte var någon tomte på teven just då, men det hade varit några där tidigare. Det var gulligt.

Lär bli närmare 31:a för oss. Inte långt kvar.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread