Page 346 of 347 FirstFirst ... 246296336344345346347 LastLast
Results 3,451 to 3,460 of 3464

Thread: Come To Sweden 3

Forumet känns lite upprensat.
    Men den här tråden fick leva vidare
    Reptile wins. Fatality.

Urk... Hade svarat här men så sket sig allt när jag skulle skicka. Får skriva om en annan dag.

Quote Originally Posted by Jhonny View Post
    Men den här tråden fick leva vidare
    Vi är några få tappra själar som håller sidan vid liv. Hur står det till med dig?
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jhonny View Post
    Men den här tråden fick leva vidare :p
    Hej! Ja, den får alltid vara kvar. Undrar när de ska rensa den.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Urk... Hade svarat här men så sket sig allt när jag skulle skicka. Får skriva om en annan dag.
    Urk :( Sådant är jobbigt. Du får skriva en kort version av det du skrivit.

Det blir att börja om. :-)

Precis, det verkar inte rätt att...
    Oturligt att få med snigeln direkt i påsen, antar att du handlat den i mataffären. Om de kokades borde det blivit bra, ja.
    Det var nog inte jag köpte den, men den köptes i en butik. Det var sköljd sallad i påse. Tror att tanken är att den ska vara kontrollerad på det viset, eftersom de själva sköljt den. De som producerar sådana påsar med sallad hävdar att man själv inte ska skölja salladen (igen) eftersom man då kan råka kontaminera sin sallad. Detta lärde jag mig för ett tag sedan i programmet Meny i P1. De pratar mycket om sallad (och sallat) men jag kan nu inte påminna mig om mycket annat intressant än just de färdigsköljda salladerna och att sådana påsar introducerades i Sverige i och med McDonald's intåg. Och, förresten, att namnet "sallad" kommer av latinska ordet för "salt", för att romarna åt sallad med salt på.

Härligt att vara klar med det, även om uppsatsinlämningen blivit försenad. Skönt också att du får nytta av den, att den (som du skrev) är en motivation för dig i och med att nya jobbet gärna ser att man har en master. :-)

Det var lite konstigt att säga upp sig efter att bara varit där ett halvår. Men det är stockholmssyndromet och att man vet vad man har men inte hur det kommer bli. Är ju konsult nu, så man kan inte vara helt säker på var man hamnar om ens ett halvår. Nu är jag dock i Kista för Ericsson till årsskiftet.
    Vet inte vad det blir för bio. Jag går bara på bio när jag måste; alltså när jag fått biljetter. Jag har sagt till mina vänner att om de ska gå på något, vill jag gärna följa med. Senast jag var på bio var ungefär en vecka innan ett presentkort skulle bil ogiltigt. Då bjöd jag en polare på en film som lät sisådär men var en positiv överraskning: Arrival.

Om du verkligen inte ska läsa de sista böckerna i serien, gör det inget om de diskuterar vad som händer i böckerna. Kanske väcker det något som ändå får dig på andra tankar, om du hör lite av vad som kommer att hända. Jag föredrar böcker som är mer verkliga. Sedan kan ju spöken och monster vara okej, men när det blir hokus-pokus (science fiction och fantasy) undrar jag mer över varför de kan göra X när de inte kan göra Y.

Min mamma köer dvd:er. Senast har det väl mest blivit dvd:er med filmer för barn, för att mina systerdöttrar ska ha något att se på. Åt sig själv köper hon en om året eller så, bara för att hon hört att det ska vara en bra film som hon vill se. Annars är det som vinyl- och cd-skivor för de med ett musikintresse, att man köper dvd:er för att man gillar filmer eller teveprogram så pass att man ändå vill ha en fysisk kopia. Jag lägger dock över låtarna på datorn det första jag gör, så att jag har dem där.
    Det är intressant med språk, hur en bokstav i början eller slutet av ett ord i en mening kan göra sån stor skillnad.

Det är en bedrift att kunna nämna i samtal. Det finns flera många såna "utmaningar" att man ska runt en sjö eller genom en längre sträcka. Varför den klassikern är just dessa lopp, vet jag inte. Kan vara att det bara är marknadsföring.

Lyssnar inte heller på dem, men nu var det några som skulle gå och det var ju på Grönan. Vi såg ju första låtarna och sista låtarna. Däremellan tog vi ett par öl och snackade.
    Hade inte någon väldig koll på Comeback Kid, men jag blev positivt överraskad över draget det var på dem och på publiken. Angående biljetten, makulerade de ena ordern och jag fick biljetterna jag behövde. Det var inga problem. När vi kom fram till stället de spelade på, var de förvånade över att vi köpt biljetter. Antagligen hade man kunnat betala i dörren, men det hade vi ingen aning om.
    Jag känner mindre sugen på Rise Against. Har de Pennywise som förband igen, lär det bli av. Jag har sett Rise Against många gånger, särskilt med tanke på att jag inte lyssnar så mycket på dem.
    I torsdags såg jag Ska'n'ska. Såg dem tidigare i år också och ska se dem igen i september. De spelar röjig skamusik. Inte heller något jag lyssnar på, men det är bra drag.

På onsdag har jag semester. Ska bli skönt med lite längre ledighet, även om det bara blir två veckor.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag brukar inte skölja sån sallad som ska vara sköljd redan, men det har hänt att jag gjort det för att det har känts fräschare så. Men då bör jag inte göra det. Jag tar med sallad från mina föräldrar nu när jag är där, då har jag vid ett flertal tillfällen glömt skölja den. Det som eventuellt behöver sköljas bort är jord och om någon insekt hamnat på. Senare på sommaren brukar det kunna bli björkfrön på bladen. Jag visste inte var ordet kom ifrån. Kanske ska prova äta sallad med salt då.

Jag har sökt jobb förr också, men är det för lika det nuvarande jobbet så blir jag bekväm och tänker att jag lika gärna kan stanna där jag vet hur allt fungerar. Nu blir det ett helt annat jobb, och lite grann att kliva ur komfortzonen, som man brukar säga. Vi har fått tag i boende i Uppsala nu. Min bror hamnade tillslut först i bostadskön på en trea i ett nybyggt område strax utanför stan. Det blir andra gången jag flyttar till ett nybygge, det är lite lyxigt att få något orört. Sådana bostadshus heter ofta något enligt ett tema och detta heter Cinnobern. I och med det lärde jag mig tre nya fakta: hur färgen cinnobern ser ut, hur cinnoberskalbaggen ser ut, och att Upplands landskapsinsekt är cinnoberskalbaggen. Lol.
    De två senaste gångerna vi var på bio hade vi också fått biobiljetter, två biljetter från varje jobb, så vi kunde se två filmer. Arrival har jag inte sett.

Ja, kanske blir jag sugen på att läsa böckerna när jag kan storyn. Får se om jag ska titta på filmen som kommer. Det spelar ingen roll nu, så jag kommer nog se den. Ha, ja det är en intressant fråga, att vissa saker går att göra men inte allt. Det blir kanske lättare att skapa en berättelse om man får bestämma själv vad som är möjligt.

Jag kan tänka mig att barn vill ha dvd:er, förstås. Om de önskar sig en viss film när de fyller år så är det nog roligare för dem att få ett paket med ett fysiskt exemplar, än att man visar dem filmen på t.ex. Netflix. Och så är det klart att det finns de som samlar, men de flesta tittar direkt på en stream eller nedladdat nu för tiden.

Jag vet inte heller varför klassikerna blivit dessa lopp. Kanske för de alla är världens största av något (cykelmotionslopp/långlopp på skidor/terränglopp i löpning och Vansbro är "ett av de största" simevenemangen). Tyskland har skapat sig en tysk klassiker, har jag läst, som går första gången i år, med motsvarande tävlingar.

Kul att Comeback Kid var bra. Och att biljettfrågan blev löst. Finns det en länk för att boka biljetter gör man nog det, om det inte tydligt står att det finns på plats med. Tror inte Rise Against hade skrivit vilka förband det var. Men säkert inte Pennywise igen. Det enda ska-band jag lyssnar på är Ska-P. De är röjiga, men det är nog för att P:et står för ”punk”, har jag hört.

Hoppas du har en skön semester. Jag har några dagar ledigt senare i augusti. I augusti ska Tobias Forge sommarprata, det ska bli intressant.

Det är vana jag sköljer sallad. Vet inte hur stor risken är för att man kontaminerar sallad själv, om man ändå sköljer mycket av sin sallad. Gör väl inget om man också sköljer sin färdigsköljda sallad i sådant fall. Hoppas att du märker av när du behöver skölja sallad från dina föräldrar.
    Jag brukar ofta ha någon vinägrett till sallad och vanligtvis är det lite salt till det, men jag har inte tänkt hur mycket mer smak just det saltet givit salladen jag äter.

Det är väl ändå skönt att byta jobb, just eftersom det är annorlunda även om det är liknande tjänster. Jag kommer nog inte att byta jobb någon gång snart i första taget. Hoppas att det blir bra på nya jobbet och att det blir nytt på ett positivt sätt - inte att det känns som att du inte kan något och vill tillbaka.
    Skönt att ni hittade något att bo i! Cinnobern har jag ingen koll på vad det är. Men nu har jag lite mer koll. :-P Tack.

Med lite inblick i det hela, kan det hela bli mer intressant och en morot för att fortsätta.
    Minns att jag redan i grundskolan - när vi läste något - tyckte att det var konstigt att karaktären kunde göra det ena overkliga efter det andra, men kunde inte göra de simplaste sakerna. Det blir som att man hittar luckor i historien, men jag vill ju tro att kända författare som har en förföljarskara inte borde ha dessa brister. Då är det skillnad från vad jag tyckte mig se som liten. Det är kanske något som format mig ändå till att föredra de genrer jag föredrar i dag.

Det finns väl inga garantier för att filmen finns kvar på den filmtjänst man har heller. En dvd har man kvar tills den går sönder. Som du skriver, är det ju inte som att man kan ge bort en film på Netflix. Fast jag vet inte om man kan betala och ladda ned filmen. Det vore inte orimligt i alla fall. Oavsett, tycker jag att det är mer på riktigt med ett fysiskt exemplar.

Står inte heller på Wikipedia varför, men bara att det är fyra stora svenska lopp. Men det är nog som du skriver, att de är största i sina grenar i Sverige. Eller var det när man hittade på det hela. Den tyska klassikern får mig att undra hur "klassisk" de är. Borde inte bara vara att hitta på olika lopp och säga att det är en klassiker, utan det borde vara lopp som flera deltar i och man kan efter det kalla det för en klassiker.

Ska-P hörde jag om för många (12-13) år sen när de hade turnerat med ett litet band från Sverige. Det här bandet från Sverige (som då hette Mansic, sedan bytta namn ett par gånger) var det min vän som fick kontakt med på nätet. Vet inte riktigt hur, men vi hängde med dem (gamla gubbar) och var med i deras replokal några gånger. De bjöd på en öl som vi två delade på och en gång sjöng de Bro hymn. Det var intressant.
    Känns som det är många spelningar hela tiden. Nästan jobbigt, även om det nog varit lugnt en tid nu.

Halvvägs genom min korta semester ni. Känns som att det hade varit skönt med längre sådan. Jaja...
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det var bra drag på Gröna lund i går. Jag har fått några blåmärken och sår.

https://www.youtube.com/watch?v=KdYMH520D1c
    https://www.youtube.com/watch?v=7GEBOyRwwPc
    https://www.youtube.com/watch?v=PpFFnV8aZ2w
    https://www.youtube.com/watch?v=Q4JTpMrJdBk

I morgon är det jobb igen.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det värsta vore om det sitter någon snigel på salladen. Är det stora blad är det också mer överkomligt att skölja den och se att det blivit rent, jobbigare med flera små blad. Jag tycker det är gott att äta sallad naturell ifall den äts med tomater eller någon annan grönsak. Men visst blir det mer smak och ofta godare med vinägrett till, eller t.ex. olivolja.

Ja, även om det är samma yrke så blir det andra arbetsuppgifter och en helt annan miljö. Jag tror det kommer bli bra, och att det nya blir roligt att lära sig och inte blir överväldigande.
    Man lär sig lite hela tiden. Igår lärde jag mig ett nytt ord: dilletant. Inget konstigt ord, men heller inget ord jag har hört och sedan funderat på vad det betyder.

Det gäller att man har klart för sig vilka övernaturliga fenomen som ska ske, innan man börjar skriva historien. Då är det nog mindre risk för hål i berättelsen, eller att man som läsare reagerar. Jag tänker på berättelser som Harry Potter (som jag visserligen varken har läst eller sett) där lite vad som helst kan hända, men någon gräns finns det för annars hade de bara kunnat trolla bort alla onda i ett slag. Om det inte är helt konsekvent vilka övernaturliga grejer som kan göras, kanske det blir en spretig berättelse. Det är som i film när det kommer spöken eller monster och karaktärerna listar ut orsaken och löser det hela, t.ex. genom att offra något som spöket vill ha för att bli av med en förbannelse. Jag tänkte på det då jag igår såg en film där de kom på hur de skulle bli av med spöket, men det visade sig inte ha fungerat och det slutade med att förbannelsen låg kvar. Det tyckte jag var väldigt rimligt, för finns det ett övernaturligt fenomen, borde vi inte kunna bli av med så "lätt", tycker jag.

Den tyska klassikern är kanske inte klassisk nu men den kanske kan bli om 50 år. Jag vet bara att de har valt att ha med lopp med ungefär motsvarande längd, och jag antar att det är hyfsat välbesökta lopp.

Ska-P hade jag gärna velat se men de verkar aldrig ha blivit så stora att de gör spelningar i alla länder nu längre, sen jag upptäckte dem. Jag upptäckte just också, när jag tittade på min lista över spelningar jag varit på, att sist jag såg Bad Religion var på Bråvalla. Det var samma dag som Offspring spelade, och då var du också där. Jag hade för mig att sist jag såg Bad Religion var på Gröna Lund, men det var 2013, ett år innan Bråvalla-spelningen. Jag upptäckte också att jag har sett Comeback Kid på West Coast Riot första året. Jag vet att jag hade hört någon låt med dem då, men hade glömt att de var där. Kanske för att jag inte lyssnar på dem så ofta, mer bara vet att de finns där. Tur att jag har skrivit upp vad jag har sett :)
    Ja, bra drag med crowdsurfing och allt, trots en ganska liten publik ser det ut som. Var ligger den lilla scenen?

Du kanske har mer semester att ta ut senare i år. Jag har två långhelger i augusti som jag har tagit ledigt, men jag hade inte så många dagar att röra mig med.

Är det ett salladshuvud, kan man ju lätt plocka bort de yttersta bladen om det är där det skulle sitta en snigel.
    Jag håller med att det funkar ofta rätt bar utan dressing på sallad. Särskilt om man äter något till salladen och om rätten i sig har en sås. Om jag t.ex. äter kyckling med ris, sås och sallad, och mot slutet bara har ris och sallad kvar och lite sås brukar jag blanda allt. Minns att jag som liten gjorde det, även om jag vore mätt, att jag nog lite extra ris, sallad och sås och blandade ihop. Är fortfarande ganska förtjust i sån "barnmat", när man bara blandar ihop allting.

Jag hoppas att det kommer gå bra för dig.
    "Dilletant" eller "dilettant" (förslag jag hittade vid sökning)? Oavsett har jag inte koll på ordet. :-) Kan inte komma på att jag ska jag ha hört det.

Som den mesta av logiken i en historia, gäller det i förväg ha koll på vad som ska gälla för att läsaren inte ska kunna peta hål i det. :-) Jag undrar nu om de som korrekturläser hos förlagen också har ska påpeka sådan brister i historien.
    Jag har läst tre och en halv Harry Potter-bok men inte sett någon film. Tyckte att böckerna var bra och intressanta, men att jag några ställen funderade kring varför trollkarlarna kunde göra just X men inte Y. Ungefär som du skriver, att de inte bara kan trolla bort all ondska. Då kan man bli filosofisk och fråga vad ondska är och vem som avgör vad rätt och fel är, etc.
    Ja, det låter rimligt att förbannelsen i filmen ändå skulle ligga kvar. Att det finns en akilleshäl, gör det mer spännande. Det är kanske inte så orimligt, om man tänker sig verkligheten ändå - att system har sina svagheter, men de faller inte så lätt.
    Liknande kan man resonera i tevespel, hur skurken kan ha sån makt över en hel värd och t.ex. fånga prinsessan men sedan ändå ha en väg igenom spelet som gör att man kan besegra denne skurk. Å andra sidan, kommer skurken ofta om och om igen i spelserien.

Om det är några lopp som flera redan brukar köra, vore det naturligt och kanske något vissa redan kallar klassiker. Tror att det kan gå fortare än 50 år innan det är något som ses som klassisk, även om det intuitivt borde ta lång tid innan något blir klassiskt.

De är inte några jag lyssnat mycket på, men tänker mig att det kunde vara kul att se om de uppträde i närheten.
    Jag önskar att jag hade skrivit ned band jag sett och när jag sett dem. Ofta har jag koll på vilka band och kan ungefär komma på när det var. Ibland får man söka efter festivalen eller kolla någon gammal sida med turnédatum för att lista ut när det kan ha varit. Har blivit en del spelningar genom åren. Bara i år har det nog närmare en spelning i veckan.
    Jag ska till Örebro med Stefan den 26:e och se No Fun at All spela där. Han var i Grekland nu när de spelade på Gröna lund. Vi var i väg några stycken för två år sedan och såg dem uppträda i där och det var riktigt roligt!

På onsdag ska jag se Richie Ramone (igen) tillsammans med Köttgrottorna och på torsdag är det Bad Religion. På torsdag ska jag vara kattvakt igen fram till söndag. Sen kanske det blir några dagar nästa vecka också. Kommer ni hit till på torsdag?
    De lyckliga kompisarna på måndagen efter. Dia Psalma och Strebers spelar tillsammans 25 november i Stockholm. Det kanske är något för er att komma och se; det är en lördag.

Får se om jag tar ut något mer före jul. Är inte direkt några lediga dagar fram till jul. Kändes skönt att ha ledig och trots att jag inte hade något planerat, blev det få dagar när jag inte gjorde något alls.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Att ha dill i salladen brukar också fungera bra som "krydda". Det ger smak, men det ger förstås dillsmak. Jag föredrar att inte ha maten blandad, så att jag för varje tugga kan bestämma själv hur stor andel jag ska ha av ex. ris och sås. Ibland vill jag ha mer ris och ibland mer sås, ungefär som när man dippar chips, som jag tror vi nämnt förut, att blir det för salt tar man mer dipp, osv. Apropå att blanda mat kom jag att tänka på när jag var liten och vi hällde upp lite mjölk i ett glas, och öste i O'boy tills det blev en bra smet av det och så åt man det med en tesked.

Om du inte har kollat upp det så betyder dilletant/dilettant (vet inte vilket som är rätt stavning) att man är typ en klåpare; en som säger att man är bra på något men egentligen inte har kunskap. Vad jag kan påminna mig har jag inte heller hört det ordet ofta, men fick lära mig det i en youtube-video av jacksepticeye, där han var tvungen att slå upp ordet. Kanske används det inte så ofta i svenska språket.

Nu undrar jag också om korrekturläsare ska påpeka sådant. Spontant känns det som att det är att inkräkta på innehållet, men det beror på vem författaren vill ha synpunkter från.
    Ja, och är det trolleri eller övernaturliga fenomen borde det inte gå att bortse från det heller, och genom att offra något till ett spöka som då försvinner och plötsligt lever man igen i en vanlig värld utan övernaturlighet. Antingen finns det, eller så finns det inte, och finns det så borde det vara oss ganska övermäktigt. Eller så är vi redan ovetande en del av det och skulle kunna påverka spöken, vilket gör spökfilmer trovärdiga.
    Det är Harry Potter som bestämmer vad som är ondska :)

Jag har en lista med alla band jag sett, och en lista med datum och plats för de band jag lyssnar mer på eller som helt enkelt är värda att notera när jag såg dem. Där har jag också noterat särskilda grejer, som t.ex. när Brian Baker och Dennis Lyxzén spelade Minor Threat med Rise Against på West Coast Riot. Offspring, Ghost och Rise Against ligger delad etta i antal spelningar (sex spelningar var) men Ghost och Rise Against kommer gå om efter hösten med sju spelningar var.

Jag och min bror kommer imorgon. Vi ses där.
    Det ska jag höra efter om någon är intresserad av. Det vore inte helt fel att se Dia Psalma.

Hösten är lång i och med att alla röda dagar är på våren. Någon borde ta tag i att flytta omkring dagarna lite.

Tags for this Thread