Page 332 of 332 FirstFirst ... 232282322330331332
Results 3,311 to 3,320 of 3320

Thread: Come To Sweden 3

Sådana subjektiva saker som hur en upplever musik, får man ta med en generös nypa salt. Det är synd att de inte uppskattar det dock, men vi är inte opartiska heller. Vi är inte så många som sitter och skriver här, till exempel. Och vi gnäller för att vi bryr oss, och de för att göra sina jobb.

De få recensioner jag läste om Days Go By (utom en gnällde) på Crusing California (Bumpin' in My Trunk). Den recensent som inte hängde sig upp på den, gav en rättvisare bild av skivan.

Konstigt att byta Gone Away mot Slim Pickens Does the Right Thing and Rides the Bomb to Hell. Deras spellista var lika rörig som den vi fick. You're Gonna Go Far, Kid är ingen låt att börja med tycker jag. Vilket som, tycker jag att de borde spela minst en låt från varje skiva. Det tråkigaste var att de inte spelade längre; två, tre låtar till hade gjort stor skillnad.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Last edited by Jojan; 2 Weeks Ago at 07:38 AM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Kul att ses allihopa!
    Skittråkig setlist var det totalt, men första halvan var riktigt bra.

Hittade den här. Mycket intressant och rolig intervju med Dexter när de var i Finland.

http://www.radiocity.fi/radio/iltapa...-citylla-15318

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Även sunda människor kan få för sig...
    Jag tror också att människor kan inbilla sig mycket och att det kan påverka vad man tror att man känner. Det märker man när personer (eller en själv) kommer på att man saknar något först när man upptäckt att det är borta, t.ex. en kopp kaffe på morgonen. Det är nog därför jag själv ofta är väldigt hungrig när det börjar närma sig lunchtid på jobbet, för att jag vet att det är dags då och man ser fram emot en paus. Hemma kan man äta lite mer fritt och då kanske hungern smyger sig på först när kroppen tycker sig behöva maten, inte när klockan säger att man ska äta. Jag kanske ska prova mellanfrekvens längre tid när jag mikrar mat. Jag kör alltid på max jag också. Jag har funderat på vad som är bästa sättet att värma tomatsås på utan att den upphör att existera när man tar den ur mikron. Kanske är lägre frekvens bättre.

Frukt är sötare än grönsaker (egentligen är grönsaker också frukt) så det kan jag tänka mig att barn hellre äter. Majs är också sött. Man borde ha ett grönsaksland till barnen, för jag tror att många barn gärna går till landet och plockar körbärstomater, bönor m.m. direkt från plantan för att äta, för det är nog roligare än att få något på tallriken bredvid en god maträtt. I alla fall gjorde jag det när jag var liten.

De maträtter jag minns från skolan som man inte gärna åt var blodpudding och pölsa, men det halva anledningen var för att man inte skulle tycka om det. Pölsa tror jag dock aldrig att jag tyckte om, kan inte minnas att jag ätit det eller hur det smakar. Blodpudding började jag äta efter ett tag innan jag blev vegetarian. Hade de nyponsoppa på risgrynsgröt? Det vore det märkligaste någonsin. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i risgrynsgröt, så nu äter jag bara en liten portion till lunch på julafton, för traditionens skull. Pepparkakshuset är jag alltid med och äter upp, men vi har bara nonstop-godis på taket så det är mest som en pepparkaka med nonstop och den där socker- och ättikasmeten som man klistrar fast godiset med (jag har helt tappat bort vad det heter). Så gott som alla andra pepparkakshus jag ser under jularna har vanligt lösgodis på sig, det förstår jag mig inte på.

Ja, det är för att mycket ska vara naturligt och enkelt idag, som en motpol till krångliga maträtter och annat som man inte bör vilja ha.

Sådana spel kan man också spela om och göra andra val och kanske en annan karaktär för att se hur spelet ser ut ur en annan synvinkel. Man kan också göra det mer avancerat eller verklighetstroget, till exempel Skyrim där man brukar förflytta sig till andra platser genom fast-travel, genom att klicka dit man vill på kartan, men istället så går man överallt man ska och tillåter inte sig själv att titta på kartan. Man kan dock tänka sig att karaktären efter en tid ritar upp en egen karta med de vanligaste platserna, men det blir roligare om man får chansa lite och försöka komma ihåg rätt väg på egen hand. Jag har spelat lite Minecraft och då fanns det inget särskilt mål. Vad jag vet nu är att man måste äta ibland och att det kan komma monster som dödar en så att man tappar allt man bar med sig men i övrigt får börja om där man var. Först var man tvungen att stå på en kloss hela tiden när man byggde saker, men plötsligt kunde man åka omkring i luften vilket gjorde det lättare att bygga torn och stora grejer, och det tycker jag tappar lite av charmen. Då blir det bara ett byggspel och man kan lika gärna stapla klossar i verkliga livet.

Jag tror att de datorovana får för sig att skärmen sitter ihop med datorn, alternativt att skärmen är själv datorn, för man kan märka att en del får stora problem när jag stängt av skärmen på datorerna på jobbet. Man ser inte riktigt att det bara är en skärm som kan kopplas i och ur. Är man på för olika nivåer kan det lätt bli missförstånd, även om man skulle prata om samma sak i grunden. Ibland finns det teknik som jag inte förstår ett dugg av, då kan man förstå att andra tycker det är lika svårt att använda en vanlig dator.

Ett säkert kort är att fråga chauffören om bussen stannar på en viss hållplats. Jag tror dock inte jag berättat om när jag var i Göteborg i maj och informatören sa att spårvagnen gick till tågstationen, och vi höll koll på mobilen var vi åkte och tänkte att nästa stopp ser ut att vara vid centralen, men så svängde spårvagnen helt om och accelererade iväg ut ur stan. När den tillslut stannade var vi flera stycken som gick av och ville åka tillbaka igen. Så spårvagnen gick till tågstationen men man var tvungen att gå av på en hållplats som inte hette typ Centralstationen eller vad det heter i Göteborg. Lurigt för en utsocknes.

Jag har en mapp som heter Musik med undermappar med alla band som jag har flera låtar med. I varje bandmapp finns en undermapp per skiva. I Musik-mappen heter den sista mappen Övrigt och där ligger musikfilerna löst med band jag sällan lyssnar på och bara har 1-5 låtar med, förutom ett par mappar med soundtracks. Jag tycker det ser finare ut om Musik-mappen bara innehåller mappar, och inte lösa filer.
    FM-sändarna har väl några meter räckvidd tror jag, så det bör inte vara något problem att ha antennen bakpå bilen. Det bör ju vara uträknat så att det inte ska störa andra, men det kunde vara kul att lägga sändaren på instrumentbrädan och köra upp riktigt nära bakom bilen framför.

Folk skrev typ "Yeah" och "Awesome" och sånt, som glada tillrop, eller låttiteln på den låten som började spelas för att visa att man blev glad för just den låten. En del skrev också låtönskningar, precis som folk ropar ut på konserter. Jag skojade om man borde skriva texten som att man sjunger med. Kanske borde göra det nästa gång :)

Jag har haft en växt som var möglig i rötterna, men helt okej fin ovan jord, vilket jag märkte först när jag skulle plantera om den. Jag tog den som att den var övervattnad, då den också stod i en kruka utan möjlighet för vattnet att rinna igenom. Jag såg igår att orkidén håller på att få ett nytt blad, nu gäller det att hålla den vid liv. Blomstänglarna har jag klippt bort så just nu är det bara blad.

Det svåra med spel som Labyrint är att veta vad de andra spelarna vill göra, så att man samtidigt som man själv tar sig framåt kan sabotera för de andra. Vi spelar Risk ibland, vilket är kul, men Isaac lyckas alltid lura någon av oss andra att börja attackera en annan motspelare, så att han i lugn och ro kan utföra sitt spel medan vi andra slåss, utplånar varandra och i slutet kommer han med en stark armé och vinner. Har du spelat Risk?

Vi hade tur med vädret på konserten. Det blev som man ville ha det. Tiden har gått fort sen spelningen, jag kan få för mig att det var i måndags vi var där men det är snart två veckor sen. På söndag åker vi till Stockholm igen, och ska titta på Europa-finalen i League of Legends. Ska bli spännande att åka dit även om jag inte är särskilt insatt i lagen och så där.

Quote Originally Posted by Biggest offspring fan View Post
    Hittade den här. Mycket intressant och rolig intervju med Dexter när de var i Finland.

http://www.radiocity.fi/radio/iltapa...-citylla-15318
    Tack, ska kolla in.

På liknande sätt kan man märka att man saknar något som man inte visste fanns tidigare. Är man väldigt upptagen före lunch, går det bra att glömma av tiden och först för sent komma på att det varit dags för mat. Kanske inte händer lika lätt på en arbetsplats, där man har gott om kollegor att påminna om tiden. Men hemma, kring middagsdags; speciellt när det går mot ljusare tider. Nu när det börjar bli mörkt igen, är känslan den motsatta.
    Jag märkte att maten alltid blev supervarm när jag värmde den för länge i mikrovågsugnen på max. Kortade jag tiden, var den fortfarande kall på insidan. Testade att sänka frekvensen, men fick då förlänga tiden en aning. När jag var liten var det alltid max som gällde, men då värmde jag bara drickchoklad. Den tomatsås försvinner inte, den sugs antingen upp i maten kring, som uppenbarligen behöver vätska. Har du bara lite extra vatten i, borde det bli bättre. Mat i kylskåp (och frys) blir av med vätska, som du kan observera på lock med vattendroppar på. Kall luft, drar ur fukt - varför man kan känna sig torr varstans om vintern. Experimentera med det. Det är aldrig mycket vatten, har jag märkt, men pasta och ris kan behöva åtminstone (uppskattningsvis) en halv matsked.

Jag passade min systerdotter för två veckor sedan. Hennes föräldrar skulle bort och komma hem sent, så jag passade henne hemma hos dem och skulle natta henne. Hon ville visa mig saker ute, bland annat var det fanns hallon. På vägen dit frågade hon mig om jag älskade hallon. Märklig fråga, men jag svarade att jag inte älskade hallon, men tyckte att det var gott. Dessa vildvuxna hallon var dock inte speciellt smakrika. De har ett litet äppelträd på sin tomt som inte ger stora frukter, men hon är brås på sin far som helst käkade citroner som barn.
    Jag har kanske nämnt vår granne som har har ett (relativt) stort grönsaksland, växthus, äppelträd, vin- och krusbärsbuskar. Bären och äpplen var det bara att ta av när vi lekte där. Någon gång fick vi dra upp morötter att äta. Får för mig att vi plockade ärtor någon gång. Vet inte hur kul jag tyckte att det hade varit, om vi inte varit där för att leka. Men att se att det som är på tallriken kommer någonstans ifrån, är en god insikt att få tidigt.

Blodpudding är konstig mat men jag har svårare för det i dag än jag hade då. Det var tråkig mat, det kunde jag gå med på, för man fick bara sylt till och inga grönsaker passar till sylt. De flesta, som jag minns det, hade halvt ton lingonsylt på sina puddingar. Jag gillade inte lingonsylt och tyckte att det var konstigt att äta blodpudding utan bacon. I dag, tycker jag mest att blodpuddingen man köper är inte smakar något.
    Nej, nyponsoppa var det inte, när jag tänker efter. De kallade det för "saftsås"; ospecificerad röd söt sörja med andra ord. Hemma har jag aldrig fått risgrynsgröt, varför det blev jobbigt när jag skulle få det i skolan första gången. Kanel, socker och mjölk hade jag på, så blev det inte illa. Risgrynsgröt är den godare av grötar jag smakat till dags dato, utan att ha prövat på så många. Alla har dock behövt något sött för att ge någon smak. "Kristyr" är vad man limmar ihop pepparkakshusen med; ej att förväxlas med "glasyr". Jag tycker att pepparkakor är överskattade, och saffran likaså.

Ändå är det inte alltid så enkelt och bra som det utges för att vara.

Att ha en karta är annars en så enkel sak att ha med i spel numer. Inte som första Zelda-spelet där du har en stor värld att utforska och du kanske får leta efter en tidning som har karta över världen. Om du inte kommer på den briljanta idén att skissera en egen karta, men då vet du bara var du har varit och inte vart du ska (fast du ska ju dit där du inte varit).
    Minecraft blir som att bygga med Lego, om man bara ska sätta ihop klossar. Lego är rätt kul ändå, men inget man pillar med länge utan mål. :-)

I vissa fall, som (tror jag) var vanligare förr, när skärmen stod ovanpå datorn. Tanken att skärmen ska slås på genom datorn är dock inte dum, men dumt vore om de försökte stänga av datorn genom att stänga av skärmen. Ser sketchen framför mig, hur telefonsupporten ber en i nöd göra en hård omstart och personen stänger bara av skärmen. Fast jag tror att du kan lära dig teknik du inte kan, om det vore något du behövde och om det fanns någon där som kunde hjälpa dig. Vissa ger upp, innan de försökt.

Det var ett enkelt misstag av informatören. Men nu vet ni det, nästa gång ni frågar om farkosten tar er till plats X, att ni ber att få veta vad hållplatsen heter. Jag tänker mig att man tar fram hållplatserna på telefonen, om man ska veta när man ska av och inte en karta.

Jag har haft ett liknande system med en mapp med övrigt. Men jag tyckte att det var enklare att om jag ville ha ett band som börjar på o, så tryckte jag bara på o-tangenten för att gå igenom alla mappar och filer med band som börjar på o. Då kom de populära banden med egen mapp först och sedan de andra utan mapp. Nu har jag helt annat system för att välja vilka låtar jag ska lyssna på, men systemet ligger kvar för att jag ser det sällan. Vill jag ha ett band eller en låt söker jag efter det med ord.

Det är bra. Det borde vara uträknat att det ska fungera så. För många år sedan hörde jag om någon som skulle skaffa det och då kom massor av frågor om hur bra det skulle fungera och om man inte störde andra.

Kortare textrader hade gått för sig, som en "One! Two! Three! Four!" i Genocide. Bara ord som ligger avskiljes i texten. Jag tror att den som klistrar in hela texten skulle bli ogillad fort. Om du hinner med att skriva ned hela texten, medan den sjungs får du pröva.

Det låter rimligt, att den ruttna roten berott på för mycket vatten i krukan utan dränering. Jag har kanske berättat om att det började växa upp ljusgula svampar bredvid kaktusen. Det behövs det en del fukt för, men det verkar konstigt att jag skulle vattnat mycket till en kaktus.

Det är lite intressantare spel, tycker jag, så länge de andra inte gaddar ihop sig mot en. Då är det bara fusk. Det är inte roligt när någon tar det på för blodigt allvar och blir grinig. Risk var det länge sedan jag spelade, men jag har spelat det två eller tre gånger. Definitivt två, för ena gången blev det bråk för att någon gjorde ungefär som jag tänker mig att Isaac gör. Den part som förlorade på att falla för det blev sur.

Det var en bra konsertdag, men givetvis har man åsikter om låtar. Speciellt nu när det visade sig att de spelade Take It Like a Man.
    Söndag var alltså i dag. Så hur var det? Jag har ingen koll på League of Legends, men jag vet ungefär vad det är för typ av spel. Själv var jag förkyld hela veckan. Det började mest med halsont och allmänt matt i kroppen i måndags, men sedan kom nysningarna på torsdagen. Nu kan jag i alla fall andas. Men ni måste ju ha haft en bröllopsdag i förra helgen? 16:e har jag för mig att det var.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

I dag är det 14 dagar sedan jag senast såg Offspring på Gröna lund och 16 år sedan jag först såg Offspring på Gröna lund.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det är svårt tycker jag att tänka på saker som jag inte vet finns. Det är väl det en uppfinnare kan göra, se bortom till exempel de ting som vi vet existerar idag och kan skapa nya ting. En dag kanske man kommer på något smart som också är nytt.
    I somras började vi spela ett datorspel (Don't starve, jag vet inte om jag har nämnt det tidigare) där vi satt i Skype och spelade tillsammans. Då började vi typ 9 på förmiddagen och sen spelade vi i fem timmar utan att någon ens tänkte på mat, så runt 14 bredde vi några smörgåsar (utan att pausa spelet förstås). Klockan 16.00 skulle vi iväg på middag, så då fick vi ge oss tillslut. Har man bara något annat att fokusera på så kan man glömma både tiden och även att äta. Eller sova om det skulle vara på kvällen eller natten.
    Jag har börjat ha i extra tomatsås för att kompensera för det som försvinner, så det har blivit bättre men man måste ha i mer än vad man tror. Ja, för har maten dessutom varit fryst så blir det ännu värre när man mikrar den. Har jag möjlighet, när man är hemma, brukar jag hellre värma upp fryst mat på spisen. Jag får prova med vatten i, jag har aldrig tänkt på att även frysningen skulle dra ur vatten. Att det försvinner när man mikrar är förståeligt.

Det kanske är lite starkt att säga att man älskar hallon, men tycka om kan man göra med mycket. Vildhallon brukar annars kunna vara goda, som det mesta som växer vilt kan ha lite annan smak än sådant man odlar själv men framför allt det man köper i affären. Det är stor skillnad på smak i vilda blåbär och köpta blåbär. De köpte brukar dock vara mycket större, vad jag läst finns det olika sorter där nordamerikanska bär är större än våra svenska bär. Citroner är surt, men också gott. Precis som röda vinbär som jag gärna äter för de är goda även om de ofta är väldigt sura. Det brukar bli att man drar upp lite småmorötter och äter vartefter man gallrar dem. De brukar vara krispiga.

Lingonsylt och blodpudding eller potatisbullar brukade man få i skolan, där de allra flesta ville ha potatisbullar. Potatisbullar äter jag ibland för att det är gott, men jag har inte jättemycket sylt till för jag tycker smaken av potatisbullarna är godare än sylten. Saftsås är ett ord som jag nyligen kommit i kontakt med, jag är ännu inte säker på vad det är. Vad jag vet är det inget jag någonsin har ätit. Det låter fortfarande något märkligt att hålla något sådant över risgrynsgröten. Mjölk, kanel och socker är det jag också brukar ha. Havregrynsgröt är godast med russin i, annars äter jag ibland mannagrynsgröt (även kallad chokladgröt, då man i min familj har kakao blandat med lite socker på gröten) och polentagröt (även kallad gulgröt, eftersom den är gul). Både mannagrynsgröt och polentagröt är goda med sylt på, hallon eller jordgubb. Just det, kristyr heter det. Pepparkakor och lussebullar är goda och det äter jag gärna, men inte mjuk pepparkaka.

Stora världar är oftast tänkta att utforskas, då hjälper inte kartan nej, eftersom man alltid bör gå dit man inte varit innan. Precis, Minecraft blir ju då ett sådant spel som jag skulle tröttna på efter ett tag, när man fått ur för sin kreativa sida under ett par dagar.

Det är troligt att man tror att om man stänger av skärmen så stängs allt av. Man förstår tanken i hur det skulle fungera så det är inte helt tokigt. Därför kan det nog vara svårt att vara telefonsupport, för man vet ju aldrig riktigt då om personen vid datorn har förstått vad som ska göras. En support har förhoppningsvis goda kunskaper i tekniken och kan kanske lätt bli frustrerad. Då gäller det att vara tålmodig, för att passa i tjänsten. Ja, man kan alltid lära sig det man behöver kunna och inget mer.

Det vore bra ja, att fråga om hållplatsen man ska av på. Vi tyckte det var smidigt med kartan, om inte annat så är det åtminstone roligare att följa resan på kartan än att bara vänta på stationsnamnet. Om vi vetat att det var långt till nästa hållplats hade vi kunnat sett på kartan att vi var nära och gått av där även om vi inte var framme, för säkerhets skull.

Det är sant att det skulle vara bra om alla band på O låg på samma ställe. Bara för att jag så sällan växlar mellan olika band så söker jag sällan fram något. Jag har ju då inte heller lika mycket musik som du har i din mapp, så det är lätt att hitta det jag söker. Jag rensar också ur efterhand, för om man inte lyssnat på något på ett par år så ser jag inte så stor idé att ha det kvar.

Jag tror inte heller det är så populärt om man börjar skriva hela texterna, för det skulle ta upp så stor del av chatten.

Kaktusen kanske var smittad med något. Jag planterade faktiskt om några växter i helgen, och den växt som förut blivit möglig (samma sort) var inte det den här gången så jag antar jag att varit försiktigare med vattningen nu.

Man blir lite grinig ibland när det går dåligt, framför allt om man skulle känna sig utsatt för någon annans psykologiska spel. Men det är en del av det hela.

Take it like a man hade ju varit trevlig, det var oväntat.
    Det var riktigt roligt med finalen. Det var ett väldigt tryck inne på Hovet som var i stort sett fullsatt, så det var spännande under matcherna. De spelar bäst av fem matcher, och det blev maximalt spännande eftersom de blev tvungna att spela alla fem matcher. Laget vi hejade på vann. De flesta hejade på dem, enligt ljudnivån.
    Hoppas du är bättre från förkylningen. Det är lite jobbigt med förkylning på sommaren när det är varmt ute, tycker jag, men det kanske gått bra.
    Ja, vi hade bröllopsdag den 16:de. Ett år har gått, och det gick ju bra.

Det är så svårt att tänka på något som inte finns, för det finns ju oändligt mycket som inte finns. Bara en pytteliten del av denna oändlighet är praktisk och användbara. Uppfinnare hittar inte något av denna oändliga mängd, utan finner ett problem som behöver lösas. Uppfinner någon en bok, brukar också den grunda sig på något varifrån (en idé) den utvecklas vidare från. Det är de helt nya tingen som är svåra att finna.

Hade ni inte sett vad klockan var, tror jag inte att det hade skadat er att inte äta förrän vid middagsdags. Risken hade varit att ni helt missade denna middag. Jag har hört om personer som spelar så mycket datorspel, att de inte ens bryr sig om att gå på toa. Då har det gått över ett par gränser om man börjar strunta i de få nödvändigheter en har.

Jag föredrar att värma i mikrovågsugnen, för att det går snabbare. Tycker mig dessutom ha löst problemet med att maten kan bli för varm eller torr. Då går det galant. Kokt potatis kan jag dock unna mig att steka på ibland, för att lyxa till det. Pommes frites blir inte bra i mikron; de blir alltid för våta eller för torra. Dem måste du istället steka på. Men då de är små och tunna, går det rätt fort ändå.

Jag försökte ta hallonen som såg mognast ut, men de var smakfattiga. De står inte skymt, säkert är det dit många går och tar en och annan medan de växer. Affärsbären kan varia mycket, men med just hallon måste de ätas inom en dag eftersom de ruttnar snabbt. Blåbär är godast när de tas direkt från riset. (Det är de stora nordamerikanska som brukar på engelska kallas "blueberries" medan de mindre som växer i Europa kallas "billberries". Jag vet inte varför.) Men även köpta blåbär kan ha god smak, men det kanske det blir för att man tar fler av dem och de är större. Jag gillar inte frysta bär; inte ens i bakverk smakar de något. Känns bara onödigt att ha dem då.

Potatisbullar i skolan var inte heller några höjdare. Konstigt grej att bara servera potatis sådär. Kan tänka mig att de går att göra goda, med kryddor och örter i, men det var det inte (tillräckligt av) i dem jag fick i skolan. När jag söker på "risgrynsgrön med saftsås" hittar jag recept där det står att saftsåsen är vanlig dricksaft som blandats med mjöl för att bli lite tjock. Låter fortfarande som ett mystiskt tillbehör i mina öron.
    Mannagrynsgröt fick jag till frukost när jag sov över hos en vän i lågstadiet. Märkligt, tyckte jag, som alltid ätit smörgåsar till frukost. Polentagröt får jag för mig är med majsmjöl, därför gul och något man har som tillbehör till sovel (som potatismos). Det är inte något jag har smakat.

Kartan hjälper en att veta var man har varit och kanske ger en vägledning till vart man ska. Det kan vara så att man behöver gå tillbaka till en punk man redan varit. Jag minns speciellt när jag spelade Zelda-spelet Wind Waker, där du sitter i en båt för att ta dig mellan öar. Du har en tom karta och en kompass från början (i alla fall tidigt i spelet), men du får samla på dig innehållet i kartorna. Tills du har det, måste du minnas var öarna låg.

Sitter du i supporten, kommer du ha olika sorters personer på linan; alla från den som bara vet att datorn inte gör det den ska till den som faktiskt vet vad problemet är och vet hur det ska lösas, men inte har möjligheten att rätta till det. (Och en och annan som tror att den vet vad problemet är, men har fel.) Det vet de inte från början, när de svarar i luren. Det får inringaren ha hänsyn till när den ringer.

Jag testade att ändra gränsen för när ett band ska hamna i mapp från 10 till 6. Det var ett par hundra filer som flyttades, men nu har jag mappar för band som inte är värdiga mapp. Det kändes dock bra att se hur filerna flyttades, för det var många band som precis under 10. 8 kanske blir en bättre gräns, men jag ska kika på det.

Så vitt jag vet, har kaktusen inte haft svamp sedan dess. Råkade kanske vara något Hoppas att du slipper mögliga växter i fortsättningen.

Vad jag tycker är jobbigt är när andra gaddar ihop sig mot en, men att en person använder sig av knep inom spelets regler för att få en fördel, är det bara lustigt om det går hem.

Vi fick Hammerhead och Gone Away som "deep cuts". Inte så farligt djupa, men roligt att de verkar ha varierat ett par låtar på sistone. Även om man blir avis på dem som får se dem spela Take It Like a Man. Alla dessa människor som säkert inte kunde uppskatta vad det var som spelades.

Kjempegreit at ni vant!

Det har gått bra. Nu nyser jag inte, men pö om pö behöver jag snyta mig. Då kommer det mycket snor.

Det är lite som jag sade när min syster berättat att de gift sig, att det inte är någon större skillnad annat än att man får skriva under med ett annat namn, när de varit ihop så länge.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread