Page 344 of 344 FirstFirst ... 244294334342343344
Results 3,431 to 3,438 of 3438

Thread: Come To Sweden 3

En lösning skulle vara att ha en inköpslista i köket, så att man direkt kan skriva upp när man tar det sista av något. En enkel sak att ordna, förstås. Brukar iallafall titta igenom skåpet efter det som ska köpas till en rätt, så att bara det som inte redan finns köps. Precis, ibland funkar något liknande också bra. Som att vi aldrig köper tacokrydda när det ska ätas tacos, utan använder spiskummin istället.

Det är väl något man får ta, när någon annan bott i ens hem en tid, att det kan se lite annorlunda ut. Kul att vara kattvakt igen. När jag var liten hade vi ett marsvin som en kompis brukade få ha hemma hos sig när vi åkte på semester, tror det var uppskattat. Men senare tog vi med honom på semestern, när vi märkte att han var okej med att åka bil. Har för mig att jag i gengäld fick passa deras små sköldpaddor när de åkte bort en gång.

Jag tror mest det är botten man gör rent, har heller aldrig märkt någon skillnad i vattenkvaliteten, varken att den blir dålig efter en tid eller att den blir bättre efter rengöring.
    Man känner liksom inte riktigt för att orsaka stopp eller en vattenläcka eller liknande i ett lägenhetshus. Gör man det i sin egen villa får man väl hantera det, men tråkigt om det lyckas förstöra för andra. Har ju läst om vattenläckor som börjar droppa från taket i lägenheten under, även om det kanske inte händer var dag. Vårt stopp var förstås strax under diskhon, i våra egna rör, men ändå.

Nej, det ska vara för The Offspring eller flertalet andra väldigt bra band för att jag ska åka utomlands. Det är kul att det blir några konserter i år; Ghost i april, Blink 182 och Bad Religion i sommar, och så verkar det som om andra här vill se Flogging Molly.

Nu kan det skriva det du tänkte om julkalendern, jag har sett de sista tre avsnitten.

Här är min lista. Det är som sagt en lista jag lyssnar på när jag inte är sugen på något särskilt band utan bara vill höra bra musik utan att behöva hoppa över mindre bra låtar. Den versionen av Staring at the Sun har jag aldrig hört förut, den var rätt skoj. Texten är bra, kul att höra den i ett helt annorlunda format. Jag har en Random-lista där jag lagt in all möjlig musik som bara råkar vara bra, där och då, eller låtar som jag förknippar med något roligt minne. Det är mest populärmusik av olika slag, men förstås en del annat med. Använder den ofta när jag pluggar, eftersom jag inte lyssnar aktivt på texterna.

Det är rätt många fysiska skivor jag skulle behöva köpa, var bra längesen jag köpte någon. Allt det nya som kommit ut de senaste fem åren saknar jag, och antagligen lite mer. Men det får bli vid en annan tidpunkt. Eftersom skivorna just nu ändå bara ligger staplade längst ner i en bokhylla är det inte så mycket att titta på. Är Cigar fortfarande ett aktivt band? De såg inte ut att ha gjort några nyare skivor, enligt Spotify. Låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Så till AFI-skivan: Någon låt kanske är värd att lyssna på igen, men de flesta låtar var ungefär desamma. Blev lite positivt överraskad över introt till ett spår tills det visade sig vara Spotify-reklam. So Beneath You och Dumb Kids borde båda ha fått något extra för att ha blivit mer minnesvärda. White Offerings är nog den hårdaste låten.
    Har lyssnat igenom The Blood Album, reagerade också på Beneath You, Dumd Kids och även Pink Eyes. Första sekunderna av Beneath You hade nästan kunnat vara med på Very Proud of Ya. I övrigt inget jag troligtvis kommer lyssna så mycket på igen, som med Burials, som jag knappt har hört.

Quote Originally Posted by Jhonny View Post
    Nej det är väldigt ont om det. Jag började lyssna på dem kring 2000-2001 (före III GTR) så jag är lite ansvarig av att ha spridit deras musik här i västra götaland, tror jag :P

Vad tycker du om deras senaste album? Lång väntetid mellan 2007-2016 soloalbum emellan till trots.
    Tycker albumet är välgjort. Välproducerade låtar men... Det är deras sämsta album. Det är på tok för segt. Psychobillyn & punken är som bortblåst.
    De som sticker ut i mina öron är Firefall, I am the Moth, Knife's Edge & Candy ghosts(Finns det gladare låtar?).

Hoppas att nästa alster blir bättre med mindre på fokus på att allt ska låta 50-tal
    Jag började lyssna på dem 2003, när jag hörde Incorporeal som var med på en Punk-O-Rama-skiva som kom ut det året.
    Jag är inte så förtjust i senaste skivan, av samma anledning som du skriver; den är för seg. Gillar ändå en hel del låtar som Firefall, I am the Moth, Knife's Edge och World without the Moon, och den andra låtarna är bra men inte det Tiger Army jag gillar bäst (dvs. de fyra första skivorna och framför allt II och III).

Vi brukar ha inköpslista i köket. Vissa saker skriver jag upp när det är slut, andra när jag öppnat den sista förpackningen. Dock händer det att inköpslistan inte är där den burkar vara. Då får man gå runt och leta efter den. Hittar jag den inte, får man hoppas att minns vad man skulle skriva upp när man väl hittar den.

Jo, så länge jag flyttar på deras kläder eller så. Funderade på om jag skulle arrangera om i deras byrålådor, men det blev inte av. Hade det vari mycket, hade de nog fattat att jag gjort det med flit. Annars är hade det varit spännande att se hur de skulle reagerat, om alls, om jag bara flyttat på något litet. Min syster fick ta hand om en väns hamster ett tag för en massa år sedan. Hot tyckte att det var jobbigt att den lät på kvällen, för hon hade den i sitt rum. Sköldpaddor hade varit intressant att passa. Hur var det?

Nu ser det ungefär ut som innan i vattenkokaren, tycker jag. Ungefär som med kaffekokare, märker man inte skillnaden, men det låter vettigt att man ska göra rent ibland.
    Jo, det är klart det är en annan femma när det skulle kunna drabba andra. Sedan vill man ju inte ha stopp i sina rör oavsett. Min syster hade ju en läcka hos sig för ett år sedan, när de fick bo här i några månader. För några år sedan började det droppa från taket på undervåningen hos oss. Vi har badrum på övervåningen. När försäkringsbolaget kom för att undersöka saken, satte de på kranarna på övervåningen och såg att det började droppa. Någon vecka senare tog de ned taket men hittade inte ens några fuktskador.

Vi lär väl ses någon gång i sommar alltså!

Det jag tänkte, var att Selma inte fick bo kvar i sitt hus - men de fick ju ett nytt hus. Det var inte riktigt vad hon önskade, men det blev ju bättre. Hade tippat på att de skulle få bo kvar i sin stuga.

Det såg ut att vara en rätt sjyst lista. Följde den, för att lyssna igenom lite av de jag inte har koll på.
    Det är intressant att höra nya varianter av låtar man hört mycket. Extra kul när det inte är några av de stora singlarna heller. De flesta cover brukar ju vara sämre variant av samma låt.
    När jag pluggade, hade jag svårt för att ha musik på eftersom jag antingen tänkte på texten eller så lyssnar jag på musiken för att det är en bra låt. Få låtar som jag bara kunde ha i bakgrunden.

Man får beta av lite i taget när man hittar någon skiva eller om man skulle lyssna extra på en skiva man inte äger. Då kikar man på Tradera eller Ebay. Skivorna jag köpte senast, med bland annat Cigar, fick jag avi för i förrgår. Tänkte att jag skulle hämtat dem i går, men jag blev bjuden till några vänner som jag åkte till i stället. Men i dag när jag gick för att hämta ut skivorna var de inte på Ica. Märkligt, men jag tittade en extra gång på avin, och det står ju att jag kan hämta ut den först nästa vardag. Hade läst det som att jag kunde hämta det nästa dag.
    Cigar är inte aktiva. De höll på rätt länge, enligt Wikipedia, men ändå blev det bara en skiva. De har även gjort några återföreningar. Vet att Stefan ville åka för att se dem förra året: https://www.youtube.com/watch?v=jBFtg5xXhnk
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Sådär. Nu har jag lyssnat igenom AFI ett flertal ggr.
    & jag vet inte riktigt hur jag ska tänka kring albumet. Är det ett album som behöver mer tid att växa eller var låtarna såpass simpla att de satte sig direkt? Så som ni gjort, hört det ett fåtal ggr & sen gett upp. Tror det är lite 50/50 där. Mer om det längre ner.

En del av mig tycker att det är deras bästa album sen Sing the Sorrow. Crash Love var deras poppigaste men hade en del riktigt bra låtar, samt det klassiska AFI soundet var ändå där(Bra exempel är Medicate).
    Burials gjorde sig nästan av med alla poplåtar för ett mer seriöst intryck, men texterna över hela albumet handlade om samma sak & det klassiska AFI-soundet var borta. Även tempot hade överlag dragits ner något.

AFI känns som en återgång till deras äldre albumstruktur. Faktiskt ganska bra album att "fira" deras tionde pga det.
    Första halvan av albumet är som deras 5 första album. Låtarna är korta, många är snabba.
    Andra hälften av albumet är låtarna yttepytte längre, lite mer komplexa.
    Bästa låtarna är Still a Stranger(I called it!). Dumb kids, Pink Eyes & So beneath you. White Offerings & speciellt Snow Cats känns verkligen som Sing the Sorrowlåtar. Stort plus.

Men... The big but.
    Det finns en ny aspekt hos AFI jag aldrig kopplat till dem tidigare, & det är tjatighet.
    Aurelia, Get Hurt, Above the Bridge...
    Många verkar gilla Aurelia men att höra barking in the wrong key 1000 ggr är tröttsamt.
    Att höra I can't let you see i Get Hurt är tröttsamt.
    Att höra I saw you x that bridge är tröttsamt.

Aurelia är en av deras sämsta låtar ever.

Tiger Army
    Kan inte du komma med dina 3 bästa, samt 3 sämsta låtar på varje album de släppt? I will do the same back!
    Last edited by Jhonny; 2 Weeks Ago at 01:22 PM.
    Reptile wins. Fatality.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Vi brukar ha inköpslista i köket...
    Jag brukar försöka skriva upp saker direkt de tar slut, eller när jag ser att det är på väg att ta slut. Nu har det hänt mig två gånger att jag trott vi haft mat som vi inta haft (idag hade vi inget ris när jag hade tänkt laga det), men det är för att vi varit dåliga på att storhandla på några veckor. Efter en storhandling brukar allt man behöver finnas hemma.

Hade inte det varit lite väl personligt att ordna i byrålådorna? Men det beror på hur väl du känner dem, eller så skojade du bara. När vi skulle köpa nuvarande lägenheten sa mäklaren att det var okej att vi tittade i garderoberna, och det gjorde vi, men det kändes lite olustigt.
    Vårat marsvin brukade låta när man öppnade kylskåpet, för då visste han att han nog skulle få en gurkbit, eftersom det var hans favoritsnacks. Jag kommer inte ihåg så mycket av sköldpaddorna, mer än att man kunde borsta dem på skalet med en tandborste för att göra rent dem, och att de inte skulle vara uppe ur vattnet för länge. Man hade dem väl typ på golvet eller på en matta och så gick de omkring lite. Minns att den ena hette Skalman (förstås).

Märkligt med ert tak. Om det droppar borde det ha synts att något var fel någonstans. Antar att det slutade droppa och att det inte blev något mer av det sen.

Ja, jag reagerade också på att hon inte fick bo kvar i huset. När min familj försökte förklara vad som hände i sista avsnittet sa jag just att lät märkligt eftersom meningen var att hon skulle bo kvar i sitt eget hus, så jag trodde de hade förstått fel, men det stämde ju att de fick flytta in i det stora huset.

Kanske kan du hitta något bra band, eller åtminstone en ny bra låt. Du känner nog till det mesta, men kanske inte den ryska musiken.
    Det händer mig även när jag läser skönlitteratur, att jag inte kan ha musik med sång samtidigt. Är jag väl inne i boken stör det oftast inte, men ska jag just börja läsa blir det att jag lyssnar på musiken istället. Ljudnivån spelar roll också; om det är för högt tar det över från det jag läser, men väldigt låg bakgrundsmusik kan fungera. Men som sagt, om jag samtidigt skriver på ett arbete så funkar det.

Antar att du kunnat hämta dina skivor nu. En gång åkte jag till fel affär för jag är så van att allt kommer dit, men den gången hade det levererats till en annan affär. Om avin har kommit tänker man kanske oftast att varorna finns i butiken, men det händer, har jag märkt, att det står att det kan hämtas efter kl. 12.00 nästkommande dag. Alltid lite tråkigt att vänta på paket, men kul när de äntligen får öppnas.

Quote Originally Posted by Jhonny View Post
    Sådär. Nu har jag lyssnat igenom AFI ett flertal ggr...
    Med AFI har jag gjort så med t.ex. Burials att jag gett upp det snabbt. Jag tror man märker ganska snart om det är något man tror kommer växa eller om det inte känns rätt. Både Crash Love och December Underground lyssnade jag på flera gånger och hittade en del favoriter på, framför allt Crash Love.
    Enligt vad vi alla skrivit här verkar Beneath You och Dumb Kids vara de två bästa låtarna på skivan. Ska lyssna på Aurelia sen för att se om jag håller med om den är dålig.

Här kommer min Tiger Army-lista. Svårt att välja ut de minst bra låtarna eftersom de ändå är bra låtar, men jag valde de som jag mest sällan aktivt väljer att lyssna på. Har också skrivit dem i ordning, den första av de bra låtarna är bäst, och den sista av de dåliga är minst bra.
    Kommentarer: Werecat och Swift silent deadly är inte bra pga. effekterna på sången. Outlaw Heart är i princip den bästa låten någonsin, alla kategorier. De låtarna jag tycker är bäst beror till stor del, förutom musiken förstås, också på texterna, Nick 13 är bra på sådant.

I, bästa:
    Outlaw heart
    Never die
    Nocturnal
    I, sämsta:
    Twenty flight rock
    Trance
    Werecat

II, bästa:
    Under Saturn's shadow
    In the orchard
    Incorporeal
    II, sämsta:
    Towards destiny
    Remembered forever
    Grey dawn breaking

III, bästa:
    Atomic
    Santa Carla Twilight
    Calling
    III, sämsta:
    Through the darkness
    Wander alone
    Swift silent deadly

IV (Music from regions beyond), bästa:
    Lunatone
    Pain
    Where the moss slowly grows
    IV, sämsta:
    As the cold rain falls
    Hechizo de amor
    Hotprowl

V, bästa:
    Firefall
    Knife's edge
    I am the moth
    V, sämsta:
    Candy ghosts
    In the morning light
    Dark and lonely night

Love

Har lyssnat mycket mer på Blood album nu & det har vuxit så det knakar men samtidigt tycker jag ändå likadant.
    Det är deras bästa sen StS. Första halvan är den sämre halvan. Det är den andra halvan av albumet som vuxit på mig. Allt efter So Beneath You är så bra. Det som drar ner första halvan är tyvärr de låtarna jag tidigare nämnde.
    Vet dock inte vilken utav Get Hurt & Aurelia som är sämst. De är lika tjatiga båda 2. Above the Bridge är tjatig även den men snäppet bättre. Dark Snow är helt okej. Hidden knives & Still a Stranger räddar första halvan. Still a Stranger är nog albumets bästa låt.

Nu över till TA!
    Top 3, botten 3 är alltid kul!

När jag började lyssna på TA hade de bara släppt 2 album. Så den punkiga snabba psychobillyn var något riktigt utmärkande som jag kopplade med bandet, extra punkigt var II, dock känns de flesta låtarna lite för lika här. När de då släppte III minns jag att jag var rättså besviken. Tempot hade skruvats ner något så oerhört & jag trodde att det var RIP för bandet. Jag såg ett litet skimmer av hopp under låten Swift Silent Deadly då den gick i snabbare tempo...De första 15 sekunderna på låten, sen blev jag besviken igen. III kan ha varit mitt livs första album som behövde växa, & det gjorde det som tur var.
    Sen tog det lång tid innan Regions kom. Jag hoppades på en återgång till punkrötterna, tempomässigt blev det albumet en salig blandning. Det var ett par låtar som det lät förr, mestadels gick resten i medeltempo som III gjort & lite experimenterade fanns där. Sen försvann TA, här trodde jag att Nick 13 knappt vågade släppa nytt något ifall det inte skulle kunna toppa Regions. Funderar lite på om det kan vara en utav anledningarna att han gjorde soloalbumet. & sen kom ju V som nästan var något helt nytt från vad vi hört förut. Question is, what's next? (Eller when är väl mer rätt att fråga sig...)

Utan någon speciell ordning

Early Years

Bäst
    Jungle Cat
    Temptation
    American Nightmare

Sämst
    Twenty Flight Rock
    Nocturnal*
    FTW*
    * Bara för det är demoversioner av kommande låtar, hehe.

I
    Bäst
    Nocturnal
    Fog Surrounds
    Outlaw Heart
    (Never Die fick stryka på foten)

Sämst
    Neobamboom - Kan vara en av deras sämsta låtar någonsin, vill minnas att jag läst att Nick inte gillar den heller.
    Twenty Flight Rock
    Devil Girl

II
    På bästa kategorin har vi samma märkte jag. Stod mellan Orchard & Cupid. Resterande låtar är så lika varandra att det är svårt att peka ut vilken som är bättre än den andra.
    Bäst
    Incorporeal
    Under Saturn's Shadow
    In the Orchard.

Sämst
    Fuck the World
    Remembered Forever
    Towards Destiny

III

Bäst
    Wander Alone
    Sea of Fire
    Santa Carla Twilight

Sämst
    What Happens?
    Through the Darkness
    The Long Road

IV
    Bäst
    Ghosts of Memory
    Where the Moss Slowly Grows
    Hotprowl

Sämst
    Pain (tjatig refräng tyvärr)
    Hechizo de Amor
    Forever Fades Away

V
    Bäst
    Firefall
    Knife's Edge
    Candy Ghosts

Sämst
    In the Morning Light
    When the Tide Comes In
    Devil Lurks on the Road

Har du hört The Loop & Oogie Boogie Song förresten?
    Reptile wins. Fatality.

Det är frustrerande när man är säker på att något finns hemma, men man glömt skriva upp att det ska köpas in, så när man ska ha det så finns det inte hemma. Ris håller ju länge, så det brukar jag skriva upp när jag öppnat det sista paketet. Ketchup, till exempel, brukar jag skriva upp först när det är helt slut eftersom vi inte använder det så ofta, så det är inte lika viktigt.

Jo, det var det jag kom fram till. De hade nog fattat att jag skämtat - men de hade kanske inte tyckt att det skulle varit så roligt att det hade varit värt det. Då hade jag kanske fått göra om väldigt mycket, men då hade det snarare bara blivit jobbigt för dem att återställa allting. Å andra sidan, hade de ju kunnat gillra en fälla så att de skulle se om jag tittat i deras lådor.
    Har man visning och får man hoppas att mäklaren kollat med ägaren så att det är okej. Man städar ändå upp innan man ska ha visning. Det är så man få tänka när man går på visning.

En vän till mig har två marsvin och de piper så fort maten i deras matskål är tom. Inte nödvändigtvis för att de är hungriga alltså. Sedan kan blir de tysta tills man går förbi dörren där buren är.
    Fick ni putta ned dem i vattnet om de var uppe för länge? Hade jag haft fyra sköldpaddor hade jag döpt dem efter TMNT-sköldpaddorna och eventuellt behövt skaffa en råtta.

Ja, vi har inte haft några problem sedan dess. När vi har nämnt det för bekanta, har de kommit upp historier om några som de känt som haft något problem. Någon berättade om någon som fått nytt tak lagt och efter ett år visades fuktskador men de fann ingen läcka. De hällde ju vatten för att se när det läckte men fann inget. Minns inte hur, men till slut kom det fram att det var en spik som drog in fukt som efter ett tag kunde bilda en droppe vatten som då föll ned där fuktskadan skedde. Det kan ha varit något liknande.

Det var lite spännande just då att se hur de i sista avsnittet skulle lösa det. Men sedan blev det märkligt för - som sagt - hon ville ju stanna kvar i sitt hus. Men det var väl en liten poäng i att "hem" är där man har sin familj.

Har inte tagit mig tid att lyssna igenom din spellista än, men det blir nog i dag om jag inte glömmer bort det.

Jag klarar inte heller att ha musik med sång när jag läser, men det skulle kanske inte göra så mycket om det kom text efter ett tag när jag är inne i boken. Ser folk på pendeltåget som läser med hörlurar i öronen. Jag skulle ha svårt att alls läsa på pendeltåget, för det är ju relativt ryckigt när stationerna är när varandra och folk kliver på och av hela tiden. Ingen plats för läsro. En morgon hörde jag två som tog upp var sin bok prata med varandra om att läsa på tåget. Det var inte så långt samtal, men den ena sa att hon gillade när det blev förseningar för då hade hon mer tid att läsa på. Det här var i vintras när det var en del förseningar på grund av snön. På längre färd, kunde det kanske gå bättre för mig att läsa.

Ja, jag har hämtat dem. Det var bra skivor.
    Jo, så tänker jag ofta: får jag avin, så finns väl paketet i butiken. För det mesta har jag ändå inte tid att hämta paketet samma dag i alla fall, så då spelar det egentligen inte någon roll. Någon gång hade jag fått två avier men de skulle hämta på två olika ställen. Det ena skulle hämtas på Ica och det andra på Posten, vilket var märkligt. Det är ju inte långt att gå till dem, men det ligger åt helt olika håll.
    Förra veckan bokade jag tid till vårdcentralen. Trodde jag hade bokat för 16:e februari, men innan jag gick dit dubbelkollade jag och såg att det stod 16:e mars. Sedan visade sig att jag bokat tid hos fel läkare, för det måste vara ens husläkare. Det hade kunnat vara en kul grej, om jag gått dit. Förhoppningsvis hade jag kunnat ordna en tid då.

Har lagt upp några låtar på Youtube med låtar som inte fanns varken där eller på Spotify: https://www.youtube.com/channel/UC3L...z5cONZN3CHvBNA
    Google hade (tydligen) en bild på mitt uppskrapade knä från en massa år sedan.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread