Page 345 of 345 FirstFirst ... 245295335343344345
Results 3,441 to 3,448 of 3448

Thread: Come To Sweden 3

Haha! Synd att nudlarna gått ut så att du behövde köpa nya. Känns som att nudlar håller ganska länge ändå. Då tänker jag på såna torkade snabbnudlar och dem du hade var kanske färska. Här är de oftast min mor som handlar och då har jag dålig koll på vad hon köpt. Det har hänt att jag slängt färsk pasta hon köpt för att den hade en unken stank till sig när jag öppnade.
    Jag känner att jag klagar rätt mycket på min köra mor, men det är inte sällan jag får påpeka när något har gått ut eller är på väg att gå ut och att vi därför borde äta upp det snart. Har definitivt tagit efter min far i det; man köper det man skrivit upp på listan och har en viss idé om när man ska äta vad.

Och nästa vecka är det, som jag nog nämnt, dags att vara kattvakt igen. Bara en vecka, denna gång. Får se om jag vågar mig på att busa till det nu.
    Handtagen är kanske ingen man själv, som ägare till den, tänker på. Om de tagit hjälp av mäklare, borde den ha haft öga att se såna små saker. Tar ingen tid att ordna heller. Sedan är det frågan hur många som inte lägger bud bara för att handtaget är smutsigt. Tror väl mer att man ser till boyta, planlösning och läget.

Annars får man ha ett terrarium för råttan i sköldpaddsterrariet. Vet inte hur mycket av naturliga fiender sköldpaddor och råttor är, men det kan ju lätt bli bråk och då skulle jag gissa att sköldpaddorna har bättre chans att klara sig. Skulle jag ha plats och få tillfälle, skulle jag kunna tänka mig att testa.

Vad jag hört, är såna sugploppsgrejer (vaskrensare?) inte till någon nytta alls, men jag har inte testat och minns inte var jag hörde det. Struntsamma, du får berätta hur det går. Kanske vore bäst att få dit någon rörmokare att kika för att se vad det kan vara.

Jag skulle ha samma bekymmer och inte kunna koncentrera mig. Har ju svårt att koncentrera mig när jag sätter mig i lugn och ro för att läsa. Om jag inte kommer in i boken, kan det bli att jag tänker på något annat. Inte skulle det fungera vid försening. Särskilt inte när det är dåligt med information. Det kan vara en lång försening, men det kan också hända att det kommer ett oannonserat tåg man kan ta. Det händer med pendeltågen, kanske inte lika ofta med järnvägstågen.

Så irriterande att få en sån avi! Bara det inte händer för ofta. Nu är det länge sedan jag hämtade paket på det stället som ligger lite närmare. Antingen hämtar man inte paket där längre, eller så har de fått bukt på att vi som bor här ska hämta på andra stället. Hände mig när jag ofta köpte skivor från USA att jag inte visste vad det var jag hade köpt. Då kände jag att det var dags att ta det lugnt med skivköpandet. För ett par veckor sedan var jag på skivmässa med Stefan och hans bror. Köpte bland annat Answer That and Stay Fashionable. Tyvärr har jag inte lyssnat på skivorna (jag har ju hört dem tidigare förvisso) för att min skivspelare låter illa. Förmodligen nålen som strular, men jag vet inte om just den är utbytbar.
    Jag har fortfarande inte varit till läkaren. Var ju en grej jag borde kolla i och med att jag börjat behandla min psoriasis. För det gick jag till en psoriasismottagning och fick där tid hos läkare över en månad senare. Dagen efter att jag bokat ringde de om att de hade en tidigare tid, dagen därpå. Det var bra.

Usch, vilken bergochdalbana. Hoppas att det blir lugnt nu då. Fast, när skulle ni flytta till Uppsala?
    Min chef åkte Vasaloppet, men gick inte i mål. Men det gjorde du: http://content.photomic.com/public/e...2017-48-08.JPG ;-)

Nicklas vann inte damens hand.

Såg precis att Against Me! spelar på Debaser strand i juni.
    Last edited by Jojan; 03-27-2017 at 12:29 PM.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

"A wizard is never late, nor is he early; he arrives precisely when he means to."

Jag tänkte att jag skrev fel först men jag tror att du läste fel; nudlarna hade inte gått ut, det var bara slut i skåpet. Det bör vara som du skriver, att de håller bra länge när det är torkade snabbnudlar, men jag har inte tittat hur länge de egentligen håller. Mycket mat håller bra länge, om man inte öppnar förpackningen.
    Vi är noga med att köpa det som man planerar äta under några dagar eller en vecka, men vissa produkter köps för säkerhets skull, som pasta och ris, som man alltid vill ha hemma och som håller länge. Det besvärliga är när det köps frukt som inte hinns eller glöms bort att ätas, så det börjar bli dåligt.

Tror inte du nämnt kattvaktandet. Det var hos samma familj antar jag. Vågade du busa något?
    Jag tycker också mäklaren kunde ha sett handtaget, men tror inte heller det påverkar köpet. Viktigare att det ser runt ut inuti i sådant fall. Tror inte den är såld ännu. Nu byggs också en tidigare affärslokal under vår lägenhet om till ett par lägenheter. Klockan sju på vardagar börjar det borras och snickras här under. Det är dock mest jobbigt om de börjar borra klockan sju och någon timme senare blir det tyst för resten av dagen. Nu verkar dock det mest ljudliga snickrandet ha lugnat sig.

Om råttorna och sköldpaddorna är små när man skaffar dem, kan de nog bli bra kompisar och få växa upp tillsammans. Svårare att para ihop dem senare, för även om de inte är fiender kanske de tycker att det andra djuret är märkligt.

Vaskrensaren fungerade faktiskt. När vattnet började rinna sakta så blev det bättre direkt efter att man kört med den lite. Det bubblade till efter några tag och så blev det bättre. Var nog första gången jag testade en sådan. Får se hur det fortsätter rinna nu.

Jag hade 60 sidor ganska ointressant läsning i min bok nyligen, som jag var tvungen att bara ta mig igenom. Sidorna handlade mer ingående om en av karaktärernas tidigare liv, en karaktär som jag inte fann särskilt intressant. Men nu är det gjort och det går lätt att läsa igen. Är järnvägstågen sena vågar jag inte byta tåg om det inte säger att det är okej. Även om de utlovar ersättning för taxi och sådant, tänker jag mig att de har en anledning att inte betala ersättning när man väl visar upp sitt kvitto.

Haha. Precis, när man inte vet vad paketen innehåller längre får man lugna sig. Det kan ju vara kul att lyssna på nya skivan även om man kan den, bara för att. Ibland får jag för mig att jag skulle vilja lyssna på de fysiska skivorna men jag har ingen CD-spelare. Funkar i bilen förstås men det blir inte samma känsla. Tänker mig att det ska vara som när man var yngre och spelade sin nyköpta skiva första gången i sin stereo, och kikade i texthäftet samtidigt.
    Skönt när de kan erbjuda en tidigare tid. Jag visste inte att du hade det, men det verkar vara relativt vanligt ändå att man har mer eller mindre, känns det som.

Nu har det varit lugnt. Flytt till Uppsala blir så snart vi har boende. Vi letar tillsammans med min bror, för han har stått i bostadskön länge och har chans att få något. Så bara han blir först i kön någon gång så tar vi den. Men det blir tidigast till hösten, eftersom lägenheterna som dyker upp nu har inflytt då.
    Ha, se där! Ja, jag kom i mål som beräknat, och fick specialbilder bara för att fotografen först missade att fota mig för att jag gled in i mål bokstavligen i rygg på en annan man.

Jag såg att Against Me! ska spela i juni, men tror det var ungefär samtidigt som Blink 182 och Flogging Molly, så får se vad som prioriteras (Blink 182 vill jag inte missa). På fredag är det Ghost på Hovet. Det blir kul även om det varit en del ståhej (spoiler alert) runt bandet sista tiden, vilket förstås känns tråkigt.

Ingen fara. ;-)

Oj. Det är inget nytt att jag läst eller tolkat fel. :-) Var någon brittisk komiker som nämnde det med bäst-före-datum; hur man säljer fin möglig ost som lagrats i flera år med kort datum. Att man säljer osten precis innan den blir dålig. Kan förstå om man ska äta upp den inom en vecka efter att man öppnat förpackningen. Kanske är vad man menar med vad som står på förpackningen, som komikern sa, kom jag att tänka på nu. Jaja. Kul var det i alla fall då.
    I dag kom jag hem till två bananer som var på gränsen till att man inte skulle vilja äta dem. Jag hade inte orkat trycka i mig dem, så jag bestämde mig för att pröva att torka bananerna. Skivade dem och nu är de i ugnen. Hade lite salt på, för banan är ju sött men också för att dra ut lite mer fukt. Vet inte hur länge de ska vara, men nu har de varit i ugn i tre timmar.

Jag busade. Var på väg att skriva en rad på Valborg när jag skulle hem till dem. Råkade säga att jag hade busat och då frågade de lite vad det var jag hade kunnat ha gjort. Jag flyttade på några cd-skivor i deras skivhylla. Det hade nog tagit mig ett tag innan jag märkt om någon flyttat på skivor i mina hyllor - och de har fler skivor än jag.
    Känns inte så bussigt att börja så tidigt och sedan bara hålla på ett litet tag. Man håller på att bygga en massa nya hus en bit ifrån där jag bor. Det stör oss inte här, men jag hör ju hur det låter när jag går till pendeltåget på morgnarna. Måste vara jobbigt för dem som bor där i området. Särskilt om man arbetar på obekväma arbetstider och behöver vila när andra är upp och rör sig.

Ska det göras, ska det nog vara tidigt så att de vänjer sig. Problemet kan väl vara när de når någon sorts pubertet och deras instinkter får en skjuts. Kanske funkar när de är gamla och inte har någon ork att försvara sig eller jaga.

Så bra att den fungerade! Jag har inte använt en sådan alls; kan inte påminna mig om att jag skulle ha stött på en sådan någonstans heller.

60 sidor är mycket och känns som mer när det går så tradigt. Vad är det för bok? Undrar om det är så viktigt att ägna flera sidor på det viset, som det låter på dig, för att förklara karaktärens tidigare liv. Kunde i alla fall dela upp det lite. Men jag är ju inte författare.
    Jag har försökt att komma in i Djungelboken (Rudyard Kipling, 1894) sedan februari, men jag har inte kommit särskilt långt och har försökt läsa om den från början en gång. Jag kan inte sätta fingret på vad det är som gör att jag inte kommer in i den. Blir kanske att hoppa över den också.

Det blir inte samma sak nu när man är liten, nej. Kanske kan man få någon känsla av att sitta i bilen och lyssna, om det var så man ofta gjorde som liten. Just nu har jag ingen bra cd-spelare och min vinylspelare skulle behöva ny nål tror jag. Vågar inte använda den. Ska fixa nytt någon ny en vacker dag snart. Kanske ska få en stereo med cd- och kassettbandspelare och kanske kan koppla en skivspelare till den. Har inte kunnat lyssna på skivorna jag på skivmässan i mars (eller februari). Jag var på skivbutiksdagen med Stefan och han fann den nya utgåvan av första Offspringplattan. Han hade dock ont om pengar, så han lät mig köpa den. Det var bussigt. Nu har jag fyra olika varianter på vinyl: original från 1989 (med bara Nemisis bak, finns där det står Cargo också), nyutgåvan från 1995, nyutgåvan från 1995 på röd vinyl i 2 000 exemplar och nu denna i 2 500 exemplar. Saknar alltså en variant, och den var på Ebay för några år sedan när jag inte hade pengarna till att köpa den.

Funderade på om jag skulle nämna min psoriasis när jag började behandlas, men det kändes inte viktigt. Solar solarium korta sessioner med UVB-strålning några gånger i veckan och smörjer med cortison. Nu har jag bara lite kvar på benen, men det kan ju sitta i och komma tillbaka. Kan även sätta sig i leder, så man har besvär. Har inte det nu, men det är ju bra att vara vaksam.

Knepigt att hitta något i såna städer. Kanske särskilt i och med att det är en studentstad. Ni kanske inte siktar på att bo särskilt centralt ändå. Har inte någon dunderkoll på hur det är i kring, vet att Upptåget fungerar rätt bra.

Haha! Landade på någon alltså? :-P

Flogging Molly den 16:e juni, Against Me! den 20:e och Blink 182 den 21:a. Flogging Molly lär jag se, Against Me! kanske dras med på likaså Blink 182. Lär dras med på Slayer också. Stefan ska tyvärr vara borta när No Fun at All spelar, men jag ska se dem. Kanske dras med på Megadeath dagen före. Sedan är det Bad Religion den 10:e augusti, De lyckliga kompisarna den 14:e. Slut då, om man inte ska gå på Korn eller Magnus Uggla. Såg klipp med Hoffmaestro och det kan bli kaos.

Jag hörde något om Ghost, att de klagat på just det som står i artikeln. Minns inte vem det var som berättade det nu. Är väl lätt hänt att frontmannen blir för mycket av frontman. Då får man ju se till att lösa det och inte bråka om det.

Nu ska jag kika till bananerna i ugnen.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Hur gick det med bananerna i ugnen? Nu för tiden brukar jag mixa de halvgamla bananerna, tillsammans med någon annan frukt eller med chokladdryck. Det är mest för att jag inte tycker de är så goda när de mognat lite för mycket.

Det var ett lagom busigt bus. Om det går för lång tid efter att buset utförts, kanske man tror att det är en själv som har lagt skivorna fel.
    Nu arbetar de mycket utomhus med att riva upp asfalten, flytta på ett par stora enar och förbereda för någon typ av uteplats. Mycket oväsen det med men jag lyssnar hellre på grävmaskinerna än borrar. Det har tagit lång tid iallafall. Säkert en månad minst har det väsnats i stort sett varje vardag, mer eller mindre. Hade jag jobbat hade det inte märkts, men eftersom jag är hemma mycket nu när jag pluggar så får jag lyssna på det. Vad gör du för något, förresten, som sysselsättning nu? Kom att tänka på det när du går till pendeltåget varje morgon, att jag inte vet vad du gör och vart pendeltåget för dig.

Den är riktigt bra och var rolig att använda bara för att den gav så bra resultat. Ska nog alltid ha en sån vaskrensare hemma framöver

Det är Bröderna Karamasov av Fjodor Dostojevskij. Jag vet ännu inte om tillbakablicken var av vikt för någon händelse i berättelsen eller om det mest var för att skapa djup och förståelse för karaktären. Någon referens tillbaka till de 60 sidorna har det varit. Jag började läsa den boken förra året, men efter 80 sidor blev det ett långt uppehåll, så nu när jag skulle börja igen läste jag om från början. Sen upptäckte jag att jag hade läst 200-300 sidor och det fortfarande var samma dag i berättelsen. Det gäller att ha tålamod, men förstås gillar jag hur han skriver så det är egentligen inget som gör något.
    Djungelboken låter som en klassiker att ha läst, men vissa böcker är mindre lätta att ta sig igenom. Jag har flera böcker jag skulle vilja läsa bara för att ha läst dem (Djungelboken har jag inte tänkt på men borde vara en av dem), men oftast väljer jag att läsa en bok jag vill läsa innan jag läser en klassiker.

Som när man lyssnade på freestyle och somnade i bilen, och när man vaknade spelades musiken upp långsamt för att batteriet höll på att ta slut.
    Jag har väldigt dålig koll på detta med olika utgåvor. I stort sett har jag bara de vanliga skivorna med Offspring och som du vet LP-skivor. Vi har ju det gamla grekiska fanet som har en rejäl samling också. Det var snällt att du fick köpa skivan iallafall. Är de dyra, sådana exemplar?

Jag har hört talas om folk som har drabbade leder, och det verkar gå upp och ned i perioder hur bra eller dåligt det är. Får hoppas du klarar dig från det, man vill ju aldrig behöva ha ont.

Målet är att bo centralt, framför allt eftersom min bror pendlar till Stockholm, men vi söker även strax utanför stan om det behövs. De flesta lägenheterna ligger dock hyfsat bra i stan. Ja, det är bättre tågkommunikation runt Uppsala-Stockholm, än vad det är i Västerås till exempel.

Nej, inte så vi ramlade, men trasslade ihop skidorna lite. Det hade just varit snyggt att ramla vid målgången med målkamera och allt, men jag slapp det. Tror inte ens det syns så bra på målkameran att jag kör in i honom, pga. perspektivet.

Då ses vi när det är Flogging Molly för det ska vi också på. Och förstås Bad Religion lite senare. Sen avslutar Ghost i september som tidigare ett år, och då lär vi vara där igen.
    Jag har inte läst något mer om Ghost och medlemmarna sen konserten, så jag har ingen mera koll på vad problemet varit. Däremot var konserten en höjdare som vanligt, med de nya medlemmarna som mer aktiva på scenen än de tidigare, och båda versionerna har varit bra. Det var inget man tänkte på, att det var andra personer.

Du, jag ljög för dig; jag ska inte alls se Flogging Molly för jag upptäckte just att jag inte är hemma den helgen.

Det gick bra. Blev som kola runt dem när sockret i bananerna rann ut. De blev klibbiga och lite sega. Inte något speciellt som jag kommer vilja göra om flera gånger nödvändigtvis, men ändå något jag vet att man kan göra om samma sak skulle ske vid senare tillfälle. Finns nog recept att kika på för att kunna justera parametrarna. Bananerna stod framme i en vecka innan de ätits upp, vilket är längre än de annars skulle hållit.
    Jag brukar skala bananerna och frysa in annars, men just nu har vi massor av bananer i frysen så jag ville testa att göra något annat. Att mosa och blanda brukar bli bra.

Ja, det var lagom. Men går det för länge, ser man hur lite de använder skivorna. Jag märkte att de har skivor som fortfarande är inplastade

Grävmaskiner stör mer konstant än en borrmaskin som låter mycket under korta stunder. Hade man tänkt sig att ta det lugnt är det ändå inte kul att bli störd. Tänker på dem som arbetar under udda arbetstider, som är i större behov av att få vila. Just nu, när det är så varmt ute, är det många ute och småväsnas.

Får se hur långt tillbaka jag ska spola, men jag pluggade på KTH och hade egentligen inte så mycket kvar, men det var några tråkiga kurser som inte blev av. Efter ett tag tänkte jag att jag skulle jobba några år för att sedan (eventuellt) slutföra utbildningen. Jag tänkte att jag trots allt har en examen. Så jag sökte jobb under 2014 och 2015 innan jag för ungefär ett år sedan gick med ett arbetsmarknadspolitiskt program som avslutades med 10 veckor praktik. Höll under utbildningen på att få vettiga två jobb men som inte blev av på grund av ren otur. Nu jobbar jag på det företag där jag gjorde praktik. Har inte trivts där, men det är ju i alla fall ett jobb. Så för två veckor sedan fick jag ett samtal om ett nytt jobb och ska börja på det den 5:e juni. Både det nuvarande och det nya ligger centralt i Stockholm, så jag bara behöver ta pendeltåget till centralen och sedan gå en bit.

Dostojevskij har man hört om, men jag har aldrig läst något han skrivit. Vore nog något att ta sig an en dag, men man har fått en bild av att hans verk skulle vara svårlästa. Det verkar överensstämma med det du skriver om att det inte är något tempo i handlingen. Det betyder inte att det är dåligt, men det gäller att lära sig att läsa sånt.
    Oavsett vad man läser, ska man vilja läsa det. Då går det mycket bättre. :-) Vi har många böcker här hemma, flera vilka man skulle kunna kalla klassiker.

Ja, det var intressant att lyssna på sina låtar i långsammare tappning. Vi hade en bandspelare som man kunde spela upp snabbare med när man hamnade i mellanläge för framspolning. Den spolade och spelade upp samtidigt, men det blev bara så när man höll in framspolningsknappen lite.
    Greken har ju koll på det mesta. Han hör ju till den grupp som lokaliserar gamla kassettband med demoinspelningar. Tänker att sådana kan vara svåra att bekräfta hur genuina de är. Den här skivan kostade 269:-. De ligger ute för både högre och lägre utropspris på Ebay nu.

Ont är obra. Hoppas det går vägen. Jag haft lite ont i mitt vänstra knä sedan jag satte mig i skäddarställning med fötterna på knäna i slutet av förra året.

Allting är relativt, så klart. Men det är klart att det är bekvämare att bo centralt eftersom det är där det händer. Hoppas att ni hittar något bra!

Hade varit en roligare bild att ha. ;-) Nu är det länge sen Vasaloppet var och nu är det sommar.

Vi ses när vi ses! Några gånger lär det bli.

I torsdags åkte vi på kryssning. Massor av bra band spelade och jag hade tänkt att jag skulle se alla, men jag missade ett eller två band. Ett av banden hade drabbats av sjukdom, så de blev ersatta av Johan Johansson. I går, efter kryssningen, var det efterfest på Debaser Strand. Då spelade bland annat Ubba som inte spelar ofta, men jag var så trött att jag gick efter halva spelningen. I dag var det tänkt att vi skulle se band i kväll, men det blir nog inte av - även om jag känner mig piggare nu än när jag vaknade. Blir inte så mycket att äta under kryssningar och festivaler för min del.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Vilken överraskning det var för ungefär en halvtimma sedan när jag upptäckte att jag bara var omkring 20 låtar från att ha lyssnat igenom hela min 10 000 låtar långa spellista. Kommer nog att lyssna igenom den, lägga in nya låtar och börja om igen. Får se om jag hittar på något annat system under tiden. Det är ju tradigt att då och då få fram sämre låtar, men det är ju varför jag tar bort dem. Samtidigt hittar jag ju nya bra låtar som jag inte hört tidigare.

Har just nu 8 549 låtar i spellistan, det är inte så mycket som tagits bort ändå (och några skivor har jag lagt till när jag köpt dem). Har nästan 9 200 låtar i kö att sortera och sålla i, som alltså inte var med i den här spellistan utan som jag sparat till när jag är klar.
    Last edited by Jojan; 4 Weeks Ago at 01:00 PM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det låter som om bananerna nästan blev som marshmallows. Något som blev konstigt i konsistensen var några bönor som jag planterade på balkongen. En vecka senare skulle jag flytta om lite i blomlådan för att få dit några blommor, och då letade jag fram bönorna som var alldeles kletiga. Det såg ut ungefär som om de hade smält. Jag vet inte hur de ska se ut, men andra frön håller sig hårda även om ett skott börjar växa. Till exempel solrosorna kom upp ur jorden med sitt frö på bladen, tills det föll av.

Jag funderade också på hur det kan ha varit för de som kanske jobbar natt. Ibland har vi gått och tränat eller gjort något bara för att slippa ljuden en stund, om de har borrat väldigt mycket någon dag. Jag tänkte skriva att det var lugnare nu, men det är bara för att jag har börjat jobba igen och därför inte är hemma på dagarna. Ja, på sommaren kan det väsnas gräsklippare och annat lite då och då, men för min del känns det okej för det ingår i sommaren.

Det är bra när man kan ha sin examen men ändå skippa någon kurs. Man kan alltid slutföra senare, men får man ändå ett jobb klarar man sig rätt bra ändå. Då vet jag vart du åker om dagarna. Hoppas det nya jobbet är mer trivsamt än det förra! Jag börjar också på nytt jobb, i september (i Uppsala). Det blir kul, för jag känner mig färdig med det nuvarande jobbet.

Jag kan rekommendera Brott och straff av Dostojevskij. Jag har läst den två gånger bara för att den är bra, både för att jag som sagt gillar sättet han skriver på, och för att berättelsen med sina dialoger och huvudpersonens tankar är väldigt smart och underhållande. Min bild har också varit att det skulle vara svårläst, och jag förstår fortfarande om man tycker det, men man måste läsa den som vilken annan berättelse som helst och inte som en tråkig gammal rysk bok, typ. Ett tips är att lära sig hur förnamn och efternamn används i det ryska språket, då det förstås blir tråkigt att läsa om man inte hänger med på vem som är vem. Eftersom alla personer har tre namn och ofta ett smeknamn som inte alltid beskrivits tidigare, och alla namn används lite hit och dit, så kan det bli invecklat. Det var kul att jag under hela gymnasiet trodde den boken var en faktabok om juridik eller något, trots att vi fick läsa ett utdrag ur den. Jag antar att jag upplevde utdraget som väldigt tråkigt då.

Just det, det kommer jag ihåg, att man kunde spola genom att hålla in knappen och då hördes ljudet samtidigt. Tänkte överhuvudtaget på att man var tvungen att spola, till skillnad från nu när man bara kan trycka på "Nästa".
    269 kr låter rimligt. Dyrare än en skiva men inte mycket pengar. Vad kostar ens en ny skiva nu för tiden? De kostade ca 149-179 kr när jag köpte nya skivor, förr i tiden.

Och nu är det sommar och då cyklade jag som sagt Vätternrundan, och om ett par veckor ska jag simma Vansbrosimningen. Sedan är klassikern klar för min del. Cyklingen gick bra utan några större besvär, men det gjorde ont i nacken och axlarna de sista 6 milen, eftersom det blir en väldigt statisk position när man sitter på cykeln och jag är inte van att cykla så länge (vem är det).

Blink 182 hade ställt in sin konsert, läste jag för ett par veckor sen. Det var tråkigt och dåligt planerat av dem, men dock inte heller så viktigt. Jag ser hellre Bad Religion senare i sommar :)

Kul med kryssningen. Man får prioritera om man ska titta på band eller äta. Ska du se något mer på Gröna Lund i sommar?

Tags for this Thread