Page 206 of 317 FirstFirst ... 106156196204205206207208216256306 ... LastLast
Results 2,051 to 2,060 of 3168

Thread: Come To Sweden 3

Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    När jag sett Offspring i Sverige 2001 och 2004 så har det varit bra, men jag har trott att jag tyckte det var bra bara för att de är mina favoriter! Eftersom Offspring 2001 var min första riktiga konsert har jag hunnit se lite mer sen dess, och då kommit fram till att t.ex. Rise Against är jäkligt energiska och bra live, och att Offspring kanske inte var så bra rent objektivt.. Men efter den här Londonspelningen så vet jag vilken spelning som varit BÄST NÅGONSIN
    Jag håller med dig. Men 1999 var det ganska hårt tryck, vill jag minnas. Men jag var bara elva år då. Sedan dröjde det förmodligen till 2003 innan jag gick på konsert igen. Det var nog Asta Kask och Charta 77:s spelning på Nalen, i Stockholm, när jag hade börjat på högstadiet och börjat hänga med några punkare i skolan.

Jag hade ingen som ville gå med mig och se Offspring 2001. Men 2004 såg jag dem. Det var en rätt bra konsert också, vill jag minnas. Även om de inte springer lika mycket som just Rise Against och andra band. Och de pratar inte lika mycket som NOFX gör. Men det var ändå ganska bra drag.

Men det var så fett att se dem i London två dagar i rad. Andra kvällen var betydligt blötare, av någon anledning.

Detsamma! Ja, kanske har du sett oss på WCR? Vi brukar vara samma lilla gäng +- ett par personer. Jag såg inte er mer sen, varken innan, under eller efter, men efteråt skyndade vi oss iväg rätt mycket eftersom tunnelbanebiljetten slutade gälla 00.00 och vi ville hinna till flyget med den.. Får ses på WCR i sommar då!
    Vi satt inne på den australiensiska krogen bredvid med Danny (jag tror det var det han presenterade sig som), han som köpte Offspringbiljtten innan er. Där drack vi en hel del öl. Sedan började det trilla in personer med Offspringtröjor och det kom ett mindre gäng som var trevliga.

Sedan när vi skulle in till konserten tappade vi bort Danny, men han skulle ändå inte ha ståplats. Han skulle högst upp, på handikapplast tror jag. Varför de hade dem högst upp och (som jag förstod det) utan hiss vet jag inte. Efteråt träffade vi det gänget från krogen och någon av dem hade blivit av med sin mobiltelefon och var jätteledsen. Min kusin gav henne det plektrum (med Offspringlikt mönster på som de kastade ut) som han hade funnit. Sedan gick vi tillbaka till vandrarhemmet och jag sov, medan min kusin gick ned till baren och träffade någon 40-årig bög som var avundsjuk på att vi kom från Sverige.

Vad gjorde ni på flygplatsen hela kvällen? När vi skulle hem så hade det varit väldigt blåsigt i London, så planet skulle gå 75 minuter senare än planerat. Men vi var hemma i Sverige strax efter elva på kvällen så det var inga problem. I Bristol hade det blåsigt och regnat som tusan, men det gjorde inte så mycket eftersom det är en betydligt mindre stad än London. Mycket tystare också.

Ja, det får vi göra. Får se om jag får med mig någon. En vän som ska vara i USA i sju veckor har sagt att han ska dit, för att han ska ändå se Bruce Springsteen. Förresten, vad heter du? Du sade nog bara att du var Ignition.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

När de var här 1999 ville jag gå men då hade jag ingen att gå med plus att jag då också var ung, 12 år, så det blev inget av det. Både 2001 och 2004 gick med kompisar som egentligen inte lyssnar på Offspring utan bara tyckte det var coolt att gå på en konsert, haha.. Det jag minns mest från de konserterna är just det att de pratade inte så mycket, så det tyckte jag var kul med den här konserten/konserterna att de pratade mer och verkade på allmänt bra humör. Alltid kul!

Jaha, Danny, jag missade nog vad han hette. (Jag heter Johanna förresten) Han var ju en kul typ, han stod hos oss och pratade typ en halvtimme innan ni kom. Vi gick och åt och sen gick vi tillbaka och ställde oss i kö, men kom precis utanför taket till entrén så blev rätt blött efter ett tag.

Vi hade planerat att sova, tanken var att en stor flygplats som Heathrow skulle ha såna fina mjuka soffor som Arlanda har, men icke... Vi åt lite först och sen skulle vi sova, fick ligga på soffor av stål MED ARMSTÖD, och det var kallt och man var helt blöt efter konserten. Så det var ingen hit haha. Sov exakt hela flygresan sen. Skönt att ni kom hem hyfsat i tid iallafall, aldrig kul med förseningar.

Vad som är kul är att Isac tyckte han sett dig förut också. Kanske har vi stått bredvid varandra på nån WCR-spelning eller nåt? Lustigt!

Ibland önskar man verkligen att man var några år äldre. Då hade jag kunnat njuta mer av Offspring på Grönan och förbandet No Fun at All som verkligen är bland de bästa svenska banden någonsin.

Man hängde inte alltid med i vad Danny sa. Han hade haft en tandinfektion, så han hade tagit penicillin tidigare. Men det skulle vara hans sista, så han kunde dricka om han tog det lugnt. Han drack öl mer än mig och min kusin. Sedan gick han på krycka för att han hade spelat rugby, och han sade någonting om att han har cancer i skelettet. Men han verkar ha levt ett tufft liv.

Dagen efter gick vi till samma australiensiska krog och då träffade två andra killar med Offspringtröjor och en av dem hette Danny. Sedan i Bristol mötte vi en irländsk snubbe som hette Danny.

Jag hade trampat med högerfoten i en vattenpöl, så att den foten var fuktig hela vägen hem. Det blir inte så skönt efter ett par timmar. Känns lite underligt i foten nu också. Rösten är inte heller så bra. Något hes efter tre dagar med konserter med sångvänliga låtar.

Man överlever sådant. Är inte allt för gammal för sådana saker än. Jag är sådan som åker till festival med endast en kudde som bagage. Det räcker oftast, om man vet att man har någonstans att lägga sig.

Då kan vi ju gissa på att vi har setts. Eller åtminstone jag och Isac.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja, man skulle varit lite äldre så man kunnat se dem ett par gånger till. 1999 spelade de väl både på Gröna Lund och Liseberg? Tänk om de kunnat komma hit idag för två spelningar...

Så tydligen heter alla Danny nu för tiden? Den här första Danny verkade lite sliten ja. Men glad för det! Och då förstår jag, inte kul att gå runt med en blöt sko. Jag var rädd för det när det började regna under eftermiddagen, att skorna skulle börja läcka in vatten.. Hellre blöt t-shirt än blöta skor.

..Och nu snart dags för andra EM-fotbollsmatchen för kvällen Brukar inte tycka det är så kul men i år är jag med i en tipstävling så nu har man alltid något lag att heja på. Än så länge har två av lagen jag tippat vidare förlorat och det tredje oavgjort.. Märks att jag inte kan det där så bra.

Från hemsidans egna arkiv:
    Code:
    Mar 06, 2004	Stockholm, Sweden
    Nov 09, 2003	Stockholm, Sweden
    Jun 10, 2001	Stockholm, Sweden
    Aug 25, 1999	Gothenburg, Sweden
    Aug 24, 1999	Stockholm, Sweden
    Mar 24, 1997	Stockholm, Sweden
    Apr 01, 1995	Gothenburg, Sweden
    Mar 29, 1995	Stockholm, Sweden
    Aug 28, 1994	Goteberg, Sweden
    (Var ligger Goteberg?)

Så två gånger var de här 1999, ja. Men då hade de en ganska populär skiva ute. Likaså 1994-1995. Får hoppas att Days Go By blir populär. Då lär de komma. Fast de kanske är ganska gamla också. Snart 50, och de har ju familjer och så. Det blir tuffare att åka hemifrån under längre perioder, kan jag tänka mig.

Åtminstone i England (och Irland). Någon kanske bara hade det som ett smeknamn. Mina fötter såg hemska ut efter Augustibuller 2005 då det regnade under nästan hela festivalen. Då sov jag inte heller någonting under hela festivalen. Det var ganska häftig känsla mot slutet, timmarna innan vi skulle åka hem. Mina vänner skrattade åt mig när satt och vinglade för att jag höll på att somna.

Fotboll intresserar mig inte. Jag förstår inte varför det är roligt att titta på det faktiskt. Sporten är ganska seg. Men det blir kanske lite roligare om man spelar på det. Rullade du en tärning? :-P
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja, då kanske de kommer hit om den blir populär. Om det blir som med RAFRAG lär de inte komma, men vad gör det.. Då åker man till London!

Festivaler är krävande. Jag har faktiskt aldrig varit på en festival där man ska sova kvar, utan har varit på WCR+Metaltown några gånger när det varit under samma helg. Jag blev trött då också trots att man fick sova hemma varje natt. Så jag kan ju bara tänka mig hur det var att inte sova alls på några dagar.. Då somnar man väl stående till slut, typ.

Haha, nästan så, jag tittade på vilka lag det var och försökte se vilka som brukar vara bra, som Tyskland, Spanien, Holland och så. Resten gick jag på känsla. Jag ser bara på fotboll ibland när det är EM eller VM, tycker det är rätt okej att titta på då. Annars ser jag ingen anledning att titta. Hockey är dock värst någonsin, enligt mig.

Kollar man i snitt så har de varit här vartannat år sedan 1994. Det är bara att de inte har varit här på åtta år nu. Men nästa gång som vi åker till London får det vara en snabbare tur. Hoppas att de inte spelar två dagar i rad. Det var inte allt för farligt, men det är skönt att vara hemma.

Ju längre festival, desto värre. Det jobbiga är att man måste ha med sig en massa saker dit, och eventuellt en del hem. Därför räknar man med att någon har sovplats åt en, och ser till att ha med sig kudde dit. Det skulle nog bara betydligt jobbigare för mig att vara vaken så länge nu, men med rätt motivation och bra sällskap går det nog bra. Jag tror att lite av anledningen till att jag lyckades var att jag träffade nya människor på kvällarna, som inte visste att jag inte hade sovit. Så då pratade man inte om det och man fokuserade på annat.

Min farfar hade en typ av dreidel med 1, X och 2 på. Två sidor med 1, två med 2 och en med X tror jag att det var. Jag minns inte om han var någon som spelade en massa, eller om det bara var någonting som han hade fått. Men jag minns att jag brukade leka med den. Det känns som att det är ganska ofta som de bra lagen, de som förväntas vinna, inte gör det.

Jag kan titta på en final, men aldrig bara glo på en hel match. Det blir att tv:n är på bredvid. Dessutom är det enda som man nog kan säga säkert när turneringen slutar med ett slutspel, är att det lag som vinner turneringen är det bästa laget. Det annars vara så att det lag som kommer på tredje plats är det näst bästa laget. Därför är tabellformen bäst. Bara ha en tabell och få fram vilket lag som har varit bäst genom hela turneringen, eller säsongen för den delen.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Fan bara en vecka kvar till Bryssel nu!

sjukt jävla peppad & hoppas de bjuder på sig själva hälften så mycket som det ni beskriver!

Glad som fan att ni haft sjukt roliga dagar i London!!

Skivan kommer kanske inte smälla, men man kan hoppas de klämmer in ETT datum nästa turné, det är väll inte såååå mycket begärt!

2001(STHLM) Var Första riktiga spelningen för mig med, med ett band jag gillade, 2004(STHLM) detsamma, det jag grämer mig över är att jag inte visste vilken låt Dirty Magic var 2001, det hade varit mäktigare än vad man kommer ihåg då antagligen, Senast jag såg dem är LEEDS 2004, fan 8 år sedan det med,

TIDEN GÅR FORT HÖRNI
    The Offspring's Video Vault

Jag hoppas att Brysselkonserten blir minst hälften så bra som dem i London. Då kommer du ha en djävligt bra kväll.

Tiden går för fort ibland. Ibland för långsamt.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by RobinoZombie View Post
    Fan bara en vecka kvar till Bryssel nu
    Kul!! Spännande att se vad de spelar för annorlunda låtar där!

Jag kan tänka mig en tvådagars just nu iaf..men förstår dig Jojan som nyss gjort det att det kanske inte är så lockande. Men ja, ett datum åtminstone i Sverige vore fint!

Tags for this Thread