Page 242 of 316 FirstFirst ... 142192232240241242243244252292 ... LastLast
Results 2,411 to 2,420 of 3154

Thread: Come To Sweden 3

Haha så kan man säga ja, om reklamen. Väldigt oväntat.

Nej, jag förstår inte heller Green Days idé där. Känns som att det blir en hel del nya låtar, och då kan jag inte låta bli att undra hur kvaliteten är... Har de verkligen så mycket bra material att de kunde fylla tre skivor utan problem?
    Hade inte sett det klippet med NOFX, men där ser man... Håller han fortfarande på? Det skrevs ju om problem för Billie Joe också efter hans rage quit på den där spelningen. Men sen vet jag inte hur det blev med det.

Jag vill att framför allt Bad Religion kommer hit, i sådant fall. Det var längesen och jag vill se dem igen, det blir härlig allsång när de spelar! Det vore bra om alla samlades på West Coast Riot, men bättre att de kommer hit en och en än inte alls.

Jag minns knappt vad själva reklamfilmen innehöll i övrigt. Får försöka finna den igen. Jag har svårt för reklam-tv.

Det stod något på Wikipedia att Billie Joe påstod att de var i en väldigt kreativ period just nu. De kan ju inte skilja sig så mycket i stil och mening. I så fall kanske det blir lite väl krystat, och inte låter så bra. Men vi får se, om man tar och lyssnar på det någon dag. Kanske dyker upp på Spotify. Jag har bara gratiskonto med 10 timmar i månaden. Men så lång borde de inte vara.

Så vitt jag vet håller han på än. Men han påstår att han har vet hur mycket han kan klarar av, och vad som går bra med alkohol. Verkar främst ta lugnande medel. (Se här.) Och det är grejer som är lagliga. Jag kan tänka mig att han inte vill ha.
    NOFX:s trummis gick på LSD länge, och slutade efter ett ultimatum. Var det inte så med Green Days bassist? Jag har för mig att han hade hittat på Longview-slingan när han använde det, och att det var tur att han mindes det efter att han nyktrat till.

Bad Religion var ju på Peace and Love förra året. ;-) Det var inte så länge sedan.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Jaså, det låter ju..spännande. Då blir det verkligen intressant att se vad de här skivorna innehåller. Jag kommer nog lyssna på någon låt från varje skiva, men det blir nog allt. Den skiva med Green Day som jag gillar är Dookie men lyssnar ändå väldigt sällan på den. Jag vet inget om deras basist dock, men det låter lite bekant.

Men då på Peace & Love var ju inte jag där:P Det var då de spelade på lördagen och Social Distortion på fredagen. Jag har för mig att vi funderade väldigt mycket på om vi skulle köpa biljett för båda dagarna eller bara SD. Men sen har jag för mig att lördags-biljetterna tog slut så då löste det sig. Man betalar ju ca 800 kr för ett band.. Vi såg The Sounds också. Det var den gången vi var på P&L för första gången och hade planerat att se flera band för att få valuta för pengarna, men det var skräpigt och luktade så vi ändrade oss.

Dookie är okej. Den har Basket Case. Jag tror att det var i "One Nine Nine Four" som det nämndes att han var påtänd då. Den fanns på YouTube förut, men har försvunnit där ifrån.

The leak that was on Youtube has subsequently been removed by Google, we got sent a cease and desist from one of the Publishers however because we didn’t put it up(or know who did) we couldn’t exactly take it down - so they had it removed.

hehe. Det var ganska många som var och såg Social Distorition, kändes det som. The Sounds gick jag förbi och tyckte jag kände igen någon låt. Sedan när vi satt på campingen och lyssnade på radio dök de upp live från Peace and Love. (Stötte på den här för några veckor sedan när jag kom att tänka på att jag hade sett Eläkeläiset på Auguatsibuller, och sökte på dem på YouTube. Också av intresse.) Det stank surt vid ingången minns jag. Det var inte trevligt. Inne på campingområdet luktade ganska mycket klor när man kom nära dassen där folk pinkade.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja, det finns en del bra på Dookie, bl.a. Basket Case.

Jag har ingen koll på hur många det var där som såg Social Distortion, jag stod längst fram så då är det svårt att bilda sig en uppfattning. Det var kul, det var kille bakom oss som plötsligt frågade min bror hur mycket han skulle ha. Hur mycket vadå, frågade han tillbaka, och då ville killen erbjuda pengar för att köpa min brors plats. Han frågade då och då under början av spelningen och gav prisförslag på några hundringar, men min bror ville inte sälja sin plats:P
    Jag hade inte hört The Sounds jättemycket innan jag såg dem, mer än några singlar. Jag fastnade för några av låtarna de spelade, men inte mer än så.

Jag var borta igen i helgen, därav inget skrivet. I helgen ska jag åka iväg igen. Då har jag mina semesterdagar och åker söderut för rekreation i Hallands södra del, där mina föräldrar har en sommarstuga. Det blir mysigt, höst och allt. Men inget badande i havet precis.

"When I Come Around" är med på den också. Den skulle vi lära oss spela på musiklektionen på högstadiet. Det är i princip fyra ackord. Vi skulle få pröva att spela den på bas, och jag frågade om det inte var en svår basslinga på den. Men vi skulle bara spela igenom de fyra ackorden. Eftersom jag kunde spela bas så fick jag spelade den medan de andra spelade på gitarrer eller på synthar. Jag kunde visa upp mina feta baskunskaper. Jag lärde mig den svåra basslingan till låten på eget initiativ efter ett tag, men då hade vi gått vidare till andra låtar.
    Jag spelade i band på den tiden vilket (nästan) automatiskt resulterade i MVG. Det var bara vår sångare som inte fick det. Han hade inte så bra finmotorik så han klarade inte av att spela instrument så bra. Men han blev godkänd.

Det såg ut som ganska många. Jag var en bit bak där det inte var allt för många människor. Det var ganska trevligt. Men, som vi diskuterat förut, blev det litet tungt i benen. Jag har för mig att jag satte mig ett tag under en bit där de inte spelade så bra låtar.
    Var det igen annan omkring er som kunde ge upp sin plats då? Om han nu kunde tänka sig att betala för det. :-P När jag såg Oi Polloi på Augustibuller var det en tjej som ville byta plats. Eftersom hon var kortare än jag, och vi stod till vänster om scenen så var det helt okej. Det var inte så många människor där. Jag tror att jag fick en kram för det.

Jag saknar dig så varje gång. :-(
    Vi har en landställe, men där är vi bara på somrarna. Vi har nog som senast varit där i början av oktober. Och som tidigast i slutet av mars. Jag tänker ibland på hur det ser ut där på vintern, eftersom jag aldrig har varit där på vintern.

Bad Religion kommer med ny skiva i januari. De har släppt en låt, "Fuck You", som jag nog inte tycker är av deras bättre. Bra medelmåttig Bad Religionlåt.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Haha vad bra, då kunde du stila lite bara för att du kunde spela:P Musiklektionerna var roliga när man fick spela låtar, men jag minns att jag aldrig spelade synt. Gitarr och trummor var roligast. Jag spelar gitarr ibland fortfarande, har en akustisk. Men ganska sällan, och jag spelar alltid samma stycken.
    Då var er musiklektion ungefär som gymnastiken i skolan; de som höll på med lagsporter hade redan ett MVG, i princip.

Jag tror att han var ensam där, och vi stod framför honom plus en kille som han kallade för "brorsan" eller snarare "broshaaan". Men jag tror inte att de var bröder. Han frågade dock bara min bror, men vi andra ville ju inte heller byta plats. Han var längre än oss så det var okej i alla fall. Det var snällt av dig att byta plats. Ibland önskar jag att folk gjorde det för mig också, men det har nog aldrig hänt. Ibland frågar någon om det går bra, det är trevligt, även scenvakterna brukar fråga det om man står längst fram. Det är väl för att man är en "liten tjej" så tänker de att jag kanske har problem. Det är ju oftast tjejer som inte orkar med längre och ber om att få dras upp ur publiken. När Dropkick Murphys spelade på West Coast Riot blev det lite drygt, deras publik består mest av stora män vilket blev väldigt påtagligt när det började tryckas och knuffas. Jag bad två killar skicka upp mig så crowd surfade jag en bit bakåt och klev ner där det var lite lugnare, haha.

Ja, usch ja, man får inte vara borta för länge härifrån. Men jag kommer alltid tillbaka.
    Det är samma i mitt fall, man undrar hur det ser ut på vintern. Jag har tydligen varit där på vintern flera gånger när jag var liten men det minns jag inte. Nu får jag se hur det ser ut på hösten åtminstone.

Glömde kommentera Bad Religions nya låt. Jag håller med, det låter bra men var inget särskilt häftigt.

Trummor fick vi pröva på. Men det var alltid någon som var bäst på att hålla takten som nästan alltid fick sitta där. Jag har ibland tänkt att jag ska försöka köpa mig en gitarr. Problemet som jag märkte av i skolan var att mina händer är litet för stora för gitarrer. Men om Fletcher från Pennywise kan så borde jag också kunna. (Jag tror att han har en specialkonstruerad gitarr från Ibanez.) Ibland spelar jag några ackord på basen. Det går att spela powerackord på bas också. Låtar som "Crossroads" och Nofxs "Stickin' In My Eye" fick mig att öppna ögonen för det.
    Jo. Så är det, och det är ganska naturligt. Det man är intresserad av har man enklare för. Det var lustigt att majoriteten av min klass fick MVG i matematik.
    Jag kom i dag på att jag har ett munspel i min skrivbordslåda, och började spela lite på det. Fick till "Blinka lilla stjärna" och har börjat på "Auld Lang Syne". Jag får litet ont i läpparna, så jag använder den nog inte helt rätt. Det knepiga är att det blir olika toner för om man blåser eller suger.

Jag brukar försöka att tänka på att låta kortare personer stå framför, om möjligt. Givetvis kan jag inte hålla kolla på alla omkring mig. Speciellt om någon längre hamnat framför mig.
    Min syster berättade någon gång att när såg Foo Fighters ungefär 1996 har jag för mig (då var hon 14 år) stod hon längst fram och verkade ganska ihopklämd. Då hade någon vakt frågat om det gick bra, och det var inga problem. Men jag har varit med om att små flickor har av under konserter. Åtminstone 4-5 gånger, tror jag. Senast under Nasum var det några som bar på en ut ur klungan
    Det var bra att de var hjälpsamma! Kom och tänka på vad Dexter säger under någon liveinspelning om att om man inte tafsa på tjejerna ("give her a break"), men om det kom en kille skulle man ta för sig ("I want you to grab his fucking balls").

Ja, usch ja, man får inte vara borta för länge härifrån. Men jag kommer alltid tillbaka.
    Det är samma i mitt fall, man undrar hur det ser ut på vintern. Jag har tydligen varit där på vintern flera gånger när jag var liten men det minns jag inte. Nu får jag se hur det ser ut på hösten åtminstone.

Lova mig det! Jag klarar mig nog, men det blir kanske litet ensamt. Det kommer några botar då och då, om inget annat. :-P
    (Det är fortfarande liten. höhö.) Man får ta och åka ut någon gång bara för att få se det är. Jag tror däremot att det inte gör sig så bra att vara där undervintertiden. Hela diskbänken med vattenkran är placerade utomhus, och dessutom utedass. Det smeds några planer om att bygga ut så att åtminstone disbänken var inomhus, och passa på att bygga ut köket och kanske något extra rum. Det är ganska smått som det är nu. Vi har en huvudbyggnad med tre rum och kök och två mindre stugor som bara har ett i vardera.

Senaste skivan, The Dissent of Man, hade en riktig dunderlåt med "Only Rain". Men i övrigt var det inte en massa superlåtar, men ändå bra Bad Religionlåtar. Så jag hoppas att den kommande skivan är snäppet vassare.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Mina händer är tvärtom något för små, åtminstone för en akustisk gitarrhals. Något bättre med elgitarrer som är lite smalare. Får anstränga mig mycket i vissa stycken jag spelar för att nå med fingrarna. Jag får ont i fingertopparna när jag spelat mycket gitarr (dvs. ett par timmar). Jag måste nog träna mer för att orka spela längre stunder.
    Ibland får alla MVG, för att läraren ger alla det betyget. Det kan se ut som att läraren är duktig på att lära ut då, men oftast tycker jag att det är "snälla" lärare som ger alla högsta betyg på det viset.

Jag tycker också ofta att man ser yngre tjejer som bärs ut. Har även sett yngre killar, t.ex. under Rise Against som har en delvis yngre publik. Man tänker nog inte på hur mycket tryck det kan bli längs fram, och hur rörigt och mycket knuffar det kan bli längre bak.
    Ja, det har jag hört, det är när de spelar på Woodstock har jag för mig!

Haha, du får hänga med botarna då:P
    Ert ställe låter inte riktigt tänkt som ett vinterboende, framför allt med diskbänken utomhus. Men kan tänka mig att det är väldigt mysigt på sommaren att ha det så! Vårt ställe funkar året runt men är väl lite kallare under vinterhalvåret eftersom det är tänkt som ett sommarställe. Men det är samtidigt väldigt litet så det går nog snabbt att värma upp. Vi åker imorgon efter jobbet, blir en lång (6 timmar) körning i mörker.

Det tycker jag är en nackdel med band som gör många skivor under kort tid. Både Anti-Flag och Bad Religion släpper ofta skivor, och då, för min del, blir det många helt okej låtar men jag fastnar inte för någon särskild. Jag hinner inte med att lyssna igenom allt förrän nästa skiva kommer. Både BR och A-F har jag ganska dålig koll på de 2-3 senaste skivorna just därför.

Elgitarrer är inte bättre för mig. Strängarna sitter för tätt. Men det är bra för att spela gitarrsolo, för då gör det inte så mycket om man kommer åt fel strängar. Ont i fingrarna får man när man har tryckt på strängarna länge. Det bästa är när skinnet på fingertopparna hårdnar. Då har man spelat på bra.
    Vår lärare var snäll. Det klickade till mellan hela klassen och honom. Nästan alla såg fram emot matematiklektionerna. Åtminstone som jag mindes det. Det kanske bara var jag. :-) Jag upplevde att många i klassen var duktiga, folk satt och räknade under lektionerna och man kunde fråga vem som helst om man behövde hjälp. Det har jag inte märkt varken innan eller sedan dess.

Man tänker mest på konsekvenserna när man är med om det. Har man inte större problem som tar man ett steg åt sidan, eller så.
    Du har rätt. En snabb sökning gav mig Self Esteem från Woodstock.

Ja. Det är inga problem under sommaren. Det är bara isolering i taket, så det är ingen idé att vara där på vintern. Jag hoppas att ert är desto tätare, om ska kunna vara där under vintern. Sex timmar?! Det var inte litet det. Hoppas chauffören håller sig pigg och observant på underlaget. Det kan bli kallt och halt.

Band som man inte håller ögonen på brukar det bli så. Man tittar bort ett tag och sedan har de släppt ett par skivor och då är det tuffare att sig igenom dem. För andra band har en tendens att lyssna väldigt mycket på skivan när den kommer ut. Så småningom kommer gamla rutinen in, och skivan är bara en i spellistan. Man vet om en låt har fastnat man på minnet om man blir sugen på den. Banden som man inte kollar efter kan komma in på den listan litet senare, men det är inte lika vanligt.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread