Page 254 of 318 FirstFirst ... 154204244252253254255256264304 ... LastLast
Results 2,531 to 2,540 of 3177

Thread: Come To Sweden 3

Då kan vi släppa Rickard. :-)

Det står alltid heltimma, så 8:00. Så det står att en föreläsning är 8:00-10:00 och nästa 10:00-12:00.

Om man lyssnar och växlar mellan låtarna hör man det rätt tydligt under första minuten. Introna påminner om varandra, sedan kommer sången in, sedan kommer fler instrument in och sedan refräng. Refrängerna är inte för lika sedan.

Offspring har jag också ett tiotal singlar med samt Club Me, A Piece of Americana, Happy Hour och Greatest Hits.. AFI har jag bara deras första tre album, samt All Hallow's EP där Total Immortal är med. De efterföljande skivorna är faktiskt ganska bra, så de borde jag köpa. Inga Blink 182 men Anti-Flags The Terror State. Anti-Flag borde jag köpa någon till. Sedan är det en ett gäng samlingsplattor. Jag hade
    Hoppas att WCR inte är samma dag som Bad Religion spelar. Det vore lite surt. Men är Grönan mycket billigare, så det kanske blir värt det. WCR kanske lägger sig dagen efter, på en fredag då. Då kan man se Bad religion två dagar i rad.

Jag skulle bara kolla så att du kunde dina sedlar. Först skrev jag "två Jenny", sedan höll på att skriva Vasa men det hade du nog inte gått med på. Det ska nog gå bra, den 22:a. Mitt telefonnummer finns hos Eniro. Så kan vi ordna med grejorna.

Det kan jag tänka mig. Hade han bara sagt att Dexter hade lämnat dem så hade det gått att klippa bort och sedan bara fortsätta. Om det är något roligt som man ska skoja om så brukar det kunna vara knepigare att hålla masken. I övrigt försöker jag inte ljuga. Det kan ibland vara smidigare att inte svara rakt.

Om Self Esteem var en av de sista spåren på Smash hade kanske gått bra att låtsasglömma. Så vidare vi inte är på första konserten så skulle vi nog ha koll på om de gjorde det eller inte. Det vore bättre om de lade in någon annan låt som de inte spelat på (nästan) varje konsert sedan 1994. :-P
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Så lite samma uppbyggnad i låtarna då. Jag har fortfarande inte lyssnat på den och inte så mycket på de andra låtarna heller. Nästa vecka får jag göra det. Men The Boys Are Back, heter den tror jag, lät ju också bra. Jag tänkte att det även är intro på konserten, vilken kan stämma då den varit introlåt på de två senaste spelningarna på last.fm. Det kan vara ett passande intro.

Jag har rätt många singlar med Offspring, men mest de nya. Jag har Gone Away och det är den enda av de äldre som jag har, tror jag. Annars är det bara nyare, men inte de allra senaste som från RAFRAG och DGB. Ja, de två senaste AFI-skivorna har jag tänkt länge att jag ska köpa, dels för att jag har alla andra och för att de är bra.
    Nej, det vore olyckligt om Bad Religion och WCR blir samma dag. Men jag tänker mig att de har kontaktat varandra angående det, typ att Bad Religion spelar på torsdagen så lägger WCR sitt på fredagen, som du skrev. Önsketänkande i alla fall:P Men att ha dem spelande samtidigt kommer att dra folk antingen från Bad Religion eller från WCR beroende på vilka band de bokar. Så det verkar otaktiskt. Bad Religion två dagar i rad vore inte fel!

Aha okej, haha. Då förstår jag. Jag finns också på Eniro. Då kan vi höras av när det är dags. Vi kommer väl dock relativt sent dit, skulle jag tro, vid Annexet någon gång 17.00-18.00 tänker jag. Antar att insläppet är 18.30 eller 19.00. Men det kan vi ta då kanske. Jag ska inte stå längst fram ändå så jag har inte så bråttom in som vid en del andra spelningar.

Min tanke är att de går direkt, utan att säga något, från COAP till It'll Be A Long Time. Men det vore synd också för då blir inte skivan spelade så som man är van. Det var en av de roliga sakerna med Ignition-showen, att det verkligen var i ordning. TKAA är också ett bra avslut, eller ja, en låt de inte brukar spela. Att ha Self Esteem två gång, en gång på genomgången av skivan och en gång i slutet, kan vara tråkigt för då missar man ju någon annan låt de hade kunnat spela istället.

Men den är ganska lik i introt men andra instrument. Hade min kompis inte sagt något hade det nog tagit mig ett tag innan jag märkte det. Att det i övrigt har liknande uppbyggnad är inte konstigt, det är ganska standard. The Boys Are Back är definitivt en introlåt. Alternativt en bra låt att ha som första "extranummer".

För mig är det snarare tvärtom, eftersom jag har de äldre singlarna på cd, fram till Ixnay men några senare också. Främst eftersom nyare cd-singlar borde vara enkelt att få tag i. Bättre att slösa pengarna på det sällsynta. Hammerhead har jag på cd. Jag har 3" cd med Hit That och bildsjuan av densamme och (Can't Get My) Head Around You. Jag höll på att rabbla upp hela min samling här, men jag har en lista bifogad i slutet här. Det kan saknas något, för jag hade inte uppdaterat den med Days Go By såg jag nu. Jag har inte riktigt fallit för de senaste tre AFI-skivorna, men Black Sails in the Sunset och The Art of Drowning är ju bra. Dessutom hör man Dexter i några av låtarna.
    Jag har fastnat för Fiction Reforms låt Whites In Their Eyes och haft den i skallen i dag. Den påminner mig om Something To Believe/Hurting As One In mot slutet (2:46) med körningen. Jag tittade på en intervju med sångaren där hon påpekade att hon hade en mörk röst (för att vara kvinna). Då mindes jag tillbaka när jag först hörde Totalimmortal med AFI och tänkte att de nog hade en kvinlig sångare med en mörk röst. Dessutom nämner hon i intervjun att det är knepigt med band med bara flickor i.

Det vore särskilt klumpigt av West Coast Riot att göra det, tror jag. Lär vara en grupp som hoppar över det i så fall. Annars blir Bad Religion på Grönan ett plåster på såret för de som inte har möjligheten att åka till Göteborg bara. Jag tror och hoppas att de inte är så klumpiga. På Gröna Lund spelar banden betydligt tidigare än på Debaser, som Anti-Flag gjorde. Det vore bättre, men också jobbigt, om Bad Religion skulle spela på Grönan dagen efter West Coast Riot. Som jag berättat brukar jag och mina vänner åka hem med första tåget och vara vaken hela natten efter West Coast Riot. Då vill man gärna sova och ta igen sig. Men skulle det behövas finns det nog tillräckligt med tid att sova mellan dem ändå.

Ursäkta att jag skrattade lite när jag läste "Britta". Jag får återkomma med vår plan. En del brukar vilja skippa förbandet och i stället förtära rusdrycker innan konserten. Men det här förbandet verkar intressant. I annat fall kanske man syns till innanför, och i värsta fall synas i efterhand.

Då hör jag helltre Self Esteem på sin plats. Så vidare de inte får för sig att blanda in Smash-låtarna med andra låtar, och ha dem i annan ordning. Då kan de sluta med Self Esteem ändå. Men som du skriver så var grejen med Ignition-spelningarna att de spelades i ordning.

För mig är vad som står i [CODE]-taggen nästan oläslig med vit text på ljusgrå bakgrund. Om det är oläsligt är det bara att kopiera och lägga texten någonstans där du kan läsa den.
    Code:
    |---

The Offspring - 1989 LP (Nemesis logo only)
    The Offspring - 1995 LP
    The Offspring - 1995 red coloured LP (#1375 of 2000)
    The Offspring - 1995 CD
    The Offspring - 1995 cassette
    The Offspring - 2001 CD

Ignition - 1992 LP
    Ignition - 1992 CD
    Ignition - 1992 cassette
    Ignition - 2008 CD
    Ignition - 2009 orange/red coloured LP
    Ignition - 2009 blue coloured LP

Smash - 1994 LP
    Smash - 1994 CD
    Smash - 1994 cassette
    Smash - 2008 CD
    Smash - 2009 red coloured LP
    Smash - 2009 orange coloured LP

Ixnay on the Hombre - 1997 LP
    Ixnay on the Hombre - 1997 orange LP
    Ixnay on the Hombre - 1997 cassette
    Ixnay on the Hombre - 1997 Columbia CD
    Ixnay on the Hombre - 1997 Epitaph CD

Americana - 1998 LP (snart inte längre)
    Americana - 1998 LP
    Americana - 1998 picture LP
    Americana - 1998 signed picture LP
    Americana - 1998 cassette
    Americana - 1998 CD

Conspiracy of One - 2000 LP
    Conspiracy of One - 2000 cassette
    Conspiracy of One - 2000 CD
    Conspiracy of One - 2000 limited brazil CD

Splinter - 2003 LP
    Splinter - 2003 cassette
    Splinter - 2003 CD with DVD

Rise and Fall, Rage and Grace - 2008 LP
    Rise and Fall, Rage and Grace - 2008 CD
    Rise and Fall, Rage and Grace - 2008 CD with DVD (aka Japanese version)

Days Go By - 2012 CD

|----

Greatest Hits - 2005 cassette
    Greatest Hits - 2005 CD with DVD

Happy Hour! - 2010 CD

|----

I'll Be Waiting / Blackball - 1986 7"
    I'll Be Waiting / Blackball - 1994 7"

Baghdad - 1991 clear 7"
    Baghdad - 1991 black 7"

They We're Born to Kill - 1991 red 7"
    They We're Born to Kill - 1991 purple 7"

Come Out and Play - 1994 12"
    Come Out and Play - 1994 blue framed 10"
    Come Out and Play - 1994 blue framed 10"
    Come Out and Play - 1994 red framed 10"
    Come Out and Play - 1994 7"
    Come Out and Play - 1994 "borderline" CD
    Come Out and Play - 1994 "cortex" CD
    Come Out and Play - 1994 cassette

Self Esteem - 1994 12"
    Self Esteem - 1994 10" 
    Self Esteem - 1994 7"
    Self Esteem - 1994 "cortex" cassette
    Self Esteem - 1994 "golf" cassette
    Self Esteem - 1994 CD

Gotta Get Away - 1995 7"
    Gotta Get Away - 1995 3 track CD
    Gotta Get Away - 1995 2 track CD

All I Want - 199? 12"
    All I Want - 1996 7"
    All I Want - 1996 cassette
    All I Want - 1996 3 track CD
    All I Want - 1996 2 track CD

Club Me    - 1997 CD

Gone Away - 1997 7"
    Gone Away - 1997 cassette
    Gone Away - 1997 CD

The Meaning of Life - 1997 promo CD

I Choose - 1997 3 track CD
    I Choose - 1997 2 track promo CD

A Piece of Americana - 1998 CD

Pretty Fly (For a White Guy) - 1998 cassette
    Pretty Fly (For a White Guy) - 1998 CD
    Pretty Fly (For a White Guy) - 1998 12"

Why Don't You Get a Job? - 1998 12"
    Why Don't You Get a Job? - 1998 cassette
    Why Don't You Get a Job? - 1998 3 track CD
    Why Don't You Get a Job? - 1998 3 track CD with poster

The Kids Aren't Alright - 1999 12"

Original Prankster - 2000 cassette
    Original Prankster - 2000 CD

Want You Bad - 2001 12"
    Want You Bad - 2001 4 track CD
    Want You Bad - 2001 3 track CD (with video)

Million Miles Away - 2001 5 track CD

Defy You - 2002 2 track CD
    Defy You - 2002 2 track CD

Hit That - 2003 picture 7"
    Hit That - 2003 3" CD

(Can't Get My) Head Around You - 2003 picture 7"

Da Hui - 2003 DVD

Spare Me the Details - 2003 promo CD

Hammerhead - 2008 promo CD

|----

Americana - 1999 DVD

Huck It - 2000 DVD
    Huck It - 2000 VHS

Complete Music Video Collection - 2005 DVD

|----

Come Out and Play (Live USA 1994) - 1994 live CD

|----

Punk-o-Rama Vol. 10             - CD (Mission From God )
    Short Music For Short People    - CD (Handgrenades)
    The Big One                     - CD (Take It Like A Man)
    We've Got Power (Part II)       - LP (Hopeless)

|----
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

När jag började köpa singlarna så var det, som du säger, lätt att få tag i de nya. De äldre och lite mer speciella skivorna har jag inte fått tag i. Jag har dock inte letat intensivt heller, men jag får väl börja. Jag glömmer bort att titta efter spännande saker, så när jag kommer på det och letar typ en dag om året så hittar man inte så mycket:P Jag lade upp min lista längst ned, kopierade lite från din. Inte alls lika imponerande! Kan ha missat lite med singlarna, har inte stenkoll på vilka jag har och jag är inte hemma nu.

Ja, Davey Havok i AFI kan sjunga ljust. Jag ska lyssna på Fiction Reform när jag kommer hem. Jag tänkte inte på om hon hade ljus eller mörk röst. Ska kika på intervjun då också.

Bättre med BR innan WCR. Det blir en bra uppvärmning. Och så får du sova. Peace & Love och Metaltown ligger samma helg men jag tänker mig att det inte gör så mycket för de har inte samma publik. Jag vet fortfarande inte om man ska gå på Metaltown. De får släppa fler band först, deras senaste släpp har inte varit något särskilt.

De flesta brukar skratta när de hör mitt andranamn, men jag vet inte riktigt varför:P Är det för att det är en namn för äldre mest idag? Förbandet den här gången är inget jag måste se, men tittar gärna ändå eller köper en tröja under tiden. Vi kan se, men som sagt om du inte vill behöva hålla LP:n ifall vi inte möts innan så får du posta den sen. Jag kommer dock ha möjlighet att mötas innan, t.ex. utanför i kön, innan förbandet eller under förbandet.

Här är min lilla lista, jag får återkomma när den växt till sig. Jag har dock dubbla singlar av framför allt Americana-singlarna, en i pappersfodral och en i plastfodral, vet inte om de kallas något särskilt?

The Offspring - 1995 LP
    The Offspring - 1995 CD

Ignition - 1992 CD

Smash - 1994 CD

Ixnay on the Hombre - 1997 Columbia CD

Americana - 1998 LP (snart)
    Americana - 1998 CD

Conspiracy of One - 2000 CD

Splinter - 2003 CD with DVD

Rise and Fall, Rage and Grace - 2008 CD with DVD

Days Go By - 2012 CD

Greatest Hits - 2005 CD with DVD

I'll Be Waiting / Blackball - 1994 7"

Gotta Get Away - 1995 CD

Gone Away - 1997 CD

Pretty Fly (For a White Guy) - 1998 CD

Why Don't You Get a Job? - 1998 CD

The Kids Aren't Alright - 1999 CD

Original Prankster - 2000 CD

Defy You - 2002 CD

Hit That - 2003 CD

Americana - 1999 DVD

Huck It - 2000 DVD

Complete Music Video Collection - 2005 DVD

Och en eller två bootlegs (liveskivor).

Att ha en så välsorterad offspringsamling är något som tar år att bygga upp och slukar masssa energi och pengar.
    Jag brukar bli avundsjuk på Jojans samling, då brukar jag intala mig att det inte är nåt att försöka sträva efter, pg.a ovan nämnda anledningar.

Ignition, nästa steg kan vara att skaffa Club me? Den tycker jag är den skivan utöver albumen som är ''roligast'' att ta fram och lyssna på.

Jojan, jag har inga pengar på mitt kontantkort, därför har jag ej kunnat svara på dina SMS. Jag räknar med att kunna kommunicera normalt igen fr.o.m torsdag.

De gamla cd-singlarna hittar man inte så lätt ens på Ebay. Så att jag har I Choose och The Meaning of Life är jag nog mest nöjd med av cd-singlarna. Vinyl är roligare. Dessutom var det väl så att de släppte massor av olika versioner av Americana-singlarna och kanske också de från Conspiracy of One. Dessutom tillkommer frakt på vad man köper, och för en cd-skiva blir det nästan det dubbla priset. Jag är inne och kikar ibland när jag inte har något bättre för mig. Även på Tradera, men där är det oftast samma prylar månad efter månad.

Gör så.

Och nu läser jag att Bad Religion ska spela Storsjöyran dagen efter Grönan. Östersund av alla platser. Men de gillar väl musik där också kan jag tänka mig.
    Metaltown har en väldigt specifik målgrupp och Peace and Love verkar ha en ganska vid. Jag tror att det är få som väljer att åka på bägge ändå.

Haha. Jag vet inte om jag tycker att det är för äldre, men det känns som ett gammalt namn. Jag tänker nog mest på Britta från Alla vi barn i Bullerbyn och hon var inte gammal. Det har väl gjorts några förlöjliganden av namnet, kanske för att det rimmar rätt bra.
    Det får bli som det blir. Ser du någon som går runt med en skiva så kan du hälsa. Jag lär ha den i en påse ändå, så allt för jobbigt lär det inte bli att bära på.

Något särskilt vet jag inte. De vanliga tjocka i platsfodral kallar man "jewel case", de tunnare "slimline jewel case". De pappersfickorna kallas "paper sleeve". Det är bara de engelska namnet för det.

Att ha en så välsorterad offspringsamling är något som tar år att bygga upp och slukar masssa energi och pengar.
    Jag brukar bli avundsjuk på Jojans samling, då brukar jag intala mig att det inte är nåt att försöka sträva efter, pg.a ovan nämnda anledningar.

Ignition, nästa steg kan vara att skaffa Club me? Den tycker jag är den skivan utöver albumen som är ''roligast'' att ta fram och lyssna på.

Jojan, jag har inga pengar på mitt kontantkort, därför har jag ej kunnat svara på dina SMS. Jag räknar med att kunna kommunicera normalt igen fr.o.m torsdag.
    Det slukar främst pengar. Då är jag glad att jag inte började samla på NOFX-skivor. De har alla vinylerna i massor av olika färger och utgåvor. Men det är vad studiebidrag (och barnbidraget i något år) gått till. Man behöver inte ha en sådan samling som jag har. Vi måste ha anledningar att åka till Solna tillsammans. :-)

Jag anade att det var något i den stilen. Du brukar vara duktig på att svara annars.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jojan: Jag brukar titta på Tradera ibland eftersom det mest ligger uppe samma saker där så man ska nog ha tur om något intressant dyker upp där. Det är ju det där med frakten, ja.

Oj ja, väldigt mörk röst. Jag tänkte en kort stund att du skojade med mig, att det faktiskt var en man som sjöng. Jag lyssnade lite på intervjun, menade hon att det är svårt med ett tjejband för det var svårt att komma överens?

Jaså, haha. Oväntat. Men kul för de i Östersund. Jag väntar med att boka biljetter till spelningen på Gröna Lund tills jag vet om WCR blir samtidigt. Snart borde man få info om det.

Just det, hon heter så också. Man får vara glad att man inte heter det som sitt första namn ifall folk kommer på att det rimmar.
    Då håller jag utkik, om vi inte hörs av. Tänkte mest om du vill vara i en circle pit eller dylikt, lite synd att ha med sig en LP då. Men om man ska stå och titta lugnt, som jag ska, då går det bra ändå. Man måste ända stå och hålla i sina tröjor man köpt. En gång hade jag tre t-shirtar på mig, när Rise Against spelade. Det gick bra, det blir ju varmt oavsett.

Amiralanal: Det är framför allt kostnaden som gör det lite tråkigt, men man får ta en bit i taget. Som du skriver, det tar år att bygga upp så i framtiden kanske jag har en lika stor samling som Jojan (men då har han säkert skaffat ännu fler skivor och ligger ändå steget före). Club Me har jag tänkt på, den är väl rätt svår att få tag på? Men också desto roligare att hitta.

De absolut mest sällsynta sakerna lägger folk nog ändå inte upp där i första hand. Då skulle de nog inte få så många bud kan jag tro. Frakten får man alltid räkna med när man överväger ett köp.

Bordy Dalle från Distillers hade rätt mörk också, men inte lika mörkt. Jag tolkar det så. "I realised it's not super cool being in a all-girl band. There's a lot of clashing, so." säger hon. Hon rabblar upp de banden som hon varit i, och det har varit tjejband. Efter mer grävande ser jag att de har en tjejbasist nu.

Inträde till Gröna lund behöver man inte köpa innan. Det är bara att komma dit vettig tid. Det vore otroligt om de skulle sälja ut Grönan. Iggy Pop gjorde det i somras. Tycka vad man vill om de två banden, jag tror inte att Bad Religion drar lika många. West Coast Riot borde komma med något snart, ja. Åtminstone i början av februari.

Det är kanske snäppet värre än Johan-Toan som en annan fått leva med. Ingen i min familj har några andranamn. Förnamn och efternamn räcker gott. Tyckte det var underligt när jag fick veta att några hade namn som de inte använde.
    Jag lär väl stå. Det brukar väl inte bli så mycket mosh på band som Dropkick Murphys. Men i så fall har jag andra att lämna över skivan till för stunden. Vilket som är den reserverad åt dig nu. Det låter visare att ta på sig tröjan än att bara gå in i publiken och helt glömma bort att man lagt tröjan på axeln, som någon gjorde i London.

Club Me finns i deras egna nätbutik: http://store.bandmerch.com/offspring...lub-me-cd.html
    Den dök upp där bara en vecka eller så efter att jag hade köpt mitt exemplar för betydligt mer än $5.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja, hon i Distillers har också mörk röst. Jag lyssnar inte på dem, dock. Någon annan som har det är Lill-Babs, hon låter ibland som Martin Timell när hon pratar.

Nej precis, Iggy Pop drar nog fler. Det var på Gröna Lund som Offspring spelade -99 när jag var för liten för att åka för mina föräldrar, plus att vi skulle på semester då. Två år senare fick jag dock se dem

Det finns mindre roliga smeknamn till de flesta namn, men ja vissa rimmar bättre (eller värre). Jag vet inte riktigt vad man ska ha sitt andranamn till, mer än att de som står i kassan på postens utlämningsställen ska säga fel namn när de kontrollerar legitimationen.
    Sist jag var i en Dropkick Murphys-publik (WCR) var jag ju för liten för den, så jag orkade inte med att stå där bland alla större män. Så den här gången försöker jag inte ens. Första gången jag såg dem fick man gå upp på scenen och göra stage-dive (om jag inte har berättat det redan). Det var kul, jag var upp flera gånger under konserten. Det var ett mindre ställe utan staket mellan scenen och publiken. Det vore kul om Offspring spelade på ett sånt ställe någon gång, som de gjorde mycket förr i tiden.
    Blev han i London av med sin tröja då?

Aha, där finns den ja. Det kanske blir en beställning någon gång. Jag beställde just en Ignition LP, från CDON. Och de två senaste AFI, för en billig peng, så nu har jag (snart) alla AFI-skivor.

Distillers två första skivor är bra, tredje blev konstig. Hon är från Australien, men det är mycket amerikanska referenser i låtarna. Hon flyttade till Los Angeles och gifte sig med Tim Armstrong. haha. Det har jag inte tänkt på, men det gör hon ju faktiskt. De har samma glada sätt till sig.

Jag var där -99 med min syster och hennes vän. En klasskamrats bror var där. Honom brände jag Offsprings två första skivor till några år senare. Det var min första konsert och jag minns att de sprutade med brandslang, slog ned Backstreet Boys och att jag fick öl på mig när Higgins kastade ut. Under några låtar stod vi nästan längst fram, men sedan gick vi bakåt. Dessvärre var jag inte så intränad på låtar utom de från Americana. Dessutom var No Fun at All förband. När de hade spelat tänkte jag för mig själv att det där var inte Offspring. Men eftersom folk stod kvar så anade jag att det var något uppvärmningsband bara.

En barndomsvän har sin pappas namn som andranamn och hans syster har deras mammas namn. Man kan ha det på något sisådär symboliskt sätt. En klasskamrat blev alltid sur när det var upprop eftersom folk sade fel. Han körde med att han inte svarade, utan någon annan fick alltid påpeka att det var honom.
    Jag har inga minnen av några moshpit på Dropkick Murphys. Kanske några låtar, men annars brukar det inte kännas så aggressivt. Var såg du dem första gången? Offspring har spelat i den lokal där skivmässan i Solna som jag och Stefan går på håller till. Det hade varit kul att vara med på den tiden.
    Ja, det blev han. Får hoppas att den kom till användning för någon annan.

Det var någon julrabatt när det några hundradelar rabatt om man beställde därifrån. Jag var på väg att köpa några tröjor då, men när jag kom till Pay Pal så syntes ingen rabatt till, så då struntade jag i det. Tufft. Vet du om det är original, alltså svart vinyl, eller om det är någon av de som släpptes 2008? Får se när jag kommer till att beställa skivor. Det brukar bli att jag beställer 8-9 stycken åt gången bara för att man börjar titta efter och sen försöker man hålla sig under tusenlappen.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread