Page 269 of 318 FirstFirst ... 169219259267268269270271279 ... LastLast
Results 2,681 to 2,690 of 3180

Thread: Come To Sweden 3

Kanske hade han växel men ha orkade nog inte. Han tog emot sedlarna, sen gav han tillbaka en 100-lapp efter en kort stunds eftertanke. Ja, det var bussigt.

Det jag ogillar mest med strömavbrott är just att datorn stängs av bara sådär. Det känns inte bra. Det är ungefär som att behöva göra så här. Sen finns det förstås mycket annat jobbigt med strömavbrott, och ibland kan det vara mysigt beroende på tillfället.
    Ja, kortspel är mer lätthanterliga. Brädspel är också roligt ibland. Jag tycker om att spela Drakborgen, har du spelat det? Man brukar försöka spela det med andra men dels är det väldigt många regler att ha koll på, och dels är det bara 17% chans att man överlever, vilket gör att de flesta är mer eller mindre ointresserade av spelet. Det är synd.
    Man får utmana sig med korthusen, ja. Då blir det mer spännande!

Alltid bra med en Offspring-låt. Kan tänka mig att det är segt vid den tiden. Kl. 7 på morgonen kan inte heller vara så livat på en festival, tänker jag mig. Jag vet ju inte riktigt hur det är, mer än Peace & Love där det är många unga. De är sällan stökiga men kanske snarare jobbiga. Så länge folk är glada är det bra.

Om de spelar Smash lär det dra fler folk än när de spelar Ignition. Många som var unga då som vill se det, som du skrev. Fint sätt att få tag i Smash-skivan, men det fick du betala för. Men det var ett bra byte:)

Mtv har jag inte haft när jag var yngre, så jag fick klara mig med Voxpop. Och ja man lyssnade mer på radio förut. Nu gör jag det ytterst sällan.
    Haha, kul att det tog så lång tid att ladda ned All I Want-videon. Vilka tider. DC++ hade jag glömt bort, men där brukade jag ladda ner musik. Jag laddade mest ner enstaka låtar förut, just den låt man ville ha. Nu blir det ofta så att jag laddar ner hela skivan och ibland allt som finns med bandet. Nu har man ju plats för det plus att det går snabbare. Så tar man bort det sen ifall det inte visade sig vara bra.

Texten var direkt översatt, det kan lätt bli lite tokigt. De kunde ju ha sjungit den på engelska istället, de har väl andra låtar på engelska, har jag för mig.

Han kan ha räknat fel. :-P Det låter däremot trevligare om han bjöd er.

Både strömavbrott och att trycka på strömbrytaren kan vara jobbigt. Jag hoppas (och tror) att strömknappsmetoden ändå är säkrare. Det borde rimligen någon ha tänkt ut i konstruktionen av hårdvaran. Kanske finns det till plötsligt strömavbrott också men det tror jag är svårare att ha koll på. Lyckligtvis blir det inte strömavbrott särskilt ofta och inte särskilt länge heller. När det blir strömavbrott under natten märker man det först när man vaknar. Om man har en väckarklocka som inte går på batteri blir man inte glad när man väl vaknar. För några år sedan väcktes jag av att teven gick på av sig själv. Jag tror att det var för att det hade varit strömavbrott, även om det låter underligt.
    Drakborgen har jag inte spelat. (Läste först "Drakboken", vilket är en helt annan femma.) Jag har aldrig testat äventyrsbrädspel men jag tycker att det verkar intressant. Dungeons and Dragons dyker upp här och var i populärkultur, men det har ett rollspelselement till sig också. Tar det lång tid att spela Drakborgen?
    Har man har blivit duktig nog att göra ett korthus snabbt och utan ansträngning, kan man försöka göra det utomhus istället. Ibland kan jag tycka att det är jobbigt nog att man andas när man bygger.

Klockan sju är det inte som mest livat. Men det finns alltid folk fläckvis som är vakna. Strosar man runt på morgonkvisten hittar man alltid någon. En del går faktiskt och lägger sig på kvällen och vaknar på morgonen. Annars är det ungefär vid elvatiden som festivalen är igång igen. Som på många offentliga ställen där unga och alkohol möts finns det de som vill höras och synas mest. Men oftast är folk trevliga.

Även om de inte har bestämt något om en Smash-turné så känner jag en förväntan över hur roligt det kommer att bli. :-D Det blev att vi lånade varandras skivor och inte gav tillbaka dem bara. Hon kan ha lånat någon annan skiva också. Nu har hon flyttat hemifrån och hennes fästman har Smash. Jag funderade på att sno den ena Nevermind, eftersom de har två. Men nu behöver jag fler hyllor om jag ska köpa fler cd-skivor.

Vi hade både Mtv och Ztv. Båda spelade allt färre musikvideor med åren. Mtv brukade vissa teman på de musikvideor visade under en viss timme. Ganska ofta hade de 90-talstema och där dök oftast antingen Self Esteem eller Pretty Fly (for a White Guy) upp. Jag minns att det var en stor sak när de lanserade Mtv på svenska. Skillnaden var att de hade svenska ankare och spelade mer musik från artister populära i Sverige.
    Jag valde All I Want eftersom det ändå var en så kort låt. haha. Flera år senare laddade jag hem resten. Jag blev sur när jag inte fann hela versionen av Gone Away. Det fanns bara en där sista minuten var borta. Jag brukade ofta söka på band och välja en bunt låtar som jag laddade ned och sedan rensade jag bort. Jag minns inte att jag hade några väldiga bekymmer med utrymmet. Jag var petig med att sortera låtar (och är det fortfarande). De man laddade ned från kunde vara väldigt slarviga och inkonsekventa med de sakerna.

De har tre skivor som är helt och hållet på engelska. De släpptes 1989, 1990 och 1991. Har man koll på originaltexten är det kul att lyssna på hur de har översatt det. Jag tycker att de borde översatt det till "tju-första århundradets digitala grabb" istället för "nästa århundrades århundradets digitala grabb".
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Skal noen se Subhumans + Charta 77? De er på en turné i Skandinavia nå. Jeg skal se dem her i morgen. De kommer til Stockholm (Kafe 44) 2. mai og Köping (Ogir) 4. mai. Jeg gleder meg veldig! Subhumans er kult!
    Quote Originally Posted by Paint_It_Black View Post
    I don't grab tits. I have tits thrust upon me.

Oj. Jag hade ingen aning om att Subhumans och Charta 77 skulle spela på Kafé 44. Mycket bra att du sade till, RageAndLov! Ska nog ordna så att jag och några vänner tar oss dit då. Hoppas bara inte att det är förköp på biljetter.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Oj. Jag hade ingen aning om att Subhumans och Charta 77 skulle spela på Kafé 44. Mycket bra att du sade till, RageAndLov! Ska nog ordna så att jag och några vänner tar oss dit då. Hoppas bara inte att det är förköp på biljetter.
    Vet ikke hvordan det er i Stockholm, men her i Trondheim kan man kjøpe billetter i døra. Jeg har kjøpt dem på forhånd bare for å være sikker.

Og bare hyggelig! Man må jo spre det gode budskap.

Det har gått en vecka sen jag skrev sist, men nu så.

Det är sällan det är strömavbrott. Jag märker det på teven för klockslaget brukar vara fel efter ett avbrott, då står det på tiden som strömavbrottet var. Som tur är har jag batteridriven väckarklocka så jag klarar mig, om inte batterierna tar slut någon gång. Man får hoppas att de batterierna dör under dagen och inte under natten.
    Drakborgen har en liten rollspelskänsla eftersom man ofta har valmöjligheter och valen avgörs alltid av tärningar. Det tar 1-2 timmar, tror jag, det var ett tag sen jag spelade det nu. Någon gång har det gått väldigt snabbt om man dör i början. Men vi har en ny regel att man alltid får gå in med en andra spelare när man dött. Så man har två chanser att vinna. Ibland dör nämligen någon i sitt andra drag, till exempel, och då är det inte så roligt att sitta och titta när de andra spelar klart i en timme till. Ja, Dungeons and Dragons dyker upp lite här och var. Det måste vara ett av de populärare rollspelen? Isaac har spelat mycket rollspel så jag har provat ett som heter Neotech som utspelar sig i framtiden. Vi höll inte på så länge men det var ganska roligt, jag förstår charmen med rollspel.
    Haha, man får andas försiktigt när man bygger. Då krävs tålamod och koncentration för att inte lyckas förstöra med sin andning.

Jag tänker mig att efter ett par nätter går man kanske och lägger sig när det blir natt, om man börjar tröttna. Eller så blir det tvärtom, att man struntar i allt och är uppe längre sista nätterna trots att man egentligen behöver sova.

Samma här, det kommer bli mycket roligt! Man får drömma om en Smash-turné så länge. Men än så länge har det känts väldigt troligt eftersom de själva pratat om det någon gång ibland.
    Så det är dags att utvidga cd-stället? Jag har inte lagt in mina två Ghost-skivor ännu, jag är tveksam till att de får plats utan att jag måste börja en ny stapel och då kommer den stapeln täcka Americana-vinylen. Kanske att jag får påbörja min lilla vinylsamling och köpa en list så att jag kan placera Americana och Self-titled på väggen. Och invänta de andra albumen.

När jag väl kunde se på Mtv och Ztv vet jag att jag föredrog Ztv för det var mer videor där. Mtv är ju väldigt mycket annat nu för tiden. De borde byta namn.
    Helst laddar man ner sådant där alla filer har rätt namn osv. Nu nöjer jag mig med att ha en mapp för bandet och sen en mapp för varje album, som gärna får ha med vilket år skivan kom i mappens namn (om jag orkar kolla upp det). Sen får låtarna heta lite vad som helst. Men oftast nu för tiden så är det ordning på det redan när man laddar ner.

Aha, så många engelska låtar. Nu blev jag tvungen att lyssna på Charta 77. Blir det konsert 2 maj, som RageAndLov skrev om? Det passar bra att lyssna på dem idag för jag är väldigt säker på att det var på valborgsmässoafton, för många år sedan, som jag laddade ner Lilla Björn och Lilla Tiger.
    Och idag för ett år sedan beställde jag konsertbiljetter och flyg till London! :D

Aha, så många engelska låtar. Nu blev jag tvungen att lyssna på Charta 77. Blir det konsert 2 maj, som RageAndLov skrev om? Det passar bra att lyssna på dem idag för jag är väldigt säker på att det var på valborgsmässoafton, för många år sedan, som jag laddade ner Lilla Björn och Lilla Tiger.
    Och idag för ett år sedan beställde jag konsertbiljetter och flyg till London!
    Det blir konsert 2. mai ja:
    https://www.facebook.com/events/450145741736337/

Quote Originally Posted by RageAndLov View Post
    Vet ikke hvordan det er i Stockholm, men her i Trondheim kan man kjøpe billetter i døra. Jeg har kjøpt dem på forhånd bare for å være sikker.

Og bare hyggelig! Man må jo spre det gode budskap.
    Nu har jag bestämt att jag och två till ska se dem i morgon. De är mer sugna på att se Charta 77 än Subhumans. Det brukar inte vara förköp på Kafé 44, så jag tror att det inte ska vara det i morgon.

Det har gått en vecka sen jag skrev sist, men nu så. [...]
    Vilken vecka dessutom! Definitivt vår nu.

Då vet du i alla fall när avbrottet skedde när du slår på. Det senaste avbrottet i så fall. Min väckarklocka är också batteridriven och sällan är det jag behöver byta batteri i den. Den är radiostyrd så när det är dags att gå till eller från sommartid får jag beordra den att ställa om sig. Ibland har den inte lyckats på ett par timmar och då har jag bytt batteri i den. Då har den snabbt fått kontakt. Det har jag inte behövt gör så många gånger under de tio år som jag har haft klockan.

Det var inte så farligt länge ändå. Det krävs ändå att de som är medverkande vet att det kan ta tid. Er regel är ganska vettig, så att någon inte behöver vänta i två timmar på nästa spelomgång. I en del datorspel har man alltid extraliv. I en del spel när man kan spela flera samtidigt med eller mot varandra brukar man kunna ge de andra spelare extraliv om de har slut. Hur populärt Dungeons and Dragons är vet jag inte. Det är kanske inte världsomspännande heller, utan har sitt epicentrum i staterna. Neotech har jag inte heller hört om. Jag har bara spelat datorrollspel och de skiljer sig en del från brädspelen med samma genre. Kanske främst för att man inte har samma begränsningar som med ett fysiskt spel.

**I move away from the card house to breathe in. Får använda lim. Det vore kanske inte helt orimligt att det finns kort som fungerar bättre för korthus.

Det är mycket som beror av ens sällskap och i det ingår hur livade de är. Om alla är pigga så är det inte svårt att vara vaken fast att det bästa kanske vore att lägga sig och sova. Däremot om ens sällskap är trötta och en själv är på hugget så kan man alltid gå och träffa andra. Man vill ha roligt med andra.

Det är bara de själva som kan bestämma om de ska göra någon sådan turné och eftersom de har observerat det själva så känns det troligt. Rimligen borde det bli en större turné än för Ignition. Att man skulle få vara med om att höra Ignition var definitivt en dröm som gick i uppfyllelse. Två gånger dessutom.
    Det är det definitivt. Det finns litet plats men jag vill inte blanda samlingsskivorna med artistskivorna. Det är inte alltid så enkelt med hur man ska sortera skivorna. Jag har dem alfabetariskt från bandnamnen (utan "The") och sedan kommer skivorna i ursprungligt utgivningsdatumordning. Det är dags att köpa listerna. Du får sätta upp lappat på de reserverade platserna. "Reserverat för ____". :-) Då kanske du kommer skynda dig eftersom det är ofullständigt.

Mtv är förmodligen som SJ där man behållit namnet men tagit bort innebörden. Det heter "SJ" men det står inte får "Statens järnvägar" längre. Så Mtv behöver inte vara "Music television" längre men är fortfarande Mtv.
    Det man laddar ned i dag har oftast ganska bra format. Jag har mappar för band som jag äger skivor med eller som jag har väldigt många låtar med, sisådär tio stycken. Men jag har bara albummappar för de skivor som jag äger. På så sätt vet jag vilka det är bra kvalité på. Dessutom är det mer säkert att det är rätt information på dem.

Jag tror inte att de låtarna på engelska är vanliga när de uppträder. Jag tycker ofta att det är bättre när band sjunger på svenska. Särskilt om man vant sig vid att de brukar göra det. Ja jag ska på konsert i morgon. Det blir en del i mitt födelsedagsfirande med valborg i går som drog ut till i dag, spelning i morgon och förmodligen lite festande på fredag. På lördag kommer familj och ska äta middag. Sedan kan man se det som ett uppehåll till torsdag då vi åker till Amsterdam.
    Att du kommer ihåg när du laddade ned låtarna! Men då får du ta dig in i en Charta 77-period nu tills du tröttnat. haha. Jag beställde också konsertbiljetterna för ett år sedan. Var lite jobbigt när jag märkte att jag beställt fyra biljetter till samma dag, två sitt- och två stå-platser. Men det ordnade sig lyckligtvis.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det låter fiffigt med en radiostyrd klocka. Min klocka får jag ändra tid på manuellt. Jag kommer inte ihåg när jag senast bytte batteri, men jag har inte haft den så länge som tio år ännu.

Ja, det kan vara kul att få vara med och spela lite. Det är också ganska omständigt att plocka upp för det innehåller mängder med olika kort. Det finns en nyare version av spelet också, med några små regeländringar, men jag föredrar det gamla för jag tycker det på något vis har mer känsla i sig, det är mindre modernt utformat. Det är mitt favoritspel, som sagt, annars gillar jag inte brädspel som tar lång tid, som t.ex. Monopol. Monopol är för övrigt ganska klantigt utformat eftersom den som först köper Centrum och Norrmalmstorg vinner, hur seriöst man än försöker spela.
    Hur går ett datorrollspel till?

Precis så får man göra, och bygga ett hus i taget. Jag tycker det kan vara lättare att bygga med lite slitna kort, de "fastnar" bättre på varandra. Nya kort är halkiga.

Det är tråkigt när ens sällskap är trötta men själv är man inte det. Det är en av de tristaste sakerna som kan hända när man hittar på något, typ. Då får man leta på andra, det brukar kunna lösa sig. Man får vara den som alltid tröttnar först, då behöver man aldrig ha tråkigt själv.

Att man fått höra hela Ignition känns väldigt bra. Jag hade aldrig trott att man skulle få vara med om något sådant.
    Jag har mina skivor sorterade på samma sätt. Och samlingsskivorna sist. Jag provade beställa Ignition och Smash igen från Megastore, och vänta ut dem den här gången. Sist avbokade jag ju. Så får vi se. CDON har fortfarande kvar Ignition på sin sida, men jag antar att den fortfarande inte går att beställa. Får prova igen om ett halvår eller något om jag fortfarande inte fått tag i den då. Ja, jag får sätta upp de två jag har så kanske det går snabbare att få tag i resten:P
    (Jag sätter ihop de här två styckena för de hör ihop fint.)
    Jag har ganska många bandmappar och ofta har jag minst ett album nedladdat med varje band. Med favoritbanden har jag alla album nedladdade och uppdaterar med nytt vartefter. Jag lyssnar förstås väldigt sällan på många av dem men vill inte ta bort det heller. Det är ju ofta samma band man lyssnar på 98 % av tiden.

Så du fyller år här i dagarna också? Grattis (i förskott, efterskott eller på rätt dag)! Ja, det var mycket på gång nu då, och Pennywise redan nästa vecka? Vad fort tiden gått.
    Jag vet inte varför jag kommer ihåg det, kanske för att det var precis i början av min punkmusikkarriär. Jag kommer även ihåg när jag lyssnade på Misfits första gången, det var också en vår. Jag lånade Cuts from the crypt från biblioteket och tyckte den var bra redan på första genomlyssningen.
    Det hade kanske också varit svårt att få med sig någon mer till London när du hade biljetter över, så tur att det löste sig.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Nu har jag bestämt att jag och två till ska se dem i morgon. De är mer sugna på att se Charta 77 än Subhumans. Det brukar inte vara förköp på Kafé 44, så jag tror att det inte ska vara det i morgon.
    Subhumans spilte først, så spilte Charta 77. Jeg var fornøyd. Til at begge band har spilt i over 30 år, så holder de fortsatt koken. Jeg har aldri hørt Charta 77 før, men jeg tror jeg liker "trallpunk". De sang mest på svensk, men litt på engelsk. Subhumans er jeg stor fan av. Jeg fikk snakket med vokalisten i Subhumans etter konserten. Dere burde glede dere!

Tags for this Thread