Page 270 of 315 FirstFirst ... 170220260268269270271272280 ... LastLast
Results 2,691 to 2,700 of 3149

Thread: Come To Sweden 3

Det är inte så dumt. Men eftersom man ändå måste få den att ställa om sig två gånger om året så är det kanske inte mycket mer annorlunda från en som inte är radiostyrd. Klockor i övrigt är ganska effektiva så det är tjutet och eventuella lampor som drar mest. Det kanske går att märka när det börjar bli dags att byta batteri i din om den inte riktigt beter sig som den gjort tidigare.

Att det är omständigt blir förmodligen anledningen till att de inte är så populära. Som vi varit inne på tidigare så vill man gärna ha spel som går snabbt att ta fram, komma igång och spela. Det är förmodligen varför de har gjort regeländringarna. Monopol har jag inte så mycket emot. Det är inte automatiskt att man vinner bara för att får Centrum och Norrmalmstorg. Man behöver pengarna och turen att landa på just de gatorna. Sedan ska de andra spelarna landa där. Beroende på vilka man spelar mot så kanske inte alla är så sugna på att kunna byta gator även om det vore till bådas fördel. Så det finns taktiska element i spelet.
    Datorrollspel är som World of Warcraft. Man spelar som en karaktär som ska följa uppdrag och samla på sig saker.

Nyare korten är för hala, det stämmer. Men det positiva med dem är att de är platta. Äldre kort som man kanske spelat mycket med kan ha blivit något böjda. I så fall har man en instabilitet i det. Tyngre kort fungerar bättre och om man använder dubbla kort i sitt bygge får man lite mer stabilitet.

Är alla andra trötta kan de dra ned en själv efter ett tag. Blir man tröttast först, är man bara besvär för andra. Är det bara en som är trött kan de andra försöka få upp den personen. Man får hitta på någonting stimulerande. Har man möjligheten att förflytta sig till ett annat rum, kan det fungera. Det bästa är att bli trött samtidigt som alla andra. Fast det är inte helt enkelt att fixa. Man får försöka att synkronisera sina gäspningar när de första kommer.

Att de bjöd på Elders var också lite av en dröm. Jag hade sagt till min kusin, efter första konserten, att de förmodligen inte skulle spela Beheaded två dagar i rad utan byta ut den mot någon annan låt. Då nämnde jag Elders som en trolig kandidat.
    haha. Då får vi se hur länge det tar. Lagom kul om de kommer nästa år. :-) Stefan köpte en tröja en gång från en sida som aldrig kom. Efter ett år fick han ett e-brev där de frågade om han fortfarande ville ha tröjan. Konstigt att CDON fortfarande har den kvar. Det kanske har någonting med att de har skrivit "Ingnition", att deras interna hanteringssystem inte identifierar den korrekt. Jag har för mig att jag fann två ganska billiga Smash på Ebay. De var i Storbritannien så att frakten blev inte så mycket. Givet att inte massor av andra hade budat på dem, hade det inte varit mer än 200 kronor med frakt. Nu hittar jag dem inte däremot. Det var inte de nypressade på färgade skivor.
    Ja visst är det så att man lyssnar på samma låtar hela tiden. Min spellista som jag brukar låta rulla har 2 224 låtar i sig nu men jag har totalt 5 434 låtar i mitt bibliotek. Ibland får jag för mig att lägga in alla fem tusen låtar i en spellista, men det slutar med att man tar bort och hoppar över de låtarna som man inte brukar lyssna på. Det är bättre att lägga till och ta bort några då och då.

Jepp. På internationella Stjärnornas-krig-dagen fyller jag år. May the fourth be with you. Jag är inte så mycket för att ställa till med kalas så ett utdraget firande såhär blir bra. Särskilt eftersom det inte varit planerat. Och ja, tiden har gått fort. Snart är jag hemma från resan. Snart har vi varit och sett Bad Religion. haha.
    Kul att minnas sådana milstolpar. Jag har koll på några skivor som jag vet när jag fått. Men det är inte så ofta som jag får skivor längre, eftersom jag hellre köper dem själv.
    I värsta fall hade jag fått leva med dubbla priset för ena dagen. Det var inte som om biljetterna var jättedyra heller

Quote Originally Posted by RageAndLov View Post
    Subhumans spilte først, så spilte Charta 77. Jeg var fornøyd. Til at begge band har spilt i over 30 år, så holder de fortsatt koken. Jeg har aldri hørt Charta 77 før, men jeg tror jeg liker "trallpunk". De sang mest på svensk, men litt på engelsk. Subhumans er jeg stor fan av. Jeg fikk snakket med vokalisten i Subhumans etter konserten. Dere burde glede dere!
    Tufft att du snackade med Dick! :-) Pratade ni om någonting intressant? Jag skulle inte säga att jag är något stort fan av Subhumans, men de är ett band som man lyssnat på genom åren. Ska bli kul att se dem.

Kul också att du gillar trallpunk. Det finns mycket bra i den genren som du kan kolla upp.
    Last edited by Jojan; 05-01-2013 at 02:47 PM.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Tufft att du snackade med Dick! :-) Pratade ni om någonting intressant? Jag skulle inte säga att jag är något stort fan av Subhumans, men de är ett band som man lyssnat på genom åren. Ska bli kul att se dem.

Kul också att du gillar trallpunk. Det finns mycket bra i den genren som du kan kolla upp.
    Det var ikke en så veldig dyp samtale. Jeg sa at jeg måtte kjøpe The Day the Country Died hos han fordi jeg har mistet min gamle kopi. Dick satt og solgte album nemlig. Så snakket vi bare om Citizen Fish og om de kom til Norge snart (det gjorde de ikke), og så kommenterte jeg bare litt om hvordan konserten hadde vært. Dick var en veldig hyggelig fyr og var lett å snakke med. Han hadde drukket en del.

Har du noen anbefalinger til trallpunk? Jeg liker The Vicious hvis de kan ansees som trallpunk.
    Quote Originally Posted by Paint_It_Black View Post
    I don't grab tits. I have tits thrust upon me.

Det var ikke en så veldig dyp samtale. Jeg sa at jeg måtte kjøpe The Day the Country Died hos han fordi jeg har mistet min gamle kopi. Dick satt og solgte album nemlig. Så snakket vi bare om Citizen Fish og om de kom til Norge snart (det gjorde de ikke), og så kommenterte jeg bare litt om hvordan konserten hadde vært. Dick var en veldig hyggelig fyr og var lett å snakke med. Han hadde drukket en del.

Har du noen anbefalinger til trallpunk? Jeg liker The Vicious hvis de kan ansees som trallpunk.
    Flott. Jag tyckte det var kul att se hur han bodde i Punk's Not Dead.

Gillar du The Vicious kanske du gillar Masshysteri. Jag skulle inte säga att The Vicious är trallpunk, även om det ändå finns likheter. En del är väldigt väldigt melodiska, såsom Varnagel, medan andra har mer fart i sig, såsom Asta Kask. Några andra trallpunkband är Radioaktiva räker, De lyckliga kompisarna, Räserbajs, Mimikry, MID, Strebers och Troublemakers.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Vissa saker drar väldigt lite batteri. Jag har en termometer som också bara står och fungerar, displayen är lite halvdan men jag tror inte det beror på batterierna. Dock går tiden för snabbt, mina föräldrar har en likadan termometer som också går för snabbt. Det är lustigt hur det är så med vissa saker. Min första mobiltelefon gick för snabbt, precis som min systers likadana telefon. Efter några månader märkte man att den gick lite före, så ställde man om den, och sen hände samma sak igen.

Om man dessutom spelar Monopol med auktioner och allt så kanske det fungerar bättre. Jag har aldrig riktigt gillat det spelet eftersom folk aldrig vill sälja sina vägar så man går runt, runt och inget händer. Då tappar jag tillslut tålamodet och går med på dåliga affärer bara för att det ska hända något, och sen förlorar jag.
    Aha okej, då förstår jag. Då är det behändigare med datorrollspel, men kanske mer klassiskt roligt med rollspel när man sitter runt ett bord.

Det låter genomtänkt med korten. Om man tar hänsyn till allt sådant borde det inte bli alltför svårt att bygga ganska stora hus.

Som när man var liten och sov över hos kompisar och man skulle vara uppe hela natten, så vid fyra-fem på morgonen tröttnar kompisarna och vill sova men själv vill man kämpa igenom de jobbigaste timmarna, men inte ensam.

Skickligt att du tänkte att de kunde spela Elders och så gjorde de det! Det hade varit kul att höra Elders men av Beheaded och Elders väljer jag nog ändå Beheaded, så det var bra att jag gick första kvällen (men ännu bättre om jag gått båda kvällarna). Av Lightning Rod och Mota hade jag nog hellre kunnat höra Mota, men det var roligt att få ta del av Lightning Rod också som varit ett önskemål hos många länge.
    Man glömmer bort att man beställt det om det tar för lång tid, som ett år. Jag kommer väl få de där mailen igen om att de måste beställa skivorna. Förhoppningsvis är det så som du skrev att CDON stavat fel, för OM det är så kanske Megastore kan lyckas få hem dem. Jag får hålla lite koll på ebay, åtminstone om de här två inte kommer. Då vill jag ju ha någon annan istället:)
    Ja, man skippar ofta när man lägger in för mycket musik. Om man ska göra något annat än sitta vid datorn kan det fungera, t.ex. om man ska städa eller pyssla med något. Då orkar man inte alltid gå och byta, om man inte har fjärrkontroll då.

Haha. Då avvaktar jag med ett grattis tills den fjärde kommer;) Jag brände en ny skiva igår till bilen med sommarens spelningar, så man kan börja ladda upp. Det är exakt åtta veckor kvar till Bråvalla och exakt tolv veckor till Bad Religion. Och exakt en vecka till Pennywise för din del?
    Nej, biljetterna var inte det dyraste den gången. Jag lade ut en hel del på det evenemanget för det slutade med att jag, på eget initiativ, bjöd både Isaac och min bror på flygresan.

Flott. Jag tyckte det var kul att se hur han bodde i Punk's Not Dead.

Gillar du The Vicious kanske du gillar Masshysteri. Jag skulle inte säga att The Vicious är trallpunk, även om det ändå finns likheter. En del är väldigt väldigt melodiska, såsom Varnagel, medan andra har mer fart i sig, såsom Asta Kask. Några andra trallpunkband är Radioaktiva räker, De lyckliga kompisarna, Räserbajs, Mimikry, MID, Strebers och Troublemakers.
    Oi, det er lenge siden jeg har sett den dokumentaren. Jeg husker at livet til Dick var en stor del i den filmen.

Jeg liker Masshysteri ja. Takk for tipsene, jeg skal sjekke dem ut.

Jag har en termometer här också, men utan klocka. Den vet jag att jag bytte batteri i när jag tog över det här rummet från min bror. Det av åtminstone sju år sedan. Ja det är konstigt när det går för snabbt. Särskilt med nya saker. Förståeligt är en sekund på ett år, eller så. Men när det märks är det mer av ett bekymmer. Det kan ha med att man har för hög spänning så att elektroniken går för snabbt. På mobiltelefoner brukar man inte byta batteri själv. Dessutom är det svårt att byta till fel batteri. Fast var de likadana var det förmodligen något konstruktionsfel.

Det är förmodligen främsta problemet med Monopol, när man hamnar nästan i ett jämnviktstillstånd i och med att alla hamnar på ungefär samma in- och utgifter under en runda. Sedan har någon flyt eller chansar lite och bygger fler hus och då vinner den snabbt. Senast jag spelade var jag väldigt generös mot mina motspelare i byte och försäljningar men jag förlorade ändå inte (andraplats av tre). Det kanske finns en taktik i att bluffa och så att de andra tar för stora risker.
    I bordsspelet har man möjligheten att ändra regler och spelegenskaper som man kanske inte tillåts i ett datorspel. Då kan man ändra det för att anpassa sina behov och förhoppningsvis ännu bättre.

Kan man kontrollera sin muskler, sin andning och har koll på enklare fysikaliska egenskaper (hur man ska luta korten till exempel) så är det kanske inte alltför svårt. Men det gäller att just bemästra alla delar.

Jag sov över hos några vänner som liten, men aldrig försökte vi vara uppe sent. Men det låter som att det kunde vara ungefär samma fenomen. Undantaget är kanske inblandningen av alkohol. Ni kanske istället drack läsk och åt godis. :-P Det hade sin charm första gångerna som man försökte hålla sig vaken i ett dygn eller sådär. Fast då var det de sista timmarna som var svåra. Nu blir det svårare allt tidigare. Har ändå lyckats när vi varit till West Coast Riot.

Jag kanske skulle ha tänkt på någon annan låt i stället. :-P Det var bara känslan just då, att Elders verkade rimlig. Elders var speciell eftersom de inte har spelat den sedan 1995 eller så. Mota föredrog jag också. Särskilt eftersom jag kände till det där med att det hade varit folk som hållit upp skyltar med uppmaningen att spela Mota på. Lightning Rod är underskattad också. Får se vad spännande låtar de tänker spela nu efter Noodles' kvitter om vilka "deep cut"-låtar folk vill höra. Egentligen skulle de bara ta hela listan, blanda om och ta ett par för varje konsert. Det fanns en bild för länge sedan, när Atom började tror jag, där de hade skrivit upp en lång lista med vad jag förmodar var alla deras låtar.
    Tar det lång tid att frakta varan kan det vara kan man bli lite osäker när man får avi från posten eller om man hittar ett paket i brevlådan. Då får man tänka till ett tag vad det är man köpt. Lyckligtvis är det inte så ofta. Jag håller tummarna för att de verkligen har dem den här gången. På Ebay finns många av de nya färgade skivorna, men en del är det hutlöst höga priser på. Även om det bara är 300 eller 400 exemplar på några av dem så kan de inte vara allt för eftertraktade.
    Har man den mindre bra musiken på när man uppehåller sig med annat blir som att lyssna på radio. Det kan fungera och man lär hoppa till när man väl hör en bra låt.

Då ser jag fram emot det! :-) Vad blev det för några låtar den här gången? Tolv veckor kommer gå snabbt. Det är (var vid det här laget) en vecka till att vi ska åka till Amsterdam. De spelar den 11:e, en vecka efter min födelsedag. Jag ska se dem fira 25 år som band en vecka efter jag fyllt 25 år.
    Så rart av dig att bjuda på flyget. Det var inte det billigaste att bjuda. Men blir de meddragna sådär kan jag förstå att du vill. De betalar tillbaka med kärlek. Jag tror att våra flygbiljetter till Amsterdam kostar mer än de vi hade till London.

Oi, det er lenge siden jeg har sett den dokumentaren. Jeg husker at livet til Dick var en stor del i den filmen.

Jeg liker Masshysteri ja. Takk for tipsene, jeg skal sjekke dem ut.
    Jag tror att det är i samma dokumentär när Dick nämner Pennywise, The Offspring och Rancid. Däremot är jag inte säker på sammanhanget, om det vara är band från den tiden eller om han gillar dem.

Gör det!

Subhumans vara galanta. Mycket bättre ös än Charta 77. Det var glest med folk när Charta 77 spelade, så när man försökte start en mosh-pit dog den ut ganska snabbt. Charta 77 har inte samma drag i sina låtar heller, men det var många fler som såg Subhumans. Det förvånade mig lite. Särskilt eftersom Subhumans spelade före. För några år sedan när Charta 77 skulle spela på samma ställe fick de spela två gånger för att det var så många som köade. Det var inga andra akter med då däremot.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Subhumans vara galanta. Mycket bättre ös än Charta 77. Det var glest med folk när Charta 77 spelade, så när man försökte start en mosh-pit dog den ut ganska snabbt. Charta 77 har inte samma drag i sina låtar heller, men det var många fler som såg Subhumans. Det förvånade mig lite. Särskilt eftersom Subhumans spelade före. För några år sedan när Charta 77 skulle spela på samma ställe fick de spela två gånger för att det var så många som köade. Det var inga andra akter med då däremot.
    Huh, det hadde jeg ikke trodd. Jeg ville tro at Charta 77 ville være mer populær enn Subhumans siden Charta 77 er svensk. Men du har rett i at Subhumans er galante. De spilte også best her i Trondheim.

Huh, det hadde jeg ikke trodd. Jeg ville tro at Charta 77 ville være mer populær enn Subhumans siden Charta 77 er svensk. Men du har rett i at Subhumans er galante. De spilte også best her i Trondheim.
    Ingen av mina vänner som jag gick dit med ville se eller hade någon koll på Subhumans. De var bara där för Charta 77. Eftersom det inte säljs någon alkohol där de spelade så gick de iväg och drack öl när Subhumans spelade. Jag tror att den ena hade uppskattat Subhumans mycket mer eftersom han också blev väldigt besviken på att det var för få personer som såg Charta 77 spela.

Tack igen för att du skrev här att de skulle spela. Förmodligen var det många andra som inte hade fått reda på att de spelade och därför var det ganska tomt i den ändå ganska lilla lokalen.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ingen av mina vänner som jag gick dit med ville se eller hade någon koll på Subhumans. De var bara där för Charta 77. Eftersom det inte säljs någon alkohol där de spelade så gick de iväg och drack öl när Subhumans spelade. Jag tror att den ena hade uppskattat Subhumans mycket mer eftersom han också blev väldigt besviken på att det var för få personer som såg Charta 77 spela.

Tack igen för att du skrev här att de skulle spela. Förmodligen var det många andra som inte hade fått reda på att de spelade och därför var det ganska tomt i den ändå ganska lilla lokalen.
    Det er merkelig at få visste om konserten. Det burde markedsføres mer, henge opp plakater osv. Her var det hengt opp plakater over hele byen, det var slik jeg fant ut om det.

Det er merkelig at få visste om konserten. Det burde markedsføres mer, henge opp plakater osv. Her var det hengt opp plakater over hele byen, det var slik jeg fant ut om det.
    Är man på Kafé 44 får man reda på sakerna. Ibland ser man lappar där det står vilka som spelar men de hänger inte överallt. Om inte annat borde de skriva på sin facebooksida om spelningarna. Vi var inte heller säkra på hur mycket det skulle kosta. Vanligen brukar det vara 80:- om det är kändare band eller många. Ibland har det ned mot 40:- i inträde. I går var det däremot 130:-. Det var inte så farligt ändå, men mer än vad man hade väntat sig. Då känner jag ännu mer synd om mina vänner som bara såg Charta 77.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread