De rimliga resultaten i forskningen är tillfredsställande. Beviset för att 1+1=2 är inte svårt att förstå, men ganska kul när man gör. De om går emot vad som är intuitivt är desto intressantare. Detta är hela kvantfysiken ett mycket bra exempel på. Samtidigt som "gräset är alltid grönare..." så gäller "den som gapar efter mycket..." Det finns fall i djurriket (människor exkluderat) där de snor av andra, allt från mat till boende till partner. Fast där är det gynnsamt för dem evolutionärt, så det är ändå en ursäkt. Jag har fått för mig att husdjur kan visa avundsjuka om man till exempel har två katter och den ena gynnas mer. Kanske är det just för i det extrema fallet då den inte får något alls.
Haha. Det är som allting. Ska man sitta måste man anpassa sig lite fast att det är samma grundrörelse. Liksom att gå, skriva på tangentbord, äta, prata, etc. :-P I sporter blir man extra bra på att tillämpa vissa av rörelserna.
Precis, "tänk om" hjälper en iallafall att lösa en situation på ett bättre sätt vid ett annat liknande tillfälle. Ja, många punkrocklåtar handlar om det. Därför tyckte jag (i efterhand) att det var bra musik att lyssna på under tiden man växte upp och man börjar formas till den person man ska bli. Det budskapet som du skrev, att man inte ska låta någon annan ta tag i ens liv, upplever jag gör en självständig. Jag läste just något här om dagen (minns inte var) om att musik påverkar oss mycket. Jag kan tänka mig att olika typer av musik kombinerat med texterna gör att man uppfattar livet olika.
I början var det främst för farten och den medryckande musik som jag lyssnade på. Sedan fastnade man allt mer för låttexterna. En del har väldigt bra texter men musiken är sisådär. En del texter är mycket allvarliga och politiska medan andra är endast humoristiska. Det gäller att fokusera på rätt saker vid rätt tillfälle. Som du skriver så formas man av den musiken man lyssnar på som ung, just i åldern då man är mottagbar för känslor och politik. En del saker var konstiga och man höll inte helt med om. Men det fick en att tänka på saken. Everything you see/feel/touch/make leaves a mark on your soul.
Du har kanske sett My Name Is Earl. Där har Earl en lista med massor av elakheter och tänker att karma orsakar de dåliga saker som händer i hans liv. Han går igenom dem en för en och gör rätt för sig. Olika religioner har olika definitioner vad karma innebär. Jag tror att det är buddismen som hur "god" man har varit i tidigare liv påverkar vad man reinkarneras som. Men vad jag tänker som är fånigt är biten med att det skulle vara någon högre kraft eller högre mening med att vara snäll. Det är bara ren medmänsklighet att vara snäll mot de andra.
Oj. Det där lät klumpigt även om blev provocerad. Varför riskera något? Bara för att någon är elak och klumpig behöver man själv inte vara det. Visa var skåpet ska stå och var god förebild istället. Förmodligen är var hon impulsiv och tänkte inte efter innan. Kanske lite för "ett" med bilen. Jag kom att tänka på något jag hörde om negativ följd av positiv statistik. När bilar och vägar blir allt säkrare så att olyckor blir ovanligare blir folk mer vårdslösa i trafiken. Det hade kanske4 inte blivit samma sak om någon trängt sig framför henne på gatan eller ens i en kö.
Det har jag hört att man har visat att människor är bra på. Vi kan lätt hitta en väg genom folkmassa som är snabb. Självklart händer en och annan felkalkyl eller bara något oväntat, men det kan vi snabbt räkna om. Problemet med skålarna är främst om det är ett stort sällskap vid bordet. Det som är bra med att skicka allt åt samma håll är att man vet att man har fått av alla skålar när skålen man började med. Det händer alltid att någon inte fått en viss sillsort för att den hamnat på villovägar. Skulle det vara så att man vill ha sås på potatisen men får såsen först får man sitta på såsen om det är möjligt. Annars är det bara att ta ut nappen ur munnen och ha potatis på såsen istället.
De borde ha koll på vad som är rimligt. Som du skriver så spexar de band vi lyssnar på inte till det så mycket. Visst har de försökt tidigare med slå ned Backstreet Boys-dockor och låtsas få strömavbrott. De står faktiskt och spelar sin musik själva. De artister som inte spelar alls själva måste hitta på något annat.
Det ser bra ut! Blir bättre så småningom. Du kanske skulle kunna låna (läs: hyra) några av mina tills du funnit några egna. ;-)
Det är smart, fast det är svårt att bjuda in folk att betala för något. Klokare vore att inte bjuda om man inte hade råd. Hela serien handlar om att Warwick precis skilt sig och måste betala en massa pengar till sin fru och inte får några nya skådespelarjobb. Ändå vill han framstå som framgångsrik och leva på sina meriter (främst Stjärnornas krig och Harry Potter).
Det är inte alla man ser som man ens når att röra skorna på. Pennywisekillarna (förutom batteristen) står gärna precis på kanten. Jag föll på stussen under första låten och har ännu ont. Har lite ont i armarna och i nacken. Problemet med att stå närmast scenen, även om den inte var så hög, var att man fick titta uppåt i en obekväm vinkel. Att man nickar med i låtarna gör inte saken bättre. Stefan skulle dyka från scenen, men tyvärr var det ingen som var redo att ta emot honom eftersom vi hade moshpiten precis bakom oss. Han tog emot sig med armen och fick sig en smäll på armbågen. När vi kom hem till Stockholm såg den väldigt svullen ut men var förmodligen vätskefylld. Det läker! :-)
Ja det blev en liten semester. Vädret varierade mellan lätt regn och solsken. Vi gjorde inte något väldigt turistigt förutom att åka en kanalbåt runt om. Det var inte någon höjdare direkt men man fick se lite mer än vad vi annars skulle se. Annars var det lite av vad man "ska" göra när man är där.