Page 274 of 302 FirstFirst ... 174224264272273274275276284 ... LastLast
Results 2,731 to 2,740 of 3014

Thread: Come To Sweden 3

Jag hoppas att de försöker motverka problemen, men jag är lite tveksam till om man gör det så mycket som man borde. Eftersom man redan kommit dit, och än så länge, vad jag vet, premieras fortfarande de extrema sakerna och även att man avlar på de duktiga djuren dvs. de mest extrema. Hästar påverkar man också aveln inom vissa raser. Ex. avlas ofta på ett hetsigare temperament istället för att avla på de lugna djuren, och miniatyrhästar kan ha vissa hälsoproblem. Men inte lika allvarligt som hundar. Katter vet jag inte så mycket om och nej precis, kattraser är inte så varierande så det kanske är svårare eller mindre intressant att skapa extrema varianter.

Ja, det hade varit lättare om cykeln haft breda däck. Så det är nog det, att det blir en väldigt liten understödsyta.
    Det är många saker att ta hänsyn till. Det är ju inte "bara att" när det gäller rymden. Jag har varit på Kennedy Space Center och på en typ experimentavdelning hade de gjort i ordning en glaslåda med legobitar i och inbyggd i den var två stora plasthandskar. Så skulle man stoppa händerna i handskarna och försöka bygga med legot för det skulle visa hur svårt mekanikerna i rymden har det. Men jag tänker mig att de knappast kan ha klumpiga handskar och stå där och fumla med skruvmejslar och skruvar när de gör sina rymdpromenader för att fixa något. De måste ju ha bra utrustning då.

Jag läste att det finns flera teorier, även en som heter Big Rip där universum istället slits isär. Så ja man kan tänka sig att det var aktuellt med big crunch och free lunch just när låten skrevs. Aha, de visste inte om det. Jag trodde de själva skrev det på tavlan för att säga emot sin egen fria lunch. Men det var ju roligare att de inte skrivit det själva. Precis, det kan mer värt att betala genom att sitta på en föreläsning en tid än att betala faktiska pengar. Det upplevs ändå som gratis även om man tagit av sin tid.

Ja, någon kan när som helst blinka höger och vilja köra ut oavsett om de blinkat vänster eller inte innan. Det är därför jag inte blinkar vänster, för de som vill in i rondellen kan ändå inte köra in om någon som redan är inne i rondellen kommer förbi deras infart.
    Okej, haha. Då förstår jag varför maten hamnar där. Det lät annars lustigt att det är en person som alltid sitter med all mat omkring sig. Oftast får man be någon annan hämta maten, det brukar ju gå bra. Är man på en större bjudning (vilket typ aldrig händer) så får man hoppas att de placerat stolarna så att man enkelt kan gå och ta mer mat. Och när man är på restaurang med buffé förstås.

32 låtar blev det. Det är nog den skiva som har flest låtar. 152 låtar är en hel del, även på två skivor:P De lär ha mängder med låtar, framför allt om de spelat ett tag och hunnit göra några skivor.
    Jag har ingen jätteskrivare så ja, man skulle ändå behöva klistra ihop allt sen. De angav ingen uppskattad tid, så vi får se. Det var vid det här mailet som jag avbokade förra gången, så nu blir det spännande att se vad som händer härnäst. Jag beställde 1 maj, men det var röd dag så 2 maj.

Jag vågade inte sätta mig ner för jag var rädd att kanske bli nedtrampad. Men det är svårt att knyta stående också, märkte jag. Balansmässigt skulle jag nog klara det, men man tar för stort utrymmer när man måste dra upp benet och böja kroppen, så det fick inte plats. Det var trångt den gången. Det blir att tejpa fast dem ja:P
    Det var snällt ja, därför man tänker att de inte bryr sig så mycket. Men det händer säkert samma sak i Sverige med alkoholförsäljning, att någon ibland hoppar över att kolla legitimationen t.ex.

Haha, flest skivor vinner. Hur många skivor är det du har? Jag har glömt, men tror att du skrivit det tidigare.

Det är sant. Som med så mycket annat, finns det saker man tycker folk borde göra som inte görs. Det är en enda röra det där. Förmodligen blir det inte någon större förändring förrän de som pysslar med avel och uppfödning ändrar sig. Tävlingsmomenten är vad som verkar tvinga dessa extrema beteendena. Det finns ju människor som gör extra saker för att prestera bättre, men det har aldrig med inavel att göra och det är mycket enklare för dem att säga ifrån.

Jag var på Kennedy Space Center när jag fem år gammal, men minns inte just det experimentet. Jag kan förstå att det blir klumpigt med de stora handskarna på. Lägg på att fysiken man är vad vid på jorden inte gäller, i och med tyngdlösheten. Vad de gör är att anpassa verktygen till vad ska göra och framförallt spänna fast allting. Förmodligen hade de det experimentet för att få besökarna att tänka på vilka problem som måste lösas innan man kan far ut i rymden. Jag får för mig att Christer Fuglesang, eller någon som han var med i rymden som tappade en mejsel på en promenad.

Jag har hört om Big Rip men har inte någon koll på hur den uppstått. Skulle universum fortsätta att expandera och accelerera så kan man ana att det kan rivas sönder. Det måste bero på vad universum expanderas i. Sedan är frågan om det då istället skulle blir två universum bredvid varandra, alltså att såret läktes. Gäller att fylla i detaljerna i det bara. :-P Precis. Det är kanske man skulle fråga om. Kanske står det om det på thebrpage.com där de har förklaringar till texterna. På många av de där gästföreläsningarna går det bra att sitta med datorn uppe och pyssla med annat om det skulle behövas. De skulle förmodligen inte stoppa en om man försökte att ta sig därifrån. Det vore inte så sjyst å andra sidan.

Då har vi rett ut det. Tycks vara helt onödigt att blinka vänster i rondeller. Kanske inte i flerfiliga rondeller.
    Ibland fastnar maten hos henne fast att hon satt sig för att hon väntar på att alla andra ska ta. Det är okej när man har gäster som inte är över så ofta, för att vara artig. Men när hon gör det till vardags eller när det bara är familj på besök blir det tramsigt. När det är större bjudningar brukar jag invänta att någon annan också ska hämta. Då behöver de som sitter i vägen bara flytta på sig två gånger (in och ut). Om det inte är så mycket man ska ha kan man be personen ta med en extra, om den sitter närmare. Annars erbjuder man givetvis sig själv att hämta åt bägge.

32 låtar är rätt bra på en skiva. Den där samlingsskivan innehöll bara låtar som inte tidigare givits ut på något album. :-P På deras fyra fullängdare har de mellan 22 och 38 låtar på varje skiva. De är ändå kring 40 minuter långa, skivorna.. Det är så grindcore ska vara. :-) Kort och koncist.
    Så det har gått lite mer än två veckor sedan du bokade. Har de kontakt med återförsäljaren så borde de kunna ge en uppskattad tid. De kan vänta ett litet tag och se om de måste beställa in fler av samma vara, men de borde ha någon gräns för hur länge de kan tänka sig att vänta. Då måste de skaffa skivorna ändå hoppas jag.

Det låter som att måste ha varit riktigt trångt på den konserten. Lite utrymme brukar man alltid kunna skaffa sig tycker jag. Min kusin gick med ihoptejpade skor i över ett år. Bara för att inte behöver köpa några nya. :-P Det var några år sedan nu.
    Om ni inte sitter där och blir påkomna med det så blir det kanske svårt att direkt anklaga honom för att ha sålt det till er. I London, förra året, gick vi med krymplingen på restaurangen bredvid konsertplatsen och drack en del öl första dagen. Andra dagen gick vi dit igen och killen bakom disken kände igen oss men frågade efter legitimation. Han hade inte gjort det första dagen. Mig är det sällan man kollar tycker jag. De två jag var med och såg Alonzo fick visa legitimation för att komma in på Debaser men jag slapp. På Systembolaget är det förmodligen hårdare än vad de är på vissa krogar och restauranger.

Närmare 250 cd-skivor och 150 vinyler. Här kan du ladda ned: http://jojan.dyndns-at-home.com/samling.pdf Servern är min dator så kommer du inte åt filen är (förmodligen) min dator avstängd. Säg till om du hittar några potieniella misstag.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    LOL!! Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    lolz, jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right

Hey guys, any of you goint to the bravalla festival in norrkoping? I'm going on the 28th to see green day!: D: D

Quote Originally Posted by Dexter_italy View Post
    Hey guys, any of you goint to the bravalla festival in norrkoping? I'm going on the 28th to see green day!: D: D
    I am not, but -Ignition- will be there on the 27th to see Rammstein amongst others.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Damn, I couldn't get holidays for the 27th too, that's a pity!

My cousin will be there. He will most likely be drunk. So keep an eye open for someone who is drunk. :-)
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    My cousin will be there. He will most likely be drunk. So keep an eye open for someone who is drunk. :-)
    So I'll keep an eye on the whole crowd likely...and to myself

Det du skriver är det som jag upplever är problemet med en hel del. När man ska tävla blir det ofta mer extremt än vad som behövs. Men exakt, vi människor kan välja själva hur mycket vi vill satsa. Här passar det att citera Bad Religion igen: "In this world of competition the compassion is gone". Man har en textrad för varje ämne:P

Antagligen var det så de tänkte med det experimentet. När jag var där tänkte jag inte så mycket på det, men senare började jag fundera på hur konstigt det vore. Kul att du också varit där, men som väldigt liten. Det måste varit extra spännande. Det låter bekant att någon tappade en mejsel, men jag har ingen aning om ifall det var han eller någon annan.

För mig låter det rimligt både att det expanderar tills det slits isär, eller att det blir någon typ av ihopknyckling av universum. Om jag var mer insatt i alltihop kanske jag skulle kunna bestämma mig för att tro mer på den ena möjligheten.
    Det känns alltid hemskt om man behöver gå från en föreläsning, oavsett anledning. Det vore osjyst att komma för att få lunch och sen gå, förhoppningsvis lägger de lunchen sist. Man försöker oftast smita iväg i en paus om man måste gå, men föreläsaren ser säkert sedan att det saknas någon om det inte är väldigt mycket folk.

Det är en bra idé att vänta på att fler ska ta om maten. Bäst är om allt står på bordet, det är lättare att bara be någon skicka maten då. Det känns alltid bra att be om att få mera mat, det uppskattas nog av den som bjuder. Men sedan vill man inte ta om en tredje gång, då börjar jag känna mig girig, som att man passar på att trycka i sig mat när det är gratis. Det finns någon slags gräns för hur mycket man kan ta för sig, även om det är någon som bjuder.

22 till 38 är många låtar på en skiva. Dubbelt så mycket som på många andra skivor men hälften så långa låtar:P Ja, det är väl så det ska vara.
    Vi får se när de hör av sig nästa gång. Ja, jag tycker att de borde kunna få veta av leverantören hur lång tid det ska ta. De skriver i mailet att man kan avboka om man vill, då känns det nästan som om de vill att man ska göra det så de slipper beställa hem skivorna. Det borde vara tvärtom, att de inte vill att man avbokar eftersom de förlorar en kund då.

Jag stod nog där det är som mest tryck, en liten bit från scenen där folk fortfarande har viljan att få komma längre fram. Man kan alltid slita på skorna ett tag till om man lyckas laga dem. Din kusin kanske hade svårt att skiljas från skorna? Jag har ett par skor jag använder mycket nu, jag har gått in dem sen flera år så de är bra och bekväma, men börjar gå sönder. Men det är svårt att sluta använda dem. Det är insidan som ser sämst ut, så länge jag har dem på mig märks det nog inte så mycket mer än att de är lite slitna.

Ja, precis. Om han säljer och sen går vi så är det över såvida ingen såg det. Vad lustigt att bartendern frågade er andra kvällen. Jag får alltid visa legitimation vid sådana tillfällen, men jag vet att folk tycker jag ser ut att vara mycket yngre än vad jag är. Det är okej, men jobbigt när man vill tas på allvar som en vuxen person eller när människor frågar om jag går i gymnasiet (eller liknande).

Fint dokument! Vad betyder siffrorna längst till höger? Man kan se vilka band du tycker om lite extra, typ Offspring, Bad Religion, NOFX och Pennywise:) Där var det en hel del skivor, vinyler m.m.

Quote Originally Posted by Dexter_italy View Post
    Jojan has already answered this one for me! So you will only be there on the 28th? Too bad we won't be meeting there.

Jag fick tänka till lite vilken låt det var, men om det är "land" istället för "world" är det Punk Rock Song. :-P Bad Religion har en hel låt på ämnet, Land of Competition. Pennywise har en låẗ på ämnet också, lämpligt kallad Competition Song. "And we compete until we die, even though we don't know why."

Jag minns ingenting särskilt från när jag var just där på KSC men jag har sett bilder och video från när vi var där. Minns inte att de hade massor av experiment där heller. Det kan ha varit så att vi inte var just i någon experimenthall eller att det var många där så vi skippade det just då. När var du där? De borde ha haft något snöre fastbundet i mejseln och rymdfararen. Fast det kanske hade funnits andra risker, som att trassla in sig och fastna i något.

Det lär finnas de som har bättre koll på vilka hypoteser som är mest rimliga. Det är också ganska svårt att få igenom de rimligaste hypoteserna i utbildningar också eftersom det kan ändras snabbt. Beroende på kvalitén på utbildningen så kan man få leva med gamla hypoteser. Det kan tyckas att man lär sig newtonsk fysik i dag, snart 100 år efter att Einstein visade att den hade sina brister. Den är tillräcklig för att ta människor till månen, men det ger ändå en felaktig bild av hur universum verkligen fungerar. I princip måste man bara ta hänsyn till att ljus sätter en viss begränsning.
    Lägger de lunchen sist skulle man sitta och vara hungrig. Det brukar vara så att man får lunchen när man går in. Samtidigt som man inte vill att någon bara ska gå kan man inte hålla kvar någon om personen behöver gå på toa. Det tillhör ovanligheterna att folk går ifrån, för man förmoda. Dessa föreläsningar är under lunchtimmen, så de är inte långa. Under de vanliga föreläsningarna kan man ibland märka av att folk går i mitten, där det är ett uppehåll. Ibland har föreläsaren sagt att det som kommer andra timmen bara är repetition eller något annat som inte alla intresserade av. Roligt är däremot när föreläsningen är slut och föreläsaren märker att nästan alla sitter kvar, för att man har föreläsning igen i samma sal precis efteråt. Det vanliga är att folk börjar packa ihop och störa strax innan föreläsningen är slut.

Vi brukar invänta henne, så oftast går det bra. Ibland glöms det saker eller så säger hon åt de som sitter att börja ta innan allting är framtaget. Det är inte något stort problem heller, utan bara som är lite störigt eftersom det blir lite lätt kaotiskt och ostrukturerat. Att be om mer uppskattas allt som oftast. Inte sällan har man omaka par av maten på tallriken så att man behöver be om något mer och det blir en första påfyllning. En andra blir i så fall en liten av något man behöver. Det brukar inte bli att ta en hel portion till. Jag känner som du, att gränsen går nog vid en tredje portion. Det lär ge en konstig stämning om man själv ska ta mer när alla andra ätit klart.

12-14 spår är det för det mesta på band med normallånga låtar. Man blir lycklig när banden lägger in fler än det. Bad Religion har jag för mig ligger på kring 15 på de flesta skivorna. Offspring hade sin svacka med Splinter.
    haha. De hoppas på att man ska beställa andra skivor för de pengarna hos dem istället. Jag undrar hur mycket svårare det är för dem att få in skivor när skivförsäljningen går ned. Om leverantörerna inte har och skivbolaget inte trycker upp lika många och sådär. Då kanske det blir ännu knepigare att ge en estimerad leveranstid. Nu när jag gick in på Megastore stod det att "3-6 dagar innebär att produkten är en beställningsvara." Då är det väldigt missvisande av dem att kalla det "3-6 dagar". De borde kalla det "beställningsvara", eller "lagervara" om de har det, och efter det ange hur snabb leverans man kan förvänta sig.

Han var bara lite slapp och provocerande. Möjligen kan man dra paralleller med mig som inte bär jacka, ens om vintern. Det var just som med dina skor som var med den jacka jag en gång hade. Den var trasig på insidan. Inga andra fel. Så länge de tjänar sitt syfte och är bekväma att bära finns det ingen anledning att kasta. Strumpor som har små hål på undersidan kan man ha ett tag till, tycker jag. De hålen kan växa ganska snabbt däremot och då slängs de ändå.

Både du och min kusin är av den mindre modellen, som gör att ni ser yngre ut. Då får man visa sin ålder på andra sätt. Jag kom att tänka på ett avsnitt av Svenska dialektmysterier där Fredrik går igenom östgötskan. Då pratar han med en läkare som måste understryka att det hon sade faktiskt var sant och inte något som hon hade hittat på. Det är inte precis som ert problem, men jag såg framför mig hur någon plockade upp dig som om du vore ett spädbarn. :-P

Det är LaTeX och det blir vackert. Siffran till höger i innehållsförteckningen ska vara sidnumret, men jag ser nu att det inte stämde. Det var mycket underligt faktiskt. Det är ordnat nu så att det stämmer, om du skulle vilja ha en korrekt fil. haha. Det syns vad man slängt pengarna på. :-)
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Tags for this Thread