Jag minns att jag tyckte Call of Duty 2 var väldigt roligt, och sen när jag skulle spela nästa utgåva tyckte jag inte det var samma sak bara för att det var en annan story. Jag har försökt spela om tvåan men då tröttnade jag. Nu kanske jag skulle kunna göra det, för att det gått en längre tid. Det är ungefär som att se om en film; det gör man bara om det är tillräckligt bra, eller senare när man börjat glömma bort händelser.
Jag åkte hiss med två vänner medan den ena av dem bodde i Flemingsberg, så skojade en kompis och tryckte på alla knapparna från våning ett till våning sju (som vi var på). På nästa våning när hissen då förstås stannade, klev en kvinna på, sedan blev det en plågsam tur ner när hissen öppnade dörren för varje våning. Så står man och är neutral, fast vi alla förstår att det var vi som gjorde det.
De flesta rodnar mest bara i mer pressad situation, som till exempel att göra en presentation framför åhörare. Sedan kan man ju bli röd i ansiktet när man blir arg, uppjagad eller exalterad, bara att det händer något som påverkar en mer.
Jag tänker mig att vita ägg är naturligare, för att det är vanligare. Men jag kan förstå tanken att bruna skulle vara mer naturliga. Bruna ägg är naturfärgade, kan det vara det som gör det? Ett vitt ägg kan vara väldigt opraktiskt i naturen. Dock är även en vit höna opraktisk, åtminstone i vår natur.
Jag har cyklat på vintern, förra vintern, någon dag ibland. Som du skriver så går det bra så länge vägen är plogad. Börjar det smälta eller vara oplogat, blir det snabbt spårigt och då blir det bara vingligt och halt att cykla. Jag har inte haft vinterdäck på min cykel, jag vet inte hur mycket bättre fäste man får då. Risken att cykla omkull på vintern lär vara många gånger större.
Roligt citat! Jag skrattar inte jättemycket åt Family Guy just nu, men ler lite inombords ibland. Det roligaste i det här avsnittet var Stewie när hunden tog honom: "Brian! Browser history, clear it!". Om jag väl ser ett helt Simpsons-avsnitt är det okej och de kan också få till det riktigt roligt ibland. På något vis känns det som att alla shower dör ut lite halvt med tiden, kanske för att det blir förutsägbart eftersom man börjar lära sig en del återkommande skämt.
Jag läser att det är 4 oktober för att det inte ska konkurrera med andra mattraditioner som kräftor, semlor och surströmming, samt att det varit internationella barndagen och barn tycker då om kanelbullar (Wikipedia). 4 oktober är även Animal World Day, och det kan jag tycka är synd att man valde att ha kanelbullens dag på samma dag, för de flesta äter nog hellre kanelbullar än funderar på djuren.
Aha. Det hade jag aldrig någonsin hört talas om. Spännande. Tänk hur man kan missa vissa saker! Inte för att att det kanske är något man ska veta, men ändå.
Det var lite så jag kände när jag skulle gå över till smarttelefon, att jag ju bara ringer och sms:ar ändå. Men nu har jag den förstås till mer saker, eftersom det går. Men jag kommer aldrig ifrån min dator:) Jag använder hellre datorn än telefonen när det gäller sådana saker man kan ha båda till.
Det är sant, den är ju inte smartare än annan teknologi. Jag har läst ett citat som säger att den som tror att datorer kan tänka, lämpligen också borde tro att u-båtar kan simma, typ.
Med tanke på det är det läskigt (men förståeligt) att man låter lagmedlemmarna flyga flygplan separat, ifall de skulle krascha. Det skulle kännas obehagligt att dela upp familjen och ta varsin avgång, ungefär som att man räknar med att något plan kommer krascha. Det får väl kanske vara så att om en spelare blir skadad under spelets gång, så byts denne inte ut. Antingen spelar man vidare, eller så får man gå av och laget har färre spelare.
Ja, vi får se. Jag tänkte, om du är hemma och så, att jag kanske kunde hämta vinylerna då? Det är söndag 8 december, så jag kommer att ha möjlighet att åka lite tidigare till Stockholm eftersom det är helg. Men endast om det inte orsakar dig besvär, jag tar mig förstås dit jag behöver i sådant fall.
Det kan jag förstå. Min mamma säger att hon föreslog att jag skulle plugga vidare efter min kanditatexamen, men att jag då sagt nej vilket jag inte minns. Jag var antagligen lite trött på att plugga eftersom jag också hade pluggat sedan grundskolan, som du skriver.
Imorgon åker jag till Halland en sväng (som förra året), så jag återkommer i nästa vecka!