Page 294 of 313 FirstFirst ... 194244284292293294295296304 ... LastLast
Results 2,931 to 2,940 of 3127

Thread: Come To Sweden 3

Det är intressant hur många karaktärer det är i serier i dag. Jag inbillar mig att det började med Scrubs. Men Skål hade också en bunt personer som man följde. Fast några som måste ha fått det att rulla på är Simpsons som har närmare 100 karaktärer (uppskattar jag) som kan dyka upp här och var. Blir intressant att se hur den serien slutar.

Det kommer nog en tid, när man varit med om allting på helgerna och de blir förutsägbara. Kanske har man anledning till att istället stanna hemma och ha hand om det som finns där. Det är vettigt att göra det jobbigare arbetet först, när man fortfarande är varm i kläderna. Sedan varvar man ned tills man ska sova. Det farliga med sommaren är att man glömmer bort att man ska gå och lägga sig, eftersom det fortfarande är ljust. Å andra sidan, tycker jag att man har lättare för att gå upp när det är ljust. Då jämnar det ändå ut sig.

Någon gång ska man börja ändå, så någon gång har de en mindre erfaren prick med sig. Kan man få betalt för att göra något man tycker om, behöver man inte arbeta en dag. Eller hur man brukar säga det. Det är inte riktigt sant, eftersom det ändå är något som man inte kan skjuta upp, om man verkligen skulle behöva göra det. Är det man ser inte tillräckligt intressant blir det att man tänker på annat.

Då ska jag ha det dig i åtanke. Det är inte ofta någon åker till USA, nej. Man behöver inte ha mycket på för att få en effekt av den, en droppe räcker på en tugga. Även om jag gärna tar gärna mer än så.

Haha. Det vore kul om man gick tillbaka till samma och de kände igen plaggen. Fast de kan inte gärna tacka nej till att få tillbaka. Har de sålt det en gång, kan de göra det igen. Jag har varit inne på Myrorna någon enstaka gång, men aldrig köpt något. Var inne i en annan andrahandsbutik och köpte ett par Dr Martens-kängor för 10:-. Jag bara en 500-lapp på mig och det hade de inte växel till. Det var bara att gå till Pressbyrån bredvid och växla till någonting mindre.

Man kan alltid byta med vänner och bekanta. Men på sidor som Blocket kan man byta saker också. Värdet är ju ett relativt mått, när man tar bort en prislapp. Har man ett stort behov av sin bil, byter man inte gärna bort den. Har man ingen nytta av den byter man gärna bort den mot någonting som man behöver. Samma sak finns med pengar också, särskilt för dem som är samlare. Då kan en skiva vara värd att betala tusen spänn för, till exempel.

Ja, det kan man. Det har jag gjort någon gång och undrat varför det inte bara stod vad det var. I någon mån är de inte skumma, men bara ovant. Som du skrev är det mesta naturligt förekommande. Det vore lustigt att läsa "guld" eller "silver" i innehållsförteckningen.
    Just det. När de är i till Massachusetts. Jag tror inte att den typen av restauranger finns i Sverige. Det är möjligt att det inte är tillåtet ha det så.

Jag gissar att du helst vill att de ska spela den sista dagen, som är lördagen. Näst helst på fredagen. Jag tror också att de spelar sent, men det är svårt att uppskatta vilken dag de spelar. Underligt att de redan har släppt endagarsbiljetterna, men det är nog lika bra att släppa allting samma dag så att man slipper att hålla koll. Jag får för mig att ni åkte dit första festivaldagen förra året. Då kan jag tänka mig att det var väldigt många som var på väg dit. Vi får se vad vår plan för att åka dit blir. Min kusin cyklade ju dit förra året och har pratat om att paddla ned dit i år..

Det kommer förhoppningsvis mer snö i slutet av året som du kan åka skidor på. Kunde kanske pröva att skrapa ihop lite och spara i garderoben till någon gång senare, när du känner för att ta en tur. Så länge det inte blir för lång kall period med slask, att det bli en massa is och trams, blir är det bra.
    Jag kollade upp det. Jag fyllde 8 400 dagar på min födelsedag 2011. Synd att jag inte hade någon koll på det då. Men de närmaste 50 000 dagarna från min födelse är det inga andra än den. Det var inga sådana sammanträffanden från 4 september, som jag inbillar mig är din födelsedag. Däremot fyller du då 11 200 dagar på min födelsedag om fyra år, 2018. Här har du dina: http://paste2.org/KGkWtta3
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by TMDGJ View Post
    När höjs priserna?
    Ingen aning. Det står på deras hemsida att priserna höjs ju närmare festivalen man kommer.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag lär köpa biljett väldigt snart, på så vis kan jag inte hitta på någon löjlig ursäkt att inte gå. Hade verkligen varit roligt att träffa alla härifrån.

Du är en av dem jag inte har träffat, som vore kul att träffa. Jag har träffat Amiralanal, -Ignition-, Satanic_Surfer, TMDGJ och RobinoZombie tidigare. Tror inte att det är någon glömd.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

De hoppades på att släppa spelshema imorgon.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Det är intressant hur många karaktärer...[/url]
    I en tecknad serie kan det vara lättare att ha med många karaktärer, framför allt många karaktärer med mindre roller i serien. Tänker på The Office som har 16 karaktärer som är med genom alla säsonger, och att det förutom dem är minst elva till som är med i omgångar i en större del av serien, dvs. inte bara en säsong. Scrubs kanske också har många karaktärer, det har jag inte tänkt på eftersom jag inte sett hela serien. 100 karaktärer är ganska många att hålla reda på.

Det känns som att man borde sova mer under vinterhalvåret, men det vore logiskt eftersom mörkret antagligen gör oss tröttare. Ja, på sommaren är det lättare att stiga upp, och är mer motiverat eftersom det går att vara ute tidigt på morgonen för att det är både ljust och varmt då. På vintern är det svårt att gå upp för att det är mörkt, och omotiverat att gå ut för att det är kallt.

Ja, någon gång är första gången för allt, då man måste prova på. Ett jobb är alltid jobb, även om man kan välja att ha roligt på jobbet eller gå till något man inte alls gillar. Som du skriver kan även ett roligt jobb ibland bli påfrestande eftersom det måste göras, även om för tillfället inte orkar, vill eller kan.

Utan att tänka mig för åt jag en gång en droppe som jag spillde på bordet, det var starkt.

Jag har handlat lite på Myrorna, men typ aldrig i någon annan liknande affär, åtminstone inte kläder. Jag brukar köpa lite böcker. Det är kul att gå på loppis och titta efter böcker, för då är det okej att de är slitna och vällästa eftersom det är roligare med en välläst bok än en ny, tycker jag. En gång köpte jag en Stephen King, på engelska, som det låg en hopvikt utskriven, väldigt lokal, karta över några gator/stadsdel i Australien. Sådant är alltid kul, då kan man undra om boken har varit i Australien en sväng. Kartan får ligga kvar i boken.

Precis, på till exempel en auktion kan det vara lättare att tänka sig vad en produkt är värd för en själv. Blir priset för högt är det inte värt det, tycker man. Då är det lätt att fundera på vad saker är värda för en själv. Finns det ett fast pris kanske det är lätt hänt att man köper dyrare saker än man tänkt sig, för att man antar att produkten är värd så pass mycket, oavsett vilket värde den egentligen har för en själv.

Ja, det kan man. Det har jag gjort någon gång och undrat varför det inte bara stod vad det var. I någon mån är de inte skumma, men bara ovant. Som du skrev är det mesta naturligt förekommande. Det vore lustigt att läsa "guld" eller "silver" i innehållsförteckningen.
    Just det. När de är i till Massachusetts. Jag tror inte att den typen av restauranger finns i Sverige. Det är möjligt att det inte är tillåtet ha det så.

Lördagen vore bäst, eftersom man då kan åka dit i god tid samt kan få sova lite mer när man kommer hem eftersom det är söndag sedan. De borde inte spela på fredagen, eftersom det verkar som att de spelar i Tallinn då, så torsdag eller lördag. Ja, vi var där på torsdagen förra året, första festivaldagen. Campingen öppnade dagen innan, då man först lärde sig om köbildningen. Om man paddlar måste man definitivt åka i god tid, om man inte är väldigt bra på det förstås men det lär ändå ta tid. Jag undrar vad de vinner på att inte släppa speldatumen direkt. Kanske att man inte orkar vänta och köper tre dagars-biljett istället. Nu går man bara och undrar.

Men det är lång tid kvar till slutet av året. Väldigt mycket snö har börjat smälta bort här nu. Gräset kommer fram igen. Det har inte varit mycket till vinter den här säsongen.
    Roligt att jag fyllde 1000 dagar den dag min lillebror föddes. I övrigt hittade jag inga sammanträffanden. 50 000 dagar blir svårt att uppnå. 10 000 dagar kan man fira, om man kommer ihåg det.

Jag gjorde en grov räkning på listan över Simpsonskaraktärer på Wikipedia och kom till att det är över 130 stycken. The Office har många, men även närliggande serier som 30 Rock och Parks and Recreation får jag för mig har många. Jag har bara sett några avsnitt av respektive, så jag har inte någon koll på hur många, men det kändes som en bunt. Vänner var lite tidiga med att vara många, även om de bara är sex stycken. Jag tror att de har en bunt i Cougar Town, som är av Bill Lawrence som gjorde Scrubs.

Samtidigt har vi lampor som gör att vi inte känner oss lika sömniga ändå. På sommaren har man inte motsvarande grej, ljuset finns överallt. Men lite influerad blir man ändå, även om det inte blir som när man inte hade lampor överallt. Jag har en tendens att inte ha så många lampor på på vintern heller. Nu har jag bara lampan i fönstret på. Temperaturerna kommer man inte undan heller, fast att man kan klä på och av sig vid behov.

Gäller att ha något som är lagom och försöka byta när det känns att det är dags.

Något av det första jag gjorde var att ta en droppe på tungan. Det har en smak till en början, men sedan blir det starkt. Dexter har gjort en grön sås (Green-go Bandito) också. Den kunde man passa på att köpa, om man ska beställa. Färgen påminner mig om guacamole. Hoppas att den har en annan smak.

Böcker är en bra sak att köpa och sälja i andra (tredje, fjärde, etc.) hand, eftersom äldre böcker sällan trycks upp i flera upplagor. Så vidare de inte är populära. Sedan är det, som vi skrivit om tidigare, inte alltid man vill läsa om en bok. Det var spännande att det låg en karta där. Om den var på engelska, kan den ha blivit köpt där. Då känner man att du borde sälja den vidare någon gång, med kartan i. Då kan någon annan hitta kartan och få samma funderingar. Ibland brukar jag busa och lägga saker på lite udda saker, för att se om någon reagerar på det. Det har oftast varit när jag har hittat ett mynt på bordet eller golvet hemma, som jag lägger det uppe i en hylla, i en skål eller ett glas. Jag hittade en enkrona strax innan jul på en hylla som jag lade någon annanstans. När jag passade min systerdotter, hade hon lagt ett usb-minne i en kastrull. Den hittade mamma några dagar senare. Så du skulle kunna lägga saker i dina böcker, om du skulle sälja dem, bara för skojs skull.

Förlorar man på en auktion, vet man att föremålet kommer till någon som (borde) ha mer nytta för den. Men det kan å andra sidan vara så att man bara inte har råd med det som man behöver. Det knepiga med fasta priser är att det kanske är bättre att köpa prylen för 150:- istället för den med samma syfte för 100:-, om den dyrare håller längre. Det är alltid svårt att veta vad en sak är värd, eftersom man bara kan jämföra med andra tillsynes likvärdiga prylar.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Hum...

De ska spela i Norge efteråt, på en festival någon gång 28 juni-3 juli. Så det vore vettigare att de for från Tallinn till Norrköping och sedan Norge. Håller tummarna för lördagen, för det skulle bli en bra avslutning. Skulle bli en rolig dag om Bad Religion och Dropkick Murphys spelade på samma dag som Offspring, men då ska det vara sista dagen. Annars får de ta och sprida ut sig. Ingen artist har nämnt någon speldag, men alla utom Offspring verkar vara lediga alla festivalens dagar. De vill nog bara att släppa hela programmet samtidigt, små artister går säkert att flytta lite. Men du har nog rätt i att fler skulle köpa för att komma på sin favoritdag. De borde kunna öppna campingen en dag tidigare än vad de gör nu, för att lätta på köbildningen. Man vill att alla som ska campa ska vara där innan festivalen börjar. Sedan kommer alla de som har endagarsbiljett.

Det här året kommer vara slut i ett nafs, som alla andra år. :-) I dag märkte jag det mer, hur mycket snön smält undan. Nu vill jag verkligen inte få någon mer kyla, så att det blir is överallt.
    Det var lite speciellt att det blev så. Då vet du att du är exakt 1 000 dagar äldre än han. Man kanske kan finna andra siffror, om man söker. Kanske mer långsökta, med andra speciella siffror som man kan hitta. Jag har fixat så att jag blir meddelad om när jag fyller jämnt hundratal eller fyller ett primtal antal dagar. 50 000 är väldigt mycket. Man kan sikta på 30 000 dagar, kanske 35 000 också. 1 mars 2084 fyller jag 35 000 dagar. Jag får lägga in en påminnelse i telefonen så att jag inte glömmer det.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Varför är Greg så förbannad på Dexter?

I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag har köpt en lördagsbiljett nu! Bokade även ett hotell.

Jag har också köpt biljett till lördagen. Blir bra med både The Offspring och Bad Religion, hoppas de spelar på samma scen.

Tags for this Thread