Page 297 of 315 FirstFirst ... 197247287295296297298299307 ... LastLast
Results 2,961 to 2,970 of 3147

Thread: Come To Sweden 3

Jag ska börja med att skriva att jag var i Skottland denna vecka, varför jag inte svarat tidigare; kom hem vid ettiden i natt. Trodde att jag hade skrivit det i ett inlägg innan jag åkte. Ber om ursäkt, även om det förmodligen inte gjort någon skada.

Hade varit tråkigt att inte känna igen någonting alls, mon ännu roligare att ha känt igen allt och koppla ihop det med historien. Man ser alltid nya saker när man ser avsnitten igen. Ser man både nya avsnitt Family Guy blir det en annan sak. Samma sak när man ser gamla avsnitt, som man inte sett på ett tag. På samma sätt lär man tycka att de här How I Met Your Mother-avsnitten som var sisådär är bättre senare. Jag kan börja titta på några avsnitt slumpvist av de serier jag har sparade och bläddra igenom. Då kan man stöta på det roliga bitarna och titta på hela avsnittet. Då blir det bättre än vad jag tänkt när avsnittet började och jag började spola fram. Den åttonde säsongen av Family Guy är snart en mittensäsong, de är på tolfte säsongen nu.
    Får hoppas att det blir bättre till nästa OS, om två år. Är det något i sommar-OS du brukar vilja se? För min del är det mindre intressant, men det blir ändå att se lite av något när det är på teve. Det är fler sporter och fler deltagare i sommar-OS också, så det är svårare att inte märka av det. Jag känner att jag haft dålig koll på det här vinter-OS:et.

Jag kan förstå att man satte in uttagen i hallen när man satte in dem, om det är ett äldre hus. I nybyggda hus borde de sitta på mer genomtänkta ställen, att man ska kunna dra sladd varthelst man önskar. Men just för Internetåtkomst skulle jag tro att många använder sig av trådlös lösning. Det är inte helt enkelt att möblera. Som du skriver är kök mer begränsade. För att möblera om i köket skulle man behöva riva ut allting.

Det är bra att man förstår. I Skottland finns en god läsk som heter IRN BRU. Vi fick några 50 cl-burkar av min moster (kostade 50 pence styck, ungefär 5 kronor) och jag märkte att det stod "Sunset Yellow & Ponceau 4R: may have adverse effect on activity and attention in children", alltså färgämnena. Det var kanske bra att det stod på.

Jag vet inte hur det är med äpplen och nu blev jag osäker på hur det var med potatisen och bananerna. Jag hittar inte heller några bra sökresultat. Men det var ett program på teve om hur man skulle bo smartare, där de sade att man skulle ha potatis och bananer nära varandra. Då skulle både potatisen och bananerna hålla längre. Jag har inte prövat att ha dem på något särskilt vis. Frukten har vi i en skål. Det är sällan det blir så pass dåligt att man behöver slänga. Det som händer ibland är att någon tycker att det en bra idé att lägga ny frukt ovanpå den gamla.

Fick du Self Esteem när du köpte I'll Be Waiting? Det var bussigt. Klisterlappar på skivorna är inte roligt. Det blir alltid rester kvar när man försöker ta bort det. På Gotta Get Away kan jag förstå att det står att Smash var en succé. Kanske på Self Esteem, eftersom Come Out and Play var första singeln. Hade man några exemplar när singlarna efter att det slagit stort är det klart att man kan sätta en lapp på.
    Det blev en Pennywise-7", en Dead Kennedys-12" samt KSMB-, Ramones- och No Fun at All-album på cd. 350:- med inträdet. Inga fynd, men No Fun at All-skiven visade sig vara singerad "Ingemar", som sångaren heter. Vet inte om den är äkta, eftersom jag inte hittat några bilder på hans signatur.

Jag tycker att det är kul när man hittar någon annan colaläsk än Coca Cola, Pepsi och butikernas egna. Cuba Cola brukar vara gott, likaså Jolt Cola. Just lösgodis blir det äldrig numer. Choklad är det som går hem bäst. Mjukt gelantingodis tycker jag om, såsom gelegrodor och gelehjärtan. Inte de hårda varianterna som nappar. McDonadls äter jag bara på när jag är med andra som ska äta och jag är lite hungrig, för det mesta när vi varit ute och druckit öl. Men det är sällan. De flesta burgarna där smakar i stort sett likadant. Det är inte väldigt gott, men det mättar. Snabbmat kan variera mycket men man förväntar sig att det ska vara ett visst sätt. Lagar man mat hemma kan man justera efter smak medan man lagar. Desutom har man bara sig själv att skylla om man blir besviken.

Vi får se hur det blir med det. Ja, gräset är grönare på andra sidan. Det hade kunnat varit värre här i Sverige också. Jag tror att det vore bäst att bo i London om man vill se många band.

Det är det jobbiga med programmering, att hålla koll på alla undantag som kan uppstå. Det blir så ful kod att behöva kontrollera om referenspunkten som alla kalendrar man använder går efter ligger på en undantagsdag så att man måste ta hänsyn till det på rätt sätt. Lägger man till nytt undantag måste man se så att det är förenligt med de tidigare undantagen. Jobbigt nog att ha koll på hur många dagar det är i en månad. Är det februari måste man alltid kontrollera om det är skottår. Det i sig är vart fjärde år men inte vart hundrade förutom vart fyra hundrade.

Det jag tycker är jobbigast är nog lillfingrarna, speciellt när jag ska skriva ett l som är på p:s plats på Qwerty. Dem har jag säkert inte använt ofta tidigare. Jag trivs bra med att ha dem som jag har dem nu. J och k sitter väl ändå bredvid varandra, så varför har du k markerad?
    Man får anpassa analysen till vad man faktiskt använder. Jag vet att jag brukade skriva t med höger hand, för jag hade också vänsterhanden stilla på ungefär det vänstraste tredjedelen. Jag tror att jag flyttade på händerna mer till dit bokstäverna var. Om något ord hade många bokstäver till höger, hängde vänsterhanden med och hjälpte till där. Så analysen får man kanske justera en aning och man använder ibland båda händerna för en viss bokstav. Med Dvorak är det tänkt att använda touch-typing-metoden och det är det jag utgick ifrån att man gör i Qwerty i analysen. Jag märkte när jag skulle skriva "idé" att jag tryckte där e sitter på Qwerty och trodde att jag tryckte fel när jag skulle ha accenttecknet. Så jag verkar ha lite Qwerty i fingrarna än.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Jag misstänkte att du var upptagen med något, ingen skada skedd. Vad har du gjort i Skottland?

Man skulle nästan behöva se om hela serien och direkt när något händer tänka på att de kommer att koppla tillbaka till det här senare i serien, nu när man vet sådana händelser. I just Family Guy finns många roliga korta klipp, som kan vara svårt att minnas vilket avsnitt de var i eftersom de inte alltid har jättemycket med handlingen att göra. Samtidigt kanske de kan vara lite mindre roliga om man tar dem ur sitt sammanhang, så då skulle man ändå behöva sitta och titta igenom alla avsnitt för att få se de korta klippen. I mitt huvud är säsong 8 fortfarande sprillans ny men jag får börja tänka om, tiden går så fort.
    Var det två somrar sedan det var sommar-OS? Då tittade jag en hel del, mest för att jag var mycket ensam hemma med min bror och sedan på semester och det blir att man hänger framför tv:n på förmiddagen innan dagen börjar. Som du skriver händer det att man råkar titta lite eftersom det ändå är mycket av det på tv. Det jag tycker är intressant i sommar-OS är triathlon, annars är det inte så mycket mer.

Vårt hus är nog lite äldre, om inte annat så lär det vara det på grund av uttagens placering. Vi kör dock inte på trådlöst nu, så har fått leda sladden förbi lite trösklar och lister. Överhuvudtaget kan det vara svårt med uttagen, om man har otur. Tycker vi har flera grendelare och ändå räcker det knappt. Det blir så när man ska uttag till datorn och allt som ingår, tv och allt som ingår, och så förstås lampor, och så har man gärna något uttag över där man kan ladda mobilen eller koppla in tillfälliga saker.

Ja, det kan ha varit information man gärna vill ta del av. Dock ett finurligt namn på läsken. Det stod nyligen i nyheterna om att någon typ av piller (minns inte vilket) skulle kunna öka risken för ADHD och liknande.

Hur man ska hålla sina frukter vore något för Mythbusters. Eller så får man göra en egen liten undersökning, ex. köpa ett knippe bananer och ha en i kylen, en med plastfolie på, en bredvid potatis och en bredvid citrusfrukter och en testbanan som bara får vara i rumstemperatur. Så kan man se vilken som mognar först. Ibland kan man vara lite lat, så det är bekvämare att lägga ny frukt på den gamla frukten, men i längden vore det förstås bättre att byta plats på frukterna, som de gör i affärerna med matvaror. Där hittar man ju ofta längre bäst före-datum längst in på hyllan.

Ja, jag fick med Self Esteem som en överraskning. Det var prislappar på dem två vinylerna du köpte åt mig, jag började ta bort det ena men det verkade inte vilja lossna så de har fått sitta kvar så länge. Skickade jag någonsin någon bild på hur det blev sedan jag ställde dit de två nya? Jag tror inte jag gjorde det.
    Då fick du i alla fall tag på en hel del, det var kul. Fynden hittar man inte varje gång. Det var kanske dock ett litet fynd om signeringen är äkta.

Även om jag hittar en annan colaläsk så köper jag nog inte. Jag håller mig oftast till det jag vet är gott, än att jag ska våga chansa. Det finns några godissorter som inte innehåller gelatin men som ser ut att göra det. Colaflaskor och syrliga nappar är två av dem. De kan dock innehålla bivax. Jag åt pizza ute på restaurang nyligen, och det var godare än när man beställt hem pizza. Kanske var det omgivningen och att man planerat att man skulle äta pizza. Beställer jag hem är det ofta något man kom på en timme innan bara för att man är hungrig.

Precis, det är ändå helt okej i Sverige. Speciellt om man kan ta sig till de större städerna, så finns det ofta något att se. Det finns också en hel del festivaler, men alla kanske inte har den musikinriktningen man själv vill ha.

Jag använder nog sällan lillfingrarna när jag skriver. Det svåra med att utvärdera hur man använder händerna är att jag skriver ganska snabbt och då hinner jag inte riktigt med att märka hur jag flyttar händerna. Ska jag skriva långsamt så är det lätt att man inte gör som man brukar. Oj då, J och F menade jag förstås. Som du skriver använder man nog båda händerna till vissa bokstäver, beroende på hur bokstaven kombineras med de andra orden. Det lär vara kul när du ser sådana saker, att fingrarna ibland automatiskt går tillbaka till qwerty. Som när man automatiskt sparar en fil till något namn som innehåller a, s och d, bara för att man hanterar musen med höger hand och vänster hand är redo på tangentbordet att bara trycka ner första bästa bokstäver. Dock blir det kanske några andra bokstäver med dvorak?

Vi gjorda väl inte mycket. Vi kom dit på måndagen och gick mestadels runt och tittade i staden. Vi var i Edinburgh som är till storleken ungefär som Göteborg är. Vi var bland annat uppe på slottet. Det är en fin stad, det finns mycket att se. Vi gick till den botaniska trädgården som de har, men den såg tråkig ut. Den är säkert roligare under sommaren. På fredagen träffade vi släkt, mostrar, morfäder, några av deras barn och barnbarn. Några av dem kommer hit vartannat år eller så, men de flesta var det många många år sedan jag träffade. Firade att min mamma skulle fylla 60 år (i tisdags). På lördagen var vi på zoo. Vi bodde på ett hotell vid en av de större gatorna, på gott och ont.

Det har man kanske inte riktigt tid och lust att göra på ett tag. Man kan säkert hitta någon lista med alla referenserna och vilka avsnitt de är från. Det skulle räcka med att bara titta på dem då. En del avsnitt av Family Guy är som en serie, men med roliga klipp mitt i som lika gärna hade kunnat vara någon annanstans. De som ändå har med handlingen att göra på något vis kan ofta också fungera självständigt. Skillnaden man skulle känna vore inte större än om hade ett annat humör när man såg det. Fördelen med att man ser klippet i avsnittet är att man är beredd på att det ska hända något roligt och man har blivit uppvärmd med några skämt tidigare i avsnittet.

Ja. Det är OS vartannat år och vartannat OS är sommar-OS. Det blev att vi satt och tittade under fikarasterna där jag sommarjobbade. Det var inte speciellt intressant och det var inte alla som fikade som tyckte att det var intressant heller. Så det blev bara lite, när det var någon svensk som var med. Annars var det att någon av dem som satte på när det blev lite lugnt och tyst. Sommar-OS blir för mig som vinter-OS, att man tittar när man råkar slå på det i brist på annat.

Att ni får ha många grenuttag är också tecken på att det är ett äldre hus. Jag har fem uttag i mitt rum. Fyra av dem har grenuttag med 3-5 grenar. Ett uttag används väldigt sällan, för det sitter vid taklampströmbrytaren vid dörren där jag inte behöver ha något. Ibland blir det att jag stoppar in batteriladdare där eller hårtrimmern när håret skall klippas.

Det sägs att de inte fick kalla den för Iron Brew eftersom den varken innehåller järn eller är bryggd. Att den inte är bryggd är sanna anledningen, men de bytte båda stavningarna. Hittar du den någonstans, kan jag rekommenderar att du smakar. Den kan dyka upp ibland i större matvaruaffärer och finns ofta i affärer med brittisk mat. Men den kostar mycket mer än i hemländerna.
    Det känns som att de ofta kommer med sådana varningar. Det är svårt att mäta sådana bieffekter och därför tar det tid innan man hittat den i produkten. Produkten kan därför ha konsumerats av många innan effekten ens synts till. Sedan måste man utesluta att det inte är något annat som kan vara orsaken. Just ADHD-diagnosen blir allt vanligare och då blir det lite kontroversiellt om det verkligen är något problem. Så att bara säga ADHD behöver inte betyda så mycket.

Det skulle det kunna vara, ja. Men jag tycker att Mythbusters är lite dåliga på att ta bort slump och placebo i sina försök. Jag tror att det finns många tester att hitta om var hur man ska förvara sina frukter och grönsaker. Däremot är det bara intressant för dem det är problem för, om man lyckas äta upp det man handlat innan det gått förlorat är det inget problem. Man får överväga att bara köpa färre varje gång man handlar eller hitta bättre sätt att förvara allting på. Jag brukar ställa in längst bak i kylen när jag kommer hem, men när jag handlar tar jag de främsta om datumet ändå är rimligt.
    Mythbusters prövade en gång om pyramidformen hade någon magisk effekt på olika saker fann att en pyramidram i någon metall höll ett halvt äpple längre än ett som var utan. Där kom de själva på att det förmodligen var för att sticksågen de delade äpplet med inte var helt ren. Men det kom de bara fram till för att resultatet inte blev som de förväntat sig.

Jag har för mig att lapparna på dem jag köpte var rätt små, de stör inte allt för mycket. Hade någon tanke om att jag borde tagit bort dem, men du kunde ju dubbelkolla att priset jag sagt (och du betalat) stämde. Om du inte var så att jag satte dit lapparna för att få dig att betala mig mer än vad jag betalat för dem. Nej, någon ny bild har du inte visat.
    Då fick du i alla fall tag på en hel del, det var kul. Fynden hittar man inte varje gång. Det var kanske dock ett litet fynd om signeringen är äkta.
    Ja, det är skönt att inte gå tomhänt därifrån. Jag har ju inte haft någon tanke på att köpa cd-skivor där, med de är billiga och det finns cd-skivor som jag skulle vilja ha. Ska titta mer där nästa gång. Jag skickade ett e-brev till en No Fun at All-fansida och frågade på svenska om de skulle kunna verifiera signaturen. Jag skrev dock på svenska och innan jag åkte för att vara borta i en vecka, så i måndags hade jag fått ett svar om att han inte förstod vad jag skrev. Det finns ju gratis översättningstjänster, tänkte jag, men skrev om det jag skev först, på engelska. Har inte fått svar än.

Om den ser intressant ut, kan jag köpa. Det är inte vanligt eftersom de flesta har Pepsi eller Coca-Cola. Jag köper mer sällan en hel liter av något nytt, utan det blir en burk eller glasflaska om 33 cl eller kanske 50 cl. Det visste jag inte att de gjorde, men bivax känns sjystare än gelatin. Äter man pizza på ett ställe som ändå kallar sig restaurang, är pizzan vanligen bättre. Man kan äta pizza på ställen där man också köper med. Där blir de lika bra som om man äter dem hemma, med undantag för omgivningen och att den är något varmare. Jag äter bara pizza när jag vaknar upp hemma hos vänner och de behöver en pizza.

Har man någon udda musiksmak kan man leva med det och ta chanserna som kommer. Sverige är ändå ett rätt lättillgängligt land, om man vill få hit bandet är det möjligt med tjat. Även om man kan behöva starta en egen festival. Det finns numer ingen riktig stor punkfestival i Sverige, men det finns många små.

Jag hade samma problem med att analysera vilka fingrar jag använde med Qwerty, eftersom det gick snabbt. Men jag är säker på att det kunde skifta på mittersta tangenterna och att högerhanden arbetade mycket mer än vänsterhanden. Jag hade problem med min pekdator och kunde inte komma åt Google Play för att installera program, så jag installerade en virtuell maskin för att kunna spela Wordfeud. Problemet är att den är inställd på att använda Qwerty, så de få gånger jag behöver skriva där får jag leta fram tangenterna. Jag har ett hum om var de kan ligga, men jag är inte säker. Men det är ändå intressant hur enkelt det är för mig att hitta dem igen. Det kanske är för att man sparar med musen för några, men man sparar med Ctrl s, tänker jag, och därför kallar man filen för något i stil med asd. Annars är det returtangenten för att verkligen spara när man skrivit in filnamnet i rutan. Aoeu är nog det jag använt om jag inte kallar filen för temp eller ger den ett ordentligt namn, så att jag vet vad det är i filen.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det låter som en trevlig resa med lagom mycket att göra. Det är spännande att träffa släkt som man inte träffat på väldigt länge. Ja, den gatan såg stor ut. Kan tänka mig att det kan ha varit livligt där även på nätterna. Fyllde din mamma alltså år den 4 mars? Det gör min mamma med.

Ja, skämten kan ju bli roligare om man strax innan sett några bra skämt. Då har man med sig en bra känsla. Samma sak om något skämt inte går hem, så kan man bli lite negativ även till resten av avsnittet. Nu var det ett tag sedan det kom något nytt.

Det är vissa sporter som är väldigt publikvänliga där alla kan vara med och titta, som hockey, även om jag själv inte gillar det. I sommar är det fotbolls-VM, då ska jag vara med och tippa igen. Då blir det också roligare att titta. I Melodifestivalstippningen, som är slut nu, gick det sådär. Jag började bra men sedan blev det aldrig bättre, så det räckte till en lägre mittenplacering. Kanske nästa år, som jag alltid tänker efter avslutad tippning.

Vi har sju grenuttag i vardagsrummet. Då är det för både datorer och tv och lampor. Ett av dem behövs dock främst under vinterhalvåret när man har extra ljus uppe. Uttag i högre höjd tycker jag är onödiga. Det syns så tydligt att man drar en sladd därifrån, och om man vill använda det för laddning av exempelvis mobilen, måste man ha ett bord eller något bredvid. Här om dagen kom vi just på att vi har två uttag ovanför diskbänken. det har blivit att man alltid drar ut mikrovågsugnen eller vattenkokaren när man behöver ett uttag, då de sitter bredvid spisen. Dock sitter det uttaget alldeles löst så det är svårt att dra ur sladdarna utan att man en dag drar sönder det. Men nu har det löst sig, totalt finns ju fyra uttag, inte bara två. Det tog nästan tre år att komma på det:)

Jag får se om jag hittar den i någon affär. Jag kommer ihåg att när jag var yngre så kom det ofta rapporter om att man kunde få cancer av många olika livsmedel, t.ex. chips. Senast tror jag hörde det om tomater. Men det är väl lite som nyheten som kom nyligen om att kaffe gör en smart, men att det egentligen är koffeinet i kaffet som ökar uppmärksamheten. Man gör en väldigt stor grej av något mindre häftigt.

Mitt enda problem är bananerna, eftersom jag tar med en till jobbet varje dag. När det har gått några dagar så är den sista bananen lite för brun för att det ska vara gott. Man kan ju inte handla varannan dag bara för att ha perfekta bananer. Jag har tänkt på det i affären, att om man köper en vara man vet att man kommer hinna äta upp innan slutdatumet så bör man ta den, annars ligger de gamla varorna kvar och blir ännu sämre tills de måste slängas. Man tar ju ofta inte den allra fräschaste frukten ur fruktskålen, utan ofta tar man den som ser ut att bli dålig först.

Det var bara vanliga små prislappar så de stör inte. Precis, du kunde ha fifflat med priset där;) Jag ska visa en ny bild snart då. Har inte lagt över bilderna från mobilen på länge så jag har den ännu inte på datorn. Hoppas du får svar på mailet, kunde vara intressant att veta. Ja, man kan ju översätta lätt men personen som svarade orkade kanske inte. Men eftersom du blev tvungen att skriva om det på engelska hoppas man de besvärar sig med att svara, även om de inte kan hjälpa dig.

Bivax kan det även vara på äpplen för att få dem blanka, så det är svårt att komma ifrån. Man vet inte alltid vad man får i sig. Då skulle man behöva ha sin egen lilla trädgård. Det var väldigt länge sedan jag åt American pizza, som det heter. Det åt jag ofta under skoltiden eftersom det fanns en sådan pizzeria i stan. Nu för tiden blir det mest icke-amerikansk pizza. Nu har jag inte heller ätit på pizza på länge. Normalt sett händer det bara någon gång om året, men har blivit något oftare på senare tid.

West Coast Riot var en bra festival för mig, eftersom det är något större band där och därför något mer mainstream. De mindre punkfestivalerna är lite råare och inte så mycket för mig. Men bra för punkarna. Metalfestivaler finns och blir över.

Om man skriver ofta på tangentbord eller mobilen så blir man nog van och det sitter kvar länge. Man borde kunna skriva bra även "i luften" bara genom minnet. Det är som att man inte tittar på tangenterna när man skriver, för man vet ju var de sitter någonstans genom fingrarna, man behöver inte tänka aktivt för att sätta fingret på rätt bokstav. Jag använder ganska ofta skärmklippverktyget, och då döps filerna automatiskt till "skärmklipp", så har man tillslut en massa skärmklipp 2, 3, 4 osv. De enda filer jag döper till t.ex. asd är filer som är just temporära eller filer jag inte bryr mig om jag inte kan hitta direkt igen, t.ex. om jag sparar ner en rolig eller fin bild man hittat och lägger den i sin random-mapp. Det är förstås en fördel att faktiskt ha döpt filen, den dagen man letar efter en viss fil eller behöver söka efter den.

Det finns en del museer där också, som vi pratade lite om att vi kanske skulle gå på. Men ingen var jättesugen, så vi kollade inte ens vad de kostade. Men på slottet gick vi in och det finns några utställningar med historia om monarkin och krigen. Bussarna verkade gå hela nätterna, även om det blev färre linjer i bruk. Polis- och ambulansbilarna tjöt ganska livligt där eftersom det är mycket trafik. Det måste ändå vara den snabbaste vägen för dem. Haha. Ja, hon fyller år 4 mars. Lustigt sammanträffande. Jag den 4 maj och du 4 september. Du heter Johanna och jag Johan.

Det ändrar förväntningarna. Det kan vara liknande med förband. Det är inte som att huvudakten blir sämre, men det hela blir roligare om förbanden är bra band.
    Gäller även förkomiker, så att säga. Jag såg Soran Ismail och Magnus Betnér i måndags med syster och några av hennes kollegor. En av dem hade blivit sjuk och kunde inte följa med, så jag blev tillfrågad ungefär en timme innan jag skulle behöva gå hemifrån. Jag hade inga andra planer. Det var bara de två som uppträdde, ingen förkomiker. Så jag blev lite förvånad hur mycket alla skrattade åt Magnus, som började. Så roliga var inte de första skämten, tyckte jag. Men det blev bättre. I pausen gick jag på toa och stod vid pissoaren bredvid Lars Ohly. Soran tyckte jag var roligare, men det är svårt att säga om det kan ha varit för att Magnus var före, om han var bättre eller för att just hade kissat bredvid Lars.

Ja, så är det. Det är enklare att följa om spelytan är liten och det bara två lag som spelar mot varandra. Jag har sett lite grand av Paralympics och det är intressant att se hur det skiljer sig från dem som spelar utan funktionsnedsättning. Jag tror inte utfallet ändrar sig om du tittar eller inte. ;-) Men det ger säkert mer spänning, speciellt om man inte har någon favorit annars. Jag har nästan missat Melodifestivalen helt, bara eftersom jag inte har varit hemma på lördagar. Som vanligt, tyckte jag inte att det jag har hört varit något speciellt. Ungefär som det är varje år. Jag hoppas för din skull att det blir bättre nästa år.

Där uttagen är högre upp är det nog tänkt att man ska ha ett skrivbord där. Det kan jag tänka mig att tanken var för mitt rum. Mitt skrivbord är för brett för att stå där, utan att vara i vägen för dörren. Men det skulle ändå behövas en grenkontakt för att kunna ha all elektronik där. Jag tycker att den här möbelplaceringen jag har nu är bra. Det var fint att ni hittade den! Haha. Jobbigt att behöva dra ut sladden till mikrovågsugnen, speciellt om det är en sådan variant med klocka som man måste ställa om när man kopplar in mikron igen.

Bland det första jag minns är larmet om akrylamid, som är skadligt och kan ge cancer, finns i höga halter i chips. Sedan försvann det efter någon vecka. Har det blivit mindre skadligt, mindre mängd i livsmedlet eller har ingenting hänt? Det är tråkigt när journalisterna sätter rubriker sådär, att kaffe gör en smartare när det egentligen inte måste vara just kaffet som är orsaken. Det kom någon rapport om att kaffe är bra för motverka vissa typer av cancer vid ett visst intag, men andra rapporter som visar att kaffe är skadligt i stora mängder. Det visar bara på att det inte är kaffe som sådant som orsakar något, utan ämnen i det. Hur mycket man får i sig beror på.

Jag tror att jag klarar av att äta rätt så bruna bananer. De ska vara helt bruna för att jag ska bli lite försiktig. Ett par fläckar rör mig inte i ryggen. Det är bra att du tittar och tänker på datummärkningen. Jag brukar inte tänka på det så mycket, men tar oftast vad som är närmast och kollar att datumet är okej. Jag antar att de ställer nya varor längre bak i hyllorna. Man kan se några som tar ut några paket för att komma åt dem som är längst bak. Även om ett datum har passerat, betyder det inte att varan är dålig. De måste ha lite marginal på livsmedlen.

Jag har prislappen kvar på NOFX-skivan jag köpte för 100 kronor, som är värd ungefär $100. Men på sitter prislappen på skyddsplasten, så jag skulle inte ha något emot att ta bort prislappen därifrån, även om det blir lite klister kvar. Jag har inte fått något svar än, vilket är konstigt. Han svarade på en dag när jag först skrev. Vet inte om han inbillade sig något när det tog mig en vecka att svara honom. Jag skev att jag hade varit iväg. Det är kanske dags att skicka iväg ett till.

Att det är på äpplen har jag nog hört. Det känns bara fånigt, att det är för att få dem blanka. Det kanske ger lite skydd också. En del ser inte blanka ut, så man kunde kanske ta några av varje och testa. Det kanske bara inte syns på dem lika väl. Den amerikanska pizzavarianten har jag nog bara ätit som mikropizza, och det var länge sedan. Tar emot att det ska vara så mycket deg. Varianter med för tunn botten kan vara besvärande också, om de blir för blöta och geggiga. Nu blev jag lite sugen på att äta pizza. Ibland gör jag pizzamacka, med det var ett tag sedan jag hade en sådan också. Kanske blir en i morgon. Gott med Gringo Bandito till.

De små festivalerna har inte alltid något dragplåster för mig heller, men stämningen är trevlig och några band kan man alltid se. Det var länge sedan jag var på någon sådan nu. De är inte dyra, så när de väl har något kan det vara värt att åka en liten bit för att se det man vill se. Metallfestivaler finns i överflöd.
    I går var jag med Stefan hos min kusin och de skulle köpa biljetter till Belgien och frågade om jag skulle med. Jag svarade att jag förmodligen inte hade något val, varpå de instämde och köpte tre flygbiljetter. 2 150:- tur och retur, 1 200:- för biljett med camping. Hoppas att det blir roligt. Hoppas att du kan övertyga dina medresenärer att titta förbi.

Man har det i muskelminnet, så det går även om man inte har något tangentbord framför sig. Övning ger färdighet, men det går att lära en gammal hund att sitta. Man kanske bara behöver använda sig av en annan taktik. Jag hittade en sida där de visa statistik på användningen av olika tangentbordsupplägg för en text man just skrivit. Då påmindes jag om Colemak som är lik Qwerty, men ändå är mycket bättre när det kommer till radanvändningen. Till exempel sitter vissa tangenter för vanliga snabbkommandon (ctrl c, v, s, etc) för att man ska kunna fungera. Frågan är om det är enklare att bara ändra det man är van vid lite grand, eller om det är bättre att börja på något helt annat.
    Jag vet inte vad skärmklippverktyget är, men det är bättre att filerna heter skärmklipp och inte bara slumpvisa tecken. Om man inte själv får bestämma filens namn, får man bara acceptera och vänja sig vid konsekvenserna.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Slott och kyrkor är sådant man ofta besöker. Även museer om de lockar. Om de är gratis eller åtminstone ganska billiga är det lätt att man slinker in ändå och tittar lite. Om det bara är för någon vecka kan man stå ut med att bo vid en livlig gata. Om man inte är van kan det nog bli jobbigt efter ett tag. Ja, lustiga sammanträffanden. Isaac fyller år 4 augusti så han kan också hänga på listan med folk som fyller år den fjärde;) Mina båda ponnyer fyller år 10 maj, det är också ett sammanträffande.

Huvudbandet kanske till och med kan bli bättre om förbanden är dåliga. Fast man blir på bättre humör om det är bra förband.
    Det kanske kan vara så att folk skrattar mycket i början för att man ska skratta, men efter ett tag kommer man in i det och då skrattar folk för att det faktiskt är roligt. Ingen av dem är mina favoritkomiker men om jag blivit medbjuden hade jag följt med. Ja, Lars Ohly kanske påverkade dig, haha. Var han också och såg showen? Vilken rolig situation att träffa en sådan person i.

Jag har inte sett så mycket Paralympics, bara det som visats i sportsammandragen i nyhetssändningarna. En del har det inte framgått vad de har för nedsättning när man ser dem. Det roliga med att ändå titta på Melodifestivalen är att se om bidragen var så bra/dåliga som man trodde efter att bedömt dem på 1 minut av framträdandet vid repetitionerna. Sen hejar man på de bidrag man tippat vidare förstås, och om de inte går vidare kan man taktikheja på andra bidrag som kan göra att man i alla fall inte förlorar mer poäng. Jag var helt säker på att Sanna Nielsen hade vinnarlåten direkt efter att hon framfört sin låt i deltävling två, och så var det också.

Det är rimligt ju. Vi har dock fem sådana uttag som sitter högre upp, ett av dem sitter i hallen innanför dörren. Jag vet inte vad man skulle behöva koppla in det uttag, där finns inte plats för mycket alls. Vårt skrivbord är stort så det kan vi bara ha på en plats. Det är ett enormt stort hörnskrivbord, som vi båda får plats att sitta vid. Det är en äldre mikrovågsugn så den har ingen klocka. Det var kanske tur det, så slapp vi ett problem! Nu är livet mycket lättare:)

Jag vet inte var rapporterna om chips tog vägen. Det ämnet bör ju dessutom kunna finnas i fler produkter. Det är som den här Celsius-drycken som ”alla” verkar dricka just nu, åtminstone de som går på gymmet. Jag vet inte riktigt vad den kom ifrån och hur den slog igenom, men den forskning som hänvisas till, att drycken ökar ämnesomsättningen och så, är några studier som refererar till varandra. Den innehåller tydligen vissa ämnen som kan ifrågasättas, som taurin och sukralos. I alla fall, där har hysterin gått åt andra hållet, att många dricker den men inte många verkar ha funderat på vad som ska vara så utomordentligt bra med den. Sedan är det väl så med väldigt många produkter, att man kan ifrågasätta vad som är bra eller dåligt med dem, men just nu är det Celsius som verkar vara höjd till skyarna. Precis som med kaffe är det troligtvis inte drycken i sig, utan något ämne som är bra.

Jag kan äta några bruna fläckar men det är lika gott då. Nu har jag dock börjat använda brunare bananer till att blanda ner i havregrynsgröt. Då blir det godare gröt och bananerna kommer till användning. Om inte annat ser man på ett livsmedel när det verkligen har passerat bäst före datum. Grönsaker har ju ingen märkning så där får man själv välja en fin grönsak och ansvara för att slänga den när den blivit dålig. Om jag har gjort hummus eller bönpastej kan jag glömma bort att den kan bli dålig, då det inte brukar märkas något särskilt på den. Det skulle vara om den fick stå väldigt länge. Har man blandat i någon färsk grönsak får man också tänka på hur länge den grönsaken borde klara sig.

Prislapparna på mina skivor sitter också på plasten, så det är tur det i alla fall. Ja, du får ligga på lite.

Många röda äpplen är blanka, vissa ser inte ens äkta ut. Om man jämför med egna äpplen eller med svenska äpplen som säljs på hösten så är de inte alls lika blanka. Det var längesen jag åt mikropizza också. Nu blev jag sugen på det. Jag åt det oftare när jag gick i skolan, och man ibland slutade tidigare eller hade studiedag och man var hungrig. Vad är en pizzamacka? Jag brukar göra en macka som jag första gången jag gjorde den kallade för Scooby Doo-macka, och senare visade det sig att det redan verkar vara ett uttryck? Min macka är att ta lite av det man råkar ha hemma, oftast blir det bostongurka, ketchup och senap. Första gången jag gjorde den var det med salladsrester från wraps. Du kanske är mer insatt? Jag hittar inte mycket när jag googlar och jag har inte sett Scooby Doo. Om begreppet redan fanns kanske jag hört det någon gång och därför använde mig av det. Det är konstigt.

Jag har försökt kolla lite hur man kan ta sig till Groezrock från Düsseldorf, men det är svårt att hitta något. Det går förstås tåg till närliggande städer men det tar lång tid för en sträcka som inte alls ser lång ut, och sen är frågan vilken stad som är bäst att ta sig till, därifrån det kanske går festivalbussar eller liknande. Var landar ni med flyget, hur tar ni er till festivalen och hur tar ni er därifrån? Om det verkar finnas en relativt enkel lösning kanske man åker, verkar det besvärligt eller tar halva dagen så får det vara. Vi ska ju hinna med annat planerat också! Det var inte så farligt dyrt för er. Det blir bara som en lite extra dyr tågresa om det hade varit i Sverige. Idag är det 103 dagar kvar till Sverige-spelningen, snart går vi ner på tvåsiffrigt.

Det skulle vara lite jobbigt i början att starta om på något helt nytt, men om man fått det rekommenderat kan det vara värt att prova. När man väl kan det så kanske det visar sig att det var bättre än det man hade innan. Jag har dock lite svårt att prova nytt om jag är nöjd med det jag har. Även om det skulle kunna bli bättre är jag bekväm och vil fortsätta som jag gör, om det inte är en förbättring jag gärna vill ha. Skärmklippverktyget är som print screen men man markerar själv vilken del av skärmen man vill klippa ut. På så vis slipper man göra en print screen och sen öppna filen för att beskära den.

Eftersom kyrkor ofta är gratis, kan det vara ballt att gå in och se. I Edinburgh ser alla byggnader lite gotiska ut och är balla på det sättet. Då räckte det att gå runt och titta på det som fanns. Det kändes som att de hade många statyer och monument. Det kan man ha här hemma också, men man är lite hemmablind. När vi gick runt observerade jag åtminstone fyra skivaffärer. Den jag reagerade mest på var den som hade en NOFX-skiva i fönstret. Den ville jag gå in i, men de andra ville inte så det blev inget skivbläddrande. Jag tror inte att jag skulle ha köpt någon, bara för att det verkade inte helt säkert att ta med. Vore i handbagaget i sådant fall.
    Många fyror alltså. Jag känner fyra personer som fyller år 31:a maj. Lustigt med ponnyerna också, så vidare de inte råkar vara tvillingar. Jag gick i mellan- och högstadiet med trillingar, som fyllde år samma dag. :-O På gymnasiet var det en kille i klassen som fyllde år 29 februari.

Jag tänker att man kanske inte blir lika sugen när förbanden inte har presterat bra. Men det kanske kan göra att man är mer lättmottaglig för bandet man vill se. Konklusionen blir väl att man inte kan ha en allmän teori om det. :-)
    Så skulle det kunna vara, att man förväntar sig att skratta och därför skrattar. Sedan blir det en större effekt eftersom man hör alla andra skratta, som i komediserier. Jag vet inte om jag skulle kalla någon av dem för favoriter, men jag vet inte vilka förutom Kristoffer Appelquist jag skulle tänka mig att kalla för favoriter. Jag såg för någon vecka sedan att jag precis missade att han var här. Soran tog bland annat upp när SD-politiker kallade honom för "babben" och han skämtade om att han inte var Babben Larsson. Det lite lustiga i det är att jag såg Babben med Magnus för några år sedan. Haha. Jag antar att han var där för att se på showen och inte bara för att lätta på trycket. Det var en rätt lång kö när jag kom till toan och Lars hade några platser framför mig, men jag fick gå förbi dem. Förmodligen ville de bara inte stå vid pissoaren. För några år sedan såg jag honom utanför Globen när jag skulle se Rise Against. Hade kanske varit roligt för honom om jag hade berättat det då.

Ibland är det inte alls tydligt vad för nedsättning de har. Andra sporter hänger på att man har en viss typ av nedsättning. Kul med blinda som åker störtlopp. Lyssnar du på låtarna innan de visas på teve? Det blir ju inte samma sak som att döma framträdandet när man ser dem först. Fast det är kanske är den på repetitionsinspelningen ni lägger era tips. Så klart att du kan komma nu och säga att du redan då visste att hon skulle vinna. ;-)

Om ni har varit inne hos någon granne med liknande lägenhet kanske ni kan får inspiration till vad man kan ha dem till. Har ni verkligen användning kanske ni kan ta bort dem och hänga upp en tavla. Eller hänga upp en tavla så att man inte behöver se uttagen. Då får ni en kanske en överraskning den dagen ni ska packa ihop. Vi har en strömbrytare i hallen som jag brukar undra vad den gör, men senaste tiden (3-4 åren) har jag haft koll på den. Det är två strömbrytare till samma lampa och jag använder aldrig den "nya". Jag har bara bott i det här huset i hela mitt liv, så jag borde haft lite bättre koll.

Jag vet inte var rapporterna om chips tog vägen. Det ämnet bör ju dessutom kunna finnas i fler produkter. Det är som den här Celsius-drycken som ”alla” verkar dricka just nu, åtminstone de som går på gymmet. Jag vet inte riktigt vad den kom ifrån och hur den slog igenom, men den forskning som hänvisas till, att drycken ökar ämnesomsättningen och så, är några studier som refererar till varandra. Den innehåller tydligen vissa ämnen som kan ifrågasättas, som taurin och sukralos. I alla fall, där har hysterin gått åt andra hållet, att många dricker den men inte många verkar ha funderat på vad som ska vara så utomordentligt bra med den. Sedan är det väl så med väldigt många produkter, att man kan ifrågasätta vad som är bra eller dåligt med dem, men just nu är det Celsius som verkar vara höjd till skyarna. Precis som med kaffe är det troligtvis inte drycken i sig, utan något ämne som är bra.

Vi får hålla utkik för att se om det kommer en andra våg. Jag kan inte säga att jag hört talas om någon dryck som kallas Celsius. Jag har läst något om sådana "cirkelstudier", där de i stort sett bara refererar till varandra. Det är vanligt hos företag som vill visa att deras produkt är bra. Man kan i bästa fall hitta en gammal artikel som säger att man kan kanske observera någon effekt av ämnet, i den riktning som gynnar företaget. Jag såg för någon vecka sedan en artikel om en 18-årig flicka som hade fått tre stycken hjärtattacker under en kväll. Hon hade druckit tio stycken drinkar med energidryck och sprit på två timmar, alltså en var 12:e minut. Hon fick den första dagen efter, när hon hade vaknat och sedan två när hon fick hjärtmassage. Det måste ha varit mer än en liter energidryck och det känns extremt. Man kanske kan tänka sig att någon dricker det under en dag. Vet inte om det blir värre med alkohol.

Vi hade två väldigt bruna bananer som jag frös in för att man kunde kanske ha det till något. Sedan prövade jag att ha det i havregrynsgröt, men då blev det i stort sett oätligt. Var värt ett försök. Jag åt en banan med gula fläckar häromdagen. Det var inte den godaste jag ätit, men det var inga problem att äta den. Är man osäker på om någonting har blivit dåligt genom att titta, får man lukta eller smaka på den. Det gör jag även med märkt mat. Så länge man försöker kontrollera och ha koll på sina varor och lär sig när det har blivit, är det bra. Det skulle aldrig falla mig in att slänga någonting bara för att datumet har passerat.

Jag kanske ska ta och skriva ett brev nu, för att höra om han kan hjälpa. Annars kanske man kan fråga någon som använder Facebook att höra med någon grupp där. Det är någon som säljer första Offspringplattan från 1989 på Ebay nu för 2 540:- inklusive frakt. Jag hörde av mig till annonsören för att få veta om den har Cargomärket bak. Det har jag inte heller fått något svar om.

Har man bara sett äpplen så ser de ut som de ska. Plastäpplen ser möjligen mycket naturligare ut för dem. Pizzamacka är en smörgås med ketchup, skinka och ost på som man kan värma in mikron tills osten smält. Givetvis kan man ha annat på också, om man vill. Går även att göra i ugn. Jag har hört uttrycket Scooby Doo-macka, men vet inte om det är något specifikt recept. Vad jag minns från serien är att de Shaggy och Scooby brukar göra höga dubbelmackor med ungefär allting på. Det kanske är definierat som det du gör, att man tar vad man har hemma.

Vi åker till Bryssel med SAS, men har inte någon plan om hur vi tar oss därifrån. Det borde finnas sätt att ta sig dit. Stefan filosoferade kring om det inte vore möjligt att ta en taxi från flygplatsen till festivalen. Det är ändå "bara" ungefär en timmes resa. Just därför känns det som att borde gå något tåg där mellan som ändå vore billigare. Enligt Google kartor skulle en resa från Düsseldorf ta ungefär en och en halv timme. Jag antar att det är med bil de gör beräkningen. Kanske skulle ta och höra med Tijs som också ska dit. Mellan tummen ock pekfingret är det inte mycket längre mellan Amsterdam och Meerhout än mellan Stockholm och Norrköping. När min kusin och jag var i England köpte vi resa till och från Bristol som inte var så fasligt dyrt. Ungefär 800 kronor för två personer, om jag inte minns fel. Det måste ha kostat långt över tusenlappen i Sverige, tänker jag. Snart dags att köpa tågbiljetter till och från Norrköping, när de är som billigast. Det måste vara tvåsiffrigt tills festivalen börjar nu.

Det vore intressant om någon jag känner bytte till Colemak, för att se vad hen tycker om det. Jag tror ingen jag känner någon som använder något annat än Qwerty. Det tog mig ett par åt att börja byta, från att jag tänkte att det vore kul att testa på tills jag började pröva mig fram. Nu är jag nöjd. Det jag skulle vilja ändra på med Dvorak nu är att byta plats på w och k. K används mycket mer i svenskan än w, men har en sämre plats. Det är nästan så att man skulle skapa ett helt nytt uppläpp, men eftersom man skriver på engelska nästan varje dag kan det vara bra att ha en liten blandning. Men just k vill jag gärna flytta på.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det här verkar vara den senaste listan.

All I Want
    Bad Habit
    Come Out and Play
    Days Go By
    Original Prankster
    Want You Bad
    Have You Ever
    Staring at the Sun
    Hit That
    Kristy, Are You Doing Okay?
    Why Don't You Get a Job?
    Americana
    You're Gonna Go Far, Kid
    (Can't Get My) Head Around You
    Pretty Fly (For a White Guy)
    The Kids Aren't Alright
    Self Esteem

Plocka bort Kristy och släng in något ösigare så är jag rätt nöjd. Hit That kan också få försvinna. När jag kollade listorna från lite tidigare i år var Gone Away med på några listor, den skulle fan vara en dröm att höra live.

Att öppna med All I Want är ju bortom fantastiskt. Snacka om att få igång publiken.

När vi åker till Tyskland är planen att gå och titta i Kölner Dom i Köln. Jag har varit utanför och sett den men aldrig gått in i den, så det tänker jag mig att jag ska göra nu. Även om jag personligen inte har så mycket nytta av en kyrka så är det ändå mysigt inne i dem, en speciell känsla. Speciellt om det är en väldigt gammal kyrka, men det mesta blir häftigare i takt med att det blir äldre. Synd att du inte kunde gå in i skivaffären, det verkade ju lovande i fönstret.
    Ja, många fyror. Och min bror fyller år 31 maj. Ponnyerna är av samma ras men har inte samma släkt, och så är det ett år skillnad mellan dem, men det hade varit ännu mer sammanträffande om de varit tvillingar till och med;) Trillingar träffar man inte på så ofta. Tvillingar finns lite här och var. I högstadiet gick jag i samma klass med ett tvillingpar och jag lärde mig se en viss skillnad på dem, men om jag bara såg en i taget kunde det vara svårare att veta vem det var.

Nej precis, det kan variera hur man sedan upplever konserten efter förbanden.
    Det var synd att du missade honom. Jag har några favoritkomiker men jag vet inte om de gör stå upp-komik. Vissa är roliga i vissa serier men inte i andra, då beror det också på vem som skrivit manus. Då kan man undra om han var utanför Globen för att se Rise Against. Säkert inte omöjligt. Ja, nästa gång du ser honom är det nog dags att säga hej.

Jag såg några som åkte skidor och det enda ”avvikande” var att det inte såg ut att gå riktigt så fort. Ja, jag lyssnar på 1 minuts-klippen, då ser man lite av framträdandet också så man har en aning om hur det kommer se ut på lördagen när det är dags. Under lördagen släpps också hela låten om man vill lyssna mer. Det är dock upp till en själv hur mycket man vill lyssna och reka inför tippningen. Vissa går på odds, andra har inte hört låtarna alls osv. Jag har vittnen som hört mig säga att jag trodde på henne hela vägen, men visst låter det lite suspekt när man hävdar det efteråt;)

Uttagen sitter vid dörrkarmarna så de är inte mycket i vägen, men visst vore det mer praktiskt att ha dem i golvhöjd. Roligt att du inte vetat vad strömbrytaren går till, speciellt nu när du bott där hela livet. Hemma hos mina föräldrar finns några lampor som har dubbla lampknappar. Det har hänt att två personer tänkt tända en lampa samtidigt vid varsin knapp, så att det slutar med att lampan förblir släckt. Det är dock praktiskt, framför allt i trappan där det är en knapp ovanför och en nedanför, ifall det är mörkt och man ska byta våning.

När företag gör sådana studier bara för att försöka bevisa produkten, känns det som att produkten antagligen inte är bättre än något annat liknande men man försöker få den att framstå som bättre genom att fokusera på vissa saker. Till exempel ska Celsius vara uppiggande vilket beror på koffeinet, och öka ämnesomsättningen vilket beror på ett ämne (minns inte vilket) som finns i andra produkter med. Det sägs ju att energidrycker och alkohol inte är en bra blandning men det är inget jag har någon större koll på. Antagligen fungerar det i mindre mängder, eftersom man kan köpa t.ex. vodka och red bull tillsammans, men, som med mycket annat, händer det väl något när man dricker för mycket. Dock lät det som att hon drack ganska mycket sprit på den tiden också, bara det i sig lär inte ha varit så bra. Men det är läskigt att man får en hjärtattack när man är så ung.

Varför blev gröten oätlig? Var det inte gott eller var bananerna dåliga? Jag brukar inte heller slänga något bara för att datumet passerat, men yoghurt och sådant har jag svårt att äta om det gått ut. Kanske för att man rädd för att det ska vara klumpar i, vilket inte känns så gott. Det är många som inte tycker om att äta mat som har stått framme i rumstemperatur, jämfört så tycker jag att det är mindre otrevligt än att äta utgången mat. Då menar jag mat som stått framme t.ex. en halv eller hel dag beroende på vad det är. Jag tänker mig att mat som stått framme lite för länge inte har hunnit bli hur dålig som helst, men mat som stått i ett kylskåp och börjat gå över tiden är värre.

Det är visst inte många som vill svara på mail. Om man ska köpa första skivan för 2540 kr vill man gärna att det ska vara rätt.

Aha, det låter gott. Nu kom jag på att jag förut brukade värma runda vetebröd med ost på i mikron. Lite liknande men inte lika mycket innehåll. Du kan ha oregano på för att få ännu mer pizzamacka, men det kanske du redan har. Då antar jag att jag någon gång hört det uttrycket och därför råkade kalla mackan för Scooby Doo, fast jag trodde att jag kom på det själv. Annat verkar osannolikt.

Okej. Jag läste att det skulle finnas en festivalbuss, Metalbus, eller något, och även någon typ av Euro-linje som skulle gå från Düsseldorf, men jag hittade ingen ny information om det, bara från något annat år. Jag kan i och för sig höra med min bror som är på plats, han kanske har hunnit lära sig tåg- och bussystemet och har lättare att kolla upp det på plats. Ja, taxi kan vara smidigt för er om ni inte hittar något billigare. Vi tar bilen till Norrköping igen, men det låter som en bra idé att köpa tågbiljett snart. Jag tänker att det kanske kan bli ont om biljetter omkring de dagarna som festivalen är. Nu är det tvåsiffrigt, 99 dagar.

Precis, om du använder tangentbordet mycket till engelska så kan det definitivt vara värt att ha Dvorak. Jag skriver inte på engelska ofta, mer än korta fraser eller till och med bara enstaka ord. Då är det värre med mobilen som vill rätta all engelska till liknande svenska ord. Man får bygga sitt eget tangentbord och få den ultimata placeringen av bokstäverna och andra kommandon. Det skulle nog ta tid att prova sig fram.

Rockklassiker kör en live inspelning med offspring just nu.

Jaha där ser man, blir kanske att ta sej till danmark nu också då.

Tags for this Thread