Page 299 of 315 FirstFirst ... 199249289297298299300301309 ... LastLast
Results 2,981 to 2,990 of 3148

Thread: Come To Sweden 3

Det att folk tar fel på rösten i telefonen har hänt mig med. Ibland har min mammas vänner ringt på hemtelefonen och börjat samtala med mig när jag svarar för att de tror att jag är hon. Jag presenterar mig dock alltid med namn men ibland tar man kanske inte in namnet om man ändå vet vem man har ringt till.

Ja, de nya serierna är lite samma sak av sådant man redan har sett. Med samma skådespelare som är aktuella nu blir det förstås ännu mer samma sak. Även David och Johan spelar ungefär sådana roller som de oftast har, om än i en ny miljö med en ny handling. Så är det visserligen med de flesta skådespelare, att om man en gång spelat en viss typ av roll blir de kommande rollerna något liknande. När man sedan ser personen i en annan roll blir det väldigt annorlunda.
    Det har han säkert varit, framför allt om han nu som lite äldre håller sig i närheten av dem. Man kan stå i bakre kanten av moshpiten för då har man fri syn framåt eftersom ingen står direkt framför en. Det kanske var hans plan. Snart 60 år lät gammalt, i alla fall för att hänga i den röjigaste delen av publiken.

Precis, några lag kan man anta kommer gå bra för eftersom de ”ska” vara bättre än de andra. Det är inget lag som åker ut för att någon tycker de ska åka ut. Men, man vet aldrig och det är svårt att få alla placeringar rätt.

Jag ska åka till mina föräldrar idag så då kan ju titta hur det är tänkt med de tre knapparna. Troligtvtis skulle man bli förvirrad om man bytte knapparna nu. Ofta vänjer man sig hur det är och tänder den lampa man vill tända utan att tänka på vilken knapp det ska vara.

Jag tänker mig att det kanske är bäst att inte upptäcka vissa saker, för om man vet om att man har det kan man börja påverkas av det för att man vet om det. Hur man tänker spelar ju en stor roll för hur man mår. Visserligen är det viktigt att få veta om man är sjuk och om det är något som ska behandlas, men med enklare åkommor som t.ex. en inflammation i en muskel, kanske man inte känner efter så noga och då fungerar allt bra ändå. Om någon dock diagnosticerar det så blir man plötsligt försiktig och i längden kanske också sämre.

Jag brukar inte ta plastpåse om jag bara ska ha en frukt. Jag brukar i alla fall spara sådana plastpåsar och använda dem när man fryser in något eller behöver lägga något i kylskåpet i en plastpåse. Då kan man använda påsen två gånger i alla fall. Det blir svårt om man ska tänka på allt man slösar på och allt man skulle kunna spara mer på. Man får försöka och i alla fall göra så gott man kan.

Jag köpte ju en Rise Against-vinyl, men egentligen är det Isaac som ska ha den eftersom det räcker för mig att ha Offspring-vinylerna. Med andra band har jag cd-skivorna. Det är jobbigt att vänta en vecka på att budgivningen ska sluta. Jag har inte lagt något bud ännu men gör det när det är någon dag kvar och ser vad som händer. Än så länge är det bara ett par bud.

Kul, så har det varit för mig med mycket annan snabbmat, att det man är besviken efteråt för minnet var bättre än maten. Dock har det inte blivit så med tacos, tvärtom har jag nog ätit det mer det senaste året än jag gjort under resten av min livstid. Jag är ofta sugen på det och det är lika gott varje gång.

Det blir en snabbvisit i Nederländerna. Kanske man ser något roligt man vill stanna och titta på, en väderkvarn eller så. Det blir mitt första besök i Belgien i alla fall, i det landet har jag aldrig varit. Vi har köpt biljetter nu också, jag, min bror och Isaac. Från att ha tänkt att jag kanske skulle behöva missa den spelningen pga. svårigheter att ta sig dit, så är det kul att antalet dagar till nästa konsert har halverats. Jag har bränt en ny skiva med blandade låtar från Offsprings senaste festivalspelningar, som jag ska inviga idag. Jag passade på att sortera skivorna jag har liggande i bilen också, då flera av dem varit omärkta. En skiva hade brutits i mitten.

Det är inga problem i alla fall om du inte tycker att du ser dåligt. Jag menade att jag inte ser bra med glasögonen, inte att jag inte ser bra ut. Dock är det, som du skrev, en vanesak och antagligen också en anledning till att jag mycket sällan har glasögonen ute bland folk, för att man inte är van vid hur man ser ut i dem. Det är kul att de började se underliga ut och inte se finare ut.

Jag tror att jag har läst här att Biggest offspring fan också ska till Bråvalla.

Så att du har blivit misstagen för din mamma?! Det verkar mer underligt, än om de hade tagit dig för din syster på rösten. Jag presenterar mig också alltid med mitt namn när jag svarar, även i dag när det finns mindre behov till det. Det är lite underligt när mina vänner svarar med sina namn, när jag vet att det är de som ringer mig.
    När jag var fyra eller fem år, ringde min faster oss, för att gratta min pappa på födelsedagen. Men hon sade inte vem det var, men givetvis hörde jag vem det var. Då sade jag till min pappa att det var någon som ville prata med honom, men jag visste inte vem det var. Han blev lite sur på sin syster och under några år därefter när hon ringde och jag svarade frågade hon om jag hörde vem det var.

Det blir samma tendenser som i amerikanska serier och komedifilmer. Det har du rätt i, när en skådis blir känd för en viss roll blir man rollsatt som det ganska mycket. Det blir därför tråkigt att titta på filmer, för man tänker ändå på andra roller de har gjort och vilka de är. Om det inte är så att det gör ett bra jobb, att de spelar rollen riktigt bra. Att göra det ibland är förståeligt, eftersom de får en enkel lön från det. Men det kan inte vara kul att bara ta sådana roller. Det blir kanske så främst för att de håller varandra om ryggen.
    Enligt Wikipedia ska han vara 57 år gammal. Jag brukar ibland hålla mig vid moshen när det är ett mindre intressant band jag ser. För då, som du skriver, har man god sikt. Jag tror mig kunna ta emot folk, om de skulle komma mot mig. Hoppas att Lars håller koll, så att han inte får några hårda smällar eller välter.

Det finns den mänskliga faktorn. Låten i Melodifestivalen skulle inte ändras mycket om en artist inte sjöng alls, skulle jag tro. Men om en spelare spelar dåligt, märks det. Förmodligen byts den spelaren ut mot en annan, om det skulle vara så.

Du får rapportera om du kommer fram till något. Det tar tid att vänja om sig när man flyttar på knapparna. Är det bara att rätta till så att knapparna hamnar i samma läge, vänjer man sig snabbt.

Det är en svår moralisk fråga. Är det bättre att veta att man kommer att dö om en viss tid eller inte? Även om man inte dör av åkomman, kanske man ändrar blir negativa, ledsen och tänker på det hela tiden. Depression finns det ju hjälp mot, men det vore kanske bättra att inte ha fått veta något. Svårt att veta innan. Det är ändå mindre fel att säga sanningen, säga som det är, när man inte vet vad följden kan bli. Ta smällarna som de kommer.

Jag tänker att man borde kunna ta med sig och använda påsarna nästa gång man går och handlar, precis som bärkassarna i plast man ibland tar. Man sparar dem i alla fall alltid till när man behöver en påse till något, slänger aldrig bort dem bara för att man har kommit hem med varorna. Tankarna om var man kan oslösa får man ta när de kommer. Som att man hittar en genväg, då börjar man ta det när man kan.

Jag funderade på om det var till Isaac du köpte den. Är det hans andra vinyl då? Stefan har under ett tag pratat om att Revolutions Per Minute är en bra skiva. Men den hittar han kanske på nästa skivmässa. Har du inga andra band du kan tänka dig att skaffa? Om än senare, när du har Offsprings. De skivorna ligger ganska lågt fortfarande, men det är långt kvar. De har legat kring 200:- på skivmässorna, så kring det är kanske vad du får lägga.

McDonalds är alltid en besvikelse, den gången om året jag äter där. Annars är det pizza den snabbmat det blir ibland, men sällan det också. Det kan variera sig mycket i pris och kvalité. Det har aldrig varit någon stor del av mitt liv, snabbmat. Det var bara vid speciella tillfällen som man kunde gå till Clock när jag var liten. Sedan blev Clock McDonalds. Vi hade en pizzeria nära, som vi beställde hem ifrån när det bara var mina syskon och jag som skulle äta.

Ja väderkvarnar är ju jätteroliga! Jag har inte heller varit i Belgien tidigare. Får se hur mycket det blir att se av landet, det beror på hur länge vi är i Bryssel när vi landat och ska hem. Men eftersom vi ska ta oss från Bryssel en bit, ser man i alla fall en del av landet. Våfflor borde ju finnas att köpa på festvalen, om man är sugen. Vad mer finns det att göra i det landet? Är det en vecka när politiker sitter i där kanske man kan hälsa på dem. Jag håller tummarna för en Smash-spelning på Groezrock. Om det bara är en plats de ska spela igenom den på, är det där, på en av de största punkrockfestivalerna.

Nej, det känner jag inte att jag gör. Ursäkta, jag läste den biten lite fort, det tillkom ett "ut". Du och din syster kanske inte blir lika lika om du bar glasögon. (Nu vore det lustigt om du skrev att hon bär glasögon.) Jag har tänkt lite på det också och det kan ha att göra med att man inte är bra på att sminka sig när man börjar. Sedan tänker jag att man i den åldern inte borde vara i behov av att sminka sig. Är man fortfarande ung, behöver man ingenting dölja.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Ja, jag tycker också det är underligt. Jag tror det är något med att vi pratar med lika svängningar i rösten, eller hur man ska säga, för de som ringt har då sagt att vi låter lika. Men man har ju bara hunnit sagt hej och vem man är, så de hör nog bara rösten och att den låter bekant och då börjar de prata om det de ringde om.
    Det är förstås bra att presentera sig men som sagt, nu för tiden behövs det inte alltid eftersom man vet vem som ringer. Det blir att man säger vem man är även när man ringer till någon som ser att man ringer, framför allt om någon av personerna inte väntat sig samtalet just då.

Många skådespelare i komedifilmer provar ofta på att någon gång göra ett drama eller liknande. Det är nog mer sällan det är åt andra hållet, tycker jag, men vet egentligen inte. De komedifilmer jag ser är ofta samma gäng som gör, då kanske det inte blir så att man tar in någon annan skådespelare som inte brukar spela komedier.
    För mig har det gått bra att ta emot folk men man har också folk bakom sig som backar upp om man själv inte klarar av det. Jag är inte så stor, vilket är en klar nackdel i sådana situationer. Det skulle vara skillnad om det var 90% tjejer i publiken, men det händer sällan. Det skulle kunna hända men vore ovant om en politiker kommer till jobbet och är sliten för att denne varit i en moshpit.

Den stora knappen var längst in mot rummet, den man tänder taklampan med. Knapparna som sitter utanför tänder i trappan och i fönstret. Det är logiskt att den stora knappen tänder taklampan men den borde ha suttit längst ut, dvs. mest lättillgänglig. Jag upptäckte dessutom ett till rum där det finns två knappar men bara en lampa. Det är bara ett litet rum där datorn står, men det är nog två knappar för att det finns en ytterdörr i rummet, så då kan man komma in genom ytterdörren och tända taklampan direkt utan att behöva gå några meter genom rummet för att komma åt knappen som man annars alltid använder. Jag skulle tro att det är tanken.

Precis, svårt att veta. Om man inte blir negativ av att få ett sådant besked, kanske man istället kan försöka göra det bästa av den tid man har kvar, och det kan ju ändra hur man vill göra med sitt liv om man vet att man eventuellt kan dö i förtid av sin sjukdom. Om inte annat kan det vara bra att veta varför man mår som man mår, oavsett om det kommer att påverka hur länge man lever. När jag gjorde ett personlighetstest (Myer briggs-testet), även om ett test man gör själv inte är hela sanningen, så kunde det ändå klara upp en del om hur man är och hur man tänker. Samma lär gälla för en sjukdom om man får fysiska symtom, att det kan vara skönt att få en diagnos på det så att man vet vad det beror på.

Det skulle man kunna göra, återanvända dem till det man tog dem för från början. Jag brukar använda tygpåsar vid handling, det är bara om man ska handla oplanerat som man inte har dem med sig och får köpa en plastkasse istället.

Det stämmer att det är hans andra vinyl. Vad bra koll du har, men jag/vi kanske har sagt det förut. Ja, får hoppas han hittar den vid ett annat tillfälle. Jag skulle gärna ha Ghost-vinyler, eller något mysigt som Tiger Army, annars skulle det väl vara Bad Religion som skulle vara nästa band att samla på. Den ena Offspring-skivan har höjts något nu. Ska nog lägga ett bud imorgon, om man väntar lite är det kanske alltid någon som faller bort som inte hinner gå in och titta hur det går. Just när auktionerna går ut har jag inte möjlighet att vakta, så jag får lägga en summa och så går det som det går. Men jag vill gärna ha dem.

Det är samma för mig, jag har inte heller växt upp med snabbmat. Första gången min familj var på McDonalds när jag var yngre försökte vi beställa korv. Sådan var okunskapen om snabbmatskedjorna. Det var också bara vid speciella tillfällen vi köpte snabbmat.

Man har i alla fall säga att man varit där och som du skriver, sett lite grann av landet. Det enda jag vet om Belgien är väl att Bryssel ligger där, i den staden finns väl en del att se. Annars vet jag inte vad de har för något att erbjuda. Ja, det vore roligt om de spelade Smash, vi hoppas på det! Den skivan skulle passa bra på en sådan festival.

Min syster har också glasögon men precis som jag väljer hon linserna istället. Det kan se tokigt ut med en för ung person med smink, så oavsett hur fint gjort det är så passar det inte. Man kan titta på Toddlers and Tiaras, barnen ser knepiga ut även om de är professionellt stylade, bara för att de ser ut som små vuxna. Antagligen var tjejerna inte så bra på att sminka sig, och de gjorde de säkert själva, så resultatet inte blev så bra.

Ni kanske talar med liknande dialekter. Var det länge sedan det hände, kanske tiden har satt sina spår på era röster så att det inte skulle ske igen. Ett hej, kan tänkas, skiljer sig mindre mellan individer i samma familj. Man tar lätt efter dem man ofta är med. Jag svarar med ett hej följt av "det är" före mitt namn. Det underligaste är när en del svarar med bara sitt namn. Förr hände det att folk svarade med telefonnumret och det känns fånigt i dag, att det ens var något som gjordes. Har man ringt någon, kam man numret. Har man ringt fel, kanske man inte märker vad man slog fel när någon svarar med numret ändå.
    Alltid bättre att vara artig. Är man den som ringer, kan man gott vara det eftersom man kanske stör. Om den man ringer till svarar med mitt namn kan jag strunta i att presentera mig. Då säger jag nog dess namn. Eftersom jag så gott som aldrig svarar i mobiltelefonen när jag inte vet vem det är som ringer, kanske jag kommer att vänja mig av med att vara trevlig. Får se vad man får för arbete senare, om man kanske kommer att behöva prata en hel del i telefonen då.

Ja det gör de, åt båda hållen. En del har en bestämd bara, att de vill bli seriösa skådespelare men gör någon humor och hamnar sedan i det facket. Det är kanske mer sällan att man är komiker och fastnar i en annan kategori. Sissela Kyle är en av dem som kan gå mellan, men ändå främst gör komedifilmer och -serier. Fröken Frimans krig var bra och där är flera andra som jag mer förknippar som komiker.
    Det gäller att läsa moshen och se när man måste ta emot någon eller om man måste ta ett steg åt sidan. Som stor, kan man vara mer oförberedd. Men det har hänt att jag åkt bak en bit när någon flugit in i mig. Då gäller det att veta vilka som är där, så man inte faller på någon svag stackare. Skrev till någon för några år sedan i Umeå som hade varit på någon gratisfestival med sin polare och försökte mosha till Amy Diamond (eller liknande, minns inte klart). Men det varade inte länge innan vakterna kom. Det var visserligen 90% tjejer, men medelåldern var nog relativt låg. Även om man ser tjejer på spelningar, brukar de hålla sig stilla.

Någon kanske kompenserade den klumpiga platsen med en större knapp. När jag läste att rummet hade två knappar men bara en lampa, trodde jag att det var två strömbrytare bredvid varandra. Men är det fler än en dörr, kan det vara bra att ha en brytare vid båda. Särskilt om det är en ytterdörr. Är det dock ett litet rum, kan det kännas onödigt att ha fler ändå. Skulle man ta bort den vid dörren, skulle man känna av i vilka sammanhang man saknar den.

Det är svårt att avgöra hur man själv skulle reagera, även om man gjort bedömning efter ett personlighetstest. Även om man är resonabel i vanliga fall, kan man reagera oförutsägbart på ett livavgörande besked åt det negativa. Kanske just för att man vet att man brukar vara resonabel och vill hålla fasaden fin.
    Test man gör på sig själv utgår alltid från en förutfattad mening med vem man vill vara. Sedan går det möjligen i en cirkel, att man blir den man vill vara. Sedan är man alltid, per definition, den man är. Hur menar du att testet har klarat upp en del hur du är och tänker? Jag har inte någon koll på det testet, vad det säger om en, men jag tänker att det i bästa fall sätter ord på vad man är.

Ibland ser man personer med tygkassar, men vad jag kan minnas är det inte några matkedjemärken på dem. Så det är kanske inte något kedjorna uppmuntrar. Jag handlar så sällan och oftast oplanerat när jag är på väg hem. När jag kommer handla mer på egen hand, skulle jag nog försöka att ha med något eget att bära varorna i.

När vi sågs i december nämnde han att han hade en vinyl och att det var mer Rise Against. Sedan dess tror jag inte att det har nämnts och det har ju funnits rum att köpa fler, tidsmässigt. Jag kan tänka mig att Ghost har något ballt omslag, Tiger Army likaså. Har skivan några bra låtar på, blir skivomslaget fint för en själv. Bad Religion har många skivor, så deras kan man leta ett bra tag efter. Om man inte fuskar och köper hela 30-årssamlingen, som jag gjorde. Ska bli intressant att se vad auktionerna landar på. Jobbigt att inte kunna vara med när de avslutas, då är det trist om någon lägger precis över en.

Haha. Det är en fin anekdot. Jag känner mig like okunnig, när jag står och läser menyn på McDonalds, för att se vad de har. Jag har i alla fall gjort det innan jag kommer fram till kassan. De två senaste veckorna när jag vaknat upp hos min kusin, som jag kanske nämnt har flyttat in till Södermalm, senaste helgerna har vi ätit pizzor som varit på tok för stora för tallrikarna de serverats på. Den grejen förstår jag mig inte på, särskilt då ingen i sällskapet orkar äta upp hela pizzan. Nästa gång blir det till att dela med någon, om folk så gärna vill käka just där.

När jag berättade för min mamma att jag skulle åka till Belgien, frågade hon om jag skulle äta choklad där. Jag vet inte om hon kan ha tänkt på Schweiz. Kanske är dags att kolla upp vad som finns. Där, om någonstans, ska de kunna slänga in några låtar från första plattan också. Det vore episkt. Då slår ju musikåren varandra på rad nu, även om det här året nog slår rätt bra ändå.
    Nu har vi skaffat tågbiljetter till Norrköping för 95:- styck.

Det är konstigt att så små barn ens är med i skönhetstävlingar. Det ser tokigt ut. Har du sett klippet från Bad Grandpa med barnskönhetstävlingen? Det var roligt men kanske inte så långt ifrån vad en del verkar göra med sina barn på tävlingar.
    Det kan vara så att de sminkade sig dåligt, men jag kan i dag reagera på när jag ser folk jag är ovan att se smink ha smink. Senast var min syster, där jag faktiskt frågade vad hon hade gjort.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Så var tågbiljetten också ordnad, nu ska det bara inhandlas lite festivalsaker som typ tält och liggunderlag och sånt.

Jag gillade avslutningen på How I Met Your Mother.

Quote Originally Posted by TMDGJ View Post
    Så var tågbiljetten också ordnad, nu ska det bara inhandlas lite festivalsaker som typ tält och liggunderlag och sånt.
    Bra! Det är lite överskattat att ha med sig saker. Jag tar med mig en kudde och hittar någonstans att sova när jag kommit fram. Får se hur det blir när jag ska till Belgier om en månad
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Bra! Det är lite överskattat att ha med sig saker. Jag tar med mig en kudde och hittar någonstans att sova när jag kommit fram. Får se hur det blir när jag ska till Belgier om en månad
    Jag ska fläska på med lyx på bråvalla tror jag. Bra madrass, varma kläder, rena kläder, brassestol, kanske kylväska.
    Stort tält lär jag ju behöva skaffa om Jojan ska vara inneboende

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Ni kanske talar med liknande...
    Det var ett tag sedan, medan jag fortfarande bodde hemma och oftare svarade i telefonen. Kanske att vi pratar mer olika nu. Jag har nog sagt att min mamma kommer från Halland, och jag antar att det är det som har gjort att jag säger ex. "kanske", "duscha" och "punsch" med ett sch-ljud som de flesta uttalar ordet "chef". Det finns ju även ett sch-ljud som man uttalar "kärna", vilket de flesta verkar använda i orden kanske, duscha och punsch. Jag hinner dock inte säga de orden när jag svarar i telefonen, men det finns väl annat som kan uttalas liknande i meningen "Hej, det är".
    Om den man ringer svarar med mitt namn så vet man att de uppfattat vem som ringt. Då kan man gå rakt på sak. I mitt jobb får jag prata mer i telefon än vad jag skulle vilja, oftast är det dock en av kollegorna som ringer som är en sådan som tycker om att prata mycket och länge i telefon. När de ringer andra måste man vara artig oavsett. I min privata telefon brukar jag inte svara på dolda nummer eller nummer som ser ut att vara försäljare och liknande. Försäljarna är dock väldigt ihärdiga nu för tiden så tillslut får man ge med sig och svara och säga att man inte vill att de ska ringa längre. Då brukar jag inte anstränga mig för att vara trevlig, eftersom de kan ringa kvällstid och även helger.

En duktig skådis borde kunna göra lite olika typer av filmer. Man kan ju tycka att de ska behärska de flesta roller, men förstås vara bättre eller föredra en viss typ av roll.
    Precis, man måste ha koll omkring så man inte riskerar skada någon, och kan hjälpa den som behöver hjälp. Folk ska ju inte behöva skadas samtidigt som det förstås är lite eget ansvar att gå in i en moshpit. Det går liksom inte att säga att den som gett sig in i leken får leken tåla, eftersom sunt förnuft är subjektivt och vad man ska tåla kommer tolkas olika. Vissa visar ingen hänsyn alls och andra tar illa upp av att få en knuff. Man får mötas på mitten, där reglerna tillåter våldsamhet men man måste vara uppmärksam på sin omgivning för det. Man kan fundera på varför vakterna kom när de var på Amy Diamond-konsert, för det är ju okej på andra konserter att starta en moshpit. Man förstår ju dock att deras syfte var att skoja eller provocera, men vem bestämmer var gränsen ska gå.

Det är ett litet rum på kanske 3x3 m, så på det viset är det inte nödvändigt med två knappar. Jag tror inte man skulle sakna den vid dörren mycket alls om den försvann, då man inte passerar där mer än om man ska gå in eller ut, och eftersom man i princip bara går där någon gång på sommaren så är det ändå ljust och knappen behövs inte. Man använder bara den dörren för att släppa in och ut katten, om han inte vill gå ut genom vanliga entrén för att det är dåligt väder ute brukar han vilja titta ut genom den här dörren med för att se om det kanske är bättre väder där:) Det brukar inte vara det.

Det är ett personlighetstest med ja och nej-frågor på en massa påståenden om hur man tänker och ser på saker. Det är baserat på Carl Jungs teorier om personlighet och utgår från fyra olika egenskaper där man är det ena eller det andra och alltså finns totalt 16 olika kombinationer, men förstås tillkommer individuella skillnader. När jag läste texten som beskriver min kombination så kände jag igen mig i väldigt mycket, som om någon beskrev hur just jag tänker, vilket kändes trevligt då jag ofta funderar på varför man är och gör på olika sätt. De flesta människor har nog någon gång känt sig unik eller ensam i sin värld, så för mig kändes det skönt att veta att det finns fler som är som jag och då kan jag känna mig säkrare. Man kan säkert få lite olika resultat beroende på var i livet man befinner sig men varje jag gång jag gjort testet hittills får jag samma svar.

Tygkassarna jag har är från Willys och Ica men det finns nog andra som är reklam och sådant som det inte står något på. Man kan tycka att affären borde tjäna mer på att man tar plastkassar men de säljer också själva sina egna tygkassar. Även tygkassarna är ju reklam för affären.

Aha, ja jag tänkte att det var nog så. Han letar inte så intensivt så det går långsamt framåt där med. Jag har ändå samlat på mig flera skivor på ganska kort tid, tycker jag. Min bror hade köpt Ghost-vinyler, de är snygga. Det är sant, det är nog lättare att satsa på ett annat band än Bad Religion. Jag kan ju börja med att köpa alla deras CD-skivor. Innan jag åkte höjde jag mitt redan ledande bud på Conspiracy of one till 500 kr, eftersom det var flera som bjöd på den. Men Splinter lät jag vara på 350 kr, sedan gick det som det gick. Skönt att jag vann en iallafall, hade varit tråkigt om jag blivit utan båda.

Det tar några gånger innan man lär sig systemet. Subway är lättare att lära sig för där är det mest bara att välja pålägg om man inte väljer en av de färdiga smörgåsarna. McDonalds och liknande är krångligare eftersom de har färdiga meal som man kan ändra och lägga till och dra bort ifrån.

Det känns som att det finns choklad i flera av länderna däromkring. Finns det kanske något som heter belgisk choklad? Mina föräldrars reaktion var att vi skulle köra försiktigt eftersom bilen är hyrd. Det slår mycket att få in två Offspring-spelningar på ett år.
    Det var billiga tågbiljetter, vad bra.

Jag hade inte sett det klippet innan. Kul reaktion från publiken när han dansade, haha. Egentligen kan man tycka att allt annat barnen gör inte heller är lämpligt, men det ser nog inte föräldrarna. Det är som i Brüno, när Sacha Cohen intervjuar föräldrarna inför fotografering av deras barn.
    Ja, ser man någon man inte är van att se i smink så reagerar man. I en festlig situation är det inte så konstigt, men om det är vardag reagerar man mer.

Hoppas att det inte blir regn under Bråvalla-helgen så det blir lerigt som förra året, framför allt för er som ska campa.

Tags for this Thread