Page 300 of 316 FirstFirst ... 200250290298299300301302310 ... LastLast
Results 2,991 to 3,000 of 3156

Thread: Come To Sweden 3

Vädret kommer bli bra. Det är inget att oroa sig för! Det är ju redan spikat.

Har fixat med biljettgrejer idag, tågbiljetter för Bråvalla och sånt med. Kommer bli fint det här. Insåg också i samma veva jag skaffade NOFX-biljetten att Atlas Losing Grip lirar förband. Det var fanimig en fin nyhet. Är ju bandet sångarn från Satanic Surfers drog igång när de lade ner. Okej, de når förstås inte riktigt samma höga kvalitativa höjder men hey, det var fan goda nyheter ändå.

Och Jojan, festivalstol och bärs är allt annat än "överskattat" att ha med sig. Tvärt om är det ju snarare grundbultar på ta-med-listan.
    =======>CLICK HERE IF YOU DONT FEEL LIKE CLICKING ANYWHERE ELSE!<=======

Kan anta att du har plockat ett och annat ord som du inte brukade säga när du bodde hemma, annars. Ord som din mamma inte har i sitt vokabulär. Det brukar bli en tendens att man pratar mer som man gjorde när man var liten när man är med sina föräldrar, särskilt om man har flyttat bort en bra bit. Ditt sj-ljud ("stjärna") ligger långt bak i munnen. Mitt är det andra, ett tj-ljud ("kärna"), även om jag ibland nog gör mig till och säger med sj-ljud ändå. Men nej, verkar inte troligt att det är det som fick dig att bli förväxlad med din moder.
    Jag tycker att det skulle vara underligt att ha, som en del av mina vänner har, en telefon och nummer både privat och för arbete. Visst är det en bra förmån, att man inte behöver betala sina telefonräkningar och att få en sjyst lur, men det har ju hänt att kunder ringt dem när min bekant varit ledig. Då avvisar de det bara. Jag vet inte hur de låter när de svarar kund, men jag antar att de är trevliga. En vän blev ombedd av en chef att dra ned på slangorden. Är det något synligt nummer som jag inte känner jag igen, kollar jag upp det. Ofta är det försäljare, har en som ringt mig två dagar i rad nu. Men då har jag lagt in dem i kontakten "Svara inte" som har ett kryss som visningsbild. Jag har alltid min telefon på ljudlöst, så det är inga problem att låta dem ringa. Avvisar jag, vet de ändå att jag finns. De slutar efter ett par dagar.

Ja, en bra en ska kunna göra något av varje. Även om man kan ju tänka sig liknande roller i olika filmgenrer. Vare skådespelare blir som ett varumärke och sätter sitt unika fingeravtryck på det den rör vid. Därför kan deras roller upplevas som liknande, även om de i grunden är olika.
    I mosharna märker man hur olika idéer folk kan ha, även om det är skillnad på vad man förväntar sig när man ser Amy Diamond och Suicidal Tendencies. Vem som helst kan göra en felbedömning eller råka få sitt skosnöre uppsnört av misstag och snubbla. Det finns de oskriva reglerna till hur man ska vara i en mosh, som bland annat handlar om att man ska hjälpa den som faller. Det som man kan tvista om är, hur hårt man kan knuffa. Som du skriver vill en del för mycket och andra tål inget. Är det för tufft för en, går man åt sidan. Jag märker ibland hur någon sam har varit en smula över gränsen har försvunnit efter ett tag. Vet däremot inte om det är för att han fått sig en smäll själv, om han blivit ombedd att gå bort eller om han bara tog ut allt under en kort runda.

Det kanske inte alltid har varit ett eget rum, så litet rum. För då vore det bara konstigt att sätta dit den andra strömbrytaren. Men det låter lite underligt att lägga till ett litet rum, men det kan finnas anledningar till det. Jag får känslan av att det är populärare att ta bort rum, om man känner att man har det litet. Dina föräldrar har kanske praktisk användning för rummet eller kanske inte skulle ha någon nytta av att slå in en vägg till något annat rum. När jag var liten hoppades jag att vi skulle så in väggen till min systers rum när hon flyttade. Det gjorde vi inte, men jag flyttade in mina grejer in i hennes rum. Sedan flyttade min bror som hade det största rummet, som jag har nu.
    Katter kan göra underliga saker, ja. Skrev till en annan som har haft katt i ett år, men det närmaste jag har att jämföra med är ju min systerdotter som kan få för sig att göra saker underligt. Man undrar ju hur både tänker sig att saker fungerar.

Läste lite på Wikipeda. Försökte göra testet, men det enda jag var säker på var I:et. Det som väger över en aning är ändå ISFJ. Risken med testet, om man gör det på sig själv, är att det blir som med horoskop, att det är självklart att det stämmer ganska bra. Sedan är det det där med att om man diagnostiserar sig själv är man partisk, att resultatet blir det man vill att det ska bli. Är det något som man tycker hjälper, är det förmodligen ingenting som skadar. Bara man inte sätter det som någon universell, orubbar sanning.

Kan inte påminna mig om att jag har sett tygkassar med Willys eller Ica. Handlar mer på Ica, men har nog inte sett att de säljer kassar där jag har gått. Jag går inte runt i hela affären när jag väl handlar och missar kanske detaljerna. Grejen är nog att de vet att folk ändå glömmer att ta med sig sin tygkasse och därför kan inte bara ha tygkassarna. Sedan kan det vara bra att ha några plastpåsar hemma för om man ska bära något annat någon gång, så folk har inte så mycket emot att köpa dem. Om man slänger påsen direkt när man packat upp, hoppas jag att man märker det och gör någonting åt det.

Det är bra att spara lite till när man är sugen och när man hittar dem till bra pris. Har man alla, har man mindre att se fram emot. Eftersom det blev två samtidigt för dig i december och det var (väl) i januari som du köpte Amercana av mig så blev det tre skivor förra året. 454 kr var mycket, det hade jag inte räknat med. Jag satt och såg när priset på den höjdes, det blev lite pirrigt eftersom jag inte visste vad du hade lagt. Sedan kollade jag Splinter och då hade du redan blivit överbjuden. Hade jag varit i din situation, att inte kunna sitta och hålla koll mot slutat, hade jag kanske lagt 400 kronor på båda. Det är inte säkert att det hade vunnit mig Splinter. Att Rise and Fall, Rage and Grace gick för lägst pris (255:-) kanske antyder att de äldsta skivorna är mer värda.

Jag har ätit på Subway en enda gång. Då sade jag någon färdig som de hade på skylt, men damen bakom disken pekade på bilderna på brödet och frågade vilken jag skulle ha. Såg nog ut som en gröngöling och fick jag gå igenom hela processen ändå. Efteråt sade jag till mina vänner, att de borde pröva med att ha färdiga mackor som de säljer. På McDonalds väljer jag aldrig mål, deras pommes frites är inte så bra. Så det blir en burgare och kanske en läsk. Brukar räcka för min del.

Belgisk choklad är något som säkerligen inte någon har kunnat undgå att höra talas om. Genom åren har Belgien och dess invånare blivit allt mer kända för sin fantastiska choklad. från brysselresa.se. Där ser man. Men pralinerna på sidan ser ut som de vanliga man finner i Aladdin-asken. Haha. Som om ni inte alltid kör försiktig. Se Offspring två gånger på ett år, har nästan blivit en tradition. Var bara två år sedan. ;-) Men då såg jag bara NOFX en gång. Slår förra årets fyra Charta 77, tre Asta Kask och Alonzo. Asta Kask har jag två biljetter till i år ändå.

Filmen var ganska rolig, men inte något jag ser om hela. Det passar bättre som egna klipp. Om alla gör ungefär samma sak, sminkar och klär upp, blir det att alla gör samma sak. De ser inte att det skulle vara underligt. Jag vill tro att det är få som håller på länge och är med i flera tävlingar. Jag tänker mig att det är vanligare att barnen tycker att det är kul i ett par tävlingar och sedan vill de göra någonting annat.
    Det är nog sant, att det märks mer till vardags. Är man dock van vid att se någon till vardags, blir det märkbart när det sminkas upp vid kalas.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Satanic_Surfer View Post
    Vädret kommer bli bra. Det är inget att oroa sig för! Det är ju redan spikat.
    Det låter tryggt.

Har fixat med biljettgrejer idag, tågbiljetter för Bråvalla och sånt med. Kommer bli fint det här. Insåg också i samma veva jag skaffade NOFX-biljetten att Atlas Losing Grip lirar förband. Det var fanimig en fin nyhet. Är ju bandet sångarn från Satanic Surfers drog igång när de lade ner. Okej, de når förstås inte riktigt samma höga kvalitativa höjder men hey, det var fan goda nyheter ändå.
    Det låter tryggt. Hamnade du på samma resa som vi? Då blir jag mindre ensam. Har ingen aning om vilka Atlas Losing Grip är, men det blir nog bra ska jag se.

Och Jojan, festivalstol och bärs är allt annat än "överskattat" att ha med sig. Tvärt om är det ju snarare grundbultar på ta-med-listan.
    Stolar brukar finnas på plats. Öl kan man ha med ett par, om det skulle bli varmt i solen och man behöver svalka sig. Man vill inte riskera att bli full. Annars kanske det finns att Systembolag i Norrköping.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Kan anta att du har plockat ett och annat ord...
    Man har lite olika uttryck beroende på i vilka kretsar man umgås och vad de runt omkring har för dialekter. Ja, man märker att de flesta pratar med en annan röst när de pratar med familj eller nära vänner, och en annan röst med personer man inte känner lika bra. Ganska intressant. Det finns även de som säger "stjärna" och liknande ord med tj-ljud, så att det låter som "kärna".
    Jag tycker det är skönt att min jobbtelefon är en annan telefon med ett annat nummer, så den kan jag lämna på jobbet (dock inte en flashig telefon). Om man ska vara nåbar på sin privata telefon även utanför jobbtid så bör man ha tillägg för det. Min mamma som är lärare kan ta jobbrelaterade samtal kvällstid om en förälder ringer och sjukanmäler sitt barn, men det är då inräknat i lönen/arbetstiden. Har man eget företag är man också alltid nåbar, men då väljer man mer själv. En chef ska också alltid vara nåbar, i alla fall i mitt område, men jag tycker det är skönt att jag kan stänga av telefonen när jag går hem, så att jag vet att jag är fri från eventuella samtal. Jag svarade tillslut en försäljare och bad dem att inte ringa igen och lade in numret som "Sagt ifrån samtal" för att se om de ringer igen. De har inte gjort det hittills och det var några månader sedan. Det är bra.

Det kan vara svårt att avgöra hur mycket man ska tåla och vad som inte är okej, för det varierar ju vid olika konserter, beroende på bandet och publiken. Ibland är det väldigt tufft och ibland är det mest hopp och stoj, man får prova och se om man klarar det. Jag väljer t.ex. att avstå från Wall of death, bara för att jag tycker det är en väldigt dum idé och ser inte nöjet med det. Vad jag inte tycker man ska behöva stå ut med är när längre personer står bakom och vilar sin arm på mitt huvud. Det har hänt vid ett par tillfällen faktiskt. Ena gång fick jag vakten att säga till personen bakom, och då blev det bättre. Jag hade då redan upprepade gånger lyft bort hans arm men han förstod inte/brydde sig inte om det förrän vakten påpekade det. Det kan ju vara svårt att själv ta ett samtal med någon när man står tätt och lyssnar på hög musik.

Entrén var tänkt som en groventré, därför placerades en knapp även bredvid dörren. Så det fanns en tanke med det, men det blev ingen sådan användning av entrén. Dock är rummet medvetet tillagt som ett litet rum när huset byggdes ut, men det är ju bara ett litet "kontor" så det behöver inte vara så mycket större. Det låter bra att du byter upp dig. Oftast blir det väl så att det äldsta syskonet får det största rummet.
    Vår katt har lärt sig att när väckarklockan ringer ska man gå upp. I helgen sov han hos mig och när klockan ringt satt han sig upp, och sen följer han alltid med till badrummet och väntar medan man gör sig i ordning. Det är nog inte så svårt att lära sig eftersom den signalen bara hörs på morgonen, så det har nog varit lätt för honom att förknippa den med att vi stiger upp ur sängen.

Precis, man kan lätt bli påverkad av att få "rätt" svar, så det är i alla fall en fördel om man inte vet vad resultatet ska bli första gången man gör testet. Jag har gjort testet vid flera tillfällen och får alltid INTJ (men jag vet inte om jag är så väldigt intelligent som det låter när man läser förklaringen) men väldigt mycket stämmer så det är rimligt att jag är däromkring. Det var när Svenska Dagbladet hade en liten serie om introvertism som jag kände igen mig i mycket och började intressera mig, innan det visste jag inte om begreppen introvert och extrovert. Ja, om det hjälper en själv är det bra, men som du säger får det inte bli en sanning, eller att man anpassar sig själv till resultatet bara för att det ska stämma. Jag har en kompis som tidigare blev diagnosticerad med ADD, både en gång i högstadiet och en gång i gymnasiet, men som aldrig kunnat identifiera sig med det. Nu utreder de dock igen, och man tror inte längre att det är ADD.

Jag tänker mig att många använder plastpåsarna som soppåser. Jag tror och hoppas att det inte är så vanligt att folk slänger plastpåsarna. Tygkassarna har jag mest sett att de har vid kassan, iallafall på Willys där jag handlar.

Jag tyckte också det blev ganska högt pris på båda skivorna. Jag hade inte heller tänkt mig det. Jag funderade på att höja på båda, men det blev ju rätt så bra att satsa på den ena skivan. Vem vet vad Splinter hade höjts till, om jag också lagt högre där med. Jag kom ju hem och satt mig vid datorn i typ samma ögonblick som auktionerna var slut, men det är ibland, som vi pratat om tidigare, lika bra att inte börja bjuda mer i stundens hetta.

På Subway måste man ändå göra några val. Där är jag van så jag tänker inte på det så mycket. Ibland kan det hända att de frågar något man inte förstår, eftersom de då frågar det som om man borde förstå vad de menar. Subway skulle tjäna lite på att förbereda mackor, då det tar ganska lång tid för dem att göra i ordning. Trots det jobbar det väldigt snabbt, ändå tar det tid.

Då är det väl choklad man ska köpa om man har tid till det, verkar det som. Det är extra viktigt att köra försiktigt om bilen inte är ens egen, men oavsett så blir personskadorna desamma och det borde vara viktigare än vems bilen är och vad det kommer kosta. Du har både två NOFX och två Offspring i år, ganska snart också. Jag har inte sett något mer jag tänkt gå på ännu, men det är ett tag kvar på året så även om det inte blir något i sommar på festival eller så kanske det blir någon konsert i höst.

Det verkar som om barnen antingen blir riktiga diva-barn eller så vill de inte alls vara med och förstår inte idén med det, men föräldrarna tycker det är roligt. Man undrar vad det blir av dessa barn i framtiden, det lär visa sig.

Det låter tryggt. Hamnade du på samma resa som vi?
    Jorå! Btw, jag såg att Mögel släppte nytt album i helgen, släppte det på hemsidan sin för nedladdning i vanlig ordning. Gillade den, lät ösigt. Direktlänk här: http://mogelpunk.se/nuarfannog_mogel.zip

Strax därpå får man höra att Beat Butchers fixar förfest på 44:an dan innan de kör deras grej där i slutet av sommarn. De har inte listat några band än men kommer göra det. Nu går jag i stilla förhoppning att det finns ett samband mellan dessa två tunnt sammanlänkande händelser.
    =======>CLICK HERE IF YOU DONT FEEL LIKE CLICKING ANYWHERE ELSE!<=======

Precis, man får ett par lite olika personligheter som man tar fram beroende på umgänget. Sedan kan det bli en underlig kombination när dessa grupper möts. De som flyttar långt när de är unga kan växla ganska kraftigt om de skulle behöva. I ett av avsnitten av Värsta språket tar de upp det. De visar en tjej i lågstadieåldern, vars familj flyttat från Skåne till Stockholm. Hon pratade stockholmska när hon talade med vänner och skånska när hon pratade med sina föräldrar. I programmet visar de när pratar med en vän och sedan frågar hennes pappa om hon får gå på bio med vännen i telefon. Sedan svarar hon sin vän och frågar när och sådär, som kollas med hennes pappa. Det var inte några långa ordväxlingar, men ändå så att det märktes. Det balla med att man kan säga ord på olika sätta är att vi ändå förstå väl vad folk menar. Så smarta är vi. Det finns gott om homofoner i svenskan. Dessutom kan det säga något om personen som säger det, som var hon kommer ifrån. Som när man hör någon tala finlandssvenska, där de har substituerat alla sj- och tj-llud mot s.
    Min mamma brukar få samtal av sina kollegor ibland, oftast undrar de bara någonting litet och ibland så vill någon byta arbetstider. Jag tror inte att hon får något extra för att vara tillgänglig på sin privata telefon, eller att det skulle ingå. Mamma är dessvärre lite dålig på att säga till om någon stör när den ringer, som när man äter middag. Man kan ju inte låta patienter eller barn lida för att det har blivit en kommunikationsmiss, men inte ska det bli att någon arbetar dygnet runt. Det var bra att de inte ringt tillbaka. De som ringde mig några gånger i förra veckan ringde i går, så de kanske fortsätter en vecka till.

Ja, men man kan ha en liten känsla för vad man kan vänta sig om man har koll på bandet. När man ser band man inte har lyssnat in sig på på festivaler, för man läsa av publiken innan för att få en bedömning. Det är troligt en skillnad på en publik med många tröjlösa killar och en utan dem. Jag har varit med i ett par Wall of Death, men inte råkat ut för något särskilt. Människor är rätt mjuka. Hamnar man i mitten, är man fast ett tag tills massan har separerats. Det ser något värre ut än vad det är, för ingen vill göra sig illa. Ju längre det är mellan klungorna desto värre är det nog och ofta är det bara ett par meter man behöver springa innan det tar stopp. När någon lutar sig på en är det just för att det är trångt och man vill kunna ha armen fri. Jag kan tänka mig att kan ha haft armen på någon, men kan inte komma på att jag ska ha haft det länge eller att jag ska ha envisats med att ha den där om personen försökt trycka undan mig. Men det kommer jag nog tänka på nu, om det skulle hända.

En missbedömning då. Den gör i alla fall ingen skada.
    Det vore intressant om han betedde sig underligt vid övergångarna till och från sommartid. Eller se vad som händer när man sätter på väckarklockan senare på dagen. Det märks på min systerdotter att hon har lärt sig vissa rutiner, vad som följer en viss händelse. Då är det kul att försöka bryta det genom att göra A men inte B. Hon blev sur när hon fick en tom ask russin, fast att jag visat och sagt att den var tom innan jag gav den till henne. Hon hade redan fått en massa russin, så jag tyckte att hon inte behövde äta fler. Senaste gångerna när hon varit här, har det inte tagit lång tid innan hon ställt sig och pekat på skåpet där russinen finns.

Det där med ADD har det vara många dispyter om. En del hävdar väl att det inte ens skulle finnas någon sådan diagnos. Skulle det bli en skillnad om din vän hade det eller inte? Det är kanske någonting, bara inte ADD. Om din kompis inte identifierar sig med det, behöver man inte ta hänsyn till diagnosen, tänker jag. För somliga kan det vara skönt med en diagnos, eller ha ett namn på ens egenskaper. För andra spelar det nog inte någon roll.

Det har du nog rätt i, att det används som soppåsar. Men då slängs de till slut ändå, men har kommit till användning. Willys var det länge sedan jag besökte.

Det är kanske så dumt tänkt av dem som sätter utropspris på $100 på skivorna på Ebay. Fast det blev säkert högt pris på auktionerna nu just för att det inte var på Ebay. Det blir en rimligare frakt inrikes och det går snabbare att skicka. Det gäller att man håller fingrarna i styr.

Det varierar säkert mycket mellan kunderna, hur fort det går. Vana personer vet vad de vill ha innan, vi andra måste fundera. Man undrar om de skulle tjäna på att ha det, för i så fall skulle de ha det. Deras pålägg är billiga och det är deras grej, att man får se dem göra mackorna. Skulle någon göra det i kulisserna eller om de skulle säljas i färdiga paket, skulle nog inte bli samma sak och de skulle kanske få ta ett lägre pris. Men de kunde ha färdiga påläggskombinationer som man kan välja. Då måste förvisso de anställda lära sig dem utantill. Det är en avvägning.

Fast vem orkar tänka på choklad och köra försiktigt nu?! Lär knappt kunna sova nu. Ja, fy fan. Det här blir bra, känner jag nu. Nu är jag sådär glad igen. Senare i höst är det ju Beat Butchers-kalas och nu kom det ju fram att det är förfest dagen innan på det. Lär ju vara några av samma band som på kalaset. Så det kan bli roligt.

Jorå! Btw, jag såg att Mögel släppte nytt album i helgen, släppte det på hemsidan sin för nedladdning i vanlig ordning. Gillade den, lät ösigt. Direktlänk här: http://mogelpunk.se/nuarfannog_mogel.zip
    Helt fantastiskt! Nu gäller det bara att vi får se dem någon gång. Jag brukar besöka deras hemsida ibland, i hopp om att de ska ha släppt något nytt ller att man ska få se att de spelar någonstans snart.

Strax därpå får man höra att Beat Butchers fixar förfest på 44:an dan innan de kör deras grej där i slutet av sommarn. De har inte listat några band än men kommer göra det. Nu går jag i stilla förhoppning att det finns ett samband mellan dessa två tunnt sammanlänkande händelser.
    Jag såg det också. Det ska bli roligt! Tänk om man får se Coca Carola tvenne gånger i år! Fast det blir nog ett bra partaj ändå.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

The Offspring spelar hela Smash skivan på årets turne. Den fyller ju 20 år i år.

Det roliga är att jag hade faktiskt en tanke på det när de annonserade ut turnen, men eftersom de inte sa något om det då så tänkte jag inte mer på det.

Sommaren blev just ännu bättre!

Ja, visst blev det ännu bättre nu!

Jag undrar vad de ska avsluta med för låt nu när de kommer spela Self Esteem tidigare i setlisten. Jag tror The Kids Aren't Alright, eller någon överraskning från första skivan eller liknande.

Precis, man får ett par lite olika personligheter...
    Det låter häftigt, att man kan växla så snabbt mellan dialekterna. Om man lär sig svenska och det inte är ens modersmål lär det bli svårt att förstå extrema svenska dialekter, precis som man kan ha svårt att förstå engelska dialekter. Jag tänker ofta på hur mycket man då skulle förstå av just skånska, eftersom man då och då stöter på personer som inte säger sig höra vad skåningar säger. Finlandssvenskar säger även u istället för y. En person från Thailand på mitt jobb säger L istället för R, men det är väl ganska välkänt att en del språk som pratas i den delen av Asien inte innehåller R.
    Jag skulle nog också ha svårt att säga till om någon ringer när det inte passar, men det är inte så ofta jag talar i min privata telefon så det är lugnt ändå. Man får låta bli att svara, om man har svårt att be dem ringa tillbaka. Ofta håller de ju på och ringer i några dagar eller kanske en vecka. Det jobbiga är när de ringer flera gånger samma dag. Jag har nix på mobilen men det hjälper ju inte riktigt mot allt.

Ja, men man kan ha en liten känsla för vad man kan vänta sig om man har koll på bandet. När man ser band man inte har lyssnat in sig på på festivaler, för man läsa av publiken innan för att få en bedömning. Det är troligt en skillnad på en publik med många tröjlösa killar och en utan dem. Jag har varit med i ett par Wall of Death, men inte råkat ut för något särskilt. Människor är rätt mjuka. Hamnar man i mitten, är man fast ett tag tills massan har separerats. Det ser något värre ut än vad det är, för ingen vill göra sig illa. Ju längre det är mellan klungorna desto värre är det nog och ofta är det bara ett par meter man behöver springa innan det tar stopp. När någon lutar sig på en är det just för att det är trångt och man vill kunna ha armen fri. Jag kan tänka mig att kan ha haft armen på någon, men kan inte komma på att jag ska ha haft det länge eller att jag ska ha envisats med att ha den där om personen försökt trycka undan mig. Men det kommer jag nog tänka på nu, om det skulle hända.
    Precis, man får se hur publiken ser ut. Om man slipper vara längst fram i Wall of death kanske det är lite bättre. Jag tänker mig att de längst fram riskerar mest skada. Är man längre bak kanske man snubblar och blir översprungen. Om man står längst fram kan man hålla sig i staketet och stå kvar och titta på, jag har för mig att det hände under Anti-Flags spelning på West Coast Riot. Om någon lägger armen på en en kort stund gör det inget, men det får inte bli en vana. Det är svårt att titta på bandet om man har något på huvudet:) Ja, man märker förhoppningsvis om någon i närheten inte gillar det man gör. Jag har sett folk som satt sina armbågar på händerna på de som står på andra raden bakom staketet, bara för att de inte ska hålla i sig. De kanske är rädda att de ska tränga sig fram, men står man på andra raden kan det bara vara att man vill ha något att hålla sig i för lite stabilitet.

Han borde kunna vakna en timme tidigare/senare när man ställer om klockan. Om det inte vore lite taskigt kunde jag ha provat väckarklockan vid en annan tidpunkt, men jag vill inte skrämma upp honom med den i onödan. Samtidigt som man själv tänker sig att det är vi som lär djuren eller barnen beteenden, så kanske de ser det som att de lär oss. Om din systerdotter får russin när hon pekar på skåpet, kanske hon tänker att hon lär personer att ge henne russin när hon pekar. Vi vet att katten vill gå ut när han sätter sig bredvid tv:n (när man sitter och tittar på tv), medan han kanske ser det som att han vill gå ut och för att få oss att släppa ut honom måste han sätta sig bredvid tv:n. Det är ju typ samma sak, men sett från olika håll. Det finns en liten comic strip om möss som säger att de har lärt forskarna att ge dem ost när de trycker på en viss knapp.

Frågan är också var gränsen går mellan koncentrationsstörningar och liknande, och dålig uppfostran. Men det kan nog vara provocerande för en del föräldrar om det skulle påpekas. Jag skulle inte tro att det gör någon skillnad för henne mer än hur hon känner men förstås också eventuell medicinering. Troligtvis är det någonting annat, enligt psykologer, och för hennes del spelar det nog ingen roll vad eller om det är något, bara skönt att slippa ADD-facket.

Det var bra att jag fick samfrakt på Conspiracy of one och Rise Against-vinylen. Jag fick avin idag, så imorgon kan jag hämta paketet. Dock kommer nu det jobbiga momentet att jag måste borra dit en ny list, eftersom den jag har nu är full. Så snart jag gjort det, får jag lägga upp en ny bild.

Det känns fräscht att beställa från Subway just för att de gör mackorna medan man ser på. Man har visserligen ingen aning om när de skar upp grönsakerna, men förhoppningsvis är det ganska stor ruljans på det så att det alltid är fräscht.

Haha. Det blir ingen sömn på 25 dagar nu då. Det är bara två och en halv vecka kvar tills vi åker till Tyskland, och då är det bara en vecka kvar till spelningen. Då har du mer att se fram emot. Det som är skönt är att efter Groezrock är inte allt över, utan då är det dags att ta sikte på Bråvalla.

Här har du avsnittet jag talade om. Det du tar upp är en intressant grej. Hur man som barn formas till att kunna göra olika ljud och höra skillnader på accenter, som är jätteviktigt att göra i en del asiatiska språk. Jag tror att det är ungefär som att skilja på "breven" och "brevvän", men de gör det på ett sätt som inte går att göra för oss som levt med svenska som modersmål. Likaså finns inte vårt y-ljud i finskan och inte heller, men i munnen sitter y och u nära varandra. (R och l är nära, liksom v och f.) Lyssnar man noga på nyheterna, kan det nog ibland bli ett "j-y-stitiedepartement". Kanske beroende på j:et innan. U kan i finlandssvenskan bli mer som o ibland. (Det skillnad på hög-finlandssvenska som de lär sig i finska skolan och finlandssvenska som de talar i Österbotten.) Just med finlandssvenskan kan det inte ses som fel att de inte talar som vi, eftersom det är deras variant av språket och det är det de har lärt sig.
    Passar det inte för mig att svara, brukar jag inte svara. Men som nämnt tidigare har jag oftast min telefon ljudlös, så det stör inte. Ringer det, så att det låter, vill man i alla fall lägga på. Det borde finnas något program till smarta telefoner som automatiskt kopplar bort telefonsamtal från en lista man givit. Jag får för mig att det finns program som söker på Eniro efter vem det är som ringer, om man inte har kontakten. Det är i alla fall något.

Oavsett var man faller i Dödsväggen kan det gå illa. När jag såg Sick of it All på Augustibuller (väldigt bra festival för övrigt), kom jag ned på ett knä efter kollisionen. Jag tyckte att jag hade det under kontroll, att folk rörde sig omkring mig. Men det som hände var ju att någon eller några försökte dra upp mig och då reste jag mig. Min erfarenhet av väggarna är att de inte är lika farliga som de (kanske) ser ut att vara och att de inte är så roliga, eftersom man bara springer ihop och sedan står man där med en bunt svettiga grabbar. Jag tror att man bara vill ha lite stöd, men som allt gäller det att läsa av. Verkar personen vilja fram märks det nog på andra vis. Jag brukar sällan ställa mig längst fram nu, men som när vi såg Offspring i London stod jag på andra eller tredje raden och tjejen framför mig satte sin armbåge i mig hela tiden. Jag flyttade lite på mig, men eftersom hela publiken rör sig hamnade vi i samma sits igen.

Det är inte onödigt om du lär dig något av det. Ja, det är relativt. Från deras perspektiv kan det gott och väl se ut som att de lär oss vad de vill. Samtidigt har vi lärt dem genom att acceptera deras gest. Med min systerdotter kan det nu bli att hon antingen knuffar mig till köket eller så tar hon min hand (mitt finger) och går mot köket. Sedan ställer hos sig och pekar. Om jag beter mig som att jag inte förstår, ber hon att få bli buren genom att sträcka båda händerna och säga "bära". Sedan pekar hon på skåpet eller, om vi står nära, drar hon i handtaget. Vi vet ju båda vad målet är, men hon vet inte att jag vet målet. Från forskarnas perspektiv vet inte råttorna i strippen vad målet är. Vi har lärt dem var russinen respektive utgången är och sedan har de lärt sig att visa vad de vill.

Det är inte alltid någon sådan gräns finns, eftersom det ena inte utesluter det andra. Man kan få dålig uppfostran och ha koncentrationssvårigheter. Ibland kan det nog vara någon annan eller ytterligare faktor med i spelet. Det kan vara skönt att slippa ha det om man inte har det. Då kanske det inte dyker upp om man skulle få något annat problem senare i livet. Fast det kanske det ändå kommer att göra. Jag hoppas att det går bra för henne, att hon får det hon behöver.

Det kändes som att det gick fort, men det är klart att var fort. Det var en vecka sedan auktionen avslutades. Haha. Inget gott som inte för med något ont till sig. ;-) Hur många hyllor blir det totalt då? Antar att du inte behöver några fler efter den, så du får kanske skynda dig att skaffa Splinter. Du har du motivation till att sätta upp den.

Det jag tänkte på när tjejen lade påläggen på brödet, var att hon använde handskar och det det var samma som kunden innan, som troligt inte hade exakt samma sovel som jag. Hon tog i både såsflaskan och i pepparkaret med samma skyddshandskar. Frågan blir då hur stor skillnad mot att bara ha händerna. Det får mig att tro att det bara är för att de inte ska behöva tvätta händerna lika ofta. De kanske byter handskarna ibland ändå. Ruljansen beror såklart på hur populärt stället är. Skär de upp allt på plats? Annars kan man tänka sig att de bara öppnar en påse med grönsakerna. Kött skulle jag gissa att de inte skär upp själva.

Det kanske blir en liten tupplur någon dag. Även om det var på känn att de skulle spela Smash, blev man ju lycklig över att få det bekräftat. :-) Det är inte långt kvar, nej. Jag har börjat pilla på ett schema över banden jag ska se. Som tur är, är det inga band en timma före varken NOFX eller Offspring som jag ska se. Gäller bara att man är i skick att se dem. Det här är bara början på årets alla händelser. :-)
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread