Page 304 of 318 FirstFirst ... 204254294302303304305306314 ... LastLast
Results 3,031 to 3,040 of 3179

Thread: Come To Sweden 3

Quote Originally Posted by nightvision View Post
    Nog för att all text flyger förbi ganska snabbt när man scrollar men när någon nämner Gringo så missar jag inte det! Har alltid haft lite ångest för att beställa eftersom frakten från USA blir dyrare än själva varorna och det känns ju trist. Mailade Poppamies och frågade om de skickar till Sverige och det fixar de för €20 vilket betyder att jag får 1,89 liter för 450 kr inkl. frakt. Beställer jag tre 4-pack med små Gringos (vilket är mest prisvärt och som motsvarar 1,77 liter) från staterna så går det på 740 kr med dagens växelkurs. Jag betalar alltså 39% mindre och får 12 cl extra genom våra finska vänner! Succé!

Dessutom får jag en svinhäftig jätteflaska, ha!
    Det låter som en riktigt bra affär! :-) Har du beställt ännu? Det verkar inte som man kan beställa till Sverige direkt från sidan, så man kanske måste skicka ett brev till dem för att kunna beställa.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Ja, faller man vet man att man har...
    Det kan bli annorlunda beroende på vilka skor man går i. Jag har ett par skor som verkar göra så att jag ofta snubblar i små höjdskillnader i marken, t.ex. om en stenplatta på en gångväg ligger en halv centimeter ovanför stenplattan bredvid. Det är lustigt, det händer mest bara när jag har dem skorna. Kanske för att de är lite hårdare i sulan, till skillnad från en mjuk gymnastiksko, så att jag lyfter foten annorlunda. Ja, bättre att ramla mot slutet så man slipper vara blöt eller lerig så länge.
    Jag vet inte om din fråga om reklam på Internet var ironisk eller allvarligt menad, haha. Man får tänka sig att det här kanske är framtiden, så nu kommer det vara så att varannan person sitter med en mobil i handen. Det finns även de som alltid har hörlurar i. Det jag har svårt att förstå är de som har hörlurar när de cyklar, och jag skulle inte tro att det är så lämpligt eftersom man blir väldigt utestängd från vad som händer runt omkring. Om man går hinner man reagera lite bättre om något händer runt omkring en. Om man har väldigt hög musik i bilen kan det vara likvärdigt, men man har åtminstone i musiken direkt i örat då, så man har en chans att höra andra ljud också. Nu har man ju börjat få böter för att hålla på med mobilen när man kör. Det är bra tycker jag, eftersom jag erfarit bilar som t.ex. vinglar och när man kör om dem ser man att föraren talar i mobilen.
    Jag såg det nu, med i:et. Hon eller texten är inte riktigt centrerad, kan förstå känslan men det var inget jag noterade som liten. Jag undrar om jag hade sett det idag, om jag inte vetat om det.

Det låter bra. Spelade de Punk in Drublic då med? Det är alltid trevligt med bra musik. Precis, efter första natten kan man justera luften lite om det inte blev bra. Den här madrassen blev mjukare för varje dag utan att man gjorde någon ändring, men så är det väl med mycket. Även cykeldäcken tappar luft efter en tid, utan att det för den skull läcker någonstans.
    Jag har sett tre intervjuer nu, och det är ju ungefär samma innehåll i alla tre, dvs. mycket prat om Smash. Spelningarna i USA verkar bli riktigt bra. För min del blir det inget nu, dels för att det kostar men framför allt för att jag inte ens kan åka då. Två gånger i år får vara tillräckligt:) Ja, Pennywise på Bråvalla kunde varit kul. Då hade det blivit en USA-spelning i Sverige också, nästan. Idag är det 40 dagar kvar, inte så lång tid.
    Jag har ibland svårt att komma på hur versen börjar, men får man första orden så kan man hela versen baserat på det. L.A.P.D. är en sådan låt.

Jag kommer nog avvakta till Bråvalla och se vad som finns där, lutar det åt. Det bör vara sommar och varmt då så jag kommer ändå inte kunna använda en Smash-hoodie den dagen. Just det, skallen hade de också. NOFX hade en rolig skylt. Det räcker bra med en liten, då ser man vilka som spelar och det är det. Har ni bestämt er angående Gringo-beställning? Det är ingen brådska för mig dock. Jag har fortfarande lite kvar.

Jag har inte hunnit med att ordna musiken ännu. Det är totalt på ca 25-30 MB efter en snabb räkning, vad tror du om att maila det? I sådant fall behöver jag en e-postadress. Jag kan även förklara några missar som vi är medvetna om, om du vill. Eller så bara lyssnar du utan att veta någon bakgrund. Jag tror du mest kommer tycka om hidden track-ljudet. Jag lyssnade på det igen nu, det är riktigt bra. Ja, det är bra att ha några låtar och instrument så man kan ha ett band:)

Då firar vi det 8500:e inlägget också!

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Det låter som en riktigt bra affär! :-) Har du beställt ännu? Det verkar inte som man kan beställa till Sverige direkt från sidan, så man kanske måste skicka ett brev till dem för att kunna beställa.
    Mailade min fråga i helgen, fick svar idag att de kan lösa det så jag skrev genast tillbaka att jag då vill beställa. Förhoppningsvis återkommer de med en betalningsmetod inom ett par dagar. Går egentligen ingen nöd på mig gällande Gringo, har fortfarande tre gröna och en röd + en liten skvätt PR 2013 kvar. Det är mest att den stora flaskan lockar .

Det kan bli annorlunda beroende på vilka skor man går...
    Att snubbla på stenplattor är något som hänt mig med kängorna också. Det är lurigt. Men med dem tror jag att det har med att göra med att sulan sticker ut runt om så att den sticker ut fram. Då är den i vägen när man ska ta ett steg och i bästa fall faller man inte i en vattenpöl. Det är underligt att en tjockare sula skulle kunna få dig snubbla markant mer. Jobbigt är det likväl. Du får bära skydd när du går med dem skorna.
    Det var lite av både och. Jag vet att det finns massor av reklam, men det finns sätt att få bort det. Så jag blir lite skrämd när andra säger att de har reklam eller om de gnäller på att det är jobbigt med reklamen. Apropå telefoner så såg jag det här i dag: Tittade på mobilen – missade epilepsianfall
    Hur vida man stänger in sig när man lyssnar på musik och cyklar, beror nog på hur högt man lyssnar. Jag tror att jag skulle märka mindre av min omgivning om jag hade hög volym i hörlurarna. Det är lugnare när man går och det blir ofta inte lika hårda kollisioner när då, förvisso. Värst blir det om man inte håller sinnena på spänn när man kör. Men det skiljer sig från var man är. Åker man bara rakt fram på en motorväg, cyklar eller går på en tom gata kan man klara av att tänka på annat. Är det trångt där man förflyttar sig måste man vara på sin vakt. Ja, det är bra. Får de böter för att de håller på med telefonen eller bara för att de är vårdslösa?
    Det stör mig. När jag var yngre kunde jag i perioder få för mig att symmetri var viktigt, annars kändes det fel. Det blir jobbigt när man tänker att man ska trampa lika mycket med båda fötter och helst med samma tryck. Det förstod jag snabbt, så jag brukade tvinga mig att tappa räkningen genom att stampa snabbt på plasten när jag kom hem. Som om vad det nu var som höll räkningen på det där också skulle tappa räkningen och strunta i det.

De spelade inte hela Punk in Drublic senast. De spelade dock många låtar från skivan, åtta av de sjutton spåren. Här har du hela spelningen: https://www.youtube.com/watch?v=G--c4obvZwU Du borde åtminstone spola förbi låtarna och lyssna på mellansnacket. De nämner Offspring! Tillägg: Du får 100 poäng om du hittar mig i publiken.
    Det är förståeligt att det läcker lite luft hela tiden ur en sådan, men mer när man ligger på den. Eftersom man måste kunna få in luft i dem någonstans, kan luft enkelt smita ut där eftersom det inte är helt tätt där. Även en ballong krymper med tiden. Men nu när jag tänker på det, kanske det är för att luften trycks ihop av ballongerna.
    Det skulle bli dyrt att åka dit. Flygbiljetter kan man hitta billigt, om man verkligen vill. Men sedan vill man ha någonstans att bo när man är där. Man hade åtminstone hamnat på 10 000:- och det är det inte riktigt värt om man inte har pengarna. Jag var skeptisk till att åka till Belgien, eftersom banden man helst ville se ändå skulle spela här. Två gånger Offspring, två gånger NOFX, en Bad Religion. Det var på dagen ett år sedan vi såg Pennywise i Amsterdam när vi såg NOFX 11 maj. Pennywise hade jag kunnat tänka mig att åka till Tyskland för att se, bara för att det skulle bli de fyra favoritbanden samma år. Nu blev det bara alla inom ett år, eftersom vi såg Bad Religion förra sommaren. Det hade känts girigt att åka till USA för att dem spela. Vandals hade varit kul att få se någon gång.
    Not the One är bland de värsta, i alla fall den sista delen av låten. Den har jag nog blivit bättre på på sistone, i och med att jag lyssnat mer på Smash. Man ser på inspelningar från Groezrock att Dexter tittar ned mycket under den låten. När jag har spelat låtar på gitarr har jag märk att jag till och med kommer av mig på Self Esteem. Men det kan ha med att den är tråkig att spela.

Det jag helst vill ha är någon 20-årsjubileumströja (eller hellre 30-års-). Har de ingenting intressant blir det till att beställa när man kommit hem från festivalen. Någon huvtröja får vi hoppas blir överflödig. Eftersom jag ska campa lär jag ha en med mig, utifall att. Annars kan det vara en ursäkt till att handla en där.
    Det har vi inte gjort än, men det börjar ju bli dags. Det var ju det där om man skulle beställa från Finland, men där hade de ju inte den fröna såsen och dessutom bara gallonflaskor.

Det ska nog gå an. PM:ar dig en adress du kan skicka till. Du kan lägga låtarna i en rar- eller zip-fil, för säkerhetsskull.Går det inte, får du svar om det ganska omgående. Vi kan ta missarna efter att jag lyssnat på dem.
    Annars kan man spela punk. Då behöver man inga låtar och inga instrument. ;-)

Hurra!

Quote Originally Posted by nightvision View Post
    Mailade min fråga i helgen, fick svar idag att de kan lösa det så jag skrev genast tillbaka att jag då vill beställa. Förhoppningsvis återkommer de med en betalningsmetod inom ett par dagar. Går egentligen ingen nöd på mig gällande Gringo, har fortfarande tre gröna och en röd + en liten skvätt PR 2013 kvar. Det är mest att den stora flaskan lockar .
    Jag har inte köpt från USA någonsin, bland annat för att jag haft sås från när Amiralanal var där borta 2012. Har varit ganska sparsam med såsen. Har snackat om att köpa ett tolvpack och ett par gröna, för att det blir rimligare styckpris om man köper fler, men en stor flaska blir ganska bra. Tråkigt att de inte hade den gröna där. Smakade på den i Belgien och den var god. Du får höra av dig om hur det går med köpet från Finland.
    Last edited by Jojan; 05-21-2014 at 10:21 AM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Kängor är större skor så det kan vara förståeligt att du snubblar extra mycket i dem. Min skor jag snubblar med är samma märke och modell som mina andra skor som är välanvända som jag brukar ha på konserter. Sulorna känns trots det väldigt olika och de nyare skorna har inte blivit lika mjuka som de äldre.
    Aha. Jag har tagit bort mycket reklam, det klippet jag såg var kanske snarare en typ av upplysning, något sådant. När jag läste rubriken till din länk trodde jag först att det var en person som missade sitt eget epilepsianfall genom att vara så intresserad av mobilen. Det låter inte bra iallafall, och det var nog lika bra att personen blev uppsagd eftersom det stod "bland annat".
    Precis, har man lågt ljud kan det nog gå bra, men har man högt ljud blir man mera avskärmad. Som vi nämnt en gång tidigare om musik i bilen så finns det en anledning till att man sänker när man behöver koncentrera sig, som du skriver. De för böter för att de håller på med mobilen medan de kör. Om det var för vårdslöshet hade man kunnat bötfälla lite vem som helst. När jag cyklar till jobbet finns på cykelbanan en avtagsväg till vänster till en större korsning där många ska korsa vägen, medan jag cyklar rakt på, och där svänger väldigt många cyklister rakt över cykelbanan utan att alls titta bakåt. Jag har noterat det eftersom jag förut höll på att cykla in i de som svängde (eftersom jag ofta är på väg om dem eftersom jag cyklar snabbt), så nu har jag lärt mig att inte cykla om någon just där. Samma gäller gående, men man tycker cyklister som rör sig snabbare, och inte har förkörsrätt framför gångare, borde ha lite mer koll.
    Jag kan också tycka symmetri är viktigt. Det märker jag framför allt vid fysiska aktiviteter, då jag hela tiden analyserar om jag gör lika med båda kroppshalvorna, så man inte blir sned. Dock är det bra att sträva efter att vara liksidig, men det kan bli jobbigt om man blir för noggrann.

Man kan tänka sig att de spelar lite extra från den skivan eftersom de har tränat in den. Med den uppgiften att hitta dig i publiken måste jag vara uppmärksam när jag ser videon, så jag ska göra det, kanske imorgon, och titta noggrant;) Det gick förvånansvärt fort att blåsa upp madrassen utan en pump, men man kan tänka sig att det blir fuktigt inuti med utandningsluften. Ja, ballongen vill ju krympa igen. Madrassen ligger man på och pressar ut luften. Kanske en plastpåse utan tryck på håller luften bättre, även om den inte är helt tät.
    Det är mycket samma band som spelar, så ja, det kanske kan kännas lite onödigt (om än roligt) att åka långt för att se ett band man redan har sett eller ska se. Vandals hade varit kul dock, och de kommer kanske inte hit i första taget. Jag tänker inte alltid på att Bad Religion också spelar på Bråvalla. Offspring tog över lite där, men jag hoppas det blir ett bra spelschema så man ska kunna se båda banden. Bad Religion live är alltid trevligt. Det räcker men en utlandsresa om året för min del. Man ska ha både pengar och tid. När man pluggade hade man tiden men inte pengarna. Nu jobbar man och har pengarna men inte tiden.
    Not the One fick man öva extra på inför spelningen. Sista versen tycker jag är lättast då raderna hänger ihop på ett annat sätt än vers ett och två, där raderna känns mer utbytbara.

Jag får ta med en huvtröja dit så får man se om man behöver den. Förra året regnade det ju, då hade jag en huvtröja, jag minns inte riktigt vilken men troligen hade jag min Ghost-tröja efter de spelade då, och då hade jag ingen Rammstein-tröja, som också spelade. Storleken på flaskan är inte så viktig för min del, men skulle gärna vilja ha den gröna, framför allt om du tyckte den var god.

Nu har jag mailat låtarna, så får du se om det fungerar. Jag hade inte WinZip på datorn så jag fick ladda ner det och jag tyckte inte riktigt det fungerade som jag var van vid, men det kanske bara var en ny version. Jag har inte zippat så mycket på senare tid. Det passar ju vårat lilla "band" att spela punkmusik då eftersom vi höll på att spela tillsammans en lite längre period men ändå inte åstadkom mer än det jag skickat.

Ditt fall är betydligt mer underligt, det är svårt att förstå vad det kan bero på. Det kanske bara är psykologiskt. Du snubblade till med dem några gånger och allt sedan dess har du fortsatt eller bara märkt av det mer. Nu blir det förmodligen inte så många turer med kängorna. Det kan bli om det regnar mycket någon dag eller om jag ska på en vild spelning.

Det var det jag också trodde, när jag läste rubriken. Över lag är rubriksättningar ofta dåliga, tycker jag. Det hade varit mer komiskt, på sitt sätt, att man kan missar ett anfall på sig själv. Det var bra att vårdaren blev uppsagd, som de skriver. Det står i artikeln att de har instruktioner för hur man ska ta hand om epilepsi, men det är otydligt om de haft instruktioner om att inte bruka mobiltelefoner under arbetstiden. I slutet kan man läsa att de haft samtal kring rutiner, men det framkommer inte om de har haft det före eller efter händelsen.

Bra att de blir bötfällda för att använda telefonen i trafiken. Oavsett om man går eller cyklar, borde man hålla sig åt det håll man ska åt. Man är på vänster sida om man ska dit och det givetvis inte är andra hinder såsom mötande trafik. Är man till höger på cykel- eller gåbanan (som är en rätt bra vana) och ska vänster gäller det att se efter om någon kommer då sidan. Är man ute bland andra måste man förhålla sig till det. Man kan inte heller antaga att alla tänker som en själv ska göra. Jag tror att vi har varit inne på ämnet tidigare.

Den typen av symmetri handlar om någonting annat, eftersom det handlar om att inte bli sned. För mig då var det bara att det skulle kännas bra. Kliade jag mig på högra kinden, kändes det bättre om jag kliade på vänstra exakt lika mycket. Nu när jag tänker på det, kan jag känna samma sak. Då som nu är det bara att strunta i det, det går över när man tänker på annat.

På Last.fm kallas turnén för "Punk in Drublic 20th anniversary". Men de brukar ha många låtar från den skivan under andra turnéer också. De har många låtar från den senaste skivan, om det är turné för skivan. Men eftersom de är som de är så kan det bli att de inte spelar en enda låt från skivan en kväll, utan förvarning. Eftersom de spelar låtarna från den skivan, behöver de inte repa lika mycket inför en turné; vilket är behagligt för dem. Lycka till att hitta mig. :-) Det är säkert enklare att hitta Stefan i Pennywisetröjan eller Timmy (Satanic_Surfer) i blå tuppkam.
    Det var bra att det gick fort. Om det kommer in fukt som är ungefär kropptempurerad när den blåses ut, blir det kallare senare och kyler luften som krymper. Men den värms nog upp en bit när man sover på den senare, så det har nog liten betydelse. Kanske är det därför man ska ha mindre luft i än vad man tror, för att den blir varm när man ligger på den och då expanderar luften. Om ballongen kröp för att den blev ihoptryckt, skulle den bli varm. Är det varm luft in så blir den kall och därför krymper. Fast utan tryck går inte riktigt. Stänger man påsen, som nog är tanken med vad du skrev, blir det ett tryck. Jag tror att den inte skulle hålla formen ändå. Får testa det någon dag.

Det är så pass episkt att det är de tre banden tillsammans, att det känns tråkigt att missa. Det är ett under som det är och det lär inte hända igen. Det är lite tråkigt för din del att inte Dropkick spelar på samma dag som Offspring och Bad Religion, men bättre för oss som ska vara där hela veckan. :-) Jag har flugit utomlands två gånger redan, jag känner att det räcker så. Till Skottland bytte vi flyg i Amsterdam dessutom. När jag pluggat har jag ändå haft pengar, för att jag har bott hemma och inte haft några stora utgifter. Nu när jag varken pluggar eller jobbar vill jag vara lite mer sparsam, men jag har stålar att disponera för ett tag framöver ändå.
    Jag håller nog inte med dig om att sista versen i Not the One är enklast. Jag tycker att raderna är lika utbytbara som i de andra verserna. Den sista raden vill man ha på plats, för annars slutar låten helt fel. Om Dexter skulle sjunga fel, tror jag att det skulle märkas. Jag undrar förresten vad som var skevt med Dexters gitarr under (Can't Get My) Head Around You.

Även om det är fint väder, kan det vara bra att ha med en tunnare huvtröja, en med dragkedja. Då kan man justera temperaturen. Jag ska träffa Stefan i helgen, vi ska se Jim Gaffigan på söndag. Man kanske beställer några gröna från USA och en flaska röd från landet i öst.

Det var ett fint "1-2-3-4!" i början av Spela som inte efterföljdes. Angelfuck var det inte något fel på, vad jag märkte av (för vad det var). 911 for Peace är hade sina... underliga stunder. Mystiskt ljud var just det. Dirty Magic var lite otajt till en början. För ett första band och sådär, där ni inte verkar vara helt hemma på era instrument, fanns det ju potential med träning. Jag har ju sett band som spelat sämre. Det fanns ju många missar, låtarna lät ju inte som originalen. Var det något särskilt du tänkte på?
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja, kanske har det blivit en grej, att jag bara noterar det när jag har dem skorna på mig och råkar snubbla. När det bli sommar blir det varmt med större skor. Eller så kanske det kan bli svalt också just för att de isolerar. Beror på hur varm man blir om fötterna.

Jag upplever att min arbetsplats inte har tydliga rutiner för mobiltelefoner. "Alla" har sin mobil på sig hela arbetsdagen och använder den då och då om man får ett sms eller liknande, kanske surfar lite extra på fikarasten och sådär, men det finns varken ett förbud mot det eller ett allmänt accepterande av det. Jag har också mobilen på mig, men jag svarar inte om det ringer, som en del gör, för det känns som ett större brott mot det faktum att jag faktiskt är jobbet. Det ringer visserligen sällan på dagarna till mig. Dock svarar jag på sms, för då kan jag svara när jag har lite tid över.

Det har vi varit inne på tidigare ja, allt det där med cyklandet och fotgängare. Det tåls att upprepas. Apropå det har cykelräknargrejen gått sönder så jag kan inte längre ha koll på statistiken.

Det liknar lite tvångsbeteende, så det är bra om man är medveten om det så att man kan bryta det. Jag har en kompis som har OCD, som dock var värre förut har han berättat, då han höll på med att tända och släcka lampor och sådär. Första dagen i skolan på registreringen satt jag bredvid honom och undrade lite vad han höll på med. Senare samma dag blev vi mycket bra vänner, bland annat efter att han gått in i en parkerad cykel på rundvisningen på campus.

Jag tittade igenom spelningen men tittade mest på mellansnacket. De är som ståuppkomiker som spelar musik då och då. De var roligare än jag minns dem från West Coast Riot, men då var jag trött, och jag hade säkert inte tyckt de var lika roliga här heller om jag behövt stå där och lyssna på varje låt. Min favorit var "Are you old enough to be European?". Jag hörde dock inget om Offspring. Jag fann er vid ca 4.45, tror jag. Det var lätt att se en blå tuppkam och jag tror det är du som står bredvid i röd tröja. Jag såg inte Stefan.
    Aha, det kanske blir tryck när man stänger påsen. Jag tänkte att man mest bara stängde utan att påverka luften inuti. Det är bara att blåsa upp en plastpåse och knyta ihop den och se vad som händer. Jag tänker mig en fryspåse, för större påsar från affärer är sällan täta och dessutom tar de plats.

Det är ett riktigt bra tillfälle att vara med om något fint. Det är lite synd med Dropkick Murphys, men jag har sett dem tre gånger och egentligen aldrig aktivt lyssnat på dem, därför är jag rätt okej med att jag missar dem. Jag tror jag kan ha skrivit om det förut. Ja, ni kan se alla band, du får göra en ny lista. Jag tänkte på det, att man skulle bott hemma när man pluggade. Nu var det inte möjligt eftersom jag pluggat i andra städer, men något att tänka på. Varför pluggar du inte? För att det är sommar eller ändå?
    Det är lite olika hur man tycker, men ja, sista raden bör man lära sig så man kan vara med i slutet och sjunga "...and never wonder WHY!". Det var inget jag noterade med gitarren, men om det bara var ett mindre fel så hör jag inte alltid sådant. Jag tänker på att hans röst är i ett väldigt högt läge i första versen.

Det är mycket ståuppkomik för en som inte är insatt. De verkar vara många här. Han verkade ganska lättsam att lyssna på. Så kan man göra med beställningarna, om det inte blir extra mycket frakt med två leveranser.

Det var en bra recension. Mina kommentarer skulle vara att jag håller med om att Angelfuck är okej. Det enda är att det blir lite högt när jag slår på cymbalen (tror jag det är) för att vi ställde en mikrofon där. Haha, 911 for Peace är knepig. Vår gitarrist hade aldrig hört låten och därför blev det lite annorlunda, samt att vi inte visste hur trummorna gick och eftersom jag är en högst begränsad trummis så blev det som det blev. Det är störningar från en ringande mobil halvvägs in i låten också. Mystiskt ljud har jag inga kommentarer till, den är bra, kanske för att ingen av oss deltagit i inspelningen av den. I Dirty Magic har gitarristen satt sig vid trummorna och blivit visad hur han ska spela, så spelar min bror Noodles riff och jag spelar Dexters, improviserat. Jag missar strängarna ibland, vilket kan höras. När jag hör vår egenskrivna låt med arbetsnamnet Spela, tänker jag på det här klippet från Varan-tv, kanske för att jag känner mig som trummisen som spelar snabbt. Det krävdes mycket koncentration och koordination från mig att kunna spela så snabbt och jag gjorde det nog bara en gång. Det blev dock rätt bra och jag känner att den låten har potential att bli något bättre.

Det är sant, att det kan bli isolerande. Men om man har fötterna i skorna och promenerar, är det svårt att inte bli varm. Jag vet att en del kan bli kalla om händerna, fastän de rör sig. Det kanske finns dem som blir det på samma sätt med fossingarna.
    Apropå att inbilla sig saker, kom jag att tänka på att jag inte brukade kunna dricka te utan att ha lite vatten i. Alltså att jag hällde upp en kopp te och sedan gick jag och tog en skvätt vatten i. Jag vet inte varför, men jag tyckte inte att det smakade bra utan vattnet.

Man kan svara på sms när man har lite tid över, som på fikat. Kommer det med sms, brukar det inte vara brådskande. Väntar man något viktigt samtal kan det vara bra att kunna svara när det kommer, men är man upptagen med annat får man prioritera och eventuellt ringa tillbaka senare. De flesta arbetsplatser behöver nog inte ha några riktlinjer för det, men arbetar man nära kunder kan det vara bra att ha en princip, för att man ska vara redo. Jag tänker att man borde hålla isär arbete och fritid, så vidare man inte älskar sitt arbete och ser det mer som en hobby.

Varför har du haft sönder cykelräknargrejen? Det var dumt.

Det var lite tvångsbeteendemässigt, men inte särskilt extremt. Blev det jobbigt eller svårt att hålla koll, sket jag bara i det och gick vidare. De som har "riktiga" tvångssyndrom kan inte det, givetvis. Vad var det din vän gjorde när ni satt bredvid varandra?

Mellansnacket hor blivit halva framträdandet med NOFX. Det gillar jag. De är alltid roliga, ingen idé för mig att försöka att avgöra om de var roligare nu än då. Det var en kille som visade upp tatueringar som han hade, jag antar att han började med NOFX. Han hade bland annat även Pennywise och Bad Religion. Fat Mike frågade var han hade Offspring-tatueringen och kommenterade att han borde ha alla Epitaph-band tatuerade någonstans. Det börjar ungefär 13:30 in. Sedan är det ett uppehåll innan biten då Offspring nämns, 32:30. Mellan kommenteras Timmys kam som "punk rock Marge Simpson" vid 17:10. Honom verkar du ha sett och du har rätt i att jag bar en röd tröja. (Timmy var med på teve i dag, vid 02:45.) Stefan kanske är knepigare att identifiera, men när man ser Timmy nästan 2 minuter in är Stefan precis bredvid honom till vänster. Någon gång senare ser man att han har en Pennywise-tröja på sig. Det är roligt när de drog upp killen på scen. Det jag märkte när jag såg inspelningen, var att de lattjade med vatten på trummorna under sista låten. Man hör till och med när trummisen ropar på gitarristen.
    Trycket utanför påsen klämmer och drar i påsen, eftersom trycket runt ändras lite med temperatur och sådär. När man stänger påsen kan inget åka in eller ut, och då blir det en tryckskillnad. Tyvärr har jag ingen ballong att jämföra med just nu. Har man dem i samma rum borde de få liknande tryckskillnader.

Jag lyssnade ganska lite på dem innan jag köpte skivor med dem, som jag gjorde eftersom jag sett dem många gånger. Det är på liknande vis när det gäller Rise Against, jag har sett dem många gånger men jag har inte köpt någon skiva med dem än. En ny lista till Bråvalla lär det kunna bli, men den lär bli kortare. Känner att jag har större chans att se fler band på den listan än vad jag såg i Belgien.
    Jag hade KTH nära, så jag hade inte ens en tanke på att åka flytta. Hade jag bott längre ifrån eller om de inte haft något som passade mig där, hade jag fått resa på mig. Jag höll ju på med mitt examensarbete, men det drog ut på tiden och jag tappade motivationen eller något. Hade ett par slattar också, så jag tänkte i januari att det var lika bra att ta ut min kandidat som jag har och söka jobb så att man kommer vidare i livet. Jag fick inte hem den förrän i mitten av april och då var jag så inställd på att åka till Belgien och nu är det i stort sett sommar. Men jag har tittat och det vore bra att ha arbete till juli eller augusti.

Det är många nödord i den, känner jag allt mer. Ord som är där för att det ska bli rätt antal stavelser i raden som gör att den inte är som man skulle säga det. Det är inte någon sångvänlig låt, men den är bra. Woo-delarna är det minsta man kan lära sig. Gitarren verkade inte vara stämd eller felstämd, så Noodles började spela. Dexter fortsatte att spela på gitarren, men den kanske stängdes av. Han röst är kanske ett snäpp hög i början, ja.

När jag såg Dara sade han att det de brittiska komikerna har börjat få upp ögonen för Sverige, att det skulle komma fler. Jim Gaffigan är förvisso amerikan, men han följer kanske Louis C.K. som var här för ett tag sedan. De har båda släppt videoinspelningar av deras framträdanden själva på hemsidan för en liten peng. Det har de båda tjänat mer på och haft mer kontroll över, även om det blivit lite mer arbete bakom det, än om de skulle ha bett någon annan göra allt.
    Får se hur det blir med såserna. Men jag hör av mig när vi har planer. Jag vet att jag har pratat om det länge nu.

Jag tycker att cymbalen låter lagom i förhållande till trummorna. Men jag tycker att de andra instrumenten hörs sämre i Angelfuck. 911 for Peace är enkel på gitarr, tycker jag. Det är inte så många olika delar och enkel ackordföljd. Basen är knepigare, men det är de i många av Anti-Flags låtar. Trummor brukar man inte veta hur de låter, utan man spelar så att det känns bra. Det jag tänker när jag lyssnar igenom låtarna en gång till är att ni inte är tajta. Det märks ju att ni inte är vana att spela tillsammans, utan försöker bara att spela det ni ska och håller inte takten helt hela tiden. Det var ett fint klipp från Varan-tv. Det kan vara knepigt att hålla takten, man vill gärna skena lite. I dokumentären Sound City berättar de om när Nirvana spelade in Nevermind och Dave ökade hastigheten hela tiden i Lithium. Nu när Dave Grohl lyssnar på låten, tycker han att det låter som att den saktar ned.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Igår snubblade jag på en tröskel i mina skor. Idag medan jag gick kom jag på att jag kanske snubblar mer för att skorna när jag köpte dem var lite trånga, så jag går nog inte helt avslappnat med fötterna i dem, vilket kan påverka steget. Det har varit omedvetet, i rädsla för att slå i tårna i skons framkant. Jag ska tänka på det framöver och se om jag slutar snubbla (det kommer säkert bli så för att jag tänker på det nu).
    Jag vet andra som häller vatten i te, ofta för att de tycker att det är för varmt. Min förkylning kom tillbaka lite i helgen så i brist på annat googlade jag vad man kunde göra hemma för att bota sig, och då var ett tips som verkade bra att dricka bikarbonat. Jag provade det i helgen och det var oerhört otrevligt. Om det hjälpte vet jag inte heller, jag är friskare nu igen men jag kanske hade tillfrisknat ändå.

Jag har tänkt på när man söker jobb och det "nya" jobbet ringer upp på ens privata mobil under jobbtid, och man svarar. Undrar om de noterar att man svarar i sin mobil under jobbtid och det påverkar negativt. Man kan dock också se det som att man vet att man sökt ett jobb och därför är lite extra beredd på mobilen under en tid medan man väntar på svar. Man får använda det som argument om de undrar. Jag tycker det är jobbigt när jag får jobbrelaterade sms på fritiden. Det händer sällan och bara från en nära arbetskamrat. Frågorna är dock inte direkt jobb, utan mer en fråga om något praktiskt inför morgondagen, t.ex. att man kommer bli sen till jobbet eller nåt.

Ja:( Den är fortfarande trasig, jag hade sönder den väl.

Det låter bra. Det är sunt om man har koll på sina mindre sunda vanor, innan det blir för mycket. Han hade ljud för sig, typ harklingar, samt trummade med fingrarna hela tiden. När jag träffat honom nu på senare tid har jag dock tyckt att det minskat.

Jag missade visst de två mellansnacken, för det kände jag inte igen. Det var ju kul att han tog upp sina tatueringar igen senare under spelningen. Punk rock Marge Simpson noterade jag men kopplade inte ihop det med hans frisyr, vilket ju kunde ha gjorts. Där ser man, tv-kändis också! Det hade jag kunnat se direkt på tv då jag kan välja att se både ABC och Tvärsnytt (Västmanland och Örebro), det hade varit roligare. Eftersom det var hockey tittade jag dock inte på tv i fredags när programmet verkar ha sänts. Det var kul med killen på scenen men också lite jobbigt att titta på. Han fick iallafall trumpinnar som tack för besväret.
    Ballonger har inte jag heller. Ballonger knyter man kanske hårdare än en platspåse, eftersom ballongen vill dra ihop sig. Plastpåsen accepterar ju att vara uppblåst. Ballonger håller ändå luften länge, med tanke på att man ibland kan hitta väldigt gamla ballonger som visserligen är väldigt små men fortfarande har luft i sig.

Jag märkte idag att jag ju också har lyckats köpa två DKM-tröjor vid två olika tillfällen. Ibland blir det av bara farten. Jag var kanske ett större fan förut, medan jag först på senare tid insett att jag egentligen inte är så förtjust i musiken. Det kanske inte är lika många band som verkar intressanta på Bråvalla med tanke på att det är en större blandning av musikstilar. Det är nu endast 32 dagar kvar och jag börjar känna att det är dags igen nu för lite mer Smash. Mina skor (som jag snubblar med) som jag hade i Belgien har jag inte använt så mycket sedan den kvällen då de blev väldigt dammiga och jag inte har orkat rengöra dem. Jag har dock börjat ha dem på mig nu och när jag drar upp skosnörena uppstår alltid ett litet dammoln.
    Aha. Grattis till kandidatexamen så länge! Hoppas du finner ett jobb. Bra att du klarar dig ett tag iallafall, annars får du börja plugga någonting igen så du får CSN.

Jag tittade igen på Not the One. Han tittar på pappret hela tiden i verserna, och sen när han slutar titta i sista versen så blir det fel på sista meningen. Det är det som jag gillar med sista versen, att det är många ord men allt bara flyter på i en enda lång mening. Det är ungefär som första meningen i andra versen av Tiny Voices, en annan favorit som jag tagit upp förut en gång. Man kan tänka sig att jag tycker om låtar med långa meningar med ord staplade på varandra. Okej, det märkte jag inte. Jag ser bara att Dexter spelar men om det kommer ljud från hans gitarr eller Noodles, kan jag inte notera.

Kanske har Sverige en bra stå upp-publik som är tacksam att framträda för.
    Det är lugnt, jag är snål med pengarna ändå nu för tiden, men när det blir av så är jag med.

Precis, vi är nog väldigt fokuserade på vårt eget instrument, att man ska spela rätt och att man ska komma ihåg låten. Mera övning behövs för att kunna slappna av, ha kul och testa lite olika saker. Det var det som var roligt på högstadiet när man fick öva in en låt på musiklektionerna tills alla kunde den och sen fick man spela in den. Så långt kom vi aldrig med vårt band, men det är därifrån jag lärt mig mitt trumspel. När man fick sitta och spela "yllemössa" på trummorna hela tiden. Vår gitarrist har nyligen lagt ut alla sina gitarrgrejer på blocket för att satsa på sitt sportande istället, så nu är bandet definitivt upplöst. Spännande att han ökade låten och nu tycker att den saktar ner. Han tycker tydligen att låten ska vara snabbare i slutet.

Med snubbelskorna då, förmodar jag. Det är en rimlig tes, att det skulle vara spänningar i foten som gör dig mer benägen att snubbla. Jag köper i vanliga fall för smala skor, till en början som jag går in. Men det enda jag märker av av det, är att jag får blåsor. Du får pröva att övervinna din rädsla för att slå i tårna i skon, för att töja ut dem och sluta snubbla. Jag hoppas att du klarar det!
    Den förklaringen är förståelig, men inte att det skulle smaka annorlunda. Jag inbillade mig att det gjorde en skillnad på smaken. I dag dricker jag sällan te, det är när jag blir förkyld (även om jag inte tycker att det hjälper). Kristoffer Appelquist har en akt där han pratar roligt om bristen på förkylningsmedicin. Hade bikarbonat fungerat, hade man sålt det som medicin mot förkylning, bara för det dubbla prisen mot bikarbonat. Någon någon gång har kanske eventuellt prövat att dricka bikarbonat och ett tag senare blivit av sig med sin förkylning. Du kommer i värsta fall bli av med förkylningen strax innan du går bort. Det vore en väldig otur, men det kan ha varit tack vare bikarbonaten du drack.

Man borde välja att inte svara första gången de försöker ringa en; istället ringa upp själv om ett tag eller få dem att ringa. Som du skriver kan det vara att man vet vad det är för ett viktigt samtal man väntar och bara därför svarar. Då borde man som arbetsgivare ringa från flera nummer och testa, någon gång innan tiden man kan ha sagt att man ska ge besked. Dina nära arbetskamrater kanske inte ser det som något överskridande, eftersom ni är nära. Är det den typen av frågor, att det inte praktiska saker, kan jag känna att det kan vara acceptabelt att få sent dagen före, men kanske bättre tidigt dagen därpå. Man är redan dagen innan inställd på att man ska till arbetet och det kan vara bra att kunna planera sin dag. Det får bara inte gå över en gräns där.

Det var bra att du hade sönder den ordentligt. :-) Att du inte bara hade sönder den lite grand så att den kunde bli lagad omedelbart. Då hade inte alla märkt av det och folk hade inte saknat den som de gör nu. Det är nog inte bara för dig som det är de bästa stunderna på dagen, när du åker förbi och ser vad siffran säger.

Det är bra att det har blivit mindre av de besvärliga sakerna. Det blir svårt att leva och arbete med sådana saker för sig, man får mindre gjort och man kanske stör andra en aning.

Det blev en liten grej med dem med tuppkam, att alla skulle vara i moshen samtidigt. Killen som kom på scenen var inte speciellt sugen på det. Innan NOFX spelade var det någon kille och tog en bild på dem, tre av alla där med kam. Det roliga med Timmy på teven var att jag satt och skrev till honom om att jag hittade honom på en bild, från en demonstration en tid tillbaka. Sedan var han plötsligt på teven igen. Han skrev att han skulle iväg på en demonstration en eller två dagar därpå, men därifrån har jag inte sett någon bild på honom. Nu skickade han denna: http://accessrock.se/wp-content/uplo...Tottie_018.jpg
    Tillägg: Vi nämns (typ) här, i artikeln bilden tillhör. "I En missanpassad Svensson försöker några tappra själar att starta upp en moshpit. Resultatet blir minst sagt underhållande då resten av åskådarskaran snarare tycks känna sig obekväma med detta fenomen än roade."
    Gamla uppblåsta ballonger har hamnat i något läge där den inte kan dra ihop sig mer. Riktigt gamla har nog torkat och är fast i det läget. Andra blir ungefär så små som ballonger är ouppblåsta. Frågan är fortfarande var luften i ballongen tar vägen, men den borde ju pysa ut.

Är det när du har sett Dropkick som du köpt tröjorna? Då har du i alla fall det som försvar, sedan kan tröjorna vara snygga och sköna. Du kan ha dem i nödfall och när du ska se dem.
    Jag hade hoppats på att aldrig åka till Bråvalla, eftersom det är en så stor och bred festival som inte behövdes. Hultsfred och Peace and Love hade ju det där. Men många verkar tycka om att åka på stora festivaler för att se få band. Får se om Bråvalla tagit död på de andra två. Peace and Love ska arrangeras i år, men Hultsfred blir igen först nästa är det tänkt. Metal Town och West Coast Riot verkar båda ha gått i graven. Du får gå i regnet någon dag, för att de ska bli rena på ett naturligt vis. Skorna jag hade var fungerar än. Jag hade tänkt ta ett äldre par som jag inte var lika rädda om, men när jag skulle gå tog jag på mig dem som jag brukar ha.

Tack. Det ska nog gå bra. I så fall skull jag ta det halvåret som jag har kvar av CSN (eftersom man bara har 6 år) att läsa om det fåtal kurser som skräpar eller alternativ till dem. Det är inte det jag har sug efter just nu.

Det blir inget tydligt "They'll suffer just the same as", det har du rätt i. Det är ballt med det långa rabblandet, men det gör det knepigt att sjunga med även om man kan orden. I Not the One blir det många ord som inte känns naturliga i tal, till skillnad från hur det låter i Tiny Voices. Det är olika låtar och inte jämförbara.

Kan vara möjligt. Jag undrar var folk hittat komikerna, om de verkligen syns så mycket i teverutan. Men i dag räcker det med att några ser en video och sprider den vidare så får de bästa överleva.
    Jag glömde helt bort det under helgen, men jag ska träffa honom igen denna helg. Stefan tappade sin telefon, så han chattade inte på Telegram denna vecka.

Ingen utom jag var musikalisk i min klass, i det att ingen just då spelade instrument. Eftersom jag kunde spela bas fick jag fortsätta med det under de flesta av lektionerna. Men givetvis fick jag öva de fyra ackorden i versen på When I Come Around (G D Em C) som alla andra, men jag hade en synt hemma som jag kunde öva synt på. Det var bara gitarren som var knepig att öva på på basen hemma. Har du spelat trummor mer sedan ni lade av? Vad menar du med att spela "yllemössa"? Med yllemössa på, skulle jag gissat var för att dämpa ljudet. Haha. Det verkar troligt att ni har splittrats då. :-) Sound City har sina lustiga och ljudtekniskt intressanta bitar. Speciellt roligt när de pratar om Nirvana. Bad Religion spelade in en skiva i den studion, samma som Nirvana spelade in Nevermind.
    Last edited by Jojan; 05-30-2014 at 04:34 PM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread