Jag har köpt några par skor på postorder och då vet man aldrig om de ska passa. För det mesta har man tur och de passar. Snubbelskorna var de som var något trånga men passar numera efter att de blivit uttänjda. Jag ska kämpa på för att övervinna rädslan.
Jag dricker 2-3 koppar te varje dag. Igår drack jag grönt te på nästan tom mage och blev illamående som jag har blivit vid andra tillfällen, när man inte har ätit så mycket. Jag tog tag i att googla på varför det kan bli så, och då är det för att te innehåller tanniner (som egentligen hette något annat) som ökar saltsyraproduktionen i magsäcken och då kan man bli illamående. Så nu vet jag att jag inte ska dricka te (men det kanske bara gällde grönt te) när jag inte har ätit. Oftast blir det i samband med mat så det har inte hänt så ofta men tillräckligt för att jag ska se ett samband när det inträffar. Så är det ju, att mycket av den alternativa medicinen troligtvis inte gör under eftersom det då varit något man kunnat få av läkaren. Jag träffade en person i helgen som är frisör och håller på med en typ av healing-klippning. Hon sa att hon var en av få i Sverige som höll på med det, och jag tänkte att man kan ju fundera på varför det är så. Min förkylning har blivit bra, tack vare bikarbonaten eller inte. Jag läste att man kan dricka bikarbonat för att öka sin träningsprestation, men att det bara ökar ytterst lite, så överlag verkar det vara något man kan hålla på att dricka men som sagt, det är inte så gott. Jag tänkte mycket på Kristoffer Appelqvists dialekt som verkade pendla mellan någon skånsk och någon "neutral" dialekt.
Jag funderade på det, att man kan råka missa samtalet och ringa upp själv sen. Då verkar man ambitiös på jobbet men fortfarande intresserad av samtalet. Är det sms inför nästa dag är man ju nästan tvungen att få dem, om det handlar om planeringen av dagen. Nej, man får hålla sig inom en gräns, och inte börja diskutera jobbärenden utanför jobbtid.
Den är fortfarande trasig. Jag undrar när de ska laga den. Siffrorna kanske har höjts mycket nu när det blir sommar och då vet ju jag inte om det! Ja, jag tänker mig att de som cyklar förbi slänger en blick på räknaren. Man kan se vilket nummer man får för dagen, och se om man får samma nummer nästa dag.
Det är ju en utstickande frisyr i dubbel benämning, så den märks av. Han är i farten lite här och där. Jaså, blev det ingen moshpit? Märkligt på en sådan typ av konsert, om publiken blir obekväm.
Ballongerna kanske inte håller tätt lika lätt eftersom materialet är annorlunda än exempelvis plast. Speciellt när man töjer ut dem, så kanske de läcker ytterligare luft. Fast det har jag egentligen inte aning om, men man skulle kunna tänka sig det.
Det är på DKM-spelningar som jag har köpt dem. Precis, då har jag när jag ska se dem nästa gång. En av tröjorna tycker jag om och använder ändå ibland.
Det är synd att du nu blivit tvungen att ta dig till Bråvalla:( Jag hade nog mest inte velat åka tillbaka eftersom det var lerigt och dåligt organiserat med parkeringarna. Dock är det inte deras fel att det regnade, men bilköerna får de ta ansvar för. Jaså, blir det Peace and Love? Det finns ju något som heter This is Hultsfred, det är alltså inte riktiga Hultsfred-festivalen? Ja, tyvärr verkar WCR inte komma tillbaka, mycket synd. Det blir i alla fall Ghost i september på Gröna Lund. Det är Gröna Lunds sista spelning för sommarsäsongen. Det blir roligt.
Då får du ha en studiepaus nu då, det låter skönt. Jag har sökt kurser till i höst så får jag se vad jag kommer in på. Den enda kurs jag egentligen vill läsa (Idrottsmedicin) verkar svår att komma in på, men jag är nästan tvungen att läsa något av det andra jag har sökt eftersom fler poäng ökar chansen att komma in på kursen nästa år.
Bad Religion har ju ofta flera långa meningar i sina låtar, så om de gör så låter det alltid bra.
Det finns mycket folk från Internet i olika sammanhang. Ibland på tv har de med sidekicks som man "borde" veta vem det är men inte har en aning om, när det är bloggare och youtube-folk som blivit populära. En stå upp-komiker bör också kunna bli till på det sättet.
Telegram har jag inte hört talas om. Jag tänkte att det var en tjänst att skicka sms från Internet, men det verkar det ju då inte vara.
Nej, jag har inte spelat mer trummor då jag inte haft tillgång till ett trumset mer än i vår replokal vi var i då. Yllemössa är det enklaste kompet när man lär sig trummor, om jag förstått trummorna rätt. Då kan man hålla takten genom att hela tiden säga "Y-lle-MÖ-ssa" i takt med trummorna. Jag visste inte om det var ett allmänt begrepp så jag chansade och skrev det. Jag antar nu att det inte är det.