Page 311 of 313 FirstFirst ... 211261301309310311312313 LastLast
Results 3,101 to 3,110 of 3127

Thread: Come To Sweden 3

Är det nu vi döper om tråden till Thank You For Coming To Sweden?

Vill ni ha huvudvärk ska ni kolla in vad folk säger i Correns reportage om Offspring från Bråvalla...

http://www.corren.se/24corren/?clip=7107563

=======>CLICK HERE IF YOU DONT FEEL LIKE CLICKING ANYWHERE ELSE!<=======

Jag är mållös. Jag har inga ord att beskriva vad jag känner när jag ser Correnklippet.

Oj, jag missade ett r där. Usäkta.
    Last edited by Jojan; 3 Weeks Ago at 08:53 AM.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Alltså, vissa är ju uppenbarligen dumma i huvudet. Det är okej att inte tycka om Smash (Dock var det ju inte någon hemlighet att de skulle spela Smash, det står ju t.om på Bråvallas hemsida så man undrar ju vad de gör där) Men tror folk på riktigt att Smash är en ny skiva?

Med tanke på de där kommentarerna är det rätt förvånande att det var så mycket röj som det ändå var.

Mer idioti: http://www.nt.se/kultur-noje/bravall...g-9921478.aspx

Ännu mer idioti: http://gaffa.se/recension/85526?f=se_fb_fp (Framför allt detta: "Bandet firar 20 år sedan de släppte Smash och kör hela skivan i ordning och visst det funkar väl. Sådär. Det är fullt ställ hela tiden och den höga dundrande basen och Dexters krävande sång gör att alla slags nyanser och melodier försvinner i ett fullt ös som bandet inte riktigt klarar av. Det funkar faktiskt bättre när de saktar ner lite i Electric Banana Band-reggaen i Whatever Happened To You?"

Markus Larsson har iaf hjärna nog att uppskatta Smash, sen håller jag inte med om att resten av spelningen är dålig, men att Smash är höjdpunkten är ju givet: http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle19136849.ab

Lyckas faktiskt inte hitta en enda positiv recension. Undrar om de såg samma konsert som vi såg. Om någon hittar en positiv recension får ni gärna posta den.

För övrigt var det riktigt kul att träffa er alla från forumet, synd att ni inte hade campingbiljetter så vi kunde sitta och efterfesta.

Och jag tror aldrig jag sovit så bra som jag gjorde i natt. Tror nästan jag har lika många timmars sömn natten till idag som på hela festivalen. Känner mig lite sliten fortfarande dock, men det går nog över.
    The Offspring spelade hela Smash, jag tycker att de skulle spelat de gamla låtarna istället.
    -Förvirrad festivalbesökare på Bråvalla.

Det finns så mycket att kommentera på det i det där klippet så man inte var man ska börja. Sammanfattat är det märkligt.

Den här http://www.folkbladet.se/kultur/defa...icleid=7108360 är den som är positiv med en recensent som tyckte hela spelningen faktiskt var bra. Det inövade mellansnacket kanske är dåligt om man vill att det ska vara "på riktigt", men det är inte precis som att Dexter och Noodles låtsas som att det är spontant. Pratet om Kanye West lär inte vara inövat dock.

Jag håller med TMDGJ, trevligt att träffa alla och få ett ansikte på folket här.

Tråkigt att folk inte uppskattade dem mer. Men det är deras förlust och inte min.

Nu kan man lyssna på nya Pennywiseskivan på Youtube: https://www.youtube.com/watch?list=P...&v=eBm0RZaPks8 Två av låtarna är dock redan studioinspelade.
    Last edited by Jojan; 3 Weeks Ago at 11:07 AM.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det finns så mycket att kommentera på det i det där klippet så man inte var man ska börja. Sammanfattat är det märkligt.

Den här http://www.folkbladet.se/kultur/defa...icleid=7108360 är den som är positiv med en recensent som tyckte hela spelningen faktiskt var bra. Det inövade mellansnacket kanske är dåligt om man vill att det ska vara "på riktigt", men det är inte precis som att Dexter och Noodles låtsas som att det är spontant. Pratet om Kanye West lär inte vara inövat dock.

Jag håller med TMDGJ, trevligt att träffa alla och få ett ansikte på folket här.
    Där hade vi en recension som var mer lik verkligheten. Konstigt att jag inte hittade den när jag sökte. Jag är för övrigt glad att Offspring ens hade mellansnack den här gången, 2004 var det väldigt dåligt med den varan. Bandet kändes lekfulla i lördags, och det är lite så jag har fått för mig att de är som band.
    The Offspring spelade hela Smash, jag tycker att de skulle spelat de gamla låtarna istället.

Jag håller med. När jag såg dem 2001 och 2004 var det mest gå in, spela, gå ut, men på senare år känns de gladare och roligare.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Nu kan man lyssna på nya Pennywiseskivan på Youtube: https://www.youtube.com/watch?list=P...&v=eBm0RZaPks8 Två av låtarna är dock redan studioinspelade.
    Spännande, ska lyssna imorgon.

The Offspring är ju en vattendelare. De blir ju ihågkomna som nåt jämsides Markoolio som sagt. Andra tycker det finns fetare punk där ute om det är sånt man vill efter. Och båda delarna har väl sina poänger men det bandet gör allra bäst är ju sin distinkta skatepunk som både kan låna från ösiga trumrytmer och ylande stämsång och slänga ihop något ingen annan gör. Släng in huvudet på spiken-mörk satir som de levererar med Smash-skivan så har vi ju något riktigt jävla bra med.

Så visst, jag fattar att recensionerna kan vara nere och peta i en stjärna-territoriet. Recensenterna får ju varken Maiden-perfektionism, regelrätt kängpunk eller popig buskisrock. Men för en annan är det ju guld. Jag minns ju 2004 när bandet sa att nu skulle de "go so far back as 1994" och lira ett par låtar från Smash. Där och då kändes det ju som att det här bandet inte minns mer än tio år bakåt i tiden. Så det här var ju helt jävla fantastiskt under Bråvalla. Och då har de ändå stoppat in både Starring At The Sun och All I Want under slutskedet där de mycket väl hade kunnat slänga in Original Prankster och Hit That eller (god forbid) Why Dont You Bump In My Trunk.

Själv är man ju svinnöjd med varenda låt de lirade. Pretty Fly och WDYGAJ är ju gullig och trallvänlig nostalgi på sitt sätt. Är bara jävligt nöjd. Fan, man skulle nästan skaffa en Offspring tattuering ändå. Kanske köra på den där idén att bara tattuera in "31". Väääldigt få som fattat.

Kul att Bad Religion är på väg att spela in ny skiva också, visste jag inte innan. Får de gärna göra, senaste var ju bra och ser gärna om dem nästa år igen. Att de dessutom lirade The New America var en överraskning av rang. Första gången jag hört dem lira något alls från det albumet. Den gjorde sig ju bra live!

Vill för övrigt minnas att jag nämnde jag skulle länka till den här covern nån gång också...

Musik blir fan inte tyngre än så.

Nu blir det till att sträcklyssna genom Pennywise iallafall. Och vila. Speciellt rösten. Låter som en jävla gräsklippare idag typ. Och då kom jag hem igår, ställde mig en timme i duschen för att tvätta ner kvarvarorna av vad som en gång var en tuppkam och sen sov jag i hundra år.
    =======>CLICK HERE IF YOU DONT FEEL LIKE CLICKING ANYWHERE ELSE!<=======

Vilken sjukt tung cover.

Apropå covers känns det rätt coolt att Tiger Bells punkversion av "Vi kommer att dö samtidigt" inte finns varken på spotify eller youtube. Alltid coolt att uppleva något som bara går att höra om man var där.

Ska bli väldigt spännande att följa det bandet.

Hahaha Det där correnklippet var bland det mest ignoranta löjligaste jag sett idag! men jag är inte överraskad.
    De som inte är fans av Offspring "kan" inte bandet.
    Jag noterade samma sak under konserten, folk sjöng bara med till alla whoas och refränger, så fort något oväntat kom så sjöngs det fel.

& när You're gonna go far kid spelades, då jäklar kom kidsen igång. Är antagligen bara den + låtarna tjejerna i klippet nämnde som mainstreamfolket känner igen ._,

Ser också att ni pratar om att Offspring var lite mer snacksaliga än 2004. Kan bara tillägga att dem inte sade speciellt mycket nu heller egentligen. Greg the silent storm sade ju inget
    Love is dead.

Tags for this Thread