Page 313 of 317 FirstFirst ... 213263303311312313314315 ... LastLast
Results 3,121 to 3,130 of 3163

Thread: Come To Sweden 3

Är det bara jag som gillar OC Guns?

På tal om annat, Micke!? Har du skaffat MK från 2011 än?
    Love is dead.

Jag gillar OC Guns! Eller jag gjorde iallafall det när skivan var ny, nu har jag inte lyssnat på den på länge.

Fick MK på posten igår faktiskt .

Underbart ju! Träna upp dig en sväng så får vi köra en spelkväll framöver =) Blev det på PC, 360 eller PS3 du skaffade det till?

På tal om annat, sen när blev Offspring ett 5-mannaband? Orkar/kan inte Dexter spela & sjunga samtidigt längre?
    Love is dead.

Offspring har haft Chris Higgins sedan någon gång 1994 i alla fall. Så, sedan 1994 har de haft en extra medlem på scen. Han lämnade bandet vid 2005 och sedan dess har de haft andra på scen. Det handlar nog inte om att orka utan att det ska låta bra. Dexter spelar gitarr i vissa låtar som den femte, numer Todd, också spelar.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Det är en skitsak att störa sig på...
    Jag tycker sällan det är roligt att handla, så oftast vill jag mest bara hem när jag står i kön. De gångerna är det jobbigt när något strular i kassan, med någon kund framför. Om man strular själv får man åtminstone skylla sig själv. Jag tror inte att det hade kunnat skrivas tydligare utan att göra det krångligare. En normalbegåvad person bör förstå hur passet ska kopieras ändå. Det framgår ju att det är id-handlingen de vill ha, så man bör kunna räkna ut att man måste ta fram den sidan i passet. Men som sagt, har man tid och lust kan man alltid skoja lite.

Det var bra det. Precis, de flesta städer nog hellre efter sig själva. Det hade ju förstås varit trevligt med ett medel man bara sprayar på, men det verkar konstigt att de inte torkade bort det efter sig eftersom det är så man gör. Snart blir det dags för oss att städa hela lägenheten. Det känns lite omständigt men det blir bra när man har tömt den på möbler och prylar så kan man bara putsa på, utan att behöva ställa tillbaka saker efteråt. Eftersom vi inte har putsat fönstren så mycket så blir det som att man putsar dem åt de nya hyresgästerna. Vi borde ha gjort det för länge sen, för vår egen skull. Men vi får nog rena fönster i nya lägenheten med så det går jämnt ut.

Ja, han fick ta med sig datorn. Jag kommer inte ihåg om det fanns uttag färdigt eller om han hade med sig trådlöst Internet, men det löste sig i alla fall. Ja, det blir spännande att se hur framtidens ålderdomshem kommer se ut.
    Konsertbilderna är samma som de på hemsidan. Jag har inte tittat in på bilderna där (eftersom jag ser dem på Facebook) så jag visste inte ens att de lade upp bilderna där. Det var bra, då löste sig det problemet för mig. Precis, en hel del kan man se på Facebook utan en användare. Jag vet inte om det går att organisera sina vänner. Det är ingen funktion jag har upptäckt, men jag har heller inte utforskat så mycket. Jag har inte testat så mycket på Twitter heller, bara tittat i min news feed. När jag gjorde en användare var ett steg att lägga till fem personer att följa, så jag lade till fem personer (band). Nästa steg var att jag skulle lägga till tre till, men då visste jag inte vad jag ville följa mer för personer så jag avbröt det och då gick det ju bra ändå. Det var antingen för att jag skulle få en massa kontakter och ha något att göra på Twitter.

Nästa gång kanske jag ska använda ”som” istället. Ett annat ord man kan säga fel om man säger det snabbt är "förresten" som blir "fresten" om man säger det snabbt. Jag skrev så en gång av misstag och när jag fick påpekat att jag stavat fel tog det lång tid innan jag kom på vad felet var. Det blev en kortslutning i huvudet, jag vet ju hur det ska stavas. Just det, telefonerna brukar säga till om det blir ett till sms när man skrivit för långt. Då brukade jag också förkorta för att det bara skulle bli ett sms. Man får välja om man ska skicka två tydliga sms på en gång, eller ett otydligt och ett som förklarar. Nu gör inte min telefon så, utan den skickar det som ett långt sms även om det är två stycken eller fler.

En del av datorerna på mitt jobb kan man byta bakgrund på men när man startar om den så försvinner alla personliga ändringar man har gjort. På en del datorer finns ändringarna kvar. Jag rensade mitt skrivbord från jobbiga genvägar jag aldrig använde, men nästa dag var de tillbaka eftersom de tydligen ska ligga där. Man får leva med det. Vad är ECDL förkortning för? I Word kunde man alltid använda sig av Gemet. Jag vet inte om det finns kvar längre, då jag inte har sett till honom på flera år, men det är mycket möjligt att han finns där någonstans men man måste ställa in att få hjälp av Gemet. Det var tråkigt när man klickade på Gemet så att det skulle försvinna, det kändes som att han blev lite ledsen när man inte ville ha hans hjälp.

Jag har faktiskt hittat en sida med fågelljud. Det besvärliga är bara att om man letar efter ett särskild ljud så vet man ändå inte vilken fågel man ska klicka på. Det blir mer som en sida där man kan lyssna på hur en viss fågel låter, än att man kan hitta fågeln för ett visst läte. Böckerna skulle säkert kunna uppdateras med mer info, men det är nog inte ofta man behöver ta bort eller ändra något som redan står. Det är lite mer känsla att slå upp vissa saker i böcker.

Om jag är där "bara för att" så står jag inte längst fram. Det blir nog så att ju längre bak jag står, desto mer ointresserad är jag av bandet. Offspring har ju lovat Tallinn att det inte var deras sista spelning där, så vi kan hoppas att de planerar att komma till Sverige igen också. Det är trevligt att få besök. Nej, tjejerna i mitten av klippet gjorde inget fel. De ville höra sin favoritlåt och erkände glatt att de inte visste vad den heter, och det är okej. Reportern som gjorde intervjuerna hade kanske inte heller någon koll, eller så tyckte han det var roligt och ville sända det.

Eftersom tanken ju är att få in pengar på försäljningen av mat och dryck, men om man får ta med eget lär ingen köpa på plats eftersom det är mycket dyrare. Det optimala för besökarna vore att man får ta med eget vilket skulle pressa ned priserna på området, så kan man både ha med eget och tänka sig att köpa där :)

Det roligaste är att kunna refrängerna och sådant, när alla sjunger. Verserna är bonus. Det är främst Bad Religions lite äldre material jag inte kan hela texterna till, men senare låtar kan jag. Det är bra att kunna första och sista låten, för det är ju också lite av ett klimax när de kliver på scenen och när de ska gå av. I mitten kan man ta det lugnt.
    Det finns många hårdrocksfestivaler i Sverige, tycker jag, så det finns nog en stor publik där. Rockstad Falun, Getaway Rock och Sweden Rock är tre exempel som verkar hålla år efter år. Och i år var det Stockholm Fields också. Scorpio säger hela tiden att de är vana festivalarrangörer, men ändå har det varit något som felar på Bråvalla båda åren, ganska basic saker. Det är märkligt, eller så är alla deras festivaler lite sådär. Tråkigt med West Coast Riot men inte heller oväntat. Så småningom kanske det dyker upp ett alternativ.

Det känns ganska vanligt att läraren blir sur om man redan var inne i klassrummet när de kom, speciellt om det är något praktiskt så att eleverna kanske börjat hålla på med saker. För det mesta stod man ju och väntade utanför. Att slänga ut bord verkade säkert som en bra idé när de kom på det, men sedan var det nog mindre kul att hämta det och ta konsekvenserna. Ja, troligen hade det varit konstigare om vi redan satt inne i klassrummet. De andra hade ingen fokus på vad som hände vid fönstret medan de gick in, och missade oss. I gymnasiet hade vi mycket roligt för oss. Högstadiet var också kul men då var man duktig och gjorde som man skulle, medan gymnasiet var lite slappare och man betedde sig därefter. Det är ett större steg mellan mellanstadiet och högstadiet, än högstadiet och gymnasiet, tycker jag.

På fredag går jag på semester och åker direkt efter jobbet till Halland och efter en vecka där åker jag till Blekinge, så jag kommer inte skriva så mycket under ett par veckor medan jag är på resa i södra Sverige. När jag kommer hem därifrån har jag fortfarande semester, men jag ska packa inför flytten och vakta mina föräldrars gård när de är på semester, men då kommer jag ha tid att kika in här emellanåt innan jag är tillbaka i vardagen igen.

Det är svårt att få väntande i kö roligt, men man vet hur det brukar gå till i alla fall, och som med allting är det jobbigare när det strular och inte är som man har tänkt sig det. Eftersom det kan hända vem som helst, att någonting går snett ibland, känner jag att man inte ska hålla på att sucka över det. Blir det att det alltid är samma bekymmer, vad än man gör, får man se till att lösa det och skylla sig själv om samma sak igen.
    De kanske hade övervägt att på något sätt makulera lånet om du hade visat dig inte förstå vad det var de menade. ;-) Då hade det tagit tid.

Det är skönt att ha det nystädat, men det kan ta emot att städa. Man klarar sig alltid en vecka till. Jag brukar göra en storstädning åtminstone en gång om året, där jag tar ut allting ur mitt rum och rengör allt medan jag ställer tillbaka det. Ni får flytta med jämna mellanrum, så att ni får rena fönster. :-P Vore surt om ni städar ordentligt, men att det visar sig att er nya lägenhet inte är riktigt städat. Jag vet inte hur mycket det fungerar vid köp, men om det visar sig att de inte har tvättat era nya fönster om ni kan kräva att de gör det.

Ålderdomshem kan gott ligga ett par år efter i sin teknik, eftersom patienterna gissningsvis är några år efter. Men man måste kunna planera för framtiden, veta att ändringar kommer att ske.
    Fördelen med att inte se bilderna på Facebook, utan på hemsidan, är att man slipper kommentarerna. :-) Ville Twitter att du skulle följa åtta konton omedelbart? Det låter lite brokigt, att det ska tvinga en att välja ett par. Bra att du slapp lägga till tre till senare. Men det är nog som du skev, att det är för att du ska ha något att göra. Ett par vänner har Twitter-konton, men har bara skrivit ett par meddelanden innan de bara lagt av. De följer en bunt, men jag tror inte att de använder kontot ändå eftersom alla har Facebook ändå. Hoppas att du blir nöjd.

Det är i alla fall ett ord de flesta andra (som talar svenska) använder. Det kan inte räknas som fel, eftersom man blir förstådd med det. Med "fresten" har man betoningarna som i "förresten", men man har inte ö:et. I text ser det däremot att ha någonting med "frestelse" att göra, som substitut för "frestad". "Hon blev fresten." Det blir även "färesten" i en del dialekten, som ett mellanled till "fresten". Du hade skrivit "städer" istället för "städar" tidigare där jag fick kolla upp vad det var vi hade diskuterat och förstod då vad du menade. ;-) Jag får sällan fler än ett sms på en gång av någon, så de flesta verkar ändå klara sig att kommunicera på 160 tecken. Vissa stör jag mig på, att de skriver korta, otydliga sms där jag får fråga vad de menar. Det är samma problem, men av olika orsaker, andra får fråga mig som skriver långa sms vad jag menar.

Jag kan förstå om man nollställer en dator som inte ska vara personlig, men din arbetsdator borde du kunna göra vissa ändringar på. Särskilt som har med organisering att göra, som hålla rent på skrivbordet. På föräldrarnas dator med Windows 7 dyker alltid en ikon upp på skrivbordet när jag loggar in, som jag till en början tog bort men sedan försökte jag flytta den åt sidan där den inte stör. Men den flyttades ändå tillbaka till första lediga rutan. Mycket olyckligt.
    ECDL står för "European Computer Driving Licence". Jag tyckte att det kunde heta WCDL, för Windows. ( The term “WC” has been suggested for a computer running Windows.) Gemet var till nytta ibland, faktiskt. Jag tror att de har bytt ut den mot ett vanligt sökfält istället. Gemet hoppade ju upp när man inte ville och jag minns att man kunde byta ut det mot andra saker som ändå betedde sig likadant. Gemet var ändå vad de flesta hade, så det är vad folk känner till.

Det är inte lätt att söka efter ljud. På högstadiet när vi skulle lära oss fågelläten, skulle vi skriva ned ljuden själva på ett sätt så att vi mindes dem. Jag tror inte att jag skulle ha någon koll om jag såg anteckningarna i dag. Det finns ändå sätt att reducera ned vilken fågel det är genom att ange var man har hört den. till exempel. Någon kunnig skulle kunna hitta fler sätt att klassificera ljuden. Internet kan komplettera böckerna för dem som vill ha mer information. Förutom att det är en speciell känsla att slå upp i en bok, är det skönt att inte stirra på en skärm.

Noodles lovade också att de skulle släppa en låt i början av året. :-P Jag skulle ta sådana löften med en nypa salt, med det är givetvis så att de vill komma tillbaka dit och alla länder för den delen. Det gäller att allting klaffar när man ska planera en sådan sak. Reportern pratade men personer som uppenbarligen var en bit ifrån scenen, så det är klart att det inte var en bra representation på publiken. Hade han väntat till efteråt och frågad hade han hittat fler som gillade det. Jag sökte på Twitter efter kommentarer och de som skrev var ju positiva. Å andra sidan kanske man inte skriver om det inte var bra.

De kanske kan tillåta att man har med sig lite grand in. Som du skriver kan man ju tänka sig att köpa om det är vettiga priser. Sedan har det nog med att de vill kunna kontrollera konsumtionen. Kan man ta med mycket dricker man eventuellt mer. Det är det klassiska tillgång mot efterfrågan. Men istället för att man kan ha med, kan de bara ha lägre priser så att fler köper.
    På Bråvalla hade de pantsystem på plastglasen man fick när man köpte dricka. Det var ganska vettigt, men man såg att en del inte brydde sig om den 20-lappen och då gick andra och samlade på sig några glas för att panta. Någon såg jag hade åtminstone tio glas, vilket blir 200 spänn. Då kan man gå plus på festivalen om man tar sig tiden att samla. Jag hittade ett glas som jag pantade. Hade laddat mitt band med 1 000 kronor och fick tillbaka ungefär 400.

Ja, det är bara kul om att kunna verserna också. Jag kan nog ganska blandat av Bad Religions låtar, både äldre och nytt. Jag kan de bra grejerna, även om jag inte kan hela texten till en låt som American Jesus. Bad Religion har fart i låtarna ändå, så det blir bara en bonus om man kan texten. Sedan blir det extra när man lär sig vad orden de sjunger betyder.
    Hårdrockare har en trogen publik, upplever jag. Det var väldigt många på plats när Iron Maiden spelade. Får en festival en riktigt stor akt, kan de räkna med att sälja en drös biljetter. Det är underligt att det blir sådana enkla misstag från Bråvalla, för det är inte som att ingen någonsin har hållit i en festival förr. De borde kunna lära sig av vad alla andra som det går bra för gör. Håller tummarna för att det kommer något som kan ersätta West Coast Riot.

Jag tror att de hade koll på konsekvenserna. De var kända för att vara lite stökiga och göra sådana slags hyss, saker som ingen tar skada av och är smått roande. Lärarna kunde ana att det var dem, när någonting inte stod rätt till. Så länge de ändå ordna upp efter sig och inte studierna tog skada så var det ändå okej. Både högstadiet och gymnasiet var busiga tider. Jag håller med dig om att gymnasiet var en slapp tid. Man kunde göra bus då. Jag var med på saker ibland men tror aldrig att jag blev tagen för det. Några gånger när andra hade stökat till på något vis hjälpe vi "duktiga" elever dem, ibland blev det en kollektiv bestraffning på så vis. Var man skötsam under lektionerna, upplevde jag att lärarna såg över när man var inblandad in något.

Ha det så roligt! Vi hörs när vi gör.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Bättre sent än aldrig! Kul att träffa er allihop på Bråvallafestivalen!

Quote Originally Posted by Jhonny View Post
    Underbart ju! Träna upp dig en sväng så får vi köra en spelkväll framöver =)
    Jag har spelat EN gång, haha! Story-läget var ju verkligen dötrist .

På tal om ingenting, jag har fortfarande lite Offspring-prylar jag gärna blir av med. Om någon vill ha något så är det bara att säga till, allting är gratis förutom frakten. https://www.dropbox.com/s/vt4b1qfz1gvt3vm/offspring.txt

EDIT: Allt utom VHS-banden är borta! Hade precis ett Offspring-fan på besök som tog med sig alltihop.
    Last edited by nightvision; 07-27-2014 at 12:24 PM.

Quote Originally Posted by nightvision View Post
    På tal om ingenting, jag har fortfarande lite Offspring-prylar jag gärna blir av med. Om någon vill ha något så är det bara att säga till, allting är gratis förutom frakten. https://www.dropbox.com/s/vt4b1qfz1gvt3vm/offspring.txt
    Hum. Vad är "Million miles away promo" VHS för någonting?
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread